Премини към съдържание

Ръжда по любимата кола


silveria

Препоръчано мнение

Няма ли да е по-лесно, а може би и по-евтино да се поръча нова част от Mitsubishi и направо да се смени? :blink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 105
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

В никакъв случай няма да излезе по евтино .. знаеш мисля колко е голям задния калник а при комбито както в моя случай е още по голям. Предполагам цената му ще варира от 350~650 лв само на калника. Сложи труд за махане на стария, слагане на новия, боядисване ... сметката излиза крива. В момента за двойно по малко пари ще си оправя двете задни вежди и целия корем на колата. Не съм от най тактичните хора, а ми се иска някак си да "предразположа" майстора да се постарае повечко, като разбира се ще си платя. Само че като знам БГ манталитета, и в случая вида работа която ще се извършва .. надали има начин да разбера колко наистина се е старал ако не съм бил там да гледам през цялото време .. абе както Пламен каза - вечни неща няма. Ся долу по гредите кадето е тръгнала от вътре няма оправия (питам майстора дали не може да запечата дупките на гредите да не влиза въздух и да не се окислява .. той каза че тия дупки са с цел да не се получава конденз?!? сигурно е прав щом ги има заводски ама от каде по дяволите тоя конденз в нещо което е затворено от всякаде така и не можах да си обясня). Поне на външен вид по калниците ми се иска да не я барам повече докато аз съм и собственик. Чудно ми е само колегите с новите лансери каква им е защитата. Някой качвал ли я е на канал и отдолу да види как е. На един колега гледах скоро новичката фиеста .. че то въобще го няма онова грапаво вълнообразно вещество .. само тънък черен "лак". Аз на базик казах "ряяяяз" с отверчицата и отдолу лъсна гола тенекия :icon_doh: Колко ще изкара това просто акъла не ми го побира :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност няма да е по-евтино, но ако се смени с ново ще е по-сигурно и тогава може да се запечата по начина описан по-горе в темата. Така вече "задни вежди с ръжда" ще са мираж! :) Но всяко нещо си струва парите, а и много малко хора биха сменили цял калник заради едни вежди...

Стеф, а за отдолу вече смяна е невъзможна... трябва да се пипне от майстор, ама да не е в кавички... ( "майстор" ) ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май всички сме за майстор!

Моето галантче е 2001 и вече има ръжда по едната вежда, виждам как е набъбнала под боята

и се подготвя да "изригне" скоро време! :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да е по-лесно, а може би и по-евтино да се поръча нова част от Mitsubishi и направо да се смени? :blink:

 

По-евтино със схема смяна може да стане само ако си с каско и те ударят... ако някой въобще може да дефинира един удар за "евтин"?

 

Това беше лирическо отклонение... що се касае до под колата и за калниците отвътре - аз на моята бабичка и реших нещата много хитро, но за това си трябва да има откъде да вземеш заготовка - поръчах да ми направят кори и калници от пластмаса... преди да я сложа качихме колата на канал, свалихме колкото ръжда имаше с шлайфане и шкуркане, сложихме сантирна асфалтова паста, после занитихме пластмасата и запчетахме с безцветен санитарен силикон!

 

Перфектна работа върши и е абсолютно приложимо при всички възможни автомобили... въпрос на възможност да има кой да ти направи калник с формата, която ти трябва и хубав цвят пластмаса - не ми се мисли колко уродливо би изглеждало с червена пластмаса на бяла кола с черно коремче :)

 

Та... ако някой се интересува, мога да се поразровя и да видя за контакти на хората, които ми изработиха нещата... излезе ми 110лв. за два предни калника и 50лв. за коре под корема на колата, което включва и материал и изработка :) Pretty cheap и доста ефективно!

 

За съжаление това може да се приложи само по "долната част" на автомобила - тоест, няма как да сложиш пластмасова кръпка на покрива на бу-то :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с асфалтовата паста го знам, и е много ефикасно.

Ако се напреви хубаво, мисля че няма нужда от други пластмаси и чудесии.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, чета от известно време тази тема с голяма тъга... Причината е следната - първата ми кола беше Колт, откраднаха го, втората беше и още е Опел Астра, третата сега е Галант '99г. Т втората и третата ме карат да приемам ръждата по веждите като някаква гадна орисия(по последната като я видях ми призля). По темата- преди време работех в съседния офис до Вюрт българия, един ден в пристъп на безделие им разглеждах каталога за авто химия и се изумих колко добри продукти имат за антикорозионна защита и защита на лакови покрития и бои. На въпроса ми защо не се намират в търговската мрежа, ми отговориха, че няма интерес от сервизите, защото продуктите са доста скъпи, но могат да доставят всичко. Дадоха ми пример с някаква вакса, която е разработена за самолетостроенето и предпазва боята от удари на камъчета, мухички и т.н. третирането на колата струвало около 40лв. и държало около 6 месеца, тая вакса в БГ я купували само от НСО за правителствените коли. Намерих един онлайн техен каталог да видите какво предлагат:

 

Линк

 

Идеята ми е, ако хората, които разбират кажат, че продуктите са добри, не пречи няколко човека да си направят партия за оправянето и обработката на колите( защото тогава ми обясниха, че повечевто разфасовки, които могат да доствят в БГ са големи, сиреч да си ги купи сам човек е скъпо и излишно за обработката на една кола).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Айде нещо и от мен!

 

1. Купувате си от тук: http://www.novostroy.com/zinga/zinga.htm (АНТИКОРОЗИОННА ЗАЩИТА НА МЕТАЛИ ЧРЕЗ СТУДЕНО ПОЦИНКОВАНЕ)

 

ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ОСНОВАТА

 

Принципа на действие на ZINGA е катодната защита. Това се постига чрез електрохимичния контакт между анодния цинк на ZINGA покритието и катода на стоманата или металната повърхност.

 

Почистване

 

ZINGA трябва да бъде в пряк контакт с чиста метална или стоманена повърхност. Повърхността трябва да бъде почистена от: боя, люспи ръжда, слоеста ръжда, масло, грес и синтетични покрития. ZINGA може да се нанася върху корозирали повърхности - след отстраняване на люспи и слоеста ръжда, както и върху стари горещо поцинковани покрития, след съответна обработка.

 

Степен на грапавост

 

За осигуряване на адхезията, металната повърхност трябва да има съответната степен на грапавост. Същата се постига механично чрез пясъкоструене, химично ецване или други методи. Идеалното условие е степен на грапавост Ra 12.5

 

Горещо поцинковани повърхност

 

ZINGA може да се нанася върху стари (подложени повече от 1 година на атмосферните влияния) горещо поцинковани повърхности, за обновяване на поцинковането и възстановяване на цинковото покритие. Повърхността трябва да бъде почистена и обезмаслена с ZINGASOLV.

 

Нови поцинковани повърхности трябва предварително да се обработят с пясъкоструене или други методи за постигане на определената степен на грапавост.

 

ДЪЛГОТРАЙНОСТ

diagrama_1.GIF (17346 bytes)

 

 

Експлоатационна трайност на ZINGA покритието в зависимост от дебелината на поцинковането и въздействието на околната среда

 

1. Вътрешна: суха среда

 

2. Външна: неагресивна (незамърсена) среда

 

3. Вътрешна: влажна среда

 

4. Външна: неагресивна (незамърсена) пристанищна

 

5. Външна: агресивна (замърсена) среда

 

6. Външна: агресивна (замърсена) пристанищна среда

 

7. Морска вода: периодично намокряне

 

http://www.novostroy.com/zinga/diagrama_1.GIF

 

Внимание!

 

В последно време на пазара се появиха продукти, който експлоатират авторитета и реномето на ZINGA, те са по евтини от нея и претендират, че изпълняват същата функция: "студено поцинковане".

 

Официалният представител на ZINGA за България предупреждава, че в повечето случаи се касае за цинкови бои. Те нямат електропроводимост, което означава ,че не могат да осъществяват електрохимична връзка с метала и да бъдат съпоставими със студеното поцинковане.

 

ZINGA Цинкови бои

http://www.novostroy.com/zinga/f-Multicet.jpg

Протича ток Не протича ток

 

Катодна защита на метали

 

* Горещото галванизиране и поцинковане са добре известни методи за антикорозионна защита на металите. Тези покрития осигуряват активна електро-катодна защита, която се постига от цинка (анода) и основния метал (катода) които са във взаимодействие. По този начин защитата на метала е гарантирана.

* Дори когато цинковото покритие е в лека степен разрушено ръждата не се разпространява под него. Традиционните методи за поцинковане изискват специфично технологично оборудване и изисквания към повърхността, поради което са трудно приложими за изпълнение на място, докато защитата с ZINGA може да бъде изпълнено лесно като обикновено нанасяне на боя.

* Покритията с бои осигуряват пасивна преграда за въздуха. Дори при едно единствено нарушаване на тази преграда, започва процеса на корозия, който се разпространява под боята, което довежда до обща корозия на метала.

* В противоположност на ZINGA така наречените “(zinc-rich) цинкови” бои, не могат да разрешат този проблем, основно поради факта на недостатъчно количество на цинка.

* Основният принцип на активната електро-катодна защита е образуването на двойка електроди. Това означава, че единият от металите (цинк) придобива свойството да защитава другият метал (желязото).

 

Под влияние на външни фактори, в металите протича следният процес:

 

Me -> Me z+ + Ze-

 

Свободните електрони взаимодействат с кислорода от околната среда:

 

О2 + 2 Н2О + 4е- -> 4 ОН-

 

в последствие хидроокисните йони (ОН-) реагират с катионите на метала и образуват ново разтворимо съединение:

 

Me z+ + y OH- -> Me x (OH-) у

 

По този начин се образува съединение FeO.OH, добре познато като РЪЖДА.

http://www.novostroy.com/zinga/shema_new.GIF

 

*

 

При наличие на свободни електрони на друг метал, корозията на желязото може да бъде спряна, докато другият метал образува достатъчно свободни електрони, които да взаимодействат с кислорода. Такъв метал е цинка. За постигане на електро-катодната защита е необходимо връзката между двата метала да бъде на електронно ниво, така че да е осигурено свободното движение на електроните от единият метал в другият.Този процес се осигурява при концентрация на чистият цинк в защитния слой не по-малка от 92%.

 

ЗАЩО ZINGA (ЦИНГА) ВМЕСТО ТРАДИЦИОННИТЕ АНТИКОРОЗИОННИ БОИ

 

Поцинковането все повече се предпочита за дълготрайна антикорозионна защита на металните конструкции и изделия. ZINGA e метод за поцинковане чрез студено полагане на материал, който съдържа 98% цинк с чистота 99.995%. положения слой е адекватен и отговаря по характеристика на същия положен по горещ начин.

 

Цинка се класифицира като екологичен продукт, с възможност за рециклиране. ZINGA съдържа в своя състав 96% цинк с чистото 99.995% и по-малко от 100 ppm разтворител - бензен. Тези показатели го класифицират, съгласно Европейските стандарти като екологичен и нетоксичен.

 

Поддържането на третираните с ZINGA метални конструкции и изделия се свежда до локална обработка на нарушените участъци.

 

През 1982 год. само 20% от металните изделия се галванизираха. Днес този процент е 50%. Нарасналият процент е вследствие на : доказаната по-ефективна антикорозионна защита при поцинковането; намаляване на разходите по подържането и възстановяването на цинковото покритие; възможността за комбиниране на активната защита с пасивна.

 

Вече 20 години ZINGA и чистият цинк се използват като метод за поцинковане чрез студено полагане на място. Отпада необходимостта от технологичното оборудване необходимо при горещото поцинковане - което е и невъзможно да бъде организирано на място и за едро размерни конструкции и изделия.

 

Цинка е активна система. При полагане на слой от 30 до 40 mm от цинк, металните повърхности са защитени от корозия за период от 10 до 15 години. При необходимост от нов слой, достатъчно е да се измие повърхността с вода така, че да се премахнат цинковите соли и замърсяванията. Когато се използват антикорозионни бои е необходимо да се извършат скъпо струващи дейности за подготовка и почистване на повърхността. В повечето случаи такива процеси като пясъкоструене са и технически постижими за изпълнение на място.

 

ZINGA се използва от големите автомобилни компании като: КРАЙСЛЕР - за покриване на 90% от своите автомобили давайки 7 годишна антикорозионна гаранция; ВОЛВО - използва ZINGA за защита на шаситата на автомобилите; МЕРЦЕДЕС , ПОРШЕ и др.

 

РАЗЛИКА МЕЖДУ АНТИКОРОЗИОННА ЗАЩИТА ЧРЕЗ СТУДЕНО ПОЦИНКОВАНЕ И ЗАЩИТА С ЦИНКОВИ БОИ И ГРУНДОВЕ

 

Поцинковането е метод за защита на стоманата от корозия, чрез полагане върху нейната повърхност на друг метал ЦИНК. По този начин с времето старее и се окислява цинка, като запазва стоманата.

 

Методите за нанасяне на цинка са:

 

*

 

Горещо поцинковане. Нанасяне на цинковото покритие чрез потапяне на стоманата във вани с разтопен горещ цинк

*

 

Галванизация. потапяне на стоманата във вани с цинков разтвор и подаване на електрически ток като при това цинка се отлага по стоманата.

*

 

Поцинковане по студен способ – нанасяне върху стоманата на студени течни цинкови пасти.

 

ZINGA е материал за защита на метални (стоманени) елементи и конструкции чрез поцинковане, като цинковото покритие се нанася по студен способ. ZINGA е течен цинк, който се нанася като обикновенна боя с четка или пистолет.

 

Съществуват различни бои и лакове съдържащи цинков пълнител, който повишава тяхната износоустойчивост, но същите въпреки че на някои от тях е указано че са за студено поцинковане, на практика това не възможно поради това, че не удовлетворяват основните принципи на електрохимичната защита и поцинковането.

 

Основният принцип на активната електро-катодна защита е образуването на галванична двойка при която металът с по-голям отрицателен електроден потенциал се явява анод и корозираза сметка на метала с по-малък отрицателен потенциал. Това означава, че единият от металите (цинк) придобива свойството да защитава другият метал (желязото).

 

Под влияние на външни фактори, в металите протича следният процес:

 

Me ® Me z+ + Ze-

 

Свободните електрони взаимодействат с кислорода от околната среда:

 

О2 + 2 Н2О + 4 е- ® 4 ОН-

 

в последствие хидроокисните йони (ОН-) реагират с катионите на метала и образуват ново разтворимо съединение:

 

Me z+ + y OH- ® Me x (OH-)у

 

По този начин се образува съединение FeO.OH, добре познато като РЪЖДА.

 

При наличие на свободни електрони на друг метал, корозията на желязото може да бъде спряна, докато другият метал образува достатъчно свободни електрони, които да взаимодействат с кислорода. Такъв метал е цинка. За постигане на електро-катодната защита е необходимо връзката между двата метала да бъде на електронно ниво, защитното покритие да е електропроводимо, така че да е осигурено свободното движение на електроните от единият метал в другият.Този процес се осигурява при концентрация на чистият цинк в защитния слой не по-малка от 94% и наличие на органични или неелектропроводими частици да е по-малко от 6%.

 

Повреждането на цинковото покритие не предизвиква корозия на стоманата, поради по-голямия си отрицателен потенциал.

 

На пазара съществуват различни антикорозионни грундове и бои, които защитават метала и стоманата от корозия като предотвратяват достъпа на кислород от атмосферата, чрез плътното лаково покритие положено върфу металната повърхност. Основните защитни характеристики на тези покрития са: адхеция със стоманата, устойчивост на агресия, на слънчево греене, механични устойчивости.

 

За подобряване на тези показатели и повишаване на устойчивостта на лаковите покрития, съществуват такива в които са добавени метални пълнители , като основно се използва цинк. Това са така наречените цинкови (“zinc-rich” или “богати на цинк”) антикорозионни бои и грундове. Въпреки наличието на цинк тези бои и лакове не осигуряват електрокатодна защита на металите основно поради факта, че не са електропроводими и съдържат прекалено голямо количество органични и неметални съставки.

 

Основната разрика между ZINGA и антикорозионните грундове претендиращи да постигат ефекта на студеното поцинковане е, че цинковото покритие ZINGA е електропроводимо като покритие, а също така и осигурява електрохимична връзка със стомоната и по този начин е възможен свободен обмен на електрони помежду им, което е същият защитен принцип както при горещото поцинковане.

 

Обикновенните бои и лакове, включително антикорозионните цинкови бои нямат електропроводимост, не предоставят катодна защита на стоманата и нямат защитните характеристиките на горещото поцинковане.

...около 30 лв. струва литъра/кутията!

 

2. Купувате си от тук: http://www.teocom.eu/ - Оловен миниум - в каталога си го имат - 11.00 лв. = 1Кг. разфасофки!

 

...на татък си знаете какво да правите! :icon_rock: ...да не кажа голяма дума ма комбинацията е вечна! :icon_rock::)

 

Който търси намира!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днеска си поръчах от Wurt препарат специално за третиране на ръжда.Представлява някаква бяла субстанция като гъсто мляко.Нанасяла се отгоре върху местата които искаме да третираме и тя се свързвала само с частите където има остатъчна ръжда(колкото и да сме се потрудили да я изтъркаме на 100%).Ставало някво синкаво на цвят.След това е готово за друго покритие (шприц,кит,боя и др.)

Другия месец смятам да поработя върху задните вежди на :mitsu-smiley: и ще дам някакви отзиви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днеска си поръчах от Wurt препарат специално за третиране на ръжда.Представлява някаква бяла субстанция като гъсто мляко.Нанасяла се отгоре върху местата които искаме да третираме и тя се свързвала само с частите където има остатъчна ръжда(колкото и да сме се потрудили да я изтъркаме на 100%).Ставало някво синкаво на цвят.След това е готово за друго покритие (шприц,кит,боя и др.)

Другия месец смятам да поработя върху задните вежди на :mitsu-smiley: и ще дам някакви отзиви.

...мдам, ще е интересно да споделиш опита с тоз препарат!

Ако кажеш кой точно е и цената + има ли файда от него?! - някоя снимка от третираното за да видиме за какво иде реч, - евентуално?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за мен е вятър-работа! Лечението е смяна на ламарини, в случая задни калници или рязане до чисто и нови вежди, но незнам някъде да се продават само вежди. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво сега?

Изкарахте Галанта по-податлив на ръжда от ОПЕЛ ???

Въпреки, че Опел след '98 не съм виждал ръждясал!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...
Колеги някой оправи ли ръждата по веждите, за да сподели впечатления?

 

Вчера тъкмо си го взех от майстора след 10 дена престой в бокс-а. Ако успея да дойда днес на срещата ще хвърлите едно око.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да добавя малко информация за търсещите "Оловен миниум"

 

С Меро си купихме 3 опаковки ей тъй да има! :)

 

...имат разфасовки по 1кг. и 25кг.

 

1кг = 11 Лв.

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_01.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_02.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_03.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_04.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_05.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_06.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_07.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_08.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_09.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_10.jpg

 

http://bulfon.com/userx/scrap/jpg/minium/minium_11.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще правите бомби а :icon_thumbup:

 

 

Искам да споделя за ръждата по един Галант, който се продаваше на Горубляне под моста. Видях го, когато точно го бяха докарали... Не беше лош на пръв поглед, единствено тежка ръжда по задните вежди. След седмица само пак го забелязах и вече нямаше и следа от ръждата - боядисан идеално, сякаш нищо не е имало докато не пипнах и рагледах по-отблизо - върху калника с 3-4 точкови заварки залепено парче ламарина, китовано и боядисано, а отдолу си седи ръждивия калник и се усеща като пипнеш зад ръба :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега s01o, да не си намислил атентат с химическо оръжие? Притесняваш ме :) Напомни ми на следващата среща да не дишам около твоята кола!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега s01o, да не си намислил атентат с химическо оръжие? Притесняваш ме :) Напомни ми на следващата среща да не дишам около твоята кола!

 

A къде може да се купи 'бронз'? Трябва ми за едно нещо.

:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A къде може да се купи 'бронз'? Трябва ми за едно нещо.

:icon_thumbup:

...пак при тях! :icon_rock: :icon_thumbup: - ама требе да ходиш 2 пъти единият път за миниум-а а другият път за бронза :)! - и кръстосваш палци да е друг пордавача вторият път щото нема да мине номера! :)

 

Аз кат се обадих преди това да видя, дали наистина имат миниум и той човека по телефона ми вика: А на колко години сте? - да не правите бомба, че ви трябват 3 килограма миниум???

А аз викам: аа не трябва ми за ръждичка тука малко!

А той разправя: ...малко? - че тва са си 3 килограма!!! След вас да не дойде някой и д ами поиска 3 килограма бронз или сребърен феролит? :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...пак при тях! :icon_rock: :icon_thumbup: - ама требе да ходиш 2 пъти единият път за миниум-а а другият път за бронза :)! - и кръстосваш палци да е друг пордавача вторият път щото нема да мине номера! :)

 

Аз кат се обадих преди това да видя, дали наистина имат миниум и той човека по телефона ми вика: А на колко години сте? - да не правите бомба, че ви трябват 3 килограма миниум???

А аз викам: аа не трябва ми за ръждичка тука малко!

А той разправя: ...малко? - че тва са си 3 килограма!!! След вас да не дойде някой и д ами поиска 3 килограма бронз или сребърен феролит? :icon_thumbup:

 

Хахаха, припомних си какви сме ги вършили едно време. На моя блок още има едно обгорено петно, отпреди 20 години, мое дело. Като видях

кутията с миниума на снимката, нещо ми трепна отвътре и хулиганът бомбаджия от 88г. се събуди в мен - това си беше дефицитна стока. Малоумна работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Вдигам темата поради една лека авария, одраскаха ми предния калник на галанта с една косачка за трева, боята не е засегната, има останала черна боя от косачката в/у калника, въпречи че казах да не се пипа надрасканото майка ми реши да го изчисти с домакинска гъба и резултата е плачевен.

Има ли някъкъв шанс да оправя поразията с някаква паста или съм за пребоядисване на калника, засегнатия участък е с широчина около 3-4см. и дължина към 30-40см.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вдигам темата поради една лека авария, одраскаха ми предния калник на галанта с една косачка за трева, боята не е засегната, има останала черна боя от косачката в/у калника, въпречи че казах да не се пипа надрасканото майка ми реши да го изчисти с домакинска гъба и резултата е плачевен.

Има ли някъкъв шанс да оправя поразията с някаква паста или съм за пребоядисване на калника, засегнатия участък е с широчина около 3-4см. и дължина към 30-40см.

 

Ако само е матиран лака с гъбата, отиваш в първия магазин за авто бои, китове, и т.н., купуваш малко паста за шлайфане от тези за бояджии, в никакъв случай не взимай такива от бензонстанции или супермаркети. Ако е само матирано, търкаш леко с пастата. Ако е надрано повече (но не до основата), с малко шкурка 2000 намокрена с вода подпилваш леко... После търкаш в пастата. После с фина паста за гланц, хубавите пасти имат един восък карнуба който дава хубав гланц. Тези пък се продават по супери и бензиностанции, гледай за Carnauba Wax. Ако го направиш като хората следата ще се вижда само под микроскоп :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоше! За да избегнеш всичките тези процедури дето ти предписа Ага, купи си от същият магазин само едно шишенце акрилен разредител и някаква крайна паста(без абразив).......Забърши с едно парцалче напоено с разредитела, и боята от косачката ще изчезне.......После пастирай с пастата и си готов.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Боята от косачката и аз мислех да я махам по що-горе подобен начин и за това казах на майка ми да не я пипа, ама тя взела че я изтъркала с грубата част на домакинска гъба, боята от косачката се махна но боята на калника е матова.

В града незнам магазини за хубави бояджийски материали... тази дали ще ми свърши работа? Или някой друга от ибей да търся?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...