Премини към съдържание

95\95+\98 или 100 октанов бензин


Препоръчано мнение

Хм, какви повдигачи слага? Да не се окаже, че клапаните не лягат както трябва в леглата си и това да е свързано с повдигачите? Нещо при обратния монтаж на газоразпределителния механизъм да е объркано и то да причинява недобро затваряне на клапаните?

 

Ако няма херметизация при клапаните, мотора ще работи няма да ти описвам как. Газанализатора ще показва чудеса, ще има сериозна загуба на мощност и още някои неприятни ефекти, като детонациите не са сред тях. Просто не сещам за вариант, при който газоразпределението да предизвиква самозапалване.

 

На какви обороти чуваш чукането на аванса?

 

На каквито е обичайно да се чува - около 1000-1200.

 

Какви параметри ти вади ЕКУ-то за запалването. По спомени трябва да си в диапазона 2-до 5 градуса. Последно моята беше на 5.

 

Това какво ще рече? Предварението е функция на режима на мотора, мени се от няколко градуса до няколко десетки, примерно 40.

 

Мога да ти я предоставя за мерене... Между другото с какво мериш?

 

Кое да меря, предварението ли? ЕКУ-то рапортува на диагностиката нормални стойности и изобщо според него всичко е наред. Гледахме го и със стробоскоп, който подтвърди данните от диагностиката.

 

В момента съм по-скоро склонен да приема, че проблема съществува по принцип, на всички 6А13, което и ще тествам при първия удобен случай. Ако ли не е така - :blink: :blink: Ще се изживявам като доктор Хаус и ще разнищвам мистерията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Мисля, че между 2 и 5 е при idle

Естествено, другата стойност е при 2500 оборота... Иначе си формално прав и е по-вероятно при свалянето на дросела нещо да е мръднало и да смуче въздух, та да обеднява сместа... Тогава обаче щеше стъпковото ти моторче да се загуби и да падат оборотите, респективно да са високи. Все пак какво и с какво мериш, не разбрах?

ПП. на моята аванса никога не съм го чувал. При никакви горива и при всякакви режими на работа на двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, другата стойност е при 2500 оборота... Иначе си формално прав и е по-вероятно при свалянето на дросела нещо да е мръднало и да смуче въздух, та да обеднява сместа... Тогава обаче щеше стъпковото ти моторче да се загуби и да падат оборотите, респективно да са високи.

 

Ако смучеше, щеше да проличи при газовия анализ. Иначе оборотите си ми играят, ама това е от доста време и причината е, че дросела ми е доста износен и разбит.

 

Все пак какво и с какво мериш, не разбрах?

 

Кое да меря бе, Роска? :)

 

ПП. на моята аванса никога не съм го чувал. При никакви горива и при всякакви режими на работа на двигателя.

 

Убеден ли си ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако смучеше, щеше да проличи при газовия анализ. Иначе оборотите си ми играят, ама това е от доста време и причината е, че дросела ми е доста износен и разбит.

 

 

 

Кое да меря бе, Роска? :)

 

 

 

Убеден ли си ;)

 

Отговорът е: меря миливолтове с МУТ-а на Пламен. :rolleyes: :icon_clap: Иначе за детонациите - идвай да ти дам ключовете да пробваш сам.

Сега вече защо ти играят оборотите е друг въпрос... Не знаех, че на 6а13 дроселът е драма - не е ГДИ все пак. Всъщност нали Пламен ти я гледа, какво да чоплим тук...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Затова аз сипвам 50% бензин 95 и 50% 100 октана, но кой знае каква разлика във вървенето не се усеща !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега вече защо ти играят оборотите е друг въпрос... Не знаех, че на 6а13 дроселът е драма - не е ГДИ все пак.

 

Моя е драма. Твоя не запъва ли леко, в началото на хода?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги мисля скоро да взема по 1л от 95 95+ 100 на ЕКО и 95 и 98 на ЛУК и да ги пратя за анализ.За да се добие представа що за бензини са? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги мисля скоро да взема по 1л от 95 95+ 100 на ЕКО и 95 и 98 на ЛУК и да ги пратя за анализ.За да се добие представа що за бензини са? :icon_hmm:

 

Ами ще чакаме резултати :) Макар че повечето имат предположения какви ще са те :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги мисля скоро да взема по 1л от 95 95+ 100 на ЕКО и 95 и 98 на ЛУК и да ги пратя за анализ.За да се добие представа що за бензини са? :icon_hmm:

 

Безмислено ми се струва... Бензина никога не е един и същ...

Евентуално ако си купиш 1 цистерна от същия (по-добрия) тогава има някакъв смисъл...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги мисля скоро да взема по 1л от 95 95+ 100 на ЕКО и 95 и 98 на ЛУК и да ги пратя за анализ.За да се добие представа що за бензини са? :icon_hmm:

Вероятно отговора от лабораторията ще представлява нещо подобно: При извършените качествени химически идентификации (инфрачервена спектроскопия) на горива, взети от 2 бр. бензиностанции са били отчетени допълнителни нетипични нискокипящи въглеводородни фракции в количества над 10 %. Извършените експертизи на взетите проби от бензиностанция "Х" са установили, че описаните като бензини вещества са получени чрез смесване на разтворител за битуми ENOL, съдържащ хлорирани въглеводороди и дестилатно базово смазочно масло. Експертизата на горивото, взето от колонка на бензиностанция "Y" показва, че веществото е смес от 28 % лека бензинова фракция, 25 % газьолева фракция, 27 % тежка дестилатна фракция ("тежко гориво" или "дестилатно смазочно масло") и 20 % вакуум-дестилатна фракция (смазочно масло).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е фикция, нали!

Да има около 5% фуражни смески добре, ама толкова да е бензина...

Моята винаги върви чудесно, предполагам пожелателно, че на австрийците е най-добър. Ако някой има оплакване, нека сподели. Лично се дразня, когато на равно трябва да поддържам 25-30 км на 2000/мин на 2-ра и сменя режими някакви. И с 98, и със 100 го прави...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е фикция, нали!

Да. Не съм химик, нямам никакви наблюдения върху двете вериги бензиностанции и "предположението" ми беше само майтап.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно отговора от лабораторията ще представлява нещо подобно: При извършените качествени химически идентификации (инфрачервена спектроскопия) на горива, взети от 2 бр. бензиностанции са били отчетени допълнителни нетипични нискокипящи въглеводородни фракции в количества над 10 %. Извършените експертизи на взетите проби от бензиностанция "Х" са установили, че описаните като бензини вещества са получени чрез смесване на разтворител за битуми ENOL, съдържащ хлорирани въглеводороди и дестилатно базово смазочно масло. Експертизата на горивото, взето от колонка на бензиностанция "Y" показва, че веществото е смес от 28 % лека бензинова фракция, 25 % газьолева фракция, 27 % тежка дестилатна фракция ("тежко гориво" или "дестилатно смазочно масло") и 20 % вакуум-дестилатна фракция (смазочно масло).

Е това ми хареса :hysterical: След този анализ май няма нужда от експертиза :bowi:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единствения бензин който слагам на колата ми е 100 октана от ЕКО...най-добрия! Заявявам го категорично тъй като всички други са ПОЧТИ еднакви, а и имам сигурни източници че слагаш наистина 100 октана

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В чужбината си взех карта за 200л А98 и честно казано нямаше никаква разлика в сравнение с А95 - нито в разхода, нито във вървенето. Може и да си внушавам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Колеги извинявам се че още няма резултати !Но от тези експертизни места с които се свързах ми отговориха че немогат да ми замерат октана .За това е още в застой темата .

А ако някой знае за някоя която може да ми свърши работа моля да сподели!Поздрави на всички! :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,аз чакам също с нетърпение резултатите.Зареждам на ЕКО или ОМВ обикновен 95,но лампата на чека продължава да си свети,което се дължи на лошото качество на горивото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой има ли преки наблюдения върху бензина на Петрол А96 Extra Force ? Аз зареждам от него вече близо седмица, и не знам аз ли си внушавам или колата работи малко по- добре от техния A95. Дори ми се струва, че гори сравнително по- малко. Все още не съм го засичал, но за 15лв. при негова цена от 2.08лв. за 7.21л. Минавам около 100км градско каране, а със 95 не повече от 60км. Или аз съм нещо збъркан в сметките си, или найстина има някаква полза от този вид гориво. Принципно обичам да зареждам от ОМВ, но в Троян такова животно все още няма :icon_crying:

- Спомням си преди 2-3 месеца, когато бях в Австрия, заредих на един Golf 1.9 TD в Грац 50литра дизел, минах 1200км. плюс обикалянето тук в България. На път за София реших да му сложа 10литра, и се изненадах как изведнъж си покачи разхода от 4.5л на 100км. на 6.5л на 100км- груби сметки. При положение, че карането беше едно и също с това от Австрия до България. Няма да правя заключения, защо така се е получило. Предполагам, че всеки един от вас, който дори веднъж е ползвал горива извън България му е станало ясно за каква разлика говорим.

Редактирано от Plam
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой има ли преки наблюдения върху бензина на Петрол А96 Extra Force ? Аз зареждам от него вече близо седмица, и не знам аз ли си внушавам или колата работи малко по- добре от техния A95. Дори ми се струва, че гори сравнително по- малко. Все още не съм го засичал, но за 15лв. при негова цена от 2.08лв. за 7.21л. Минавам около 100км градско каране, а със 95 не повече от 60км. Или аз съм нещо збъркан в сметките си, или найстина има някаква полза от този вид гориво. Принципно обичам да зареждам от ОМВ, но в Троян такова животно все още няма :icon_crying:

- Спомням си преди 2-3 месеца, когато бях в Австрия, заредих на един Golf 1.9 TD в Грац 50литра дизел, минах 1200км. плюс обикалянето тук в България. На път за София реших да му сложа 10литра, и се изненадах как изведнъж си покачи разхода от 4.5л на 100км. на 6.5л на 100км- груби сметки. При положение, че карането беше едно и също с това от Австрия до България. Няма да правя заключения, защо така се е получило. Предполагам, че всеки един от вас, който дори веднъж е ползвал горива извън България му е станало ясно за каква разлика говорим.

 

Мисля, че си внушаваш. Още повече, че не знам къде по Австрия си карал, но там е основно магистрала. Като добавим чудесната дисциплина на българина зад граница и магистралното каране, може и да ти се стори, че гори по-малко, но според мен не е така. Иначе съм ползвал много чуждестранни горива- Италиански, Австрийски, Румънски, Немски, Унгарски, Сръбски и всичките са една стока.

В книжката на галанта пише, че се кара с 95 или по-високооктанов. Не е драма да се возите с най-високооктановия бензин на пазара, това няма да повреди колите ви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е драма да се возите с най-високооктановия бензин на пазара, това няма да повреди колите ви.

 

Че няма, няма - но аз имам чувството, че моята "талига" гори 100 октана повече от 95, последния път успя да мине с 35л 100 октанов от Еко, цели 350км извънградско :blink: . Изобщо с радост говоря на всякакви теми за Галант, ама като стане въпрос за гориво и разход на гориво, малко ми се скапва настроението... :icon_blush:

Редактирано от penchod
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че няма, няма - но аз имам чувството, че моята "талига" гори 100 октана повече от 95, последния път успя да мине с 35л 100 октанов от Еко, цели 350км извънградско :blink: . Изобщо с радост говоря на всякакви теми за Галант, ама като стане въпрос за гориво и разход на гориво, малко ми се скапва настроението... :icon_blush:

След като липсва зависимост между октановото число на бензина и неговата енергийна стойност /калоричността/, няма от какво да се учудваш. За мен е пълно набутване да слагаш високооктанов бензин на кола с двигател, настроен да работи с бензин 95Н. Няма да промениш динамиката, най-много да се вдигне разхода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...