Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Kакво моторно масло?


Препоръчано мнение

Вярно има добавки които изтичат с маслото при смяна,това са евтините по 20-30лв.Така работят STP,римет-ресурс,Вюрд...

Има добавки които наистина обработват вътре металните повърхности на цени 85-90 лв. и имат по дълготраен ефект за 50 000-80 000км.УМ,SX 6000,DURA LUBE...

Какво ще кажеш за Лики моли,ДУРАЛЮБ...които произвеждат и масла и добавки ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 136
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

На Liqui Moly добавките са противоизносващи и почистващи и такива за гориво, не майстор в шише който ще върне износения метал по някакъв магичен начин. А и Liqui Moly си е фирма за добавки и така са започнали през 1957 година с течния MoS2.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

И аз да си кажа моето скромно мнение за маслата :) Карам Колт '97 със италианско масло Селения Голд (10W40) и нямам никакъв разход на масло. А имам и Вектра Б (дизел), която с Валволин и Рапсол (10W40) си попийваше масло (1,5-2л. на 10000км.). Сложих пак на Селения, само че Турбо Дизел (пак е 10W40)и вече две смени Вектрата ми лапа по не повече от 300-400мл. на 10 000км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

За да не бъда разбран погрешно , добавките се слагат профилактично с цел да се избегне основен ремонт.А НЕ с ремонтна цел.

Изключение прави само DURA LUBE POUR & GO , новата добавка за моторно масло на фирма ДУРАЛЮБ България.Tя има регенериращ , възстановяващ ефект върху вече износени, надрани,раздути цилиндри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш че за реклами се плаща? Свържи се с управата и се разберете как ще се рекламират въпросните продукти. В няколко теми пишеш вече за тия изключителни добавки.

За основния ремонт/отиването за скрап - няма как да избегнеш неизбежното. Дали е възможно донякъде да го отложиш или не е друг въпрос, но пак е трудно доказуемо при здрав двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм използвал онези - руските, дето ги продават в бензиностанциите на Шел.

За качествата и бях чул от двама познати и от механик от автосервиз. И бях доволен, защото двигателя беше на 21 години, на 300-400 хил.км. и за това време компресията на 3-ти цилиндърбеше паднала с около 1,5 атм., а на останалите с около 0,5. И това като имаш предвид, че 2009 карах четири месеца с трансмисионно масло в двигателя /ЕП90/.

А за прехвалената от теб добавка не съм чул нищо. Нито добро, ни лошо. Включително и някой от форума не помня да се е изказвал за нея.

Само ти и то подчертано с рекламна цел. Погледни си постовете назад и посочи поне един, който не е свързан с нея. Омръзна ми от твойта добавка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Много смело решение в двигателя да сипеш трансмисионно масло :icon_crying: ???

 

 

Малко образователно четиво :

 

 

Добавките

Както видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна.

Добавките в маслата играят съществена роля за осигуряване на стабилността им при високи температури, противодействат на замърсяването с вода, гориво и вредни киселинни продукти на горенето. Те включват метални и полимерни дисперсанти (от англ. disperce - разпръсквам, разсейвам), антикорозионни и антиокислителни, противоизносни и противозадирни съставки, подобрители на вискозитета и добавки за предотвратяване на формирането на кристали при ниски температури, деемулгиращи и антипенни компоненти. Добавките са скъпи субстанции със специфично предназначение, които се прибавят в точно определено количество за постигане на определен баланс с изключителна важност - дори и малките отклонения могат да променят значително експлоатационните качества на маслото. Количествата и съотношението се определят от производителите след интензивни лабораторни експерименти и динамометрични тестове на двигателите. Точният вид и количество на веществата, които формират присадките, са известни само на производителите, затова няма случай, в който фирмите за масла да препоръчват или адмирират използването на допълнителни добавки - напротив, те смятат, че се нарушава споменатият баланс на внимателно композираните съставки и в крайна сметка могат да се получат нежелани химични реакции и съединения.

 

Рекламен плакат

За да се предотврати триенето на метал в метал, там където е възможно това да се случи за кратко, се използват съединения на цинк с фосфор - те оформят тънък граничен слой, позволяващ дори кратковременно принудително триене на частите без катастрофални последици. Действието им се основава върху химичното взаимодействие на продуктите от тяхното разпадане с триещите се метални повърхности. Противоизносните и противозадирни добавки обаче не функционират пълноценно при студен двигател, което е една от основните причини за изключително интензивното износване на двигателя при студен старт. Освен това с течение на времето добавките губят свойствата си, което също е една от основните причини за необходимостта от смяна на маслото.

Абразивното износване, причинено от присъствието в маслото на различни твърди частици и продукти на окисляването, се избягва с помощта на филтрите, а действието на по-малките частици се елиминира чрез противоизносни модификатори. Опасността идва главно от възможността частиците да започнат да се слепват и да увеличават размерите си, при което се получават утайки, лакови отлагания и нагар. Така наречените детергенти (почистващи) и дисперсанти (хомогенизатори) се поставят в маслото, за да „неутрализират" тези частици, позволявайки им да циркулират свободно в маслото. Молекулите на добавките са изградени от две основни части - дълги въглеводородни опашки и полярни глави. Опашката поддържа дисперсантите разтворени в маслото, а полярната глава привлича частиците замърсители.

Още една съществена задача на моторното масло е намаляването на отлаганията и предотвратяването на корозивните процеси. Корозивното износване се причинява от киселинни продукти на горенето, смоли и други съединения, които попадат върху буталните пръстени, а специалните добавки се грижат за тяхното неутрализиране.

Рекламен плакат

Премахването на оловните антидетонатори в бензините и намаляването на нивата на сярата изключително много улесни работата на маслата, но стабилността им си остава ключов въпрос и в голяма степен се определя от склонността към окисляване, на което по принцип се противодейства с антикорозионни добавки, които разрушават веригите на свободните радикали и прекисите, участващи в окислителния процес.

Химиците решават проблемите с противоречивите изисквания към условията на смазване при ниски и високи температури с добавянето на подобрители на вискозитета - полимери с дълги молекулни вериги и молекулно тегло между 10 000 и 1 000 000. Тези молекули притежават способността да се „издуват" с увеличаване на температурата, запазвайки вискозитета на маслото на достатъчно високо ниво при

високи температури.

Наред със споменатите добавки се използват и антипенните, които пречат на маслото да се „разбълбуква", когато коляновият вал и мотовилките го разплискват и загребват от картера. Появата на въздушни мехури значително би влошила ефективната работа на мазилната система. Деемулгиращите добавки пък помагат за отделянето на случайно навлязла вода в системата.

Както казахме, проектирането на целия този комплекс от субстанции е много сложен процес и включва доста теоретична и практическа работа, състояща се в множество лабораторни и динамометрични тестове. Поради това, както споменахме, производителите на масла обикновено работят в тясно сътрудничество с автомобилните компании. Същевременно фирмите, които произвеждат добавки, никак не са много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

За да не бъда разбран погрешно , добавките се слагат профилактично с цел да се избегне основен ремонт.А НЕ с ремонтна цел.

Изключение прави само DURA LUBE POUR & GO , новата добавка за моторно масло на фирма ДУРАЛЮБ България.Tя има регенериращ , възстановяващ ефект върху вече износени, надрани,раздути цилиндри.

Опиши малко по-подробно,защото се интересувам ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

И в този форум ли се намърда да рекламираш бе :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,информация изчетох много.Ти кажи конкретно какво си усетил от дура люба ?

 

Как какво?... Комисионната!:mad:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега.. мисля, че с това се изчерпа темата за DURA LUBE.

Затова предлагам поне следващата 1 година да спреш с тънките реклами, за да не се наказваме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте се мъчили с някакви масла, вземете си Eneos и си живейте спокойно!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. На мен също ми предстои смяна на маслото. Досега карах на Мобил. Не мога да се оплача. Тези дни изчетох много теми в нашия форум, относно маслото. Даже се порових и в по - стари теми. Сега мисля да се доверя на Мотул 10/40. Разбира се всеки преценява сам за себе си и за колата. Има скъпи, има и евтини масла. Най - важното е да се внимава да не са менте. А относно добавките съм чул повече негативи, отколкото позитиви. Няма да коментирам, тъй като не съм много вещ. Има хора, които да кажат дали е така. Поздрави :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте се мъчили с някакви масла, вземете си Eneos и си живейте спокойно!

 

Колега,много лошо впечатление ми прави,че се включваш във форума,само за да напишеш мнение,колко хубаво било маслото Енеос и как то било правилната марка. Това си е чиста проба реклама и то неплатена ! Ако нямаш какво друго да кажеш по темата-ами не го казвай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо като правилна марка масло. Има си препоръки, които производителя на възела изисква. Стига маслото да отговаря на тях, да то е правилно/подходящо. Единственото изключение е тогава, когато за този възел се изисксва само ОЕМ масло. В смисъл, че спецификацията е специфична и само производителя има такава течност.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,много лошо впечатление ми прави,че се включваш във форума,само за да напишеш мнение,колко хубаво било маслото Енеос и как то било правилната марка. Това си е чиста проба реклама и то неплатена ! Ако нямаш какво друго да кажеш по темата-ами не го казвай.

Колега не правя реклама, а изказвам мнение, ако не ти харесва твой проблем, ако не знаеш Eneos е от групата на Mitsubishi

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих допълнил още по темата, че е грешен подхода да се предлага само, или да се сравнява една марка масло с друга. Виждате ли коя е по-добра? Вярната посока е да се сравнят за даден двигател техническите данни на конкретно масло на марката "X" с такова на марката "Y". Защото несериозно е само да се лежи на лаврите и славата на марката "X" с продукт SAE 15W-40, спрямо по-малко известната марка "Y", но с продукт за същият двигател SAE 5W-40. Изискванията за масло в двигателите на Mitsubishi произведени до около 2004г са с изисквания за смазочни норми от края на 80-те и началото на 90-те години. В този ред на изложени факти, което и от масовите масла на пазара да се сложи пък дори и "на сляпо", няма начин многократно да не надвиши критериите поне с мин 15г напред като технология.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обясни защо ?

 

Светльо беше внесъл Eneos от Япония, останах много доволен. Явно и колегата е останал доволен :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Нека обясня. :)

Това японското масло, което бях внесъл няколко туби от Япония няма НИЩО ОБЩО с европейското.

След като го свърших, реших да сменя от европейското и повдигачите се разтропаха на по-малко от 5000 км.

При Пламен смених с Мотул 5W-40 и двигателя млъкна, все едно е от завода.

Пробвал съм как работи при всякакви режими - сутрин студен не издава звук!

Решихме преди интервенцията "смяна на повдигачи" да пробваме този вариант и се получи.

Днес бях при Пламен и абсолютно същия случай се получи и при един колега с Галант, само че беше GDI.

Сега мисля да вкарам при първа възможност пак от Япония, но тубите са други, по 2 литра са, а за качеството да не говорим.

Цената обаче е крайно не приемлива, но за лични нужди си заслужава.

Основното което знам е, че в Япония стандарта на произведените масла, абсолютно забранява те да се преработват.

Ще се опитам да купя и Idemitsu за да не се занимавам повече с масла, които са под всякаква критика и качествата им са трагични.

С две думи - европейският Енеос е пълна трагедия!

Това си е едно средно масло от общите и не бива за да заблуждаваме, че само защото носи името Eneos трябва да се издига в култ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...