GMM Публикувано 10 декември 2008 Сподели Публикувано 10 декември 2008 Здравейте колеги,Един въпрос, който е принципен и не е свързан с конкретен модел.Кое задно окачване е за предпочитане и в какви случаи? Торсионна греда или Многоточково (мултираменно) независимо окачване.До колкото ми е известно Каризма, Лансер и Галант са с независимо многоточково задно окачване.Гледам обаче, че повечето нови модели в компактен и среден клас започнаха да излизат с Торсионна Греда (Corola Sedan, Nissan Tiida, Civic HatchBack и доста други). Това не влошава ли поведението на пътя и комфорта? И още един въпрос. Независимо мултираменно равно ли е на независимо многораменно с стабилизираща щанга и усилен заден мост. Каквото мисля, че е на новият Лансер.С какво една кола с Торсионна греда е по лоша? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 10 декември 2008 Сподели Публикувано 10 декември 2008 Местя темата в общия раздел, тъй като въпроса не е само конкретно за моделите Каризма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 10 декември 2008 Admin Сподели Публикувано 10 декември 2008 На Галант от 1993 година до 2003 почти без именения Предноhttp://images07.snimka.bg/000762089.jpg Задноhttp://images07.snimka.bg/000762090.jpg Това окачване се знае, като Дъбъл Уишбоун. Много е здраво, обаче доста сложно.Разбира се, окачването не е вечно и рискови зони на разбиване са:Шарнирния болт на долния прав носач, като добре да се подмени и селеновата втулка. Горният шарнир на U - образния носач практически не се разбива, или изключително рядко. Проблема на тези шарнири е, че са заедно с носачите и се подменят принципно с целия носач. В България обикновено ги рециклираме, защото струват над 240 лева оригинални. Те са два долни и един горен. Биалетите също се подменят, но са много здрави. Като цяло окачването е много, много здраво. В нашите условия издържа над 60-70 хиляди и пак зависи от начина на каране.Това обаче е минало.В днешното производство едва ли на някой ще му бъде конструктивно рентабилно да произвежда толкова много лостове. Оскъпява се неимоверно процеса на производство, въпреки че се печели много от части втора употреба за фирмата производител това е от значение, като дългосрочен план.Торсионната греда няма този комфорт. Както и да се конструира, това окачване е доста твърдо и абсорбира трудно неравностите във вертикалната равнина. Обаче има ред предимства - отлична стабилност в страничната равнина с малки разходи по поддръжка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 11 декември 2008 Сподели Публикувано 11 декември 2008 Дабъл Уишбоун се слага в днешно време на новите SUV на БМВ и Ауди.Освен на Галант се слага и на Мазда 6, и други.Задължително при Ф1 (нали?) Предимството му е че при натоварване колелото остава вертикално спрямо равнината на земята, а не се накланя, с което гумата остава с равномерно разпределен натиск кг/см2 и се реализира максималното сцепление което гумата дава, с това се постига равномерна температура по повърхността и - много критично за външната гума в завой. Т.е. в завой гумата не контактува с ръба си (с много свирене) а равномерно (звукът е като стържене). Спомага за равномерно износване на гумите, т.е. гумите траят повече с такова окачване при равни други условия. Също така от проектантска гледна точка дава повече независими проектни променливи, главно контрол на кембъра спрямо натоарване и ъгъл на колелото, т.е. постига се лесна оптимизация без компромис на един параметър за сметка на друг, както е с Мак Ферсън. Последното е всъщност "Сингъл уишбоун". Важен плюс е също така липсата на ефект на изправяне на волана от силен въртящ момент на колелата. Недостатък освен нерентабилността е и това че заема много място, което например в Галант ограничава мястото отзад. Торсионът е здрав, и поради това че заема минимално място, е окачването за компактния клас. Поради това че е здраво, е окачване за клас "камионетка". Галант е уникален с това че има дабъл уишбоун отпред и отзад - подобно на никоя друга кола продавана в Европа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GMM Публикувано 11 декември 2008 Автор Сподели Публикувано 11 декември 2008 Страшни сте!Благодаря за точните разяснения.Не можах да си изясня разликата между Double Wishbone и Независимо многоточково (Multi-Link). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 11 декември 2008 Сподели Публикувано 11 декември 2008 Градацията, общо взето, е такава:Най-зле: цял мост, гредаОтносително добре - независимоНай-добре - дабъл уишбон Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 11 декември 2008 Сподели Публикувано 11 декември 2008 И още нещо, това окачване какво е? http://www.audiworld.com/news/07/b8-a4-in-depth/suspension/A4070151_medium.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 декември 2008 Сподели Публикувано 11 декември 2008 Многоточково окачване е общ термин. В чист вид не знам дали е приложимо. При него всеки от параметрите може да се оптимизира/променя независимо от другите. Дабъл Уишбон е вариант с опростяване на многоточковото и не са независими параметрите, но все пак има доста свобода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 11 декември 2008 Сподели Публикувано 11 декември 2008 Ами колеги при Мерцедес как се постига накланянето на колелото (във вертикала) при завиване? За предното окачване говоря. И още един въпрос: при Stealth/3000 знам че и задните колела завиват - как става това? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 11 декември 2008 Сподели Публикувано 11 декември 2008 XEN и при митцубиши сигма задните завиват Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 11 декември 2008 Admin Сподели Публикувано 11 декември 2008 И още нещо, това окачване какво е? http://www.audiworld.com/news/07/b8-a4-in-depth/suspension/A4070151_medium.jpg Многоточково. Не ми се мисли, като започнат смяната на алуминиевите носачи колко пари ще са нужни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 11 декември 2008 Сподели Публикувано 11 декември 2008 Многоточково. Не ми се мисли, като започнат смяната на алуминиевите носачи колко пари ще са нужни.180 лв за бройка. Ремонтния комплект е някаде към 900лв. И труд сложи и си готов за психото. Кви са тея немски инвазии в този така чисти Българо-Японски форум?Май не е правилно така а ? :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 11 декември 2008 Сподели Публикувано 11 декември 2008 .......Кви са тея немски инвазии в този така чисти Българо-Японски форум?Май не е правилно така а ? :icon_rock: Е той човека все пак показва вида на окачването, пък марката какво да се обсъжда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 12 декември 2008 Сподели Публикувано 12 декември 2008 Многоточково. Не ми се мисли, като започнат смяната на алуминиевите носачи колко пари ще са нужни. Не е ли вариация на дабъл уишбон? Всъщност, как да различим двете? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 12 декември 2008 Сподели Публикувано 12 декември 2008 Не е ли вариация на дабъл уишбон? Всъщност, как да различим двете?Всъщност правилния термин за окачването на картинката е многозвенно(multi-link), т.е. същото като double wishbone, но всеки носач е съставен от две независими щанги. Българското понятие многоточково не е много правилно, защото може да се отнася за всяко окачване с повече от 2 точки на захващане.http://www.carbibles.com/suspension_bible.htmlhttp://www.autozine.org/technical_school/s...uspension21.htm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 12 декември 2008 Сподели Публикувано 12 декември 2008 Наистина интересни странички! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GMM Публикувано 12 декември 2008 Автор Сподели Публикувано 12 декември 2008 Браво Къна, много добра статия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 12 декември 2008 Admin Сподели Публикувано 12 декември 2008 Не е ли вариация на дабъл уишбон? Всъщност, как да различим двете? Не е чист Уишбон. Основата е многоточково, а се използват и мулти линкове с отделни щанги. Така са си преценили инженерите в случая.Проблема е да държат тежкия диференциал, а от друга страна да постигнат комфорт и стабилност. Трудна задача. Не особено успешно според мен, но все пак кой ти гледа разходите, като е нова. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 12 декември 2008 Сподели Публикувано 12 декември 2008 Не е чист Уишбон. Основата е многоточково, а се използват и мулти линкове с отделни щанги. Така са си преценили инженерите в случая.Проблема е да държат тежкия диференциал, а от друга страна да постигнат комфорт и стабилност. Трудна задача. Не особено успешно според мен, но все пак кой ти гледа разходите, като е нова. Нека се чупят, че да има работа. Колкото по-трошливи са, толкова по-добре. И нека това да стане стандарт, хората да знаят: "Колите са скъпи, и е рисковано да се кара стара кола. Купете си нова! Ауди е за вас! Заслужавате! Обществото очаква от вас да си купите Ауди!" Никой в Европа (западна, централна и източна) няма интерес японските коли да са лидери на пазара. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 12 декември 2008 Сподели Публикувано 12 декември 2008 Глобално погледнато е така, това са работни места, данъци, осигуровки, БВП, както и да го погледне човек - е така, нооооо наречете ме предател, аз друга кола, освен японска - няма да си купя! Пък била тя стара и каква ли не - това е положението! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 12 декември 2008 Сподели Публикувано 12 декември 2008 Ми в онази статийка пише, че всъщност Е вариант на уишбон, но не с цели носачи, а с двойки? Както е при нас отдолу предницата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 12 декември 2008 Сподели Публикувано 12 декември 2008 На Галант от 1993 година до 2003 почти без именения Предноhttp://images07.snimka.bg/000762089.jpg А, Светльо, кои от тези елементи отговарят за хоризонталния ход на колеото (напред и назад)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 декември 2008 Сподели Публикувано 12 декември 2008 А, Светльо, кои от тези елементи отговарят за хоризонталния ход на колеото (напред и назад)?Ами има още един носач, който на картинката не се вижда.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 12 декември 2008 Admin Сподели Публикувано 12 декември 2008 Да, това е кривия носач, който е много важен в цялото окачване относно вертикалната равнина, но от гледна точка на безопасност изключително важен е правия носач, който ако се счупи пада всичко долу.GeorgieV, няма определен компонент, който е пряк и единствен участник в хоризонталната равнина. Точно това е идеята на това окачване - взаимосвързаност, която осигурява отлично пътно поведение в двете равнини. Проблема е, че лагерите на главините понасят доста огромна тежест в натоварените плавни завои точно в тази равнина и се повреждат по-често от необходимото. Но няма идеални неща. Едното за сметка на другото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 12 декември 2008 Сподели Публикувано 12 декември 2008 Вижте например как други народни марки копират от Мицубиши с 15 години закъснение. От сайта на БМВ четем признанията им, че Мицубиши са въвели правилното окачване преди години, и тихомълком се опитват да го изкарат като нововъведение,... разбира се, това е ЛУКС, моля... :D High in benefits.Double-wishbone front axle.In conjunction with the wider track, the new double-wishbone front axle brings with it plenty of tangible benefits. In addition to outstanding handling and improved stability, comfort is also enhanced as less vibration is transmitted to the steering wheel. This results in a smooth ride, reduced understeer and increased driving comfort on longer journeys. Е добро утро! :D Що слагаха досега мак ферсъни даже на скъпите седани и лъгаха хората че колите им са съвършени? :D И най-смешното е, на висок SUV да се сложи това окачване, е много странно. Явно Х5 няма нищо общо с офроуд. Ненапразно Паджерото ги разби на пух и прах в пустинята. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.