manol Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 Маноле,защо не пробваш с тоя размер гуми+4 фланеца на дисковете по 0.5 см ширина всеки,който 'изнася' джантата още 'навън'.При мен е така. Май към този размер клоня, но ще видим след може би месец какво ще направя. Ще си търся 16-ки за през зимата и нз какво ще ми попадне в ръцете, но като цяло идеята ми е през лятото да съм с 17-ки, а през зимата с 16-ки. Иначе фланци мисля, че не са ми нужни. В момента не съм с летите 17-ки джанти, но до колкото си спомням стояха точно както трябва, изнесени леко навън но без да задират във веждата на калника при свиване на гумата (влизат си без проблем). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 continental sport contact 2 най добрата гума до момента която съм карал с борд са, не знам дали има значение това, че джантата е много лека 6.8кг тежи 17ката ( заводските са около 23кг За тази джанта ли говориш? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 2 такива барабар с въздуха в гумите биха тежали 23-24 кг. За по-точни сметки - след работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 25 март 2014 Admin Сподели Публикувано 25 март 2014 След редица проби и главоблъсканици намерих решението - 205/50/17. :icon_thumbup: Добре, че имам приятел, който държи гуми центрове и ми даде да пробвам какво ли не...Толкова добре стои колата на пътя, че просто нямам думи.Абсолютно изчезна и "воденето" на колата по наклона и уляганията на пътя, което при 215/45/17 го има в известна степен.Строго препоръчително е на гумата да пише Made in Japan. В пъти по-добре от колкото Made in France, Korea или там разни други държави...:icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 След редица проби и главоблъсканици намерих решението - 205/50/17. :icon_thumbup: Добре, че имам приятел, който държи гуми центрове и ми даде да пробвам какво ли не...Толкова добре стои колата на пътя, че просто нямам думи.Абсолютно изчезна и "воденето" на колата по наклона и уляганията на пътя, което при 215/45/17 го има в известна степен.Строго препоръчително е на гумата да пише Made in Japan. В пъти по-добре от колкото Made in France, Korea или там разни други държави...:icon_bye: Супер, а с какви други размери пробва? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 25 март 2014 Admin Сподели Публикувано 25 март 2014 Супер, а с какви други размери пробва? На колата бях с 225/45/17" - ужас! Пробвах с 205/55/17" и ми "люшкаше" леко колата.След това с 215/45/17" и "воденето" на волана се появи.Всъщност се оказа следното:Размера на зимните ми гуми 195/65/15" се доближава максимално до летните 205/50/17". Разликата е в диаметъра: 195/65/15" - 635 мм диаметър205/50/17" - 637 мм диаметър Стана перфектно. Точно както исках. :drinks:Едва ли съм "открил Америка", но по-важното е, че пробвах нови гуми с различни размери, което е рядка възможност някой да ти предостави и да ти се занимава с щуротиите... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 Сори, с гумите имах предвид моя грешка ;) 14-15кг тежи заводската 17ка от снимката и с гумата е около 22-24кг според мен "воденето" е само и единствено от повишеното тегло на композицията, при навлизане в канал, на хидравликата и се налага да преодолява по голям товар и следователно инерцията на товара надделява в посока на канала, когато теглото е ниско не е необходима толкова енергия за да се крепи в права линия, иначе разликата в ширината от 2см не вярвам да е толкова критична за да го има/няма а и зависи от теглото на гумите и тяхното сцепление твърдост и т.н. сигурен съм, че с модел "рън флат" който са почти х2 като тегло пак ще има водене дори на 205 ширина. НО всеки е намерил баланса за себе си аз минах на този размер защото отговаря до мм на заводския 195/65/15, а и това е най масовия и най евтин размер при 17 цоловите гуми ;) лесно може да се намери наличност от всяка марка :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 (редакция) Моите джанти са от другия вид - от спорт едишън и с гумата + вЕтара в нея :tooth: - 18,700 кг. Тегнат много тия търкала. Не съм много наясно... Големите кораби не са ли със секторни кутии или нещо друго, различно от рейка? Гледам при тях такова теглене на волана нема, а има и с 255 отпред... Редактирано 25 март 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 На моя шеф мл-а беше дошъл от Германия с гуми 295/45R20. Един колега го беше карал и каза, че води отвратително. Бързо ги разкара тези джанти от АМГ с големи гуми и си мина на заводските 18". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 (редакция) На колата бях с 225/45/17" - ужас! Що така? Визуално не би трябвало да има голяма разлика с 215/45/17, а като височина е между 215/45 и 205/50. Щеше ми се да кажеш за 215/50/17, но явно не са ти в списъка. Редактирано 25 март 2014 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 25 март 2014 Admin Сподели Публикувано 25 март 2014 Що така? Визуално не би трябвало да има голяма разлика с 215/45/17, а като височина е между 215/45 и 205/50. Щеше ми се да кажеш за 215/50/17, но явно не са ти в списъка. 215мм като го пробвах, веднага се отказах от него, защото ми "носят".Проблема е в ширината...Както писах по-горе, това са изчисления на инженери. За красота даже и 245/50/17 може да е добре, но ще си гледам колата само от вънка. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 215мм като го пробвах, веднага се отказах от него, защото ми "носят".Проблема е в ширината...Както писах по-горе, това са изчисления на инженери. За красота даже и 245/50/17 може да е добре, но ще си гледам колата само от вънка. :D Красотата си е красота, но ширината на гумата оказва влияние и на други аспекти от the driving experience ;) Например устойчивост при спиране и в завои. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 Красотата си е красота, но ширината на гумата оказва влияние и на други аспекти от the driving experience ;) Например устойчивост при спиране и в завои.Трябваше да видиш тази вечер как се държат 205/50/17 гадни зимни фулди, които са добре загрели по завоите към Самоков. Ево 8 с над 400 whp изобщо не можа да отлепи на галанта, ма хич. Как се разтоварих само Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 25 март 2014 Сподели Публикувано 25 март 2014 (редакция) Трябваше да видиш тази вечер как се държат 205/50/17 гадни зимни фулди, които са добре загрели по завоите към Самоков. Ево 8 с над 400 whp изобщо не можа да отлепи на галанта, ма хич. Как се разтоварих само Да не си с някакво по-твърдо или спортно окачване? Аз моя още не съм го пробвал как е :icon_blush: Даже не съм му вдигал над 110-120 км/ч :D Ама скоро си го взех и още не мога да се отпусна, а пък и все още не съм сменил консумативите... Редактирано 25 март 2014 от Aardwolf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 26 март 2014 Сподели Публикувано 26 март 2014 (редакция) Няма какво да се отпускаш. Само като седнеш зад волана и вече си успокоен, отпуснат, релаксиран и тонизиран. Той сам си върви. Ти само му казваш накъде да ходи и галанта го прави.На SLX колата е мощна колкото моята и твоята взети заедно. Спирачните му дискове отпред са близо колкото сбора от предните и задните като диаметър от едната страна на нормален галант. Задвижват и 4-те колелета. Пружините и амовете са други и въобще настроението е на съвсем друго ниво там... :icon_bye: Редактирано 26 март 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 26 март 2014 Сподели Публикувано 26 март 2014 Няма какво да се отпускаш. Само като седнеш зад волана и вече си успокоен, отпуснат, релаксиран и тонизиран. Той сам си върви. Ти само му казваш накъде да ходи и галанта го прави.На SLX колата е мощна колкото моята и твоята взети заедно. Спирачните му дискове отпред са близо колкото сбора от предните и задните като диаметър от едната страна на нормален галант. Задвижват и 4-те колелета. Пружините и амовете са други и въобще настроението е на съвсем друго ниво там... :icon_bye:Преправян е толкова много или е VR-4? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 26 март 2014 Сподели Публикувано 26 март 2014 Второто. Щеше да е хубаво да имаме уред за измерване на страничното ускорение в завой при пробите с различни гуми. Разлика от 1,263 g и 1,297 g субективно трудно може да се усети, докато уредът ще закове постигната най-висока точка преди недозавиването.Също 100-0 за колко метра става на една отсечка със загрети гуми по време на отчитане на g-то. Един ще е спирачният път със 195/60 15 цола и друг с 205/50 17" примерно. Може да са 80 сантиметра, но в критична ситуация може да са решаващи. Субективно също тези сантиметри не може да се различат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 26 март 2014 Сподели Публикувано 26 март 2014 Сигурно има приложения за смартфоните, които да мерят ускоренията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Аз лятото карам 215/45/17 (засега гуми KUMHO, но мисля това лято да взимам нови) и наистина се усеща така вече описаното от колегите водене на гумите по неравностите на пътя. Галанта е със спортно окачване и на мен лично поведението на пътя много ми харесва така: стабилност в завой, директен контрол при рязка промяна на посоката, ускорение и спиране. Друг е върпоса, че нямаме нормални пътища...там хората на които плащаме данъци и винетки трябва да се замислят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 27 март 2014 Admin Сподели Публикувано 27 март 2014 Аз лятото карам 215/45/17 (засега гуми KUMHO, но мисля това лято да взимам нови) и наистина се усеща така вече описаното от колегите водене на гумите по неравностите на пътя. Галанта е със спортно окачване и на мен лично поведението на пътя много ми харесва така: стабилност в завой, директен контрол при рязка промяна на посоката, ускорение и спиране. Друг е върпоса, че нямаме нормални пътища...там хората на които плащаме данъци и винетки трябва да се замислят. Возил съм се при тебе, точно с цел тест на окачване и гуми, макари за малко. :rolleyes:Коментирахме, че Галант-а седи добре на пътя, но "води" с тази ширина на гумата.Дано съм бил полезен с мнението, че 2015/50/17 е перфектно за Галант.Вчера тествах как се държи в дъжда - без коментар.Много съм доволен. Със спортно окачване не знам как ще бъде усещането.Аз имах такова и бързо го махнах, защото освен излишна твърдина, обирах с предната броня всичко по пътя. Ако си живеех в Цюрих, изобщо нямаше да го пипам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Трябваше да видиш тази вечер как се държат 205/50/17 гадни зимни фулди, които са добре загрели по завоите към Самоков. Ево 8 с над 400 whp изобщо не можа да отлепи на галанта, ма хич. Как се разтоварих само Вярвам ти, особено със задвижване на всички колела И този вариант го обмислям, но тъй като имам време до смяната, събирам инфо за всички, които ми допадат като идея и параметри ;) %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifГадни щото са стари/захабени или нещо марката/модела не ти харесва? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Возил съм се при тебе, точно с цел тест на окачване и гуми, макари за малко. :rolleyes:Коментирахме, че Галант-а седи добре на пътя, но "води" с тази ширина на гумата.Дано съм бил полезен с мнението, че 2015/50/17 е перфектно за Галант.Вчера тествах как се държи в дъжда - без коментар.Много съм доволен. Със спортно окачване не знам как ще бъде усещането.Аз имах такова и бързо го махнах, защото освен излишна твърдина, обирах с предната броня всичко по пътя. Ако си живеех в Цюрих, изобщо нямаше да го пипам. От 4 години се опитвам да кажа, че 205/50/17 е едно от най-добрите разрешения за гуми на галант 17 цола.:icon_thumbup: Ма сега емпиричният опит на боса ще затвърди тази препоръка :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 От 4 години се опитвам да кажа, че 205/50/17 е едно от най-добрите разрешения за гуми на галант 17 цола.:icon_thumbup: Ма сега емпиричният опит на боса ще затвърди тази препоръка :DТя тая ширина и според мен е оптимална за всеки цолаж... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlin_dbg Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 Тя тая ширина и според мен е оптимална за всеки цолаж...За 16" 205/55 си е оптимален размер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 27 март 2014 Сподели Публикувано 27 март 2014 (редакция) Роска а отчиташ ли факта, че 205/50/17 Continental SPC5 струва 340лв в 225/45/17 струва 210лв 130лв разлика на гума ! да не говорим, че в 205/50/17 нямат топ модела SportContact 2 който на 225/45/17 е 260лв и е в пъти по добър от SPC5 ;) това прави за чифт гуми 510лв горница и то за значително по скапана гума ! ))) НЕ МЕРСИ п.с. при другите марки е същото, макар и с по малка разлика BRIDGESTONE ER300 225/45 213.54лв.BRIDGESTONE ER300 205/50 278.43лв. Редактирано 27 март 2014 от olele Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.