SLX Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Роска а отчиташ ли факта, че 205/50/17 Continental SPC5 струва 340лв в 225/45/17 струва 210лв 130лв разлика на гума ! да не говорим, че в 205/50/17 нямат топ модела SportContact 2 който на 225/45/17 е 260лв и е в пъти по добър от SPC5 ;) това прави за чифт гуми 510лв горница и то за значително по скапана гума ! ))) НЕ МЕРСИ п.с. при другите марки е същото, макар и с по малка разлика BRIDGESTONE ER300 225/45 213.54лв.BRIDGESTONE ER300 205/50 278.43лв. Така е, масовите размери са по-евтини. Но разговорът обхваща и втора употреба, все пак.:icon_thumbup: Малко необичайна ми е фиксацията ти върху конти спортконтакт 2. Аз много харесвам този бранд, имал съм нови спортконтакт 2, 3 и сега 5. Та им познавам поведението, добри, но шумни са. За Манол. Лично аз съм предубеден към фулда, вероятно незаслужено. На псевдобегачката има 4 зимни фулди с дот от 2006, немного карани, с поне 5 мм. грайфер, колкото да се каже, че за зимата колата е със зимни гуми, макар почти да не се кара. Пълен шит са, въпреки двойното задвижване. Но при външна температура от 7-8 градуса и хубавко позагряване държат прилично. Даже се чудех дали няма да могат да се карат през лятото, стига да няма риск за безопасността, ако се разпорят при натискане при горещ асфалт и агресивно шофиране. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Така е, масовите размери са по-евтини. Но разговорът обхваща и втора употреба, все пак.:icon_thumbup: Малко необичайна ми е фиксацията ти върху конти спортконтакт 2. Аз много харесвам този бранд, имал съм нови спортконтакт 2, 3 и сега 5. Та им познавам поведението, добри, но шумни са. За Манол. Лично аз съм предубеден към фулда, вероятно незаслужено. На псевдобегачката има 4 зимни фулди с дот от 2006, немного карани, с поне 5 мм. грайфер, колкото да се каже, че за зимата колата е със зимни гуми, макар почти да не се кара. Пълен шит са, въпреки двойното задвижване. Но при външна температура от 7-8 градуса и хубавко позагряване държат прилично. Даже се чудех дали няма да могат да се карат през лятото, стига да няма риск за безопасността, ако се разпорят при натискане при горещ асфалт и агресивно шофиране. Feedback-а за Fulda - SportControl е сравнително добър. Виж и тук. Летните ми 215/45/17 отпред са Fulda - Carat-Exelero с DOT 07 и доста добре се държат и на сухо и на мокро. Малко шумни ми се струват, но лично нямам база за сравнение, че не съм карал галанта с други летни гуми отпред. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Така е, масовите размери са по-евтини. Но разговорът обхваща и втора употреба, все пак.:icon_thumbup: Малко необичайна ми е фиксацията ти върху конти спортконтакт 2. Аз много харесвам този бранд, имал съм нови спортконтакт 2, 3 и сега 5. Та им познавам поведението, добри, но шумни са. За Манол. Лично аз съм предубеден към фулда, вероятно незаслужено. На псевдобегачката има 4 зимни фулди с дот от 2006, немного карани, с поне 5 мм. грайфер, колкото да се каже, че за зимата колата е със зимни гуми, макар почти да не се кара. Пълен шит са, въпреки двойното задвижване. Но при външна температура от 7-8 градуса и хубавко позагряване държат прилично. Даже се чудех дали няма да могат да се карат през лятото, стига да няма риск за безопасността, ако се разпорят при натискане при горещ асфалт и агресивно шофиране. Загряване на зимни гуми? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 (редакция) Загряване на зимни гуми? :icon_hmm:Зимните гуми не загряват ли, като се кара с тях при външна температура от 15, 20, 30, 40 градуса по целзий?:icon_thumbup: Или като ги понагазиш? Миналата година си говорих с един познат с мазерати, което е над 600 коня и се кара целогодишно със зимни, заради по-добрия грип, според собственика. Не съм убеден в тази концепция, но сигурно има повод за разсъждение по темата. Редактирано 27 март 2014 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Ами да си призная фикасцията ми на тая марка е след доста опити с прехвалени марки, дори бриджстоун нови туранца на държаха перфектно на излъскания като стъкло асфалта на бул България, единствено контито се държи страхотно добре на такъв асфалт, поне от гумите които аз съм карал, но свършват бързичко :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 (редакция) Загряват ми. Ама трябва да има к`во да ги накара. Ако сложим на мазератито некви със скоростен индекс до 190 и го изрепчим с 260-280, до 1/2 час ще почнат да се изпаряват тия ми ти зимни гуми. Редактирано 27 март 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Зимните гуми както всички знаем са изключително меки, и въпросното "понагазване" ги стапя буквално... Да не говорим, че след подобни загрявания, няма смисъл да очакваме от тях зимно поведение.... От "загряване" имат нужда летни гуми с по-твърди смеси, за да достигнат оптимално сцепление. А, да "загряваме" стари "бакелити" за сцепление е не добро решение... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Зимните гуми както всички знаем са изключително меки, и въпросното "понагазване" ги стапя буквално... Да не говорим, че след подобни загрявания, няма смисъл да очакваме от тях зимно поведение.... От "загряване" имат нужда летни гуми с по-твърди смеси, за да достигнат оптимално сцепление. А, да "загряваме" стари "бакелити" за сцепление е не добро решение...Това са стандартни мантри. Нищо не им се стапя, износват се уж ускорено при високи скорости, казват онлайн източниците, какво се случва при каране със 110-120 км.ч по завои на зимни гуми в топло време не е емпирично доказано. Бакелитите и топли и студени, все боклук. Въпросът е коя гума има повече сцепление при 20 градуса- зимна или лятна в идентично състояние на протектора?:icon_thumbup: Ако зимната е по-мека, което е общоизвестно, то се предполага, че както специфичното й съпротивление при търкаляне, така и сцеплението с пътната настилка ще са по-добри, макар сместа, от която са направени, не понасяла "оптимално" (каквото и да значи това) температури над 7 градуса. Текущите гуми на ВР-а са зимни, не са виждали нормално каране, единствено и само се понагазват, без да са се стопили. Ако искате да отворим тема: Каране със зимни гуми през лятото - предимства и недостатъци. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 27 март 2014 Admin Сподели Публикувано 27 март 2014 Асене, прав си.205/50/17 са по-скъпи от 215/45/17 със средно 25-30 лева на гума от средния клас.Предпочетох обаче малко повече пари, но за сметка на това отлични параметри за Галант. Обаче защо са дали фабрично 215/45/17... :rolleyes:Смело мога да твърдя, че този размер не е особено подходящ за Галант. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Според мен зимната гума, без значение сезона и температурата, ще има по-добро сцепление върху износен асфалт с прах, какъвто е в населените места. Заради меката смес тя ще захапва по-здраво и ще превърта по-малко. На паваж и особено мокър, също. За ежедневна употреба става с всякакви типове гуми.При шофиране на лимита по хубава настилка лятната гума ще има по-добро представяне и ще издържи по-дълго време. Знаете че на писта се кара със специални скъпоструващи гуми. Мисля че качествената зимна, със запазени свойства за сцепление зимно време гума, ще се унищожи много бързо на писта. По-бързо ще стигне до състояние на разстопен кашкавал и от нея ще се разхвърчат парчета докато накрая гръмне.В дъжд тя няма да прегрее. Би трябвало да зависи от дизайна на грайфера. Едни модели зимни имат по-добро поведение и са по-малко податливи на аквапланинг в сравнение с летни, но има летни, при които е обратното. При предно предаване, както е при галантите, с голям надвес (към 1 метър) и разпределение на масите по-зле от 60/40 (и то с пълен резервоар) преден:заден мост, склонността към недозавиване е много голяма и зимната гума на лимита лятно време върху хубава настилка ще има повече "работа", по-бързо ще се износва... от например същата гума на БМВ Е46, при което масите са 50/50 и надвесът е сантиметри. Ако участваш любителски на писта със зимни гуми с Е46 трябва да караш с малко, много слабо презавиване и да щадиш гумите, защото ще свършат много преди противника със същата кола и моторизация, но с летни гуми средна хубост. Той обаче ще може да "хвърля" колата по завоите и да изкара повече обиколки, при това - с по-добро време за 1 обиколка.При вр4 също ще свършат първо предните зимни гуми, защото той също недозавива много, докато задните гуми може би ще имат каране за още една зима при тотално свършили предни. Нещо такова си представям. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Това са стандартни мантри. Нищо не им се стапя, износват се уж ускорено при високи скорости, казват онлайн източниците, какво се случва при каране със 110-120 км.ч по завои на зимни гуми в топло време не е емпирично доказано. Бакелитите и топли и студени, все боклук. Въпросът е коя гума има повече сцепление при 20 градуса- зимна или лятна в идентично състояние на протектора?:icon_thumbup: Ако зимната е по-мека, което е общоизвестно, то се предполага, че както специфичното й съпротивление при търкаляне, така и сцеплението с пътната настилка ще са по-добри, макар сместа, от която са направени, не понасяла "оптимално" (каквото и да значи това) температури над 7 градуса. Текущите гуми на ВР-а са зимни, не са виждали нормално каране, единствено и само се понагазват, без да са се стопили. Ако искате да отворим тема: Каране със зимни гуми през лятото - предимства и недостатъци. При положение, че видях разликата между два модела на една и съща марка летни гуми, а тя е силно изразена в по-бързото износване на тези с по-меката смес, няма как зимните да не се износват в пъти по интензивно. Специално моите зимни ако ги "понагазя" вероятно ще хвърчат късчета каучук от тях. Отделно, зимните гуми имат много по ниска устойчивост срещу генериране на топлина и нямат предвидени канали за отвеждане на същата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 При положение, че видях разликата между два модела на една и съща марка летни гуми, а тя е силно изразена в по-бързото износване на тези с по-меката смес, няма как зимните да не се износват в пъти по интензивно. Специално моите зимни ако ги "понагазя" вероятно ще хвърчат късчета каучук от тях. Отделно, зимните гуми имат много по ниска устойчивост срещу генериране на топлина и нямат предвидени канали за отвеждане на същата.Въпросът е колко чифта зимни гуми си карал лятото, преди да почнат да хвърчат парчета... Съзнавам, че нещо може да звучи логично и да се вярва, че е така, но пък поставено на практика, да не е баш същото. Търсих на семисликовете си канали за отвеждане на топлина, не можах да намеря...:icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Докарай веера на пистата в долна митрополия с два комплекта гуми, които искаш да тестваш и ще видим какво ще стане в 30 градуса температура на въздуха, за 5-6 обиколки МРЪСНА ГАЗ :icon_dance: Обещавам да хвърчат парчета от зимните, стига да са достатъчно пресни че да ги прегреем стабилно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Въпросът е колко чифта зимни гуми си карал лятото, преди да почнат да хвърчат парчета... Съзнавам, че нещо може да звучи логично и да се вярва, че е така, но пък поставено на практика, да не е баш същото. Търсих на семисликовете си канали за отвеждане на топлина, не можах да намеря...:icon_thumbup: Аз лично, нямам намерение да карам лятно време със зимни гуми така, че отзиви не мога да дам. Относно семи-сликовете ти, щом са семи то търси по-добре, със сигурност канали има на тях, и те не са само за вода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Аз лично, нямам намерение да карам лятно време със зимни гуми така, че отзиви не мога да дам. Относно семи-сликовете ти, щом са семи то търси по-добре, със сигурност канали има на тях, и те не са само за вода.Така и предполагах :plane: Почвам да чета втората спецификация на семита 3 вида смес, включително мокри и чисти сликове, да се се образовам как се отвежда топлината... Дано да го намеря... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Така и предполагах :plane: Почвам да чета втората спецификация на семита 3 вида смес, включително мокри и чисти сликове, да се се образовам как се отвежда топлината... Дано да го намеря... Чети, чети ;) Ето четиво и за ползването на зимните гуми през лятото Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Чети, чети ;) Ето четиво и за ползването на зимните гуми през лятото Това четиво е бошлаф, чиста литература. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Немците правят според мен най-добрите тестове на гуми.....ето малко за четене(който поназнайва немски) http://www.autobild.de/ratgeber/reifen/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meltin Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 (редакция) Немците правят според мен най-добрите тестове на гуми.....ето малко за четене(който поназнайва немски) http://www.autobild....atgeber/reifen/Мда, затова липсват някои марки от немските тестове. А други са доста нагоре въпреки, че не заслужават. Относно каране със зимни гуми лятото, не е важен само грипа и гумата да е мека. Бяха правили един тест където се оказа, че зимните гуми са по-добри единствено на сняг. Редактирано 27 март 2014 от meltin Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dalex Публикувано 4 април 2014 Сподели Публикувано 4 април 2014 да и аз гледах едно предаване наскоро по телевизията където се оказа също че зимните гуми са по добри единственно само на сняг. При лятото при по-високи скорости зимните гуми има случаи на разпадане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
naso Публикувано 14 Май 2014 Сподели Публикувано 14 Май 2014 Колеги, някой може ли да сподели личен опит от слагането на някой от следните размери гуми : 215 50 17, 215 55 17 и 225 50 17, смятам да мина на някой от тях. Не ме интересува дали ще носи наляво надясно колата, дали ще се накланя на завой повече от необходимото, стига да не опира във веждите на калниците и отпред някъде по носачите, ги взимам. С ниско окачване съм и трябва да повдигна колата с 1 - 2 сантиметра задължително. ПС - сега съм с 205 50 17. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolov Публикувано 2 юни 2014 Сподели Публикувано 2 юни 2014 Попринцип в указанието на колата си пише с какви гуми е НАЙ-желателно да я караш ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 6 юни 2014 Сподели Публикувано 6 юни 2014 Колеги, някой може ли да сподели личен опит от слагането на някой от следните размери гуми : 215 50 17, 215 55 17 и 225 50 17, смятам да мина на някой от тях. Не ме интересува дали ще носи наляво надясно колата, дали ще се накланя на завой повече от необходимото, стига да не опира във веждите на калниците и отпред някъде по носачите, ги взимам. С ниско окачване съм и трябва да повдигна колата с 1 - 2 сантиметра задължително. ПС - сега съм с 205 50 17.Аз карам с 215/50/17... не опира никъде, не носи..., абе нормално си вози :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.