Премини към съдържание

Независимо многоточково или Торсионна Греда?


GMM

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Един въпрос, който е принципен и не е свързан с конкретен модел.

Кое задно окачване е за предпочитане и в какви случаи? Торсионна греда или Многоточково (мултираменно) независимо окачване.

До колкото ми е известно Каризма, Лансер и Галант са с независимо многоточково задно окачване.

Гледам обаче, че повечето нови модели в компактен и среден клас започнаха да излизат с Торсионна Греда (Corola Sedan, Nissan Tiida, Civic HatchBack и доста други). Това не влошава ли поведението на пътя и комфорта?

И още един въпрос. Независимо мултираменно равно ли е на независимо многораменно с стабилизираща щанга и усилен заден мост. Каквото мисля, че е на новият Лансер.

С какво една кола с Торсионна греда е по лоша?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

  • Admin

На Галант от 1993 година до 2003 почти без именения

 

 

Предно

http://images07.snimka.bg/000762089.jpg

 

 

Задно

http://images07.snimka.bg/000762090.jpg

 

 

Това окачване се знае, като Дъбъл Уишбоун. Много е здраво, обаче доста сложно.

Разбира се, окачването не е вечно и рискови зони на разбиване са:

Шарнирния болт на долния прав носач, като добре да се подмени и селеновата втулка. Горният шарнир на U - образния носач практически не се разбива, или изключително рядко. Проблема на тези шарнири е, че са заедно с носачите и се подменят принципно с целия носач. В България обикновено ги рециклираме, защото струват над 240 лева оригинални. Те са два долни и един горен. Биалетите също се подменят, но са много здрави. Като цяло окачването е много, много здраво. В нашите условия издържа над 60-70 хиляди и пак зависи от начина на каране.

Това обаче е минало.

В днешното производство едва ли на някой ще му бъде конструктивно рентабилно да произвежда толкова много лостове. Оскъпява се неимоверно процеса на производство, въпреки че се печели много от части втора употреба за фирмата производител това е от значение, като дългосрочен план.

Торсионната греда няма този комфорт. Както и да се конструира, това окачване е доста твърдо и абсорбира трудно неравностите във вертикалната равнина. Обаче има ред предимства - отлична стабилност в страничната равнина с малки разходи по поддръжка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дабъл Уишбоун се слага в днешно време на новите SUV на БМВ и Ауди.

Освен на Галант се слага и на Мазда 6, и други.

Задължително при Ф1 (нали?)

 

Предимството му е че при натоварване колелото остава вертикално спрямо равнината на земята, а не се накланя, с което гумата остава с равномерно разпределен натиск кг/см2 и се реализира максималното сцепление което гумата дава, с това се постига равномерна температура по повърхността и - много критично за външната гума в завой. Т.е. в завой гумата не контактува с ръба си (с много свирене) а равномерно (звукът е като стържене). Спомага за равномерно износване на гумите, т.е. гумите траят повече с такова окачване при равни други условия. Също така от проектантска гледна точка дава повече независими проектни променливи, главно контрол на кембъра спрямо натоарване и ъгъл на колелото, т.е. постига се лесна оптимизация без компромис на един параметър за сметка на друг, както е с Мак Ферсън. Последното е всъщност "Сингъл уишбоун".

 

Важен плюс е също така липсата на ефект на изправяне на волана от силен въртящ момент на колелата.

 

Недостатък освен нерентабилността е и това че заема много място, което например в Галант ограничава мястото отзад.

 

Торсионът е здрав, и поради това че заема минимално място, е окачването за компактния клас. Поради това че е здраво, е окачване за клас "камионетка".

 

Галант е уникален с това че има дабъл уишбоун отпред и отзад - подобно на никоя друга кола продавана в Европа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Градацията, общо взето, е такава:

Най-зле: цял мост, греда

Относително добре - независимо

Най-добре - дабъл уишбон

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо, това окачване какво е?

 

http://www.audiworld.com/news/07/b8-a4-in-depth/suspension/A4070151_medium.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Многоточково окачване е общ термин. В чист вид не знам дали е приложимо. При него всеки от параметрите може да се оптимизира/променя независимо от другите. Дабъл Уишбон е вариант с опростяване на многоточковото и не са независими параметрите, но все пак има доста свобода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колеги при Мерцедес как се постига накланянето на колелото (във вертикала) при завиване? За предното окачване говоря. И още един въпрос: при Stealth/3000 знам че и задните колела завиват - как става това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
И още нещо, това окачване какво е?

 

http://www.audiworld.com/news/07/b8-a4-in-depth/suspension/A4070151_medium.jpg

 

Многоточково. Не ми се мисли, като започнат смяната на алуминиевите носачи колко пари ще са нужни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Многоточково. Не ми се мисли, като започнат смяната на алуминиевите носачи колко пари ще са нужни.

180 лв за бройка. Ремонтния комплект е някаде към 900лв. И труд сложи и си готов за психото.

Кви са тея немски инвазии в този така чисти Българо-Японски форум?

Май не е правилно така а ?

:icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......Кви са тея немски инвазии в този така чисти Българо-Японски форум?

Май не е правилно така а ?

:icon_rock:

 

Е той човека все пак показва вида на окачването, пък марката какво да се обсъжда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Многоточково. Не ми се мисли, като започнат смяната на алуминиевите носачи колко пари ще са нужни.

 

Не е ли вариация на дабъл уишбон? Всъщност, как да различим двете?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли вариация на дабъл уишбон? Всъщност, как да различим двете?
Всъщност правилния термин за окачването на картинката е многозвенно(multi-link), т.е. същото като double wishbone, но всеки носач е съставен от две независими щанги. Българското понятие многоточково не е много правилно, защото може да се отнася за всяко окачване с повече от 2 точки на захващане.

http://www.carbibles.com/suspension_bible.html

http://www.autozine.org/technical_school/s...uspension21.htm

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Не е ли вариация на дабъл уишбон? Всъщност, как да различим двете?

 

Не е чист Уишбон. Основата е многоточково, а се използват и мулти линкове с отделни щанги. Така са си преценили инженерите в случая.

Проблема е да държат тежкия диференциал, а от друга страна да постигнат комфорт и стабилност. Трудна задача. Не особено успешно според мен, но все пак кой ти гледа разходите, като е нова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е чист Уишбон. Основата е многоточково, а се използват и мулти линкове с отделни щанги. Така са си преценили инженерите в случая.

Проблема е да държат тежкия диференциал, а от друга страна да постигнат комфорт и стабилност. Трудна задача. Не особено успешно според мен, но все пак кой ти гледа разходите, като е нова.

 

Нека се чупят, че да има работа. Колкото по-трошливи са, толкова по-добре. И нека това да стане стандарт, хората да знаят: "Колите са скъпи, и е рисковано да се кара стара кола. Купете си нова! Ауди е за вас! Заслужавате! Обществото очаква от вас да си купите Ауди!" :)

 

Никой в Европа (западна, централна и източна) няма интерес японските коли да са лидери на пазара.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Глобално погледнато е така, това са работни места, данъци, осигуровки, БВП, както и да го погледне човек - е така, нооооо наречете ме предател, аз друга кола, освен японска - няма да си купя! Пък била тя стара и каква ли не - това е положението!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми в онази статийка пише, че всъщност Е вариант на уишбон, но не с цели носачи, а с двойки? Както е при нас отдолу предницата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На Галант от 1993 година до 2003 почти без именения

 

 

Предно

http://images07.snimka.bg/000762089.jpg

 

 

А, Светльо, кои от тези елементи отговарят за хоризонталния ход на колеото (напред и назад)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А, Светльо, кои от тези елементи отговарят за хоризонталния ход на колеото (напред и назад)?

Ами има още един носач, който на картинката не се вижда..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Да, това е кривия носач, който е много важен в цялото окачване относно вертикалната равнина, но от гледна точка на безопасност изключително важен е правия носач, който ако се счупи пада всичко долу.

GeorgieV, няма определен компонент, който е пряк и единствен участник в хоризонталната равнина. Точно това е идеята на това окачване - взаимосвързаност, която осигурява отлично пътно поведение в двете равнини. Проблема е, че лагерите на главините понасят доста огромна тежест в натоварените плавни завои точно в тази равнина и се повреждат по-често от необходимото. Но няма идеални неща. Едното за сметка на другото. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вижте например как други народни марки копират от Мицубиши с 15 години закъснение.

 

 

 

От сайта на БМВ четем признанията им, че Мицубиши са въвели правилното окачване преди години, и тихомълком се опитват да го изкарат като нововъведение,... разбира се, това е ЛУКС, моля... :D

 

High in benefits.

Double-wishbone front axle.

In conjunction with the wider track, the new double-wishbone front axle brings with it plenty of tangible benefits. In addition to outstanding handling and improved stability, comfort is also enhanced as less vibration is transmitted to the steering wheel. This results in a smooth ride, reduced understeer and increased driving comfort on longer journeys.

 

Е добро утро! :D

Що слагаха досега мак ферсъни даже на скъпите седани и лъгаха хората че колите им са съвършени? :D

 

И най-смешното е, на висок SUV да се сложи това окачване, е много странно. Явно Х5 няма нищо общо с офроуд. Ненапразно Паджерото ги разби на пух и прах в пустинята.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...