CBeTHaX Публикувано 4 юни 2013 Сподели Публикувано 4 юни 2013 При разлика в радиуса около 5-6мм няма да се "мръщи". Не знам дали си го казал образно, но разликите са малко над 5-6мм: http://i.imgur.com/MtulfwB.png Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
badcookie666 Публикувано 4 юни 2013 Сподели Публикувано 4 юни 2013 (редакция) Настана време за смяна на гуми и смятам, че би било полезно да споделите кой с какъв размер гуми кара през зимата и лятото и евентуално впечатления от тях. Аз това лято карах с 205/50/16 - возията е добра, ако бяха на 55 сигурно щеше да е екстра. Мисля следващото лято да ги сменя с по-високи, или някакви по-високи 17-ки. Зимата май ще бъда с 205/55/16.колега от 2 месеца карам с 205/55/16 и съм доволен преди бяха 195/60/15 , а зимата с 14ки само предните де задните си ги оставям летните да си дрифтирам хахаха :rulez: Редактирано 10 юни 2013 от TASSO Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 7 юни 2013 Сподели Публикувано 7 юни 2013 Летните ми гуми са 205/55/15, рядко срещана гума, но отговаря най-много до предписаните с които карам зимата 195/65/14.Благодарение на широките джанти, гумата се разпъва перфектно и стои много добре, уникална визия! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 7 юни 2013 Сподели Публикувано 7 юни 2013 ЕТ -то е 30-34 мм при теб за да седят толкова навън. С твоя комплект разхода ще ми падне с литър :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 7 юни 2013 Сподели Публикувано 7 юни 2013 Не Анди, ЕТ е 38, но широчината на джантата е 7 цола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 7 юни 2013 Сподели Публикувано 7 юни 2013 (редакция) Летните ми гуми са 205/55/15, рядко срещана гума, но отговаря най-много до предписаните с които карам зимата 195/65/14.Благодарение на широките джанти, гумата се разпъва перфектно и стои много добре, уникална визия!Само че фабричнo за широчина 205 и R15 височината е на 60 Анатоли, един от размерите с които излизат 2.5 от завода... :good: Редактирано 7 юни 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Getmaster Публикувано 7 юни 2013 Сподели Публикувано 7 юни 2013 Дайте по едно мнение как ви звучи 225/60/16 задни и 215/60/16 предни :? колко негатива ще има тази моя идея. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 8 юни 2013 Сподели Публикувано 8 юни 2013 (редакция) Дайте по едно мнение как ви звучи 225/60/16 задни и 215/60/16 предни :? колко негатива ще има тази моя идея. Аз не бих правил такива изпълнения. Разлика в диаметъра от фабричния размер (205х60R15) ~5см за първите и ~4см за вторите. Разлика от 1.2см между предни и задни. Калкулатор за гуми Ако изобщо успееш да ги навреш без да опират, километража ще ти показва 107км/ч при движение със 100. Повишен разход на гориво задължително. 205х55R16 или 215x50R16 са размери, които отговарят като диаметър на заводския. Различен диаметър между преден и заден мост изобщо пък няма смисъл да се коментира. Редактирано 8 юни 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 8 юни 2013 Сподели Публикувано 8 юни 2013 Огромни гуми са това. И двата размера. Забрави за тази идея. Отклоненията в скоростта (в км/ч) според калкуратора са основани на предположението, че заводските гуми дават реалната скорост на движение. Това обаче не е така по ред причини. Замервал съм с GPS отклонението в скоростта с 215/45 17` и след това с 205/60 15`. С първите при 100 по скоростомер са 96 по GPS; при 168 по скоростомер - 160 по GPS. Дори при 50 има 2 км разлика (50 табло - 48 GPS).С втория размер отклонението е от порядъка на десета %. Не мога да го видя с микрони по стрелката и деленията на таблото, но до 130 е в клин с GPS.Разходът се качва, да. Особено като не отчетеш разликата в изминатия път (с големите гуми като диаметър има към 5% разлика при мен). Мисля тази година да "слизам" на 205/60. Или направо да си сложа 17-ките, а на другите зимни гуми и ще си ги сменям в нас. Снощи в предаването "катастрофално" някакъв псевдо пилот от щатите демонстрира как се отразяват промените във фабричното окачване на автомобил. За пример беше седнал в субару комби (старичък модел, нали го чупят) с рязани пружини. В края на "еленовия" тест го завъртя с ръчна и го натресе в напречно разположен специално за целта бордюр. Колата разбира се обърна и претърколи по таван. Заключението беше - ето до какво водят промените в окачването. Гумите също не бяха с предписания заводски размер. А казах "псевдо" състезател, защото каквата и кола да бумна в тоя бордюр, все ще се преобърне. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 10 юни 2013 Сподели Публикувано 10 юни 2013 В момента съм с 4x 215/45/R17. Обмислям вариант за по висока гума - 215/50/R17. Нещата, които ме дразят при текущия размер са, че при улягания и други неравности по нашите прекрасни пътища, гумите ми "бутат волана", а и в завой с неравности направо подскача при по висока скорост :(. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 10 юни 2013 Сподели Публикувано 10 юни 2013 В момента съм с 4x 215/45/R17. Обмислям вариант за по висока гума - 215/50/R17. Нещата, които ме дразят при текущия размер са, че при улягания и други неравности по нашите прекрасни пътища, гумите ми "бутат волана", а и в завой с неравности направо подскача при по висока скорост :(.Сменяй цолажа или си я гледай отстрани само :rulez: Все още сме най зле в цяла европа откъм пътища, така че засега от 17-ка и по - голяма джанта бягам като дявол от тамян Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 10 юни 2013 Сподели Публикувано 10 юни 2013 Добра идея е 205/50 17`. Не знам доколко ще се повлияе побутването на волана от изкопаването на асфалта с този размер. И аз съм го изпитвал точно с 215/45/17, както и други съфорумци са споделяли за подобно нещо. Мен специално ме дразнеше и друго - едно камъче да има на шосето и гумата го гребва и захвърля по подкалниците. Вътре се чува бомбардировката им. Имах белези по панелите и дори по вратите от камъчетата. Сега с 15-цоловите няма такива дертове. Обаче колата не стана по-стабилна. По-стабилна с по-височка и тясна гума няма да стане. При завой на скорост с неравности не вярвам да се държи по-добре. Това си е проблем дори на специално подготвени рали автомобили за планинско и на писта. Подскачат повече от нашите, но пък и скоростта им е потресаваща, за което допринася и специалното окачване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 10 юни 2013 Сподели Публикувано 10 юни 2013 Добра идея е 205/50 17`. Не знам доколко ще се повлияе побутването на волана от изкопаването на асфалта с този размер. И аз съм го изпитвал точно с 215/45/17, както и други съфорумци са споделяли за подобно нещо. Мен специално ме дразнеше и друго - едно камъче да има на шосето и гумата го гребва и захвърля по подкалниците. Вътре се чува бомбардировката им. Имах белези по панелите и дори по вратите от камъчетата. Сега с 15-цоловите няма такива дертове. Обаче колата не стана по-стабилна. По-стабилна с по-височка и тясна гума няма да стане. При завой на скорост с неравности не вярвам да се държи по-добре. Това си е проблем дори на специално подготвени рали автомобили за планинско и на писта. Подскачат повече от нашите, но пък и скоростта им е потресаваща, за което допринася и специалното окачване. +1 за 205/50/17, но бутането на волана няма да изчезне. Като цяло обаче много по-добър избор от 215/50= Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 10 юни 2013 Сподели Публикувано 10 юни 2013 (редакция) От опит, след преминаване от 205/45/R16 към 205/55/R16 на Пежо 406, в завой с неравности бих казал, че устойчивостта се подобри. Да, огъват се малко гумите, но пък колата не подскача и не се "подмята" извън траекторията. Също така, в пъти по-малко се усеща дърпането на волана от неравностите. Защо 205/50/R17 е по-добър вариант от 215/50/R17 или 225/50/R17? Не са ли малко тесни за това купе? Разхода го оставям на страна. Мисълта ми е за устойчивост на пътищата ни в текущото състояние. Още едно нещо, което много ме дразни при височина на гумата 45 е, че при неизбежно преминаване през дупки, се появяват балони, пъпки и т.н., които правят една сравнително скъпа и добра гума опасна за последваща употреба. Единственият плюс е визията, но не си заслужава според мен... П.С. С 215/45/R17 съм, защото дойдоха с колата, когато я закупих. Редактирано 10 юни 2013 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 10 юни 2013 Сподели Публикувано 10 юни 2013 Ако караш по хубави шосета си остави джантетата. В противен случай помисли дали да не ги продадеш/замениш и да вземеш 16-цолови 205/55 или, щом са ти тесни, 225/50 16` . Мечта ми е да съм с хубави джанти 16-ки с такива размери на гумите :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Getmaster Публикувано 1 октомври 2013 Сподели Публикувано 1 октомври 2013 Колеги изчетох всичките страници на тази тема и не открих някой да е карал с 215/50/17 искам да попитам дали ще има проблем виждмам че на 45 доста колеги карат но на 50 никой не каза да е карал вече и се чудя има ли причина :? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
scarlum Публикувано 2 октомври 2013 Сподели Публикувано 2 октомври 2013 Аз имам друг въпрос!Някой горд собственик на галант ходи ли на ски?!Идеята е този размер 195/65/15 дали драпа по планските пътища при зимни условия?! Аз обичам да ходя на ски и тази зима ще ми е първата с Галанта и незнам как се държи, дали не е тежък или междуосието голямо.Благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 2 октомври 2013 Admin Сподели Публикувано 2 октомври 2013 Аз имам друг въпрос!Някой горд собственик на галант ходи ли на ски?!Идеята е този размер 195/65/15 дали драпа по планските пътища при зимни условия?! Аз обичам да ходя на ски и тази зима ще ми е първата с Галанта и незнам как се държи, дали не е тежък или междуосието голямо.Благодаря! Абсолютно! Проверено от няколко генерации Галант. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 2 октомври 2013 Сподели Публикувано 2 октомври 2013 (редакция) ...215/50/17 искам да попитам дали ще има проблем...Слагай. Тези отговарят на диаметър на моя размер 205/65/15. Би трябвало малко да спъва колата, особено на доускорение на голяма предавка. Скоростомерът става мега точен уред. Не усетих загуба на тяга в сравнение с 215/45/17, както и в разхода. Вече за километража не знам как да го засека верен ли е, по-малко ли показва и т.н. Не знам каква е връзката между електрониката на скоростомера и дигиталния километраж (изминатите км) и как е настроен да показва километража с по-малките гуми. Редактирано 2 октомври 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meltin Публикувано 2 октомври 2013 Сподели Публикувано 2 октомври 2013 (редакция) 195/60/R15 е размер които го давата за 2,0 мотор, а 205/60/R15 го дават за 2,5.Разликата с 195/65/15 не е чак толкова голяма. Редактирано 2 октомври 2013 от meltin Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D.Krustev Публикувано 2 октомври 2013 Сподели Публикувано 2 октомври 2013 195/65/15 мише алпин а4 зима лято 195/65/15 мише енерджи сейф Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VaskoPrasko Публикувано 2 октомври 2013 Сподели Публикувано 2 октомври 2013 Зимата 195/60/15, а лятото с 225/45/16 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 3 октомври 2013 Сподели Публикувано 3 октомври 2013 195/60 като размер го има на лепенката на колонката при шофьорската врата за V6. Тези гуми стоят смешно малки на тази голяма кола с големи арки. Ако са и стари и някъде сръчкаш повече на първа или втора предавка, ще станат на конци преди да са изтеглили колата от критичното място. Нали гледам моите какво ги прави като му пусна материал в смукателния колектор... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meltin Публикувано 4 октомври 2013 Сподели Публикувано 4 октомври 2013 (редакция) Препоръчителни размери и налягания, директно от ръководството : http://img11.imageshack.us/img11/184/w063.jpg Uploaded with ImageShack.us Редактирано 4 октомври 2013 от meltin Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 11 февруари 2014 Сподели Публикувано 11 февруари 2014 (редакция) Колеги изчетох всичките страници на тази тема и не открих някой да е карал с 215/50/17 искам да попитам дали ще има проблем виждмам че на 45 доста колеги карат но на 50 никой не каза да е карал вече и се чудя има ли причина :? Колега, пробва ли този вариант - 215/50/R17? Аз си мисля за 225/50/17 или 215/55/17, но за последните бях прочел в някоя по-стара тема, че допирали калниците при по-голям натиск и свиване на пружините... А и галанта вече е малко по-нисък, но пък е и по-твърд... Редактирано 11 февруари 2014 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.