Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Kакво моторно масло?


Препоръчано мнение

здр., за 16 годишно турбо бензин мицубиши какво масло да сложа?, казаха ми някакво немско

kuttenkuler или някакво друго немско? 10x

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 136
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Явно не знаеш какво търсиш точно, не даваш достатъчно информация и очакваш смислени отговори?

Порови първо из форума ето ти търсене за "масло"

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...%EC%E0%F1%EB%EE

 

Почети и ако имаш специфичен, конкретен въпрос тогава очаквай полезни отговори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Какво е това турбо ? Колт ли е? :confused1:

 

старион турбо 2.0 е и е на 16 години? , а за БАлександров конкретно искам да знам въпреки годинките на двигателя мога ли да сложа синтетично масло и да усетя някакаква разлика понеже четох примерно че Castrol GTX 3 Magnatec (синтетично) може да се слага на коли над 9 години и над 100000км. при интензивно градско каране? или по-добре минерално? и ако е минерално исках да попитам на коя марка да се спра, има ли голяма разлика в различните марки масла? а и този линк за маслата го няма никъде

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

здр., за 16 годишно турбо бензин мицубиши какво масло да сложа?, казаха ми някакво немско

kuttenkuler или някакво друго немско? 10x

според мен за кола над 10 години е добре да слагаш минерално. Няма смисъл да си даваш парите за синтетично. Сложи си минерално и някаква добавка и ще бъдеш супер - хем няма да харчи масло, хем уплътняването ще е добро. Аз лично всичиките си коли съм ги карал с Мобил 15W-40 и съм доволен. Сега Галанта го карам с полусинтетично Мобил, сменям го на 10 хил. км. и вече втори път го сменям и капка не доливам от една до друга смяна и двигатела работи като часовник - няма тракане, тресене и т.н. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Минерално масло на двигател с турбо не е много добре. Скапвало се били турбото. Незнам колко е вярно... !?

 

И аз така съм чувал. За турбото най-добре качествено синтетично, независимо че е стар двигателя. Чувам доста мнения за това че разпространеното твърдение, че на старите им трябвало полусинтетика или минерално, е мит.

 

Все пак избора на масло е доста субективно нещо - няма достатъчно данни, много рекламен шум, няма тестове които безпорно да доказват кое е по-добро, защото са твърде много факторите, така че гледаш да избегнеш ментетата, а за избора на марка - избираш на кой да вярваш и така...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Минерално масло на двигател с турбо не е много добре. Скапвало се били турбото. Незнам колко е вярно... !?

може и така да е. до сега не съм карал кола с турбо, така че не съм сто процента сигурен. :icon_n_blusha:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Понеже има много теми за маслата реших да пиша в тази.

Въпроса е следния:Кой от каращите дизели от какво масло е доволен? :icon_hmm:

При мен нещата стоят по следния начин.Двигателят е 6годишен на 172 000км.На 155 000 налях АРАЛ 5W40(при баи Малин) без да слагам никакви добавки,като дойде момента за смяна се оказа че около 200мл. липсват което е повече от добре.На 165 000 го смених с Кастрол Магнатек 10W40 (в Ратола)и след около 3000 км лампата на маслото светна.Изпаднах в тих ужас-не го очаквах!Сега след още 4000км. съм долял към 500 мл.Нищо не разбирам.кофти масло или нещо става с двигателя.От никъде няма теч.

Май въпросите станаха два :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже има много теми за маслата реших да пиша в тази.

Въпроса е следния:Кой от каращите дизели от какво масло е доволен? :icon_hmm:

При мен нещата стоят по следния начин.Двигателят е 6годишен на 172 000км.На 155 000 налях АРАЛ 5W40(при баи Малин) без да слагам никакви добавки,като дойде момента за смяна се оказа че около 200мл. липсват което е повече от добре.На 165 000 го смених с Кастрол Магнатек 10W40 (в Ратола)и след около 3000 км лампата на маслото светна.Изпаднах в тих ужас-не го очаквах!Сега след още 4000км. съм долял към 500 мл.Нищо не разбирам.кофти масло или нещо става с двигателя.От никъде няма теч.

Май въпросите станаха два :D

Много кофти масло .............сега си мини или на Арал , или на Мотул........... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е хубаво масло(по-възможност постоянно една Марка) и една хубава добавка(нека бъде скъпа но веднъж).

Аз какво правя,добавка MOTOR KOTE в двигатела еднократно,масло MOTUL и смяна на всеки 5000км,изгледа скъпо,но не е. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз какво правя,добавка MOTOR KOTE в двигатела еднократно,масло MOTUL и смяна на всеки 5000км,изгледа скъпо,но не е. :good:

И аз така правя,Мотул 6100 на 7000 км. смяна,но без добавка - обясни ни каква е тази добавка и добра ли е,аз знам за SX6000.......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих на Carisma 1.9TD маслото, което препоръча Боса:

 

Тук

 

Това, което ни озадачи и двамата беше, че в Бояна Ауто казаха, че маслото е универсално за бензинови и за дизелови автомобили. :icon_hmm: .

 

Реших да се доверя, засега маслото си е там, колата върви идеално. Преди да го сложа бях с Арал минерално и също беше добре. Сменям маслото на 10.000 км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, :)

изкушавам се да се включа и аз в темата.

Първо малко теория:

Теоретически и практически няма двигател който

да не "гори" масло. В първите руски ръководства

за Жигулите пишеше, че добре разработен двига

тел гори около 20-30 грама масло на 100 км. Мине

ли 50-60 гр. - основен ремонт. Ресурса на двигате

лите на Жигулите конструктивно бе 125 х. км. Много

хора помним как до 100 х. колкото сипем толкова

източваме. Това обаче не е само масло, а и конден

зи, киселини, бензин и др. В ръководството на Фол

ксваген Сантана пишеше същото - разход на масло

300 гр. на 1000 км. което се покрива с руското.

Колкото по-голям е двигателя /по-големите диаметри

и налягания са уплътняват по-трудно/, по бързооборо

тен и с по-голяма степен на сгъстяване, толкова повече

разхода на масло е по-голям. Четох преди време една

статия, мисля, че беше за английски локсозни коли в която пи

шеше, че въпреки завишения предписан разход на масло

горели повече и от него - става въпрос за нови коли.

За маслата всеки знае - синтетиката е подходяща за нови

коли, но разхода й е по-голям. Аз смятам, че най-добро е

полусинтетичното, а минералното в чист вид е подходящо

за много по-стари и бавнооборотни двигатели.

Относно добавките - аз съм им фен. Слагал съм почти всичко

което го има на пазара. "Дуралюб" по патент на НАСА, швейцар

ско "Лубрифилм...", руското Ри Мет.

Ефект - никакъв. Отдавам го на доброто състояние на двигателите

в които съм го използвал - от Сантаната през трите Галанта.

Добавките са ефикасни при износване на бутало-цилиндровата

група. При износени и "вкостенени" гумички на клапаните не

помагат.

Най ефективно от моя опит е руското "Ри Мет". Било секретна военна

технология, ползвали го при дизеловите подводници и т.н. Живота

му е до 15 хил. км. При мен не даде ефект, но кръстника си купи в

началото на 90-те години един "Талбот"-тънко. Пушеше като Икарус,

гореше по статистиката на "Пилчо" :D и хвърляше капки масло от аспу

ха по стъклото на петата задна врата. Сипахме му Ри Мет и ела гле

дай - стана чудо. Спря и да пуши.

Моя Галант погорва разумно. Трудно ми е да дам точна цифра защото

карам всеки ден, но малко километри и предимно студен. Може би око

ло 1-2 л. на 10 000 което го смятам в нормата. Сипвал съм всякакви

масла, но полусинтетика и 15W - 40. Като че ли най-доволен съм от

Валволин. В момента съм с него някакво ново "Макс лайф" за двигатели

над 100 х. км. с фабрични присадки. Минал съм 1400 км. и не е "мръд

нало".

По принцип няма лоши масла, дори и българските, само да не са менте

та.

Поздрави!!! :D

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добавката MOTOR KOTE е май германска.Предлага се и за скоростни кутий.

Сипва се на топъл двигател,сипваш,затваряш капачката,палиш и след една минута резултата е на лице(при бензиновите автомобили се осеща най-добре,не че придизелите го няма ама там от помпата не можеш да чуеш утихването) :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много впечатляващо изглежда демото на MOTORKOTE тук, а и не е скъпо по цените в сайта. Има ли го в БГ, къде?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се ли вманиачавате прекалено с добавките? Ами хората които си карат на газ кви добавки да си слагат като нема начин а :D :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се бой и за това е помислено.

Има специални съдове които са пълни с добавки през които минава газта,имат повече смазочни своиства. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се ли вманиачавате прекалено с добавките? Ами хората които си карат на газ кви добавки да си слагат като нема начин а :D :rolleyes:

За добавки за масло става въпрос :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Относно добавките - аз съм им фен. Слагал съм почти всичко

което го има на пазара. "Дуралюб" по патент на НАСА, швейцар

ско "Лубрифилм...", руското Ри Мет.

Най ефективно от моя опит е руското "Ри Мет". Било секретна военна

технология, ползвали го при дизеловите подводници и т.н. Живота

му е до 15 хил. км. При мен не даде ефект, но кръстника си купи в

началото на 90-те години един "Талбот"-тънко. Пушеше като Икарус,

гореше по статистиката на "Пилчо" :D и хвърляше капки масло от аспу

ха по стъклото на петата задна врата. Сипахме му Ри Мет и ела гле

дай - стана чудо. Спря и да пуши.

По принцип няма лоши масла, дори и българските, само да не са менте

та.

Поздрави!!! :D

Краско

 

За една руска добавка и аз мога да дам добри отзиви,защото след като я сложихме и двигателя на един форд почти млъкна.Казвам почти ,защото си беше за ремонт и хидравличните повдигачи бяха за смяна. :D Все пак добавките могат да удължат живота на един двигател,но не и да го направят нов.

Познавам и човек,който кара Ауди Олроуд само с масло Лукойл супердизел,но го сменя на всеки 5000 км, и е супер доволен, а двигателя е на 250 000 и няма забележки към него.

Лошото в нашата мила страна е че проблема с ментетата е много голям и затова не можеш да разчиташ на нищо на 100%. Аз повече Кастрол в двигателя няма да си сложа ,колкото и да се кълнат в Ратола че бил немски и супер добър, а не италиански какъвто продавали навсякъде.Доколкото си спомням и Влад имаше подобен проблем като моя, след смяната на маслото и двигателя почва да го гори.

А дали карате лятото с по-гъсто масло отколкото зимата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте !!!

Трябва да сипвам масло на :plane: и съм пред дилемата синтетично или полусинтетично масло за галанта ?

Мисля да взема ACDelco, за него съм сигурен, че не е менте. Някой казват, че двигатели над 100к км горят

синтетиката, други не.... Моля за съвет, двигателят е 4G64 2.4 литра :)

 

Поздрави и приятни празници ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С какво масло си сега ?Ако си доволен от него слагай същото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменяхме двигателя и не съм карал колата преди това, така че нямам конкретни наблюдения.

Ще сипя полусинтетично на ACDelco и ще видя как ще е с него ;-)

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...