Премини към съдържание

Този бензин ми идва в повече


Препоръчано мнение

От края на миналата година имам проблем с карането при този наистина висок разход на бензин. ГИ няма тази кола и не е имала. С 20 лева със зор минава 40 км. в града. На дълго гълта от 8 нагоре, но предимно клони към десетачката. При това не й давам много газ. Предимно я карам с около 90 - колкото е разрешено. Тук-там 110-140 до 150 най-много, но това е рядко и за кратко.

Свещите са на няма 80 км. (със старите същата работа, абсолютно), пали си нормално, държи нормални обороти студена и постепенно ги сваля до ~650/мин. Загрява както винаги бързо и държи констатна температура. Няма изменение в мощността, не прекъсва, поема от всякакви обороти и скорости, стрелката на оборотомера мърда с пипането на педала за газ иначе стои като на снимка. Така седи и стрелката за Т - с газ, без газ, с мръсна газ - стои като генерал където трябва. Работи като часовник, не мирише на бензин, не харчи масло, антфриз... за сметка на бензина. Не знам вече за кой пореден път дава около и над 18/100. Рекордът ми е 20.

В града я карам до 2000 об/мин. или малко преди, или малко след тези обороти сменям на горна предавка. Четвърта няма къде да включа, или ако има, то е за няколко секунди. Няколко месеца я спирам на едно и също място - отдолу няма капка от колата - нито бензин, нито масло, нито нищо - чисто, чисто.

Къде и какво да ровя? Как да разбера катализатора дали е запушен като газовете излизат право нагоре на топъл двигател (пАрата от ауспуха)? Откакто я имам е така. При подаване на мръсна газ на първа от всички обороти си не ще гумите, на втора след 4000 също, върви като преди. Пробвах да я карам по-чевръсто - с повече обороти, по-бърза смяна, по инерция където може... не става. Даже колкото по-бързо я карам, толкова повече харчи. Някой навит за бартер за ауди 4.2 V8? Може и а6 2.7 битурбо куатро... За 250-330 коня 18 е приказка и то 4х4.

Как може да карам VW поло 1.9sdi по същия маршрут и начин и стрелката му за горивото да не мърда от мястото си, а на галанта всяко по-рязко тръгване или изпреварване се отразява с 1 мм надолу и повече не се вдига... :icon_hmm: Даже на онова му даваш газ, два пъти повече газ от на моята и нищо не гори.

Как съм разбрал за този разход... Сигурно от 35-40 зареждания за 20 лева (около 7,5 л. бенц 95) и нулирам trip A, минава някакви 35-40 км. в града и стрелката за горивото се срива на 2 мм под Е-то, където е била и като съм "заредил" за 20 лева. Това 35-40 пъти. Смятам е достоверно. Няма какво да пълня догоре и тем подобни. Не ща да ми офука 160 лева през ауспуха за норматив.

 

п.п. въздушния филтър е нов и няма разлика със стария. Може да снимам старите свещи да видите как е работила.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 112
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Позволявам си да пиша, не че ще кажа нещо много хитро, но все пак мога да изкажа сравнително мнение и малко съвети.

Моето Колтче съм го засичал неколкократно на бензин. При всяко зареждане нулирам, като зареждам в порядъка 20-60лв. По последно засичане, ми гори 6-7 смесено, но предимно извънградско. Знаете, в малките градове студените стартове са много, а не се кара на дълги разстояния и ... разхода скача. Не съм я засичал само градско, но мисля, че разходът би бил към 9-10/100. Иначе колата (казвам го вече за кой ли път) е в следното състояние: свещите и кабели за смяна, маслото е на минимум (от гарнитурата на капака тече, но може и малко да го гори), горивен и въздушен филтри не съм сменял. Антифриз също малко пропуска от един маркуч (по-точно изпускаше), отскоро забелязах, че не загрява напълно, стрелката стои малко под средата. Друго не се сещам... в пряка връзка с разхода. На газ не съм я карал от лятото. На газ ми даваше разход над 10л/100 извънградско (с обикновена ГУ), не ми се занимаваше да я настройвам, и минах на бензин. Сега лятото ще я мъча да я оправя.

 

Към твоят Галант, Анди: Горивен филтър сменя ли? А колко ти даваше в началото, като я взе?

Според мен, така или иначе, на теб ти трябва радикално решение. Каквото и да направиш, мисля няма да можеш да свалиш разхода значително. Този Галант ли беше, дето му се маха катализатора безпроблемно? Ако е този, нищо не пречи да пробваш с това. Усещаш вече на къде бия - ГИ :). Това е единственото радикално решение според мен, но само ако караш повечко км. Другите варианти са: или да преглътнеш разхода, или да смениш колата :). Има и други двигатели освен шестака :D. За Аудитата куатро и техния разход - идея нямам... но немското не ме кефи, прекалено фашистко ми изглежда :D

20лв за 40 км наистина са много, както и да го погледнеш. Успех и ще следя темата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моята беше така, докато не си реших проблема и не сложих газова. Сега 38 литра 250 км, без да пестя и много обороти над 3000 :12w00t: Иначе на бензин под 15 трудно. Е аз съм с типтроника и това качва допълнително, но галанта си е лаком според мен. За шесте цилиндъра си трябва зоб. :blink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, абсолютно същия проблем имам (не съм сигурен дали не е общ за България). Двулитровия ми змей (наричам го така заради апетита, не заради динамиката) за 20 лева едва минава 50 км градско (град Варна), само че с разликата че аз имам къде да боцна 5-тия зъб. И моя се наема на всяка предавка, не си иска гумите на първа и втора, нямам загуба на която и да е течност под капака, предложиха ми да ми почистят дросела, като ми се отвори време мисля да пробвам. Не вярвам да помогне особено, но...Всички филтри са сменени, сменям маслото на дата, не на пробег, просто защото с тоя разход го изкарвам само за уикенда. Туй то, и аз да се оплача http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От края на миналата година имам проблем с карането при този наистина висок разход на бензин. ГИ няма тази кола и не е имала. С 20 лева със зор минава 40 км. в града. На дълго гълта от 8 нагоре, но предимно клони към десетачката. При това не й давам много газ. Предимно я карам с около 90 - колкото е разрешено. Тук-там 110-140 до 150 най-много, но това е рядко и за кратко.

Свещите са на няма 80 км. (със старите същата работа, абсолютно), пали си нормално, държи нормални обороти студена и постепенно ги сваля до ~650/мин. Загрява както винаги бързо и държи констатна температура. Няма изменение в мощността, не прекъсва, поема от всякакви обороти и скорости, стрелката на оборотомера мърда с пипането на педала за газ иначе стои като на снимка. Така седи и стрелката за Т - с газ, без газ, с мръсна газ - стои като генерал където трябва. Работи като часовник, не мирише на бензин, не харчи масло, антфриз... за сметка на бензина. Не знам вече за кой пореден път дава около и над 18/100. Рекордът ми е 20.

В града я карам до 2000 об/мин. или малко преди, или малко след тези обороти сменям на горна предавка. Четвърта няма къде да включа, или ако има, то е за няколко секунди. Няколко месеца я спирам на едно и също място - отдолу няма капка от колата - нито бензин, нито масло, нито нищо - чисто, чисто.

Къде и какво да ровя? Как да разбера катализатора дали е запушен като газовете излизат право нагоре на топъл двигател (пАрата от ауспуха)? Откакто я имам е така. При подаване на мръсна газ на първа от всички обороти си не ще гумите, на втора след 4000 също, върви като преди. Пробвах да я карам по-чевръсто - с повече обороти, по-бърза смяна, по инерция където може... не става. Даже колкото по-бързо я карам, толкова повече харчи. Някой навит за бартер за ауди 4.2 V8? Може и а6 2.7 битурбо куатро... За 250-330 коня 18 е приказка и то 4х4.

Как може да карам VW поло 1.9sdi по същия маршрут и начин и стрелката му за горивото да не мърда от мястото си, а на галанта всяко по-рязко тръгване или изпреварване се отразява с 1 мм надолу и повече не се вдига... :icon_hmm: Даже на онова му даваш газ, два пъти повече газ от на моята и нищо не гори.

Как съм разбрал за този разход... Сигурно от 35-40 зареждания за 20 лева (около 7,5 л. бенц 95) и нулирам trip A, минава някакви 35-40 км. в града и стрелката за горивото се срива на 2 мм под Е-то, където е била и като съм "заредил" за 20 лева. Това 35-40 пъти. Смятам е достоверно. Няма какво да пълня догоре и тем подобни. Не ща да ми офука 160 лева през ауспуха за норматив.

 

п.п. въздушния филтър е нов и няма разлика със стария. Може да снимам старите свещи да видите как е работила.

 

 

Аз си мисля,че тръгваш на незагрял мотор, и я караш повече на студени стартове, иначе няма логика......моя куфтур дето е автомат не харчи толкова. :icon_hmm:

Даже сега със 15-ките, я свалям на 7/100 извънградско.

Редактирано от atila
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С механичната трансмисия е. Като я взех харчеше почти като сега, само че не й бях свикнал и я карах с по-тежък крак. Бях се намъчил на кола, на която колкото и газ да даваш нищо не усещаш, само стрелката на скоростомера отчита някакво движение. Разходът може да се каже е бил оправдан, защото редовно се изстрелвах на 1, 2 и 3-та. След това я подкарах по-кротко, но с редовни избухвания за да се "продуха". Например някой ме натиска през трапища, където лазя и след това просто става точка и се изпарява в огледалата. Рядко вдигам над 110-20, на като развия 140-180 ги поддържам. Водех си таблица на ексел на коя дата колко съм сипал, колко км. е минала и в графа се смяташе разхода. До есента на м.г. средният ми беше 9,5. Градско от 10 и малко до 13 и нещо; извън - от 7,5 до 9 и нещо. Сега престанах да пиша в таблицата, защото се депресирам.

Гумите са 15 цолови и са същите, с които е давала разхода, за който споменах. 17-ките седят в ггаража, защото не искам да унищожа колата и тях...

Разстоянията при мен са кратки, така е. Миналата зима гореше 13-14 при същото каране, а имаше и по-люта зима тогава. Астрата 1.6 моно гореше 14 и тя на същия режим. Не помня от мин. година или по-миналата коефициентът ламбда беше 1,01 на разпечатка от Т.П. Утре ще я карам на преглед, че и без това го пропуснах с 2 дни.

Вярно е че са лакоми по дефоут, особено на фона на съвременните, но я имам от 31 август 2008 г. и имам база за сравнение. То ако сравнявам с 3,2FSI на купе а6, или екобууст, галантия си е направо за "жуглата". Това имам, това карам. Някой ден и аз ще взема нещо съвременно и пълно с неща, които да се счупят и ще си спомням с носталгия за него.

Старите 6 свещи са работили еднакво - всички са изчистени и белички. Даже ми се струва че на тихи с новите има някакво колебание в сравнение с със старите. Някакво леееко преплитане на тихи (650 об.) от време на време.

Мисля да го закарам за премерване на ламбдите (2 броя) и температурен датчик. Има ли някаква тънкост, от която може да вдигне разхода? Или просто си е така, не знам. Няма топли дискове като спра, значи не задържат. Гумите са по 2,2 атм. някъде 205/65. Понякога продължително карам с мека предна дясна, защото спада когато си иска. Не знам какви са симптомите на запушен катализатор.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какви са симптомите на запушен катализатор.

Е не знаеш миризма на сяра, дрънчене ако е избушил катализатора, по бавно ускорение и така. Възможно и там да е проблема, факт е обаче, че и двигателите и кутийте са стари. Пламен ако знаеш какво чудо стори на моя двигател и кутия, айде няма да му правя реклама, но беше много работа, и пак си гори кажи речи като преди. Но пък как върви безценно... :crazypilot:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що не смениш бензиностанцията,сутрин като я палиш,я остави да загрее почти напълно и тогава тръгвай. Както казаха другите-горивен филтър смени. И последното няма да ти хареса-карай със 98 или най-добре 100 октанов бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, колата ти е наред.

15 години карам бензинови Галанти.

Един карбураторен и два инжекция.

Градско /Мездра е колкото Кнежа/ лято до 12, зиме до 14 на сто.

И мойте бяха двулитрови!

Лятото до морето - 6.200 на сто.

Е няма такава кола поне по заводски данни да гори градско двойно отколкото на дълго.

Откакто взех дизела, вече трета година, се родих.

Зимата градско до 8, лятото 7 на сто.

на дълго под 6 с климатик.

Има физични закони които не можем да заобиколим.

Изход: или газ или дизел.

Не се вторачвай в колата си! 18 на сто е много, но смени малко стила на каране. :yes3:

И пробвай на друга бензиностанция!

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разход се засича пълно-пълно. До капачката и, да речем, 3, 4 резервоара минимум. Това е засичане на разход, сипването по 20 лв. дори 1000 пъти не дава отговор за действителния разход. Шестакът гори много бензин, реално около 15, особено в къси градски преходи и недозагрял. С газ ще е по добре. С малък нов дизел, още по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля ,че 15 литра бензин са много за нежно каране в градски условия имам предвид ,аз моят ми е горял по 12-13 литра бензин в градски условия във Бургас...така че на колегата най- горе Анди му е изключително завишен разходът,може би едно от нещата е именно катализаторът -махай го ,колега...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разходът в града хич не е точен критерий. Много зависи от трафик, светофари и т.н. Един път ще ти даде 17 друг път 15... Според мен също, няма как да го изчислиш точно, ако не наливаш пълно - пълно и то няколко пъти. Моят също харчи много, уж всичко е наред, дори и катализатора съм проверявал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не можах да разбера защо зареждането по 20лв не е точен критерий - защото помпата прави по-голямо налягане при повече бензин, или се чувства по-добре потопена в повече течност?

Или защото преди да заредим, не знаем колко реално литра имаме в резервоара (стрелката не е точен показател) и не можем да отчетем точно? Може нарочно (за проба) да караме докато светне резервата и по-нататък докато загасне колата на пътя. Така ще знаем, че нямаме гориво; тогава отиваме да сипем 20лв. Или просто можем да източим остатъка и тогава да заредим.

Или не е точно отчитане, защото при пълен резервоар, грешката, която неизбежно я има, се разпределя на по-голям интервал, т.е. неутрализираме я :). Демек - имам 5 литра (но аз не знам колко имам, защото стрелката е най-долу, лампата ту светва, ту не), отивам да пълня за 20 лв, и реално не знам колко имам - може да са 15 литра, може да са 10. С тези 10-15 литра Анди би изминал 50 км :D, аз бих ги кътал до към 100 км :D. Да, но ако разполагах с повече гориво, с което да измина повече км, грешката се разпределя и е по-малка.

Ето - сам си отговорих :)

Моят резервоар обаче струва 130лв пълен. В този случай бих предпочел да си сменя кабели, свещи, гарнитура, масло за 100 лв и да сипя 30 лв газ :D

 

ПП: Мисълта ми беше, че за мен този начин на отчитане върши работа, понеже разходът ме удовлетворява :). Аз карам до първото светване на лампата (което започва да ме притеснява), понякога и не го чакам. Не чакам да загрее колата - паля, чакам минута и тръгвам, карам на съединител докато стрелката на Т отлепи. После си карам бавно (вече казах за сменянето на оборотите при ръмжене на тръбите под мен). Пък и сега, ако сменя свещите, и на газ ще я подкарам :)

Анди, ако смяташ да я караш още време, и джобът бързо изтънява, слагай газ смело! :) Има и ГИ втора употреба изгодни. Той и mmotors беше резервиран към газта, ама сега дава съвети :D.

Налегнаха ме спомени как аз питах преди време за "метан ли, газ ли, как, що.." :). Сега, ако пак трябва да решавам, не бих сложил газ, поне не такава първобитна и определено не при онзи газаджия-газомер!

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато сложиш бензин за някаква конкретна сума, не знаеш реално колко бензин имаш в резервоара. После ако засечеш разхода точно на 100 км., няма да е обективно, защото не се знае конкретно тези 100 км. какво каране е преобладавало (на къси разстояния, на дълги, в задръствания, по баири и пр. По-добре е да се засече на повече километри, и най-точно пълно-пълно. Относно карането на ръба на минимума, то обикновено води до изгаряне на подкачваща помпа :), а при дизелите до засмукване на натрупана "тиня от дъното". С два дизела съм има случай да ги цедя до минимума, и след засмукване на мръсотията, филтрите се затапват и колите гаснат...

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че е крайно време колегата да си направи една добра диагностика и/или последвало ремонтче на мотора/колата..........

Разхода на такава кола 2.5 с ръчна кутия е около 12-13 градско софийско,за провинцията клони към 12........извънградско - към 7......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Andy в кой гради за какви разстояния е това градско каране?

Питам защото за Пловдив .... преди 2 години живеех на 5км от работата ми и градско бензин даваше 12/100. Сега до работата ми е около 1.6км и разхода ми е 15/100 (следено за последните 4 месеца.. зима!). Почна ли да карам малко по-дълго из града на загряла кола или да мина по околовръстното за нещо по някаква причина разхода слиза на ~12.5/100... като не твърдя че съм икономичен шофьор. Стигал съм и по-големи разходи, които не ми се споменават, но си признавам, че е удряла в прекъсвача, а там вече наистина нивото на бензина спада видимо на уреда с няколко милиметра за секунди... и не се връща хаха :)

 

Имам и газ, но горните сметки са на бензин понеже последните няколко месеца (4) за каране на такива къси разстояния сметнах, че ще карам само на бензин ем да се порадва галанта малко .. пък и аз :)

Сметките с слагане на газ, както някой препоръчват не излизат, ако се кара на къси разстояния понеже няма за кога да прехвърли на другото гориво.

 

За извънградския разход "На дълго гълта от 8 нагоре, но предимно клони към десетачката." .. Ми моя последно съм го засичал преди 2 години и беше 9/100 бензин за Пловдив-Карлово-Пловдив като принципно терена си има баири. Не съм давал много газ но да кажем, че съм гледал да карам с около 100км/ч и съм изпреварвал.

 

Та идеята ми е, че разхода ти според мен е като на 90% от 2.5 галантите тук ... а кой какви звезди сваля си е друг въпрос :)

 

П.С. Когато приятелката ми е карала галанта дава по-малък разход.. как?.. не знам! Пробвал съм аз не става :(

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че е крайно време колегата да си направи една добра диагностика и/или последвало ремонтче на мотора/колата..........

Разхода на такава кола 2.5 с ръчна кутия е около 12-13 градско софийско,за провинцията клони към 12........извънградско - към 7......

 

Разходът в провинцията, особено при преход от 3; 3,5 км. средно за едното отиване на работа, особено зимата, не може да бъде 12-13. За извън града е валидно същото. 7 е разход с около 100 км. ч.. Няма смисъл да се замозаблуждаваме :icon_thumbup: . А че една диагностика е необходима на Анди, няма спор. Някоя ламбдичка може да се свършила курса, така като го слушам. На мен в София трилитров шестак на кола с автоматични скорости и перманентно двойно задвижване ми гореше около 17 на сто.

Има сайтове за засичане на разход, има и способ на засичане - капачка-капачка. Дали в месеца ще ги дадеш 6 пъти по 20 или ще напълниш резервоар за 130 не би трябвало да е особено различно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разходът в провинцията, особено при преход от 3; 3,5 км. средно за едното отиване на работа, особено зимата, не може да бъде 12-13. За извън града е валидно същото. 7 е разход с около 100 км. ч.. Няма смисъл да се замозаблуждаваме :icon_thumbup: .

 

А стига бе, верно ли???Не знаех че ви заблуждавам....... :icon_doh: :D

Който е минал през мен ,доволен е останал ,всичко друго е спекулации....... :icon_bye: Не казвам че в града на къси разтояния е пак толкова,но поне ще се подобри значително динамиката, особено на автоматика....... :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен в София трилитров шестак на кола с автоматични скорости и перманентно двойно задвижване ми гореше около 17 на сто.

Има сайтове за засичане на разход, има и способ на засичане - капачка-капачка. Дали в месеца ще ги дадеш 6 пъти по 20 или ще напълниш резервоар за 130 не би трябвало да е особено различно.

И моя шестак даваше 20, но след намесата ми спадна на 15,толкова, колкото трябва да е............сега на газ е 17.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А стига бе, верно ли???Не знаех че ви заблуждавам....... :icon_doh: :D

Който е минал през мен ,доволен е останал ,всичко друго е спекулации....... :icon_bye: Не казвам че в града на къси разтояния е пак толкова,но поне ще се подобри значително динамиката, особено на автоматика....... :yes3:

 

Питат те за кола с ръчни скорости, която се кара в Кнежа. Понякога не е зле да се чете какво е написано, преди обилно да словоизливаме митове и легенди :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...