Мицу Публикувано 10 март 2012 Сподели Публикувано 10 март 2012 Вярно има добавки които изтичат с маслото при смяна,това са евтините по 20-30лв.Така работят STP,римет-ресурс,Вюрд...Има добавки които наистина обработват вътре металните повърхности на цени 85-90 лв. и имат по дълготраен ефект за 50 000-80 000км.УМ,SX 6000,DURA LUBE...Какво ще кажеш за Лики моли,ДУРАЛЮБ...които произвеждат и масла и добавки ??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 март 2012 Сподели Публикувано 10 март 2012 На Liqui Moly добавките са противоизносващи и почистващи и такива за гориво, не майстор в шише който ще върне износения метал по някакъв магичен начин. А и Liqui Moly си е фирма за добавки и така са започнали през 1957 година с течния MoS2. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мицу Публикувано 30 март 2012 Сподели Публикувано 30 март 2012 А Валволин,Дуралюб... произвеждат и масла и добавки,скоро разбрах даже спрей смазки и даже греси ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 31 март 2012 Сподели Публикувано 31 март 2012 Valvoline спират производство. Така чух аз. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dimiterk Публикувано 1 април 2012 Сподели Публикувано 1 април 2012 И аз да си кажа моето скромно мнение за маслата Карам Колт '97 със италианско масло Селения Голд (10W40) и нямам никакъв разход на масло. А имам и Вектра Б (дизел), която с Валволин и Рапсол (10W40) си попийваше масло (1,5-2л. на 10000км.). Сложих пак на Селения, само че Турбо Дизел (пак е 10W40)и вече две смени Вектрата ми лапа по не повече от 300-400мл. на 10 000км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мицу Публикувано 15 Май 2012 Сподели Публикувано 15 Май 2012 За да не бъда разбран погрешно , добавките се слагат профилактично с цел да се избегне основен ремонт.А НЕ с ремонтна цел.Изключение прави само DURA LUBE POUR & GO , новата добавка за моторно масло на фирма ДУРАЛЮБ България.Tя има регенериращ , възстановяващ ефект върху вече износени, надрани,раздути цилиндри. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 Май 2012 Сподели Публикувано 15 Май 2012 Нали знаеш че за реклами се плаща? Свържи се с управата и се разберете как ще се рекламират въпросните продукти. В няколко теми пишеш вече за тия изключителни добавки.За основния ремонт/отиването за скрап - няма как да избегнеш неизбежното. Дали е възможно донякъде да го отложиш или не е друг въпрос, но пак е трудно доказуемо при здрав двигател. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мицу Публикувано 20 Май 2012 Сподели Публикувано 20 Май 2012 Ти лично кога си ползвал добавка? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 20 Май 2012 Сподели Публикувано 20 Май 2012 Аз лично съм използвал онези - руските, дето ги продават в бензиностанциите на Шел. За качествата и бях чул от двама познати и от механик от автосервиз. И бях доволен, защото двигателя беше на 21 години, на 300-400 хил.км. и за това време компресията на 3-ти цилиндърбеше паднала с около 1,5 атм., а на останалите с около 0,5. И това като имаш предвид, че 2009 карах четири месеца с трансмисионно масло в двигателя /ЕП90/.А за прехвалената от теб добавка не съм чул нищо. Нито добро, ни лошо. Включително и някой от форума не помня да се е изказвал за нея. Само ти и то подчертано с рекламна цел. Погледни си постовете назад и посочи поне един, който не е свързан с нея. Омръзна ми от твойта добавка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мицу Публикувано 30 Май 2012 Сподели Публикувано 30 Май 2012 Много смело решение в двигателя да сипеш трансмисионно масло :icon_crying: ??? Малко образователно четиво : ДобавкитеКакто видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна.Добавките в маслата играят съществена роля за осигуряване на стабилността им при високи температури, противодействат на замърсяването с вода, гориво и вредни киселинни продукти на горенето. Те включват метални и полимерни дисперсанти (от англ. disperce - разпръсквам, разсейвам), антикорозионни и антиокислителни, противоизносни и противозадирни съставки, подобрители на вискозитета и добавки за предотвратяване на формирането на кристали при ниски температури, деемулгиращи и антипенни компоненти. Добавките са скъпи субстанции със специфично предназначение, които се прибавят в точно определено количество за постигане на определен баланс с изключителна важност - дори и малките отклонения могат да променят значително експлоатационните качества на маслото. Количествата и съотношението се определят от производителите след интензивни лабораторни експерименти и динамометрични тестове на двигателите. Точният вид и количество на веществата, които формират присадките, са известни само на производителите, затова няма случай, в който фирмите за масла да препоръчват или адмирират използването на допълнителни добавки - напротив, те смятат, че се нарушава споменатият баланс на внимателно композираните съставки и в крайна сметка могат да се получат нежелани химични реакции и съединения. Рекламен плакатЗа да се предотврати триенето на метал в метал, там където е възможно това да се случи за кратко, се използват съединения на цинк с фосфор - те оформят тънък граничен слой, позволяващ дори кратковременно принудително триене на частите без катастрофални последици. Действието им се основава върху химичното взаимодействие на продуктите от тяхното разпадане с триещите се метални повърхности. Противоизносните и противозадирни добавки обаче не функционират пълноценно при студен двигател, което е една от основните причини за изключително интензивното износване на двигателя при студен старт. Освен това с течение на времето добавките губят свойствата си, което също е една от основните причини за необходимостта от смяна на маслото.Абразивното износване, причинено от присъствието в маслото на различни твърди частици и продукти на окисляването, се избягва с помощта на филтрите, а действието на по-малките частици се елиминира чрез противоизносни модификатори. Опасността идва главно от възможността частиците да започнат да се слепват и да увеличават размерите си, при което се получават утайки, лакови отлагания и нагар. Така наречените детергенти (почистващи) и дисперсанти (хомогенизатори) се поставят в маслото, за да „неутрализират" тези частици, позволявайки им да циркулират свободно в маслото. Молекулите на добавките са изградени от две основни части - дълги въглеводородни опашки и полярни глави. Опашката поддържа дисперсантите разтворени в маслото, а полярната глава привлича частиците замърсители.Още една съществена задача на моторното масло е намаляването на отлаганията и предотвратяването на корозивните процеси. Корозивното износване се причинява от киселинни продукти на горенето, смоли и други съединения, които попадат върху буталните пръстени, а специалните добавки се грижат за тяхното неутрализиране. Рекламен плакатПремахването на оловните антидетонатори в бензините и намаляването на нивата на сярата изключително много улесни работата на маслата, но стабилността им си остава ключов въпрос и в голяма степен се определя от склонността към окисляване, на което по принцип се противодейства с антикорозионни добавки, които разрушават веригите на свободните радикали и прекисите, участващи в окислителния процес.Химиците решават проблемите с противоречивите изисквания към условията на смазване при ниски и високи температури с добавянето на подобрители на вискозитета - полимери с дълги молекулни вериги и молекулно тегло между 10 000 и 1 000 000. Тези молекули притежават способността да се „издуват" с увеличаване на температурата, запазвайки вискозитета на маслото на достатъчно високо ниво привисоки температури.Наред със споменатите добавки се използват и антипенните, които пречат на маслото да се „разбълбуква", когато коляновият вал и мотовилките го разплискват и загребват от картера. Появата на въздушни мехури значително би влошила ефективната работа на мазилната система. Деемулгиращите добавки пък помагат за отделянето на случайно навлязла вода в системата.Както казахме, проектирането на целия този комплекс от субстанции е много сложен процес и включва доста теоретична и практическа работа, състояща се в множество лабораторни и динамометрични тестове. Поради това, както споменахме, производителите на масла обикновено работят в тясно сътрудничество с автомобилните компании. Същевременно фирмите, които произвеждат добавки, никак не са много. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мичон Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 За да не бъда разбран погрешно , добавките се слагат профилактично с цел да се избегне основен ремонт.А НЕ с ремонтна цел.Изключение прави само DURA LUBE POUR & GO , новата добавка за моторно масло на фирма ДУРАЛЮБ България.Tя има регенериращ , възстановяващ ефект върху вече износени, надрани,раздути цилиндри.Опиши малко по-подробно,защото се интересувам ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мицу Публикувано 26 април 2013 Сподели Публикувано 26 април 2013 Щом се интересуваш почети повече : http://comunicatorbg.com/dura_lube.html , http://transporta.bg/?p=3884 , http://info-call.bg/f/dura-lyub-balgariya/4902/1/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мичон Публикувано 26 април 2013 Сподели Публикувано 26 април 2013 Благодаря,информация изчетох много.Ти кажи конкретно какво си усетил от дура люба ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 26 април 2013 Сподели Публикувано 26 април 2013 Щом се интересуваш почети повече : http://comunicatorbg.com/dura_lube.html , http://transporta.bg/?p=3884 , http://info-call.bg/f/dura-lyub-balgariya/4902/1/ И в този форум ли се намърда да рекламираш бе :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 26 април 2013 Сподели Публикувано 26 април 2013 Благодаря,информация изчетох много.Ти кажи конкретно какво си усетил от дура люба ? Как какво?... Комисионната!:mad: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 26 април 2013 Сподели Публикувано 26 април 2013 Щом се интересуваш почети повече : http://comunicatorbg.com/dura_lube.html , http://transporta.bg/?p=3884 , http://info-call.bg/f/dura-lyub-balgariya/4902/1/ Колега.. мисля, че с това се изчерпа темата за DURA LUBE.Затова предлагам поне следващата 1 година да спреш с тънките реклами, за да не се наказваме. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thedivine Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 Стига сте се мъчили с някакви масла, вземете си Eneos и си живейте спокойно! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 Здравейте колеги. На мен също ми предстои смяна на маслото. Досега карах на Мобил. Не мога да се оплача. Тези дни изчетох много теми в нашия форум, относно маслото. Даже се порових и в по - стари теми. Сега мисля да се доверя на Мотул 10/40. Разбира се всеки преценява сам за себе си и за колата. Има скъпи, има и евтини масла. Най - важното е да се внимава да не са менте. А относно добавките съм чул повече негативи, отколкото позитиви. Няма да коментирам, тъй като не съм много вещ. Има хора, които да кажат дали е така. Поздрави :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 Стига сте се мъчили с някакви масла, вземете си Eneos и си живейте спокойно! Колега,много лошо впечатление ми прави,че се включваш във форума,само за да напишеш мнение,колко хубаво било маслото Енеос и как то било правилната марка. Това си е чиста проба реклама и то неплатена ! Ако нямаш какво друго да кажеш по темата-ами не го казвай. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 Няма такова нещо като правилна марка масло. Има си препоръки, които производителя на възела изисква. Стига маслото да отговаря на тях, да то е правилно/подходящо. Единственото изключение е тогава, когато за този възел се изисксва само ОЕМ масло. В смисъл, че спецификацията е специфична и само производителя има такава течност.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thedivine Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 Колега,много лошо впечатление ми прави,че се включваш във форума,само за да напишеш мнение,колко хубаво било маслото Енеос и как то било правилната марка. Това си е чиста проба реклама и то неплатена ! Ако нямаш какво друго да кажеш по темата-ами не го казвай.Колега не правя реклама, а изказвам мнение, ако не ти харесва твой проблем, ако не знаеш Eneos е от групата на Mitsubishi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 27 април 2013 Сподели Публикувано 27 април 2013 Аз бих допълнил още по темата, че е грешен подхода да се предлага само, или да се сравнява една марка масло с друга. Виждате ли коя е по-добра? Вярната посока е да се сравнят за даден двигател техническите данни на конкретно масло на марката "X" с такова на марката "Y". Защото несериозно е само да се лежи на лаврите и славата на марката "X" с продукт SAE 15W-40, спрямо по-малко известната марка "Y", но с продукт за същият двигател SAE 5W-40. Изискванията за масло в двигателите на Mitsubishi произведени до около 2004г са с изисквания за смазочни норми от края на 80-те и началото на 90-те години. В този ред на изложени факти, което и от масовите масла на пазара да се сложи пък дори и "на сляпо", няма начин многократно да не надвиши критериите поне с мин 15г напред като технология. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мичон Публикувано 29 април 2013 Сподели Публикувано 29 април 2013 Стига сте се мъчили с някакви масла, вземете си Eneos и си живейте спокойно!Обясни защо ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 29 април 2013 Сподели Публикувано 29 април 2013 Обясни защо ? Светльо беше внесъл Eneos от Япония, останах много доволен. Явно и колегата е останал доволен :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 април 2013 Admin Сподели Публикувано 29 април 2013 Нека обясня. Това японското масло, което бях внесъл няколко туби от Япония няма НИЩО ОБЩО с европейското.След като го свърших, реших да сменя от европейското и повдигачите се разтропаха на по-малко от 5000 км.При Пламен смених с Мотул 5W-40 и двигателя млъкна, все едно е от завода.Пробвал съм как работи при всякакви режими - сутрин студен не издава звук! Решихме преди интервенцията "смяна на повдигачи" да пробваме този вариант и се получи.Днес бях при Пламен и абсолютно същия случай се получи и при един колега с Галант, само че беше GDI.Сега мисля да вкарам при първа възможност пак от Япония, но тубите са други, по 2 литра са, а за качеството да не говорим.Цената обаче е крайно не приемлива, но за лични нужди си заслужава.Основното което знам е, че в Япония стандарта на произведените масла, абсолютно забранява те да се преработват.Ще се опитам да купя и Idemitsu за да не се занимавам повече с масла, които са под всякаква критика и качествата им са трагични.С две думи - европейският Енеос е пълна трагедия! Това си е едно средно масло от общите и не бива за да заблуждаваме, че само защото носи името Eneos трябва да се издига в култ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.