Премини към съдържание

Ръжда по любимата кола


silveria

Препоръчано мнение

Сивият салам, за който говори Пламен по всяка вероятност е монтажно лепило Sika - изключително здраво и еластично нещо. Невероятно. Испанско е, по моя информация. Да ме поправи, ако бъркам!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 105
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Значи чак днеска намерих време да закарам Галанта при един пич който Пламен препоръча. Момчето се съгласи с всичко което Пламен обясни като процедури, но изяви скептицизъм че така си решаваме проблема веднъж завинаги. Обясни че там кадето се съединяват калника и купето между двете веднъж почнала ли е ръждата от вътре да яде нямало спиране. Най сърдечно и честно си ми каза че до 2-3 години пак ще потърся него или някой друг за същата процедура .. :( :icon_crying:

Еми то вечни неща няма ................

Другото което пропуснах да кажа е че кухините се изпръскват с още един химикал, който се нанася с пистолет и дълъг маркуч с дупки .............утре ще споделя как се казваше..............нещо като грес представлява............

 

Роско - това е друго, говорим за немски лепила, може да е същото но на друга фирма..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да знам че няма ама се надявах да изкара повече от 2-3 години .. ще видим как ще стане .. на колегите на които още не е избило ръжда, бих препоръчал да се "презастраховат" както е направил aga

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може, може, DJ, сега материали всякакви. Това, за което говорих, е монтажно строително лепило, салам - оранжев. вътре сиво - с което съм лепил алуминиеви лайсни на стъпалата на заведение - още са си там... По описанието на това ми заприлича.

Иначе за ръждата - моята е италианка и няма грам..... пък като дойде - ще я мислим......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз мисля че процедурата с влакнестия кит варши работа но само при леки ръжди по повърхноста. При покупката на моята Мицуба бяха замаскирали много умело по същия начин само че доста напреднали корозии. След две седмици шофиране нещо взе да чука по предницата и се оказа че от ляво едното ухо на горния носач се показа под предния капак. След тази случка я закарах на майстор който установи че положението е доста криво. Та в моя случай ще играе ЦЕУ. Доста се разочаровах след станалото :icon_crying: Незнам каде им е проблема на тенекиите но е доста неприятно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема им на тенекиите е, че не са поцинковани. По дяволите дори Опел след 97г не гният... :icon_crying:

 

Ами, това не го вярвам че не са поцинковани или обработени някакси - с фосфорна киселина например. Ако бяха голи тенекии моя досега щеше да има поне признаци на ръжда, обаче такава няма изобщо, а е вече на 6 години и 75000км... Убеден съм че и другите колеги с по-новите Галанти (Vlad, Mitsubishi) биха потвърдили че ръжди няма (надявам се поне). Един Опел на тези години... ехе... Освен това другите Мицубишита не гният повече от другите марки коли... Имам предвид Колт, Лансер... А Галанта, който е 2-3 класа отгоре... - това не го вярвам. Има едно нещо, според мен ръжда би хванала скоропостижно ако е имало заваръчни и изчукващи операции по колата. Така че предлагам да не създаваме мит че Галантите гният. Дори съм убеден че при съвестно отношение, като редовно миене и отмиване под калниците на калта и солта, и веждите няма да гният. Преди споменах че където се оголи и хваща ръжда, обаче има и други места където си седи така с месеци без ръжда докато го оправя. Т.е. зависи дали покритието е пробито или не. Затова - подробен оглед на колата поне веднъж на 3 месеца и оправяне на всичко нередно навреме. Това разбира се изисква човек да има време да се занимава, но Галанта и без това си е вид хоби. Убеден съм че ако се полагат грижи тази кола ще изглежда след 20 години като почти нова, при това карана всеки ден. За сравнение само, едно Ауди А4 от 97 мернах веднъж на подемник, беше тотал в ръжда на дебели люспи, даже се мръднах настрани да не се разцепи както е вдигнато.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят "ретро" галант Е16 1987 има ръжда най-отзад на праговете, където се намират болтовете за тампоните на задните носачи,

като това е от рязане на праговете поради неразвил се болт на тампона и некачествена обработка след това. Също се среща

и по краищата на вратите, там където е сгъната ламарината и е намазана с ниакакъв пластичен уплътнител, но не са сериозни

като на други автомобили от същите години. Поддръжката на този автомобил откакто е влязъл в България се е състояла в наливането

на бензин и от време на време смяна на масло, нищо повече. Въпреки това в момента е на над 600 000 км и продължава да се движи

съвсем нормално, така че като седна в един опел или фолксваген от 90+ години да ми е неудобно и некомфортно ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, това не го вярвам че не са поцинковани или обработени някакси - с фосфорна киселина например. Ако бяха голи тенекии моя досега щеше да има поне признаци на ръжда, обаче такава няма изобщо, а е вече на 6 години и 75000км... Убеден съм че и другите колеги с по-новите Галанти (Vlad, Mitsubishi) биха потвърдили че ръжди няма (надявам се поне). Един Опел на тези години... ехе... Освен това другите Мицубишита не гният повече от другите марки коли... Имам предвид Колт, Лансер...

 

Потвърждавам, че не само на моя Галант (2003), но и на Галанта на сина ми (1998) няма никакви наченки на ръжда. И двата Галанта са докарани от Испания, където няма зима и съответно не ръсят пътищата с луга. Имам и Лансер (1995), докаран от Германия, но и той няма никаква ръжда по него. Предполагам, че има огромно значение къде са карани колите първите няколко години, ако е някъде в Алпите, или в северната част на Германия - там зимата е почти 6 месеца и това няма как да не ускори корозията, колкото и добре да е защитена колата.

Това е моето лично мнение по въпроса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, че не само на моя Галант (2003), но и на Галанта на сина ми (1998) няма никакви наченки на ръжда. И двата Галанта са докарани от Испания, където няма зима и съответно не ръсят пътищата с луга. Имам и Лансер (1995), докаран от Германия, но и той няма никаква ръжда по него. Предполагам, че има огромно значение къде са карани колите първите няколко години, ако е някъде в Алпите, или в северната част на Германия - там зимата е почти 6 месеца и това няма как да не ускори корозията, колкото и добре да е защитена колата.

Това е моето лично мнение по въпроса.

 

Несъмнено има значение откъде е колата, но ръждата според моята теория идва главно когато колата никога не е била почиствана, в продължение на 10 години. И от дребни повреди - одраскано, ударено, чукнато, и никога неоправено. Пълно занемаряване. Не може един Галант на 10 години да е прогнил така че да му падат карантиите, ако има "чисто" минало.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, говорим за гниещи вежди на Галант '97->, за по-старите съм сигурен, че са по-добре подготвени фабрично, за останалите модели незнам. Относно това дали са жулнати, одраскани и непочистени - едва ли се отнася за всички писали по горе, а и при мен ясно личи как ръждата е прояла отвътре-навън. Самата боя не е одраскана, но бая се е понадигнала.

 

Иначе съм съгласен, че трябва да се прави известна профилактика зимата, например аз ако съм карал цял ден в луга, вечер преди да вкарам в гаража пускам един маркуч от вътрешната страна на калниците, но все пак малцина имат такива условия като мен. Колега aga, радвай се , че ти е читав Галант-а явно си случил, както писах по-горе имах Вектра от Австрия и не беше мръднала(късмет)!

 

За Италия и Испания е ясно - там зима няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От всичко изписано до тук колеги заключих че при Галанта има голямо значение климатичните полюси. Ако колата е карана 10 години в по-северен район...проблем, ако не е...супер. Няма какво да се заблуждаваме ,ламарините са слабото място на тази кола. Както и да я подаржаш и лигавиш ако зимата е 7-8 месеца в годината ,яко сняг лед и киша ще ти писне да ходиш на пароструики да си размразяваш подкалниците. В края на краищата си я взел тази кола да ти върши работа а не да и робуваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз се амбицирах и днес свърших една много ... лепкава работа :)

Познахте, нали? Оправях веждите, изписах ги хубави едни... :icon_thumbup:

 

 

Колеги, пускам снимков материал и таман да се изфукам с новият ми капак на бронята. Много ли е грозен?

Не ми се даваха 1000 евро за нова броня (толкова е - броня 400, боядисване 300, слагане 100, ... ...) която така и така е обречена да стане на нищо като тази преди да я позакърпя, изгладя, напръскам на някои места...

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=230927

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами.....незнаем :rolleyes: май не си закачил снимките :icon_hmm:

 

А ето и снимкии :clapping2:

 

Ами бронята е екстра, изобщо не е грозен :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така и така възродихте темата, аз да добавя че първия майстор за който писах ме отсвири .. пипкава работа е и не му се занимава при положение че е затрупан с много по лесна като мацане на кит и пръскане с боя. Та вчера ходих при другия който Пламен препоръча и той ми се стори доста по сериозен и ми обърна внимание .. качи я на канал огледа отвсякаде, коментира кое как и защо. Та ако нещо извънредно не изкочи, май месец му я оставям за 1 седмица да я поразглоби :) Лично той каза за разлика от другия че преобразовател за ръжда не ползва, тъй като киселина върху тая ръжда ще нанесе повече вреда отколкото файда. Някакви бодикитове и восъчни спрейове били най доброто решение за отдолу и веждите .. но коментара за "след 2 години пак ще е така" го чух и тук без да питам. Явно майсторите един вид се презастраховат от клиенти които си мислят че всичко е вечно. Аз лично мисля че ако всичко се направи действително както описват, то трябва да издържи поне едно 3-4 години, при положение че и собственика (аз) си я подържа разбира се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така и така възродихте темата, аз да добавя че първия майстор за който писах ме отсвири .. пипкава работа е и не му се занимава при положение че е затрупан с много по лесна като мацане на кит и пръскане с боя. Та вчера ходих при другия който Пламен препоръча и той ми се стори доста по сериозен и ми обърна внимание .. качи я на канал огледа отвсякаде, коментира кое как и защо. Та ако нещо извънредно не изкочи, май месец му я оставям за 1 седмица да я поразглоби :) Лично той каза за разлика от другия че преобразовател за ръжда не ползва, тъй като киселина върху тая ръжда ще нанесе повече вреда отколкото файда. Някакви бодикитове и восъчни спрейове били най доброто решение за отдолу и веждите .. но коментара за "след 2 години пак ще е така" го чух и тук без да питам. Явно майсторите един вид се презастраховат от клиенти които си мислят че всичко е вечно. Аз лично мисля че ако всичко се направи действително както описват, то трябва да издържи поне едно 3-4 години, при положение че и собственика (аз) си я подържа разбира се.

 

Това което са ти казали е: "Мързи ме да се старая, това което ще ти направя ще изкара 2 години". Затова търси някой по-амбициозен и кадърен майстор. Според мен ако се почисти старателно и се махне влагата с горещ въздух, и след това се запечата отвсякъде, до последната пролука, и после се потрети за всеки случай, не би трябвало да продължи да гние. Ще ти дам пример с една баня от гипскартон - ако е добре уплътнена навсякъде, ако гипскартонът е покрит с влагозащита под плочките, такава баня изкарва много дълго, над десет и повече години. А всеизвестно е, гипсът при контакт с влага става на тесто... Значи в случая с колата трябва подобна, много добре направена защита, надхвърляща качеството и стандартите на които са свикнали майсторите. Не е достатъчно да се мине една четка антикор... както смятат да направят... трябва дебел слой, нанесен по съответен начин... със съответните междинни покрития - за хим. неутрализиране, адхезия, за еластичност, влагоизолация... цяла поредица покрития са... и не са евтини никак...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Ще ти дам пример с една баня от гипскартон - ако е добре уплътнена навсякъде, ако гипскартонът е покрит с влагозащита под плочките, такава баня изкарва много дълго, над десет и повече години. А всеизвестно е, гипсът при контакт с влага става на тесто... Значи в случая с колата трябва подобна, много добре направена защита, надхвърляща качеството и стандартите на които са свикнали майсторите. Не е достатъчно да се мине една четка антикор... както смятат да направят... трябва дебел слой, нанесен по съответен начин...
Сравнението с банята и гипскартона е неуместно, защото той не 'става на тесто' от влагата във въздуха, въпреки че е доста хигроскопичен. Точно наобратно, където е започнала ръжда, тя продължава да се развива, дори и само от атмосферната влага. Още по-лошо, няма механична защита с достатъчно добра адхезия да спре достъпа на въздух до ръждясалите язви. Дебелите слоеве не помагат, винаги има някаква пролука. Затова и майсторът си е прав, не му трябва беля на главата да обещава повече от две години (всъщност и две години са много). Ако твоята кола е имала дори и една язвичка, гарантирам ти, че тя ще се разрасне за две години, независимо от всички положени усилия.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сравнението с банята и гипскартона е неуместно, защото той не 'става на тесто' от влагата във въздуха, въпреки че е доста хигроскопичен. Точно наобратно, където е започнала ръжда, тя продължава да се развива, дори и само от атмосферната влага. Още по-лошо, няма механична защита с достатъчно добра адхезия да спре достъпа на въздух до ръждясалите язви. Дебелите слоеве не помагат, винаги има някаква пролука. Затова и майсторът си е прав, не му трябва беля на главата да обещава повече от две години (всъщност и две години са много). Ако твоята кола е имала дори и една язвичка, гарантирам ти, че тя ще се разрасне за две години, независимо от всички положени усилия.

 

Сравнението с гипскартона е само за да подчертае че такъв хигроскопичен материал оцелява с години благодарение на тънък слой изолация. :icon_angel: Във всяко друго отношение сравнението е неуместно наистина :)

 

Ами ще чакаме да се появи ръждата тогава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сравнението с гипскартона е само за да подчертае че такъв хигроскопичен материал оцелява с години благодарение на тънък слой изолация...
Да, тънък слой, но тип 'преграда'. А при метала трябва да е тип 'запечатка', което е несравнимо по-трудно за осъществяване.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има един колега в офроуд форума от Русия, който е химик по професия и се занимава със защита на металите.

Ето линкове към негови инструкции

http://forum.offroad-bulgaria.com/showthre...3332#post353332

http://www.ford-trucks-club.ru/forum/viewtopic.php?t=847

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да имаше и български превод грешка нямаше да има. Но такава статия би ти свършила работа ако сам ще си правиш защитата. На български майстор да му кажеш "слушай сега искам така така така .." веднага ще се засегне че му даваш акъл и ще те прати при друг, или пък ще кимне ама пак ще си направи "едно си баба знае едно си бае" и така ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мой най-голям ужас, първата зима в България въобще не се отрази добре на моя Галант, така че и аз съм в същото положение с ръждясали вежди (отзад). Колата я доставиха от Северна Германия (купена някъде м/у Бремен и Хамбург) и явно тамошният климат и навикът на германците да хвърлят луга като луди са си казали думата още преди време. А арабските автоджамбази са ги прикрили по някакъв начин, защото зимата Галанта си стоя в гаража и почти не съм го палил (пък и акумулаторът беше паднал).

 

Не съм си и представял, че кола от 1999 година ще ми поднесе такава изненада, а когато пристигна, бях толкова щастлив, че си представях да я карам поне 10 години, но сега с тази ръжда баща ми сигурно ще дава зор да се отървем от нея след година-две.

/В този ред на мисли, браво на ага за ентусиазма - Колега, ти май си решил да се пенсионираш с твоя Галант :mitsu-smiley: :icon_n_king: :mitsu-smiley: !!! Наистина е много хубав :icon_clap: /

 

Все пак се надявам това да се оправи и ви моля да ми препоръчате някой свестен тенекиджия в Пловдив, че ако отида при първия срещнат, със сигурност след известно време проблемът пак ще избие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

/В този ред на мисли, браво на ага за ентусиазма - Колега, ти май си решил да се пенсионираш с твоя Галант :mitsu-smiley: :icon_n_king: :mitsu-smiley: !!!

 

Ами, не знам дали ще успея, защото като свърши петрола... :icon_dance:

 

Е, не съм ли оптимист??? :icon_thumbup:

 

Огледах няколко Галанта откакто почнахме темата, и установих че в първи стадий ръждата почва от ръба на ламарината, там първо се очуква боята, след което влиза между двата листа с точковите заварки. Оттам ръждата махане няма, но според мен може да се запечата така че да няма влага (електролит) за химическата реакция.

 

За целта е абсолютно решаващо цялата вежда около ръба да се нагрее с пистолет много силно, докато почне да пуши. След това като изстине да се напръска между двата листа със заварките с нещо което да се установи там трайно вместо влагата, например някакъв петролен продукт като WD40 или силиконов. Откритите места се оправят по конвенционален начин с няколко покрития и стъргане. Има и идеи да се направи примитивна галванизация с цинк, като се създаде електрическа верига между четката с която се маже електролит с цинкови йони, и шасито. Не съм химик, но съм си играл с галванизация и всичко е много просто, металът се отлага перфектно ако повърхността е чиста. Но това е играчка само за заклети ентусиасти. Друг брутален вариант е да се направи щампа на вежда от пластмаса и да се отреже изгнилото, след което за занитва пластмасата и се заравнява с кит. Щампата се прави от гипсова отливка на калника с преса и висока температура.

 

Като се пенсионирам, ще си изпробвам идеите :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...