Премини към съдържание

Климатроник


sven

Препоръчано мнение

Да споделя и аз моите наблюдения относно климатроника...

Основната разлика между климатроник и климатик е именно този режим Auto, който някои колеги препоръчват да не се ползва. Моя съвет е, ако не ти работи автоматичния режим - отиваш и го оправяш! След това си караш като човек - натискаш копчето и не се занимаваш повече с него.

 

Компресора работи дори и при студено време, за да обира влагата в купето и да не се запотяват стъклата. Влагата кондензира върху студения радиатор на климатика, а не върху прозорците. Дори само това за мен е невероятна екстра.

 

Топлото по принцип идва от водата на двигателя. Когато е студен и в купето е по-студено от настроената температура, климатроника си духа минимално, колкото да не се запотяват стъклата. Като се постопли водата, вентилацията се увеличава докато се затопли купето и после пак си духа слабо.

 

Когато врътнете градусите на макс или натиснете копчето за размразяване на предното стъкло - едно и също е, се включва един голям резистор или малък реотан - както ви харесва, който затопля въздуха веднага, а клапите така се нагласят, че всичкия въздух да отива към предното стъкло. Това е за спешни случаи и не е препоръчително, да се държи дълго, понеже този реотан гълта много ампери и това доста товари електрическата система.

 

Имам колата от година и половина и за това време почти не съм ползвал нещо различно от автоматичния режим. Климатроника за мен вече не е екстра - той просто си е задължителен!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
  • Отговори 65
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Колеги, на доста Галанти които съм карал забелязах, че работата на климатроника се влияе от радио приемника, тъй като температурния датчик в купето се намира точно над него и ако радиатора на приемника е от дясната страна, където е и темп.датчика тогава климатроника получава грешна информация за температурата на купето. Това се получава, когато е включен радио приемника.

 

 

При мен е налице този проблем. Когато е включено радиото, климатроника не поддържа постоянна температура, а купето неперкъснато изстива, защото датчика получава грешна информация. Налага се да настройвам температурата на 27-28 градуса за да почне да духа топло. Реално в момента нямам климатроник, а климатик и парно. :icon_crying:

Имате ли идеи за решаването на този проблем? Предполагам, че радиатора на радиото е точно под отсека с датчика на климатроника. Мислех си да преместя плеъра в долното гнездо, но няма да ми е удобно да бъде там...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен е налице този проблем. Когато е включено радиото, климатроника не поддържа постоянна температура, а купето неперкъснато изстива, защото датчика получава грешна информация. Налага се да настройвам температурата на 27-28 градуса за да почне да духа топло. Реално в момента нямам климатроник, а климатик и парно. :icon_crying:

Имате ли идеи за решаването на този проблем? Предполагам, че радиатора на радиото е точно под отсека с датчика на климатроника. Мислех си да преместя плеъра в долното гнездо, но няма да ми е удобно да бъде там...

 

Сложи изолация! Било то стиропорена, било то някаква вата, която просто да прекъсва прекия температурен контакт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз моите наблюдения относно климатроника...

Основната разлика между климатроник и климатик е именно този режим Auto, който някои колеги препоръчват да не се ползва. Моя съвет е, ако не ти работи автоматичния режим - отиваш и го оправяш! След това си караш като човек - натискаш копчето и не се занимаваш повече с него.

 

Компресора работи дори и при студено време, за да обира влагата в купето и да не се запотяват стъклата. Влагата кондензира върху студения радиатор на климатика, а не върху прозорците. Дори само това за мен е невероятна екстра.

 

Топлото по принцип идва от водата на двигателя. Когато е студен и в купето е по-студено от настроената температура, климатроника си духа минимално, колкото да не се запотяват стъклата. Като се постопли водата, вентилацията се увеличава докато се затопли купето и после пак си духа слабо.

 

Когато врътнете градусите на макс или натиснете копчето за размразяване на предното стъкло - едно и също е, се включва един голям резистор или малък реотан - както ви харесва, който затопля въздуха веднага, а клапите така се нагласят, че всичкия въздух да отива към предното стъкло. Това е за спешни случаи и не е препоръчително, да се държи дълго, понеже този реотан гълта много ампери и това доста товари електрическата система.

 

Имам колата от година и половина и за това време почти не съм ползвал нещо различно от автоматичния режим. Климатроника за мен вече не е екстра - той просто си е задължителен!

Съгласен съм с всичко, но според мен през зимата е ненужно да се ползва постоянно ауто режимът за отопление. Не виждам нужда да работи компресора...За самият компресор е добре да се пусне 6,7 пъти зиме, да не забрави за какво са го сложили там, но не и постоянно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Колеги, имам следния проблем с климатроника/парното: Ако температурата в купето е по-висока от зададената, се чува силно щракане някъде около скоростния лост. В момента, в който температурата падне под съответно нагласената - спира. Нямам фреон в системата, но мислих тези дни да налея, че взе да става топло. Някой има ли идея какво е, дали е нормално такова поведение без фреон и дали трябва да изчакам с наливането до отстраняване на проблема? Milen_z предположи, че някакво стъпково моторче е сдало багажа, но тогава не беше на дневен ред и не сме задълбавали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен щракането ще идва от някое стъпково моторче, което отваря или затваря някоя клапа (в раздела за Carisma беше обсъждан такъв проблем). Пробвай да сменяш зоните, в които духа и виж кога се проявява шума.

 

 

 

Тук на картинката е обяснено как се прави теста:

 

http://img237.imageshack.us/img237/3466/90335426.png

 

Пуска се климатика на MAX COOL (най-студеното), почиства се стъклото на резервоарчето.

 

След няколко минути работа се проверява. Трябва да е чисто и между двете тръби да се усеща разлика в температурата. Ако няма разлика е изтекла част от фреона. Ако има мехурчета, повечето фреон е загубен.

 

На картинката е даден и теста на магнитния съединител на климатика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам следния проблем с климатроника/парното: Ако температурата в купето е по-висока от зададената, се чува силно щракане някъде около скоростния лост. В момента, в който температурата падне под съответно нагласената - спира. Нямам фреон в системата, но мислих тези дни да налея, че взе да става топло. Някой има ли идея какво е, дали е нормално такова поведение без фреон и дали трябва да изчакам с наливането до отстраняване на проблема? Milen_z предположи, че някакво стъпково моторче е сдало багажа, но тогава не беше на дневен ред и не сме задълбавали.

Не е стъпково моторче, а моторчето, което управлява клапата за студено/топло на климатроника..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И колко приблизително струва такова моторче? Предполагам таблото ще трябва да се разглобява, което си е бая играчка, нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И колко приблизително струва такова моторче? Предполагам таблото ще трябва да се разглобява, което си е бая играчка, нали?

Сравнително сложно е разглабянето, по-притеснително е цената на това моторче................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Щом цъка ще е здраво, по другите теми се говореше, че чупело зъб и има голям шанс да стане, ако се завърти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Моят климатик не работи! Колата е Галант 2000г. 2.0 бензин 4Г63. Разрових се във форума, но никъде не открих как се свалят тръбите на климатика. Понеже вече разбрах какъв ми е проблема - тръбите са за заварка - това ок. Свалянето на по-тьнката тръба обаче ми се вижда цяло приключение, защото там където влиза в купето е на много кофти място (точно под АБС-а). Та ако някой я е свалял, да сподели освен пластмасовата кутия на въздушният филтър трябвали и друго да се свали или ще трябват и други неща? Благодаря ви предварително! :mitsu-smiley:

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят килатик неработи!Колата е Галант 2000г. 2,0 бензин 4Г63. Разрових се вав форуа,но никьде неоткрих как се свалят тръбите на климатика.Понеже вече разбрах какъв ми е проблема-тръбите са за заварка-това ок.Свалянето на по-тьнката тръба ,обаче ми се вижда цяло приключение,защото там където влиза в купето е на много кофти място(точно под АБС-а)Та ако някои я е свалял да сподели освен пластмасовата кутия на въздушният филтър трябвали и друго да се свали или ще трябват и други неща?Благодаря ви предварително! :mitsu-smiley:

Много силно ти препоръчвам да не правиш този ремонт сам. Тръбите са меки, уязвими, а и корозирали около стойките отпред, от страната на фаровете. Още повече, че цветно заваряване е малко... хм... скъпичко. Може да опитате да подмените част от тръбата с медна. Но съветът ми е да идеш при майстор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много силно ти препоръчвам да не правиш този ремонт сам. Тръбите са меки, уязвими, а и корозирали около стойките отпред, от страната на фаровете. Още повече, че цветно заваряване е малко... хм... скъпичко. Може да опитате да подмените част от тръбата с медна. Но съветът ми е да идеш при майстор.

Ходих във сервиза кадето си го препорачал в Младост.Там момчето ми каза,че се скъсяват тръбичките и се слагат някакви накраиници,понеже пропускат фреона в основата(в началото на тръбата).Тои видя как минава въпросната тръбичка и ме попита дали мога да си я размонтирам сам,ще стане по-бързо и ще ми излезе поевтино.И аз затова разпитвам :icon_dance: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, понеже наскоро правих тази процедура, ще я опиша накратко:

С "камъче" и дълга дръжка развиваш болтовете в двата и края, които я закрепват за филтър-дехидратора и на влизане в купето. Това са 2 болта в давата края, но са доста клеясали и на кофти място, така че ще ти трябва достатъчно дълъг инструмен, за да ги развиеш. Внимавай да не изгубиш щифтовете под държачите. После развиваш двата болта на казанчето за хидравличната течност, за да можеш да го местиш. Вадиш разширителния съд за антифриза от стойката(на плъзгач е), след което демонтираш самата стойка(два болта).

Развий болта и откачи дебелата тръба на климатроника от коша, за да си освободиш пространство и бавно, внимателно с въртене по чупките вадиш тръбичката.

 

Съжалявам, че не направих снимки, много е лесно, просто трябва много да се внимава, защото тръбичката е мека и тънка, но за компенсация с много чупки :)

Редактирано от penchod
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми предстой явно подобна процедура, защото в основата на тръбата за високото налягане изтърва фреон( съвсееем слабо), където е свързана с резервоарчето и не смея да пускам системата да работи докато не го оправя. Дали ще може да се завари тази тръба там или е много трудно понеже е алуминий (май), или ще трябва да се сменя цялата тръба за високо налягане ? :huh:

Редактирано от Blago
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем да се завари, въпроса е, дали е необходимо. Ако изпуска от връзката с филтър-дехидратора - първо провери дали е затегната връзката както трябва и дали не е за смяна О-пръстенчето, което уплътнява връзката.

Редактирано от penchod
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, понеже наскоро правих тази процедура, ще я опиша накратко:

С "камъче" и дълга дръжка развиваш болтовете в двата и края, които я закрепват за филтър-дехидратора и на влизане в купето. Това са 2 болта в давата края, но са доста клеясали и на кофти място, така че ще ти трябва достатъчно дълъг инструмен, за да ги развиеш. Внимавай да не изгубиш щифтовете под държачите. После развиваш двата болта на казанчето за хидравличната течност, за да можеш да го местиш. Вадиш разширителния съд за антифриза от стойката(на плъзгач е), след което демонтираш самата стойка(два болта).

Развий болта и откачи дебелата тръба на климатроника от коша, за да си освободиш пространство и бавно, внимателно с въртене по чупките вадиш тръбичката.

 

Съжалявам, че не направих снимки, много е лесно, просто трябва много да се внимава, защото тръбичката е мека и тънка, но за компенсация с много чупки :)

Благодаря ти за подробното описание колега.При първа възможност ще я демонтирам и ще пиша какво съм направил :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят климатик не работи! Колата е Галант 2000г. 2.0 бензин 4Г63. Разрових се във форума, но никъде не открих как се свалят тръбите на климатика. Понеже вече разбрах какъв ми е проблема - тръбите са за заварка - това ок. Свалянето на по-тьнката тръба обаче ми се вижда цяло приключение, защото там където влиза в купето е на много кофти място (точно под АБС-а). Та ако някой я е свалял, да сподели освен пластмасовата кутия на въздушният филтър трябвали и друго да се свали или ще трябват и други неща? Благодаря ви предварително! :mitsu-smiley:

Днес свалих тънките тръбички (късата и дългата). Резултатът е че и 2-те бяха толкова зле, че се разкапаха в основата (края откъм фаровете). Здрав само остана края, който влиза в купето. В този случай варианта със заварката отпада :icon_blush: И тук идва момента да попитам дали може да се подменят с медни тръби или с маркучи (казаха ми че в Гърция никой не се занимава със заварки, а слагат маркучи). Някои ако има някакво инфо нека сподели. Благодаря на всички предварително! :mitsu-smiley:

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обади се на Alex2511 от този форум, той продава няколко галанта на части и трябва да има тези маркучи. Неговите цени са толкова ниски, че ще останеш приятно изненадан.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да не отварям нова тема - кажете ми колко фреон събира системата на Галант 2.5 (то май и за 2.0 е същото). На няколко места намерих различни данни - от 700 до 1100 грама. Реших да отида да ми проверят колко ми е фреона и имах 840гр. Според Autodata е 670-710гр, заредих 700гр и като че ли духа по-студено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз проверих в AUTODATA и сложих 700 фреон и 120г. масло,обаче на мен не ми се струва да духа студено толкова......не знам защо така,дали е от големите жеги или.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че трябва да е около 760гр, зависи и с какъв фреон е. По принцип ако още духа студено се слага на МАX COOL и се гледа дали е в нормата. Ако е с R134а трябва да е от 8 до 18градуса в зависимост от външната (има една таблица); С R12 2-12 градуса, по смомен.

 

Ако не се появяват мехурчета в съда, значи е достатъчно. Не се вкарвайте във филма, че ако се сипе много фреон ще замръзнат радиатора и трабата - имат си датчик и изключва компресора когато радиатора падне на под 2-3градуса. В повечето случаи, тези които ги зареждат не са виждали климатици :mitsu-smiley: и казват че и така са си добре, нищо че духат на 10-15градуса.

 

@nookie666 климатика работи активно когато е над 1000-1500 оборота. Също така на въздуховодите и интериора на колата им трябва известно време, така че ако колата е стояла цял ден на слънце е нормално да почне да духа наистина ледено чак след около минута. На галанта незнам как му е проектиран климатроника. Възможно е в някои автоматични режими да въздуха да рециркулира вътре в самото начало при висока вътрешна температура, вместо да вкарва отвън.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя на ниски обороти пак не духа студено въпреки,че го дозареждах :( Над 2000 оборота-няма проблем.Майстора мери налягане,прави,струва и накрая изтърси,че най-вероятно ми е запушен радиатора на климатика. На някой случвало ли му се е това?Нали минава газ от там,от какво пък да се запуши толкова? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е това е-не духа ледено,а студено.Вярно колата днес беше цял ден на слънце......Ще видя в събота-имам път извън града и ще видим там как се държи :rolleyes:

 

П.С. Фреона е R134a, ако барнат някой да зарежда с R-12,ще го съдят,докато му паднат зъбите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те да го съдят, ама климатика може ли да бачка с такъв?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...