nookie666 Публикувано 11 юни 2009 Сподели Публикувано 11 юни 2009 (редакция) Те да го съдят, ама климатика може ли да бачка с такъв?Някои японски бегачки са с такъв фреон.Там,където го правиха моя климатик,дойде една 626 97г. или нещо такова,нейния климатик беше с R-12 и питаха дали зареждат с такъв.Отговора беше да намерят друга система,която да работи с 134а(т.е. да подменят цялата климатична система)....Но стига толкова със спама :icon_n_king: Редактирано 11 юни 2009 от nookie666 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 11 юни 2009 Сподели Публикувано 11 юни 2009 (редакция) Сега гледам че R-12 се изпарявал на около -30, R134a на -15 градуса.Намерих и обява, на човек от Пловдив който ги пълни и двата вида:http://www.bezplatno.net/listing-253937-Za..._R134_R12_.html Иначе по въпроса с фреоните:Аз на компресори за R 134a винаги зареждам с R 12,като скъсявам и капилярката с 20см.Работи по-добре отколкото е работил като нов.Разбира се филтъра трябва да бъде за сътветния фреон______________________________________________________________________За преминаване към R134 веднъж сменям маслото на новия компресор.Трябва 2 пъти,но и така ремонта излиза златен,камо ли 2 пъти да го сменям и зареждам.Компресор за R12 не може да работи с R134.Пробвах един.На третия месец си замина и то през зимата.Капилярката се удължава с 15% от дължината и. http://www.tehcomservis.com/forum/topic.php?%5d Още за фреоните: http://forum.setcom.bg/index.php?topic=34466.0 http://www.tehcomservis.com/info/ref/R12_na_R134.html http://www.tehcomservis.com/info/ref/R22_na_R407C.html Четох и че в Италия тзеи с R12 им махали изцяло фреона. Редактирано 11 юни 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 11 юни 2009 Сподели Публикувано 11 юни 2009 Фреон R-12 от доста време е тотално забранен.Но все пак се намираме в BG и явно за нас правилата не важът :gun2: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 11 юни 2009 Сподели Публикувано 11 юни 2009 Фреон R-12 от доста време е тотално забранен.Но все пак се намираме в BG и явно за нас правилата не важът :gun2:И ти си прав....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japanfen Публикувано 11 юни 2009 Сподели Публикувано 11 юни 2009 Аз миналото лято си заредих системата и събра 650гр. Закачиха една машина и тя всичко сама си прави; първо източва всичко, после си слага там масло и оцветител и пълни системата пак. Задават се данните на колата и машината си прави всичко сама. След това мерихме и на празен ход, на средата вентилатора си духаше 8 градуса точно. Сега имам датчик и следя температурата на въздуха която излиза от духалките, и гледам че варира от 7.4 до 9 градуса на празен ход, но не повече от 9. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stig Публикувано 22 юни 2009 Сподели Публикувано 22 юни 2009 (редакция) Да използвам и аз темата..Понеже фреона ми е за смяна, въпроса ми е въможно ли е смяната на фреона да стане извън специализиран сервиз, понеже един приятел продава фреон и ми го дава направо за без пари.Или пък може ли да отида там и аз да им го дам...Незнам как стоят нещата та затова питам. :mitsu-smiley: Редактирано 22 юни 2009 от Stig Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 22 юни 2009 Сподели Публикувано 22 юни 2009 то и аз да се изкажа в темата :( дайте някаква линк-а на сервизче на климатици (ако имате познати или там сте ходили и искате да им направите реклама - супер ;) ), иска ми се да проверя моя дали всичко му е ок :( имам усещане, че бавно охлажда :( което ми мирише на диагностика и допълване на климатика :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 22 юни 2009 Сподели Публикувано 22 юни 2009 понеже един приятел продава фреон и ми го дава направо за без пари. Ако има с какво да го напълни, защо трябва да ходиш на сервиз, иначе не вярвам да вземат да пълнят от чужда бутилка. иска ми се да проверя моя дали всичко му е ок Държиш го на 1500 оборота докато охлади хубаво, после трябва да духа 8-12 градуса. Чистиш стъкълцето на резервоарчето и ако не прави мехурчета вътре си е ОК. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Ru Публикувано 22 юни 2009 Сподели Публикувано 22 юни 2009 Да използвам и аз темата..Понеже фреона ми е за смяна, въпроса ми е въможно ли е смяната на фреона да стане извън специализиран сервиз, понеже един приятел продава фреон и ми го дава направо за без пари.Или пък може ли да отида там и аз да им го дам...Незнам как стоят нещата та затова питам. :mitsu-smiley: Карам Вагонче 2000 к. Миналата седмица ходих да ми допълват климатика. За съжаление не взех нито телефон, нито адрес. Сервиза се намира по диагонал срещу пазара на Хладилника. Ако идваш от към Южен парк, веднага след бившата бензиностанция на Тексако, в началото на локалното за десен завой към Дървеница е входа. Има една не съвсем угледна табела за Климатици. Почти се бях отказал защото изглежда доста мизерно. Човека е сложил две машини на Бош. Закача маркучите и машината изпомпва всичкия фреон и масло. После прави промивка на системата със специална течност. Следва процедура по проверка на херметичността. Ако всичко е ОК, по каталог първо пълни необходимото количество масло и после фреона. Машината отчита колко фреон е източила и колко е доляла. Плаща се по 10 лв. на веки 100 мл. донапълнен фреон. На мене за 360 мл. ми всеха 40 лв. Процедурата трае около 30 минути. Общо събра 20 мл. масло и 700 мл. фреон. За първи път нося колата на дозареждане. Оборудването ми се стори добро. Доволен съм. Сега духа по-студено, по-бързо охлажда купето. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 22 юни 2009 Сподели Публикувано 22 юни 2009 Карам Вагонче 2000 к. Миналата седмица ходих да ми допълват климатика. За съжаление не взех нито телефон, нито адрес. Сервиза се намира по диагонал срещу пазара на Хладилника. Ако идваш от към Южен парк, веднага след бившата бензиностанция на Тексако, в началото на локалното за десен завой към Дървеница е входа. Има една не съвсем угледна табела за Климатици. Почти се бях отказал защото изглежда доста мизерно. Човека е сложил две машини на Бош. Закача маркучите и машината изпомпва всичкия фреон и масло. После прави промивка на системата със специална течност. Следва процедура по проверка на херметичността. Ако всичко е ОК, по каталог първо пълни необходимото количество масло и после фреона. Машината отчита колко фреон е източила и колко е доляла. Плаща се по 10 лв. на веки 100 мл. донапълнен фреон. На мене за 360 мл. ми всеха 40 лв. Процедурата трае около 30 минути. Общо събра 20 мл. масло и 700 мл. фреон. За първи път нося колата на дозареждане. Оборудването ми се стори добро. Доволен съм. Сега духа по-студено, по-бързо охлажда купето. благодаря много тия дни ще се пробвам да го посетя , но първо ще тествам vladimirov каквото каза ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 24 юни 2009 Сподели Публикувано 24 юни 2009 Живеем в голяма кочина. Снощи реших да си сменя филтъра на климатика в купето. Ето как изглеждаше. Сложен е точно преди една година, колата е изминала около 14 000 км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 24 юни 2009 Сподели Публикувано 24 юни 2009 Колегата искаше да ти каже да изключиш климатроника, а да пуснеш само вентилатора! Иначе със "звездичка" на дисплея и на 32 /което е максимума/ да го сложиш пак ще ти тракат зъбите! :mitsu-smiley: брадчет тествах тая ситуация, защото ми се струваше че не си прав... и то верно - на AUTO ECO * на 29 градуса и щяха да ми изгорат краката... значи излиза че мойто клима-анлаге работи и на топло и на студено :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 юни 2009 Сподели Публикувано 24 юни 2009 (редакция) Живеем в голяма кочина. Снощи реших да си сменя филтъра на климатика в купето. Ето как изглеждаше. Ето я мойта кочинка. И листенца имаше вътре: http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/eb105883bf73956b0ee7033f28f0bee2_120x90.jpg http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/e857c3bdf3b0c2b1f404da744cb94157_120x90.jpg http://195.149.248.189:8080/2009-02-13/ed761b81da95dc048c7b029450d2a027_120x90.jpg тествах тая ситуация, защото ми се струваше че не си прав... и то верно - на AUTO ECO * на 29 градуса и щяха да ми изгорат краката... Когато е на ECO и външната температура е по-ниска от зададената не включва компресора. Редактирано 24 юни 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 24 юни 2009 Сподели Публикувано 24 юни 2009 Хайде, хайде...Тоя смотан филтър го замих на автомивката и стана като нов... Все пак е пластмаса и в таз "криза" кой ти дава пари за филтри. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 28 юни 2009 Сподели Публикувано 28 юни 2009 (редакция) Колеги имам питане:възможно ли е да се замени обикновен климатик на Галант 97-03г. с климатроник, като се смени централната конзола, заедно със съответните датчици ? Редактирано 28 юни 2009 от de4i Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 юни 2009 Сподели Публикувано 29 юни 2009 Колеги имам питане:възможно ли е да се замени обикновен климатик на Галант 97-03г. с климатроник, като се смени централната конзола, заедно със съответните датчици ?По принцип е възможно но ряаботата е огромна,защото всичко е различно ............т.е. сменяш всичко под таблото........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.