Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Kакво моторно масло?


Препоръчано мнение

Нека обясня. :)

Това японското масло, което бях внесъл няколко туби от Япония няма НИЩО ОБЩО с европейското.

След като го свърших, реших да сменя от европейското и повдигачите се разтропаха на по-малко от 5000 км.

При Пламен смених с Мотул 5W-40 и двигателя млъкна, все едно е от завода.

Пробвал съм как работи при всякакви режими - сутрин студен не издава звук!

Решихме преди интервенцията "смяна на повдигачи" да пробваме този вариант и се получи.

Днес бях при Пламен и абсолютно същия случай се получи и при един колега с Галант, само че беше GDI.

Сега мисля да вкарам при първа възможност пак от Япония, но тубите са други, по 2 литра са, а за качеството да не говорим.

Цената обаче е крайно не приемлива, но за лични нужди си заслужава.

Основното което знам е, че в Япония стандарта на произведените масла, абсолютно забранява те да се преработват.

Ще се опитам да купя и Idemitsu за да не се занимавам повече с масла, които са под всякаква критика и качествата им са трагични.

С две думи - европейският Енеос е пълна трагедия!

Това си е едно средно масло от общите и не бива за да заблуждаваме, че само защото носи името Eneos трябва да се издига в култ.

Ей това се вика обяснение :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 136
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колега,много лошо впечатление ми прави,че се включваш във форума,само за да напишеш мнение,колко хубаво било маслото Енеос и как то било правилната марка. Това си е чиста проба реклама и то неплатена ! Ако нямаш какво друго да кажеш по темата-ами не го казвай.

Защо когато човек сподели опита си, се приема задължително като реклама ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Едва ли става дума за реклама, а за впечатления. Струва ми се, че във високите класове и особено Еneos Sustina (което е напълно синтетично), се пакетира в туби в Европа, но е внос в големи варели директно от Япония. Това е само предположение обаче.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да сложиш разбира се добавката дура люб с маслото Eneos Sustina ,даже ти го препоръчвам.Принципно добавката не взаимодейства с маслото,тя се отлага по металната повърхност.Маслото служи само за транспорт1ор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре,кажете ми сега може ли това масло да го сложа с тази добавка ?

 

Сложи си само маслото и не се занимавай с тия добавки

 

Може да сложиш разбира се добавката дура люб с маслото Eneos Sustina ,даже ти го препоръчвам.Принципно добавката не взаимодейства с маслото,тя се отлага по металната повърхност.Маслото служи само за транспорт1ор.

 

Колега стига вече...че го и препоръчваш.Едно добро масло не се нуждае от добавка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си само маслото и не се занимавай с тия добавки

 

 

 

Колега стига вече...че го и препоръчваш.Едно добро масло не се нуждае от добавка.

Нещо проблем ли е че се препоръчва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо проблем ли е че се препоръчва?

 

По-принцип не, но в случая да.

Разбираемо е, човек ползва нещо - доволен е от него и го препоръчва(всичко изглежда добре). Но след като човека ти предложи няколко сайта в които да се "запознаеш" с продукта и във всичките сайтове се рекламира един и същ магазин в един и същ град. Това си е чиста реклама, затова по-горе писах на колегата, но явно ще се правим на разсеяни.. докато не започнем да наказваме :mad:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо проблем ли е че се препоръчва?

Не е проблем ,освен ако не е с цел безплатна реклама.Не може в тази тема и в още няколко да ни убеждава колко е хубава тази добавка.Мен лично ме дразни това.Това е форум за взаимна помощ,има си правила ,ако колегата иска да рекламира даден продукт или магазин има си начин.

 

Извинявам се за спама в темата.

Ако някой модератор сметне че мнението влияе лошо за запазване на доброто отношение във форума ,може да го изтрие.

Поздрави. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-принцип не, но в случая да.

Разбираемо е, човек ползва нещо - доволен е от него и го препоръчва(всичко изглежда добре). Но след като човека ти предложи няколко сайта в които да се "запознаеш" с продукта и във всичките сайтове се рекламира един и същ магазин в един и същ град. Това си е чиста реклама, затова по-горе писах на колегата, но явно ще се правим на разсеяни.. докато не започнем да наказваме :mad:

.....или заплашваме?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....или заплашваме?

 

Предупреждавам го, за да не се налага да го банна.

Ако е нужно някакво обяснение да ти дам, драсни на лично.. че темата и без това вече е наспамена.

 

- Колеги хайде стига вече с тази добавка Dura Lube, има достатъчно изписано за нея нагоре както и реклами на магазини в Монтана, където я продават. Нека не провокираме колегата да я хвали допълнително.

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

В профила и мненията на Мицу

не съществува друга дума освен Dura Lub!

За това от днес има модераторски контрол.

Особено след това изказване:

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=22065&view=findpost&p=250676

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нов съм във форума и като шофер.Купих си '08 Lancer 1.8 MIVEC.Какво да гледам и обслужвам ?

Първо честито и със здраве да си я караш ,и после погледни раздела за Лансер на форума там ще се запознаеш най - добре -http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showforum=4

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Вярно има добавки които изтичат с маслото при смяна,това са евтините по 20-30лв.Така работят STP,римет-ресурс,Вюрд...

Има добавки които наистина обработват вътре металните повърхности на цени 85-90 лв. и имат по дълготраен ефект за 50 000-80 000км.УМ,SX 6000,DURA LUBE...

Какво ще кажеш за Лики моли,ДУРАЛЮБ...които произвеждат и масла и добавки ???

 

Защо да избера добавките ? Коя добавка е най-добра за двигателя и коя за скоростите ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека да задам въпроса си така: Кое е най-доброто масло с вискозитет 5W-30, което покрива стандарт ACEA C1. Ниско пепелно съдържание е важно с оглед употребата му на автомобил, снабден с ДПФ филтър. Колата е карана досега с Aral Hightronic C1, въпросът е колко по-добро е Castrol Edge, респективно кое друго масло покрива спецификациите поне толкова по-добре и не само на хартия. Маслото се сменя на 10 000 км., а не на предписаните 15000 по очевидни причини. Цената не е определящ фактор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека да задам въпроса си така: Кое е най-доброто масло с вискозитет 5W-30, което покрива стандарт ACEA C1. Ниско пепелно съдържание е важно с оглед употребата му на автомобил, снабден с ДПФ филтър. Колата е карана досега с Aral Hightronic C1, въпросът е колко по-добро е Castrol Edge, респективно кое друго масло покрива спецификациите поне толкова по-добре и не само на хартия. Маслото се сменя на 10 000 км., а не на предписаните 15000 по очевидни причини. Цената не е определящ фактор.

 

Много е важно по коя ACEA е технологията на това SAE 5W-30? Може да е от пилотната версия ACEA C1-04, но може и да е ACEA C1-08. Тогава масло по предходната технология е забранено. Давам пример с произволно взет двигател на Мицку:

 

Mitsubishi, Lancer Sportback, Lancer Sportback 1.8 DI-D ClearTec (110 kW), 2008-

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan

Drive type: f.w.d.

Cylinder capacity: 1798 cc

Power output: 148 HP / 110 kW at 4000 RPM

 

Engine 4N13

Diesel, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooled

Cylinder capacity: 1798 cc

Power output: 148 HP/110 kW at 4000 RPM

Capacity 5 liter

Filter capacity: 0,3 liter

 

Use: Normal

Change 15000 km/12 months

OEM recommendation

temperate climate JASO DL-1 SAE 5W-30

temperate climate ACEA C1-08 SAE 0W-30

temperate climate ACEA C1-08 SAE 5W-30

temperate climate ACEA C2-08 SAE 0W-30

temperate climate ACEA C2-08 SAE 5W-30

temperate climate ACEA C3-08 SAE 0W-30

temperate climate ACEA C3-08 SAE 5W-30

temperate climate ACEA C4-08 SAE 0W-30

temperate climate ACEA C4-08 SAE 5W-30

 

В сервизната книжка на автомобила ще е описано точно кое издание на ACEA C1 се изисква. А дали маслото го поддържа, ще се разбере от техническата му документация.

Поздрави

 

П.С. Този случай се отнася конкретно за даденото Mitsubishi. Ако визираш друга марка кола, като Mazda, Land Rover, Jaguar, там освен ACEA C1 (по подразбиране) задължителното условие е и конкретен стандарт по Ford.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо да избера добавките ? Коя добавка е най-добра за двигателя и коя за скоростите ?

Защо ти трябват тези добавки ? Вземи си хубаво масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо да избера добавките ? Коя добавка е най-добра за двигателя и коя за скоростите ?

Колега, и аз в един момент се бях захласнал по добавките, добре че този момент беше твърде кратък и го преодолях лесно :). Добавката за двигателя или ск. кутия е като... разните подобрители, които слагат в киселото мляко, за да изглежда на кисело мляко. Какво би предпочел ти - домашно подквасено кисело мляко или мляко от магазина?

Аз бих сложил добавка само ако има реален проблем колата. Това е най-евтиния вариант да пробвам да разреша този проблем - може би в повечето случаи неуспешно. Превантивната защита с добавка (както в твоя случай) не се знае до какво ще доведе - или няма да има очевидни резултатите (да речем в работа на двг, вървеж, разход), или ще има негативни последици.

Съвсем теоретично можем да си говорим цял ден коя добавка е по-добра. На практика се разбира само ако се пробва. Дали трябва да се пробва, е друг въпрос. И аз се опитах да дам отговор на точно този въпрос :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е важно по коя ACEA е технологията на това SAE 5W-30? Може да е от пилотната версия ACEA C1-04, но може и да е ACEA C1-08. Тогава масло по предходната технология е забранено. Давам пример с произволно взет двигател на Мицку:

 

Mitsubishi, Lancer Sportback, Lancer Sportback 1.8 DI-D ClearTec (110 kW), 2008-

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan

Drive type: f.w.d.

Cylinder capacity: 1798 cc

Power output: 148 HP / 110 kW at 4000 RPM

 

Engine 4N13

Diesel, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooled

Cylinder capacity: 1798 cc

Power output: 148 HP/110 kW at 4000 RPM

Capacity 5 liter

Filter capacity: 0,3 liter

 

Use: Normal

Change 15000 km/12 months

OEM recommendation

temperate climate JASO DL-1 SAE 5W-30

temperate climate ACEA C1-08 SAE 0W-30

temperate climate ACEA C1-08 SAE 5W-30

temperate climate ACEA C2-08 SAE 0W-30

temperate climate ACEA C2-08 SAE 5W-30

temperate climate ACEA C3-08 SAE 0W-30

temperate climate ACEA C3-08 SAE 5W-30

temperate climate ACEA C4-08 SAE 0W-30

temperate climate ACEA C4-08 SAE 5W-30

 

В сервизната книжка на автомобила ще е описано точно кое издание на ACEA C1 се изисква. А дали маслото го поддържа, ще се разбере от техническата му документация.

Поздрави

 

П.С. Този случай се отнася конкретно за даденото Mitsubishi. Ако визираш друга марка кола, като Mazda, Land Rover, Jaguar, там освен ACEA C1 (по подразбиране) задължителното условие е и конкретен стандарт по Ford.

 

Не знаех, че има 2 ACEA стандарта... Колата е мазда. Чудя се дали да не пробвам и едно мицубиши c1 масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че има 2 ACEA стандарта... Колата е мазда. Чудя се дали да не пробвам и едно мицубиши c1 масло.

 

Цитираната кола, ако е между 2004-2007, спокойно се слага ACEA C1-04. По-новите такива, вече изискват задължително C1-08.

Поздрави

 

П.С. Няма 2, 3 или няколко стандарта. Има надграждащи се и по стриктни изисквания по ACEA, която периодически се обновява. Последната навлизаща все още е ACEA-2010.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цитираната кола, ако е между 2004-2007, спокойно се слага ACEA C1-04. По-новите такива, вече изискват задължително C1-08.

Поздрави

 

П.С. Няма 2, 3 или няколко стандарта. Има надграждащи се и по стриктни изисквания по ACEA, която периодически се обновява. Последната навлизаща все още е ACEA-2010.

Поздрави

2008 е, но двигателят в непроменен вид се монтира в период 2006-2010. Не чух критики към кастрола или препоръки за друг бранд. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...