Премини към съдържание

Kакво моторно масло?


Препоръчано мнение

Краско,вярно ли ДУРАЛЮБ ( DURA LUBE ) е по патент на НАСА ?

Ползвал съм SX 6 000,УМ И ДУРА ЛЮБ.От всичките съм усетил полза,но като че ли ДУРА ЛЮБ дава най-продължителен ефект

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 136
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Приятелю, ако някой ти е казал, че форумите се четат от създаването им по посока на днешния ден - излъгали са те. Много по-лесно е да почнеш от деня на регистрацията си назад - към датата на създаване. Но ако се бориш за титлата "Археолог на месеца" - споко, спечели я. То май и за годишната класация нямяш конкуренти :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, ако някой ти е казал, че форумите се четат от създаването им по посока на днешния ден - излъгали са те. Много по-лесно е да почнеш от деня на регистрацията си назад - към датата на създаване. Но ако се бориш за титлата "Археолог на месеца" - споко, спечели я. То май и за годишната класация нямяш конкуренти :)

 

 

Платен писач е момчето, виж му мненията :good:

 

 

За добавките във двигателите има писано многоооооо ако бяха ефективни производитилите щяха да ги слагат или поне препоръчват . Който има излишни парички за даване за глупости лошо няма .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Платен писач е момчето, виж му мненията :good:

 

 

За добавките във двигателите има писано многоооооо ако бяха ефективни производитилите щяха да ги слагат или поне препоръчват . Който има излишни парички за даване за глупости лошо няма .

 

Ми добре де, ама си има добавки на Mitsubishi и те ли за нищо не стават ? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми добре де, ама си има добавки на Mitsubishi и те ли за нищо не стават ? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

Някога някой беше казал " майстор от шише няма"..........и това е така, но донякъде........

Добавките са много полезни,особено когато ги ползваме правилно......и наистина има ефект, при някои по малък, при други - по голям.......

Има доста случаи ,когато ефекта е никакъв - с други думи,майстора не си е свършил работата, но пък и не е навредил......

Не ми се изпада в полемики какви добавки има, кое за какво служи и т.н. защото ще стане тя една ...........в нета има достатъчно писано за тях.....но добавките са полезни.......особено когато са "оригинални".......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми добре де, ама си има добавки на Mitsubishi и те ли за нищо не стават ? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

 

За

добавките в двигателя е доказано че почти няма никакъв ефект не на Mitsubishi ами ако ще и на извънземните да са , за другите добави радиатори,ск. кутии , особенно гориво там е друга работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За комплиментите МЕРСИ.

Защо от добавките ,ако няма полза,технологиите се развиват . Космоса ,Ф 1 , НАСА....

 

 

Къв космос колега ква НАСА , говорим за Двигател с вътрешно горене който е морално и технически остарял преди 10г. още.... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Със съвременните синтетични масла, тези добавки просто не са ви необходими, и със сигурност, няма да ви помогнат, със сигурност няма да подобрят нещата, и със сигурност не се знае какво могат да причинят на маслото и на двигателя ви. Нека видим защо.

 

Всички водещи нефтопреработвателни компании, са назначили най-добрите химици, физици, инженери, и специалисти, по двигатели с вътрешно горене. Ако на маслото му липсваха тези качества те самите щяха фабрично да добавят това, в маслото още в момента на преработка и бутилиране на маслото. Компаниите имат и учените, и материалните и ресурсите, и лабораториите, и парите да го направят. Конкуренцията между компаниите ги кара постоянно да работят над маслата и над присадките с които смесват маслото, си и да подобряват както маслото така и присадките. Маслото и присадките в тубата запечатана от производителя е добре балансирана смес, която може много лесно да се извади от равновесие, и да се пресече маслото. Друго важно нещо на което трябва да обърнем внимание е следното. На пазара има много и разнообразни масла, и като състав на базовото масло, и като набор присадки за маслото, и като състав на присадките. Това осигурява ОГРОМНО разнообразие от масла и присадки, от химическа гледна точка. Просто няма начин, една дребна фирмичка с 2 - 3 химици дето за 1 месец са направили тая добавка, да могат да покрият абсолютно всички масла и присадки като химически състав, и да пуснат магическа, панацея която да лекува всички болежки в двигателя. Не могат. Просто не могат. Качествения и количествения състав, на маслата и на присадките е СТРОГО ПАЗЕНА ТАЙНА. Те не знаят какво и по колко има в маслото че да могат да си нагодят добавката. Те не могат да знаят. Те няма как да знаят. Точният качествен и количествен състав на маслата и присадките за тях е СТРОГО ПАЗЕНА ТАЙНА!

 

Тези хора просто искат да ви вземат парите за глупости. Целевата им мишена са необразовани и неграмотни хора, които не знаят нищо за маслата. Такива хора са много лесно манипулируеми. Използват нагласени и недостоверни тестове и постановки, в които моторното масло умишлено се поставя да работи, в условия за които то не е създавано и не е проектирано, и за това маслото задължително се проваля. Маслото умишлено се поставя да работи в условия за които то не е създанено, проектирано и предвидено, за да може да се провали, и за да ви промиват мозъка колко е слабо маслото как без тяхната чудодейна приставка двигателя ви е обречен на адско страдание и мъки неземни. ЯЯЯ Fuck off с тия недоклатени твърдения. Моторното масло е предвидено да работи в условията на работещ двигател, в условията на затворена система, при температури между 100 и 240 градуса по целзии, когато подаването му е в определи количества под определено налягане. На техните тестове виждаме само една пълна купичка с масло, в която е потопена ролка. Чакайте малко, маслото нито е загрято до работна температура, което значи че не е достигнало работен вискозитет, и работни свойства, нито се подава под определеното за целта налягане и в определениете за целта количества. Нормално е при неспазването на работните условия и изисквания маслото да се провали. Някои много нагли мошеници отиват още по-далеч, с нагласените си постановки. Те сипват едно масло а го представят за друго. Например в недостоверните тестове на фирма Прома, предлагаща приставката MBL8 човека закрива етикета на маслотос ръката си и не се вижда какво пише на етикета. Човека представи маслото като качествено синтетично масло, обаче като стопирах кадъра и като поиграх с контраста и увеличението видях че е масло на фирмата Валволин, а след като като сравних шишенцето от клипа по дизайн, размер, цвят и форма на шишето и размер, форма цвят и дизайн на лепенката на шишето, се оказа че това е минерално масло, а не синтетично. шишенцето е от 1 литър за доливане. С това фирма прома просто паднаха на дъното. Жалко е, жалко е че има много хора които им се връзват на глупостите, и вярват и купуват, и си съсипват колите.

 

Говорейки за качество, има си авторитетни институции, които проверяват качествата на маслата, и издават сертификати за качество, и докато се придържате къмнаистина сертифицираните масла няма да имате грижи. Един такъв е Американския Петролен Институт - API - American Petroleum Institute, който на страницата си е публикувал пълен, точен и актуален списък с маслата които е сертифицирал за качествени. Направете справка в страницата на този институт, защото, много дрени мошеници, крадат лицензи и се фукат, а реално не са лицензирани. За това за да си спестите ходене по мъките с фалшиви лицензи, вижте на страницата на американския петролен институт кои продукти са реално сертифицирани и лицензирани и ползвайте тях. Друга подобна инстутция е SAE - Society of Automotive Engineers - общестово на автомобилните инженери. Те също сертифицират и лицензират масла за качество. На този етап мога да ви уверя че водещите модели синтетични масла, на реномираните производители, са лицензирани и сертифицирани за качество както от API така и от SAE, което само по себе си е гаранция за качество и че продукта реално в практиката прави това което твърди на опаковката.

 

Без да навлизаме в прекалени детайли, може да споменем набързо само основното за тези никому менужни и напълно безполезни добавки за масло. Добавките се делят на две големи групи. Тефлонови, от групата на Slick 50, и хлоринови, от групата на дюралюб. Освен това има и други проблеми. Парафините, за нежелан компонент, в състава на маслото, защото кипва лесно, с това кипване разкъсва масления слой, и нарушава смазването, изпарява се и така намалява обема на маслото, и общо взето, трябва да се долива масло. Тези добавки обикновено използват течни парафини като носител на самата присадка, или минерално масло. Освен това, е добавена прекалено много присадка за устойчивост, и това прекаляване с количеството на присадката влошава работните показатели на маслото, защото нарушава всякакъв възможен баланс в състава на маслото. Проблемът с хлориновите добавки е че при нагряване, от тях и ненаситенине въглеводороди, в минералното масло което ги носи, се получава солна кисеина, която освен че е силното ксична и е химически агресивна и силно корозивна, защото това е киселина, без съдържание на кислород в молекулата си и не може да направи химически инертни окиси които да спрат действието на киселината, и тя си разяжда всичко до което се докопа - масло, части, гарнитури, гамички на клапаните... схванахте ли картинката?

 

Другият носител е просто минерално масло. Боже опази. Както го сипеш в синтетично масло, което е замислено да се продава като краен продукт синтетично масло, ти направо си пресичаш маслата. И двете. И синтетичното което е в мотора ти, и минералното което е носителя на присадката. Ама полу-синтетичното нали е смес от.... даааа, смес е, само че при полу-синтетичните масла, синтетичната част е предвидена да се смеси с минерална, и съответно е направена неутрална за да не се пресекат при смесването. Когато обаче се пуска продукт, напълно синтетично масло на пазара, то се пуска с мисълта че ще се ползва чисто, и че като се долива, ще се долива същия модел масло, и то не е мислено за разреждане с минерално, и не е предвидено за това и добавка с минерално масло ще го пресече веднага. Присадката за екстремна устойчивост, обикновено е молибденов дисулфид което само по себе си не е вярно, защото това е вид смазка, но към нея добавен цинк я превръща в тази приставка, прави маслото още по-токсично, и още по-опасно за околната среда и човешкото здраве. Тефлоновите добавки, не правят нищо полезно в двигателя. Не може да не правят, бихте възразили. Така е не може да не правят. Тефлоновите частици задръстват масления ви филтър, и това намаляват пропускателната му способност, и маслото не може да се разнесе достатъчно бързо в необходимите количества, и това води до некоректно смазване, поради недостатъчно смазка. За да може тефлона да полепне надеждно, и да си въши работата тябва да се нагрее до 427 градуса по целзии, а при тази температура, ще се изкриви блока, маслото ще се разпадне и пресече, гарнитурата на главата ще изгори ще се смесят бензин, масло и антифриз, уплътняващите гумички на клапаните също се се повредят, ще изкипи антифриза, изобщо, това с тефлона е най-голямата глупост възможна.

 

Последното което искам да спомена за тези добавки е че те всъщност внасят присадка ектремна устойчивост. теста който правят е тест за екстремна устойчивост. Нещо което не се изисква от моторното масло. Това се изисква от масла за зъбни предавки - например за скоростни кутии, диференциали... Там в маслото има фалрично добавени такива присадки. Което ни навежда на мисълта, защо не си тестват присадката срещу едно синетично масло за диференциали или скоростни кутии? просто защото изведнъж ще се укажат с по-слабия продукт. Макар че теоритично присадката за устойчивост на екстремено напрежение, да е добра идея, двигателя не създава подочни условия. Да вярно иска се устойчивост на натик, но не чак толкова. Основните проблеми за маслото са термична и химична атака. Ако за момент приемем че тази присадка е добра идея, тогава остава моментаче в количествата в които я слагат, тя просто пречи на маслото. нейното количество е прекалено много.

 

Друг проблем е че в някои добавки като прома МБЛ 8, има твърди частици, които би трябвало да играят ролята на лагери. Те не играят тази роля. Те играят ролята на фина пила, оято изпилва всичко до което се докосне. други добавки имат оловни и медни топчета, микроскопични топчета, за да не изпилят частите. там проблема е че, товаса метали, които се деформират при налягането и натиска при третия такт, и може да се получат остри ръбове, които да прерязватнишките на филтъра, и така да направят порите му големи и замърсяванията да минават през филтъра без да бъдат спряни. Твърдиче частици пъккоито не се деформират освен че действат като пила, пък могат да задръстят филтъра и да намалят неговата пропускателна способност, и да причинят повредиот лошо смазване, заради недостатъчно масло, което стига по-бавно от необходимото, там където то е нужно.

 

Истината е че няма по-добро нещо то това да дадете на двигателя си премиум качествено гориво и премиум качествено масло. това е най-доброто което можете да направите за двигателя си. Това е най-доброто за двигателя ви. С премиум качество масло, и премиум качество гориво, разни недоразумения на химическата индустрия като допълнителни добавки не са ви нужни. :good: :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След прочетеното АБСУРД да си сипя добавка, не че съм си помисляла досега де. Предпочитам качествено подходящо масло и навременна смяна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След прочетеното АБСУРД да си сипя добавка, не че съм си помисляла досега де. Предпочитам качествено подходящо масло и навременна смяна.

да, сложи си Eneos пълна синтетика и повече няма да помислиш за друго масло

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Къде се продава това масло?

 

Тука няма все още. :icon_hmm:

Аз си взимам от Япония...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Защо от добавките ,ако няма полза,технологиите се развиват . Космоса ,Ф 1 , НАСА....

Интересно, не знаех, че Космоса ,Ф 1 и НАСА.. са се развили благодарение на добавки ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,един приятел казва така."Цифричката на маслото отпред показва на колко години ти е колата".Останналото е въпрос на суета и финансови възможности.На 15 г. Мицубиши 10W-40 ми звучи като че някой си е надценил колата.По въпроса за полу синтетични,полу....няма голямо значение.Старата кола всичките ги харесва и затова ги гори.

Редактирано от dundukov123
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,един приятел казва така."Цифричката на маслото отпред показва на колко години ти е колата".Останналото е въпрос на суета и финансови възможности.На 15 г. Мицубиши 10W-40 ми звучи като че някой си е надценил колата.По въпроса за полу синтетични,полу....няма голямо значение.Старата кола всичките ги харесва и затова ги гори.

 

Здравей колега. На теб и на твоя приятел тактично ще отговоря само така: :icon_doh:

По-добре оставете материята за маслата на тези, които я разбират :icon_n_king: .

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,един приятел казва така."Цифричката на маслото отпред показва на колко години ти е колата".Останналото е въпрос на суета и финансови възможности.На 15 г. Мицубиши 10W-40 ми звучи като че някой си е надценил колата.По въпроса за полу синтетични,полу....няма голямо значение.Старата кола всичките ги харесва и затова ги гори.

 

Колега тази теория я остави за германците. Аз карам само с 10W-40.. колата ми е 97ма и не ми се е налагало до сега да доливам масло. А за това дали си надценявам колата, съмнителна работа все пак е :mitsu-smiley: :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възраста на шофъора!!!!!! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А втората цифра какво означава?

 

На колко години е колата през лятото. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:typing: Писах им е-мейл на моите приятели от Съюза на американските инженери, но и те се затрудняват с разшифровката на числото преди и след W. Сега пак ще им звънна, дано не са заспали :tel:

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

На Алекс браво за статията,личи че не е глупаво момче.

ДВГ може би е остаряла технология още в средата на миналия век.

За добавките имам в предвид,че са високо технологични. F1,Космоса,НАСА ...

Не се слагат в маслата-нови двигатели,защото добавките имат ремонтно-поддържаща функция.Логично е на нов ДВГ не се слагат.Дори съм чул , че след основен ремонт не се слагат,а се чака първата смяна на маслата.Затова световните производители на масла не могат да ги слагат масово.

Няма майстор в шише,е израз на тези който се страхуват за хляба си и на скептиците.

Познай кой тим от F1 какви добавки ползва.За НАСКАР знам коя добавка ползват , но не искам да правя реклами.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А втората цифра какво означава?

Втората цифра показва резултата в точки от теста за интелигентност на този, дето е казал за първата цифра и годините на МПС-то..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз останах изненадан че за Мицубиши което е на 20г. в книжката му пише никога минерално масло. Обаче съм по-склонен да вярвам на японците отколкото на думите че след 150 000км се кара с минерално 15W40. А колкото до добавките, на мен ми тракаха повдигачите и си взех една добавка на Лики Моли за повдигачи специално и само след няколко км повдигачите спряха да тракат. Поне при мен ефекта беше за кратко, защото проблема явно идваше от другаде.

Редактирано от vesste
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...