Премини към съдържание

Ръжда по любимата кола


silveria

Препоръчано мнение

Колеги, днеска констатирах доста неприятен факт - взело е да избива лека ръжда по задните вежди на Галанта ми. Като се добави и ръждата която по принцип има отдолу колата (особенно около изпускателната система), то проблема започва да ме притеснява. Дайте идеи, с какво, каде и по какъв начин да почна да обработвам преди да се влошат нещата. Честно казано съм учуден че такъв клас кола няма по адекватна защита от корозия .. на баща ми 92-ра година форд няма дори ръждиво петънце.

Пламене, ти се канеше да ми обясняваш един път, но така и не остана време, пък и с твойта ангажираност няма и смисал аз с такова нещо да те занимавам. Все пак сподели как трябва да се направи, за да мога да преценя как да процедирам.

 

Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 105
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колеги, днеска констатирах доста неприятен факт - взело е да избива лека ръжда по задните вежди на Галанта ми. Като се добави и ръждата която по принцип има отдолу колата (особенно около изпускателната система), то проблема започва да ме притеснява. Дайте идеи, с какво, каде и по какъв начин да почна да обработвам преди да се влошат нещата. Честно казано съм учуден че такъв клас кола няма по адекватна защита от корозия .. на баща ми 92-ра година форд няма дори ръждиво петънце.

Пламене, ти се канеше да ми обясняваш един път, но така и не остана време, пък и с твойта ангажираност няма и смисал аз с такова нещо да те занимавам. Все пак сподели как трябва да се направи, за да мога да преценя как да процедирам.

 

Благодаря предварително!

 

 

Ами така са, при мен ако се случи камъче да направи на предния капак точка, ако не се обработи хваща ръжда и трябва да се обработи специално допълнително. Според мен металът не е добре защитен и се крепи на боята. На Каризма например не хваща ръжда купето дори и да седи оголен метал с години, явно има химическа обработка.

 

При мен на Галанта отдолу всичко е черно, няма никакви следи от ръжди след 2 години при мен, единствено тръбата на гърнето е ръждива но само малко, т.е. без люспи. Но както казах, има ли нарушено покритие, хваща кафяво до месец... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днеска констатирах доста неприятен факт - взело е да избива лека ръжда по задните вежди на Галанта ми. Като се добави и ръждата която по принцип има отдолу колата (особенно около изпускателната система), то проблема започва да ме притеснява. Дайте идеи, с какво, каде и по какъв начин да почна да обработвам преди да се влошат нещата. Честно казано съм учуден че такъв клас кола няма по адекватна защита от корозия .. на баща ми 92-ра година форд няма дори ръждиво петънце.

Пламене, ти се канеше да ми обясняваш един път, но така и не остана време, пък и с твойта ангажираност няма и смисал аз с такова нещо да те занимавам. Все пак сподели как трябва да се направи, за да мога да преценя как да процедирам.

 

Благодаря предварително!

Веждите трябва да ги прави теникиджия,едно време дядовците си оправяха сами забележките на "москвичите" с поялника и калай (все още тази идея ми допада много повече от СО-то).

Колега за отдолу под колата едно от решенията телена четка-яко жулене,обработване с ръждепреобразовател(по възможност качествен например на ВЮРТ)и покриване с защитен слой. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз какво да кажа, като предишната ми кола Вектра '92 (модел с особена ръждива слава) внос от Австрия, нямаше и точица ръжда, докато Галанта, също внос оттам е разцъфтял по веждите сериозно - доста съм разочарован, смешно е за класа и парите , които струва да страда от такива болежки :icon_thumbdown:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами така са, при мен ако се случи камъче да направи на предния капак точка, ако не се обработи хваща ръжда...

При мен на предния капак има три доста яки точки още откакто е при мен(две години и 3 месеца почти), и не се е появила никаква ръжда. Само сивкав грунд, който стои като пластмаса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен на предния капак има три доста яки точки още откакто е при мен(две години и 3 месеца почти), и не се е появила никаква ръжда. Само сивкав грунд, който стои като пластмаса.

 

 

Ако се оголи до ламарина? Аз имах една точка точно на ръба над фара, как е ударило точно там... около 2мм но до блестяща ламарина... за 1 месец стана кафяво, та го разчоплих малко, търках, капнах му препаратче, и го запълних много готино - с много боя няколко пъти да направи изпъкнала капка и после като изсъхна го издялках с ножче - стана перфектно и дори с вглеждане не мога да видя къде беше.

 

За такива точки си имам метод - едно шаблонче от много тънък лист от твърд материал (като ножче за бръснене), с дупка по средата 4мм... Точката се обработва за ръжда ако трябва, капва се боя няколко пъти докато стане бабунка - боята като изсъхне се свива и трябва 3-4 пъти да се капва. После се налага шаблона и се пили с шкурка само бабунката, първо с 300, после с 600 и накрая с 1000. После с полир паста. Накрая като се махне шаблона остава леко матово петънце. С малко фина паста се разтрива внимателно и се изравнява така че не можеш вече да го намериш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За голямо (и мое :icon_crying:) съжаление, Галанта се оказва, че си има малък проблем с ръждата на задните вежди. В момента и моите са тръгнали да заминават - DJ-я сподели за един метод с лепене и по такъв начин се премахва тотално проблема с ръждата на тези места. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има една стара приказка:

Ръжда, жена и вода тръгнат ли, няма спиране!

Много вярно!

Поне за жената де :icon_thumbup:

:icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За голямо (и мое :icon_crying: ) съжаление, Галанта се оказва, че си има малък проблем с ръждата на задните вежди. В момента и моите са тръгнали да заминават - DJ-я сподели за един метод с лепене и по такъв начин се премахва тотално проблема с ръждата на тези места. :mitsu-smiley:

Ми освен ти или Пламен да споделите малко повече за метода с лепенето и как тотално точно оправя проблема ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

И аз имам този проблем на задните вежди. Нормално колата ми е от австрия, а и тук в Бургас влагата натиска с бързи темпове ръждата :( ((((((((((((( чувал съм, че коли от Австрия и Швейцария бързо гниели, защото там зимата залагали много на химикали по пътищата с цел отстраняване на снега.

 

Модераторски контрол!

Колега, постарайте се да пишете по-грамотно!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От Австрия да, но от Швейцария нямат проблеми с гниенето и обикновенно са много добре подържани, но тъй като у нас се внася прекалено много скрап, като внесът някоя тоталка и я оправят колкото да я продадат няма как да не ръждясва, пък и други странни проблеми да се появяват.

Това изобщо не е вярно, колега, моята е то Швейцария и са тръгнали веждите.

 

Изобщо това с веждите е малко смешно, аз лично съм много разочарован. Навремето карах Астра и там го имаше този проблем, и смятах че е немислимо на Галант да му гният веждите като на Оpel, но ето че всички се оплакват :icon_thumbdown:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата ми е Галант 1991г с мотор 4G37 и е внос от Германия.

Няма никъде ръжда , а ме предупредиха преди да я купя, че японските коли страдат от гниене на купето.

Познайте какво е очудването ми, когато забелязах на задната престилка едно пукване преди 2 години, през което се вижда ламарината. Не съм го обработвал с нищо. Сега пак се вижда ламарина и няма никаква ръжда ....!!!!

В същото време преди 2 седмици купихме за едно приятелче Галант дизел 1998г. внос от Австрия в иначе завидно състояние, но с задни вежди , които половината вече почети ги няма.

Явно всяко поколение си има определени недостатъци !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип на тази серия Галанти ЕАхА имат нещо като фабричен дефект или недостатък глиенето на задните вежди..........явно там са пропуснали да отчетат факта че се събира кал и луга, която се задържа там поради профила на калника или по точно на веждата..........виждал съм и съм чел че на много коли въпросното място се обработва допълнително с антикорозионна защита и /или пък веждата няма този профил.............

Който има Галант от тази серия на който веждите са му здрави ,трябва да знае че или са му оправяни преди да стане собственик на колата или там е удряна/сменян калника поради някаква причина...............

На старите модели такъв проблем няма ( разбира се за годините си) и като цяло по старите коли са по устойчиви и по здрави от сегашните.............какво да се прави - глобализация и какво ли още не............. :icon_blush:

Ще споделя как аз смятам да си оправя в3ъпросните вежди като се стопли времето........

1. С телена четка на бормашина се изчетква всичко до бясък отвътре - т.е. подкалника и веждата .............

2. С шкурка и машина се маха ръждата от вън,може да се засегне и самия калник боята му,но той така или имаче ще се боядисва

3. След като всичко се махне , ако има дупки ,то тези дупки ще ги запълня с влакнест кит или по точно алуминиев кит............преди това обаче се забърсва и почиства добре.............

4. След като запълня дупките ( те ще са много малки ако въобще има такива) се шлайфа до гладко с шкурка и машина

5. След като се убедя че е сухо всичко ( за тази цел имам пистолет за горещ въздух, който подсушавам всичко) следва обработката на метала от корозия............аз мисля да ползвам Сукофит, немски грунд за под боя ,и грунд за грубо нанасяне ( за пода на автомобила) ............преди това обаче може да се нанесе един препарат, като грунда ,но по тънък, който му забравих името , след което грунда..........по този начин се постига по голяма слепливосткъм ламарината.................

6. След което се нанася шприц кит..............това разбира се след като се обработи грунда със водна шкурка.............

7. След това се боядисва калника...............

Подкалника освен че се нанася с препарата който споменах и за който не знам как се казваше,се нанася и Сукофит, но ози който е за груби повръхности...............той може да се нанесе или с четка ръчно или с пистолет и компресор за въздух.........може и повторно да се нанесе за по добра издръжливост.........

След като изсъхне добре аз лично смятам да променя конструкцията и формата на подкалника ( там където има 90 градусов ъгъл) и вече да го няма този ъгъл..........това смятам да го направя с специално силиконово лепило ,пак немско което се ползва за монтаж на калници и мн. други детайли в строителството и автомобилизма.............то представлява сиво на цвят вещество , и е под формата на салам..............може да го има в туби за пистолет .............с него запълвам целия ъгъл на калника така че да няма задържане на кал и луга............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap: на DJ Tymbi !!!!!

Ако дадете колата си на добър и уважаван майстор тенекеджия той , може би, ще направи повечето от описаните от DJ Tymbi процедури преди боядисанетон, но не и последните редове от предходния коментар.

 

МНОГО ВАЖНО Е ДА СЕ ВИДОИЗМЕНИ ПРОФИЛА НА КАЛНИКА ОТ ВЪТРЕШНАТА СТРАНА ПРИ РЕМОНТА!

 

По този начин ще си решите проблемите занапред и дори проблемите на бъдещите собственици. Трябва да се избягват 90 градусови и най-вече остри ъгли,където се събира кал и луга !!!

Най-добре е да си подготвите колата си сами и смо да ви я пръсне някой бояджия !

Успех на всички ентусиасти !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм бояджия, но точно така и ще направя, ще си я подготва както аз си знам и ще я дам само за боядисване, после пак аз сам ще си я пастирам и полирам цялата, по този начин ще уеднаквя боята стара с нова до толкова ,до колкото е възможно.............това е.......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм бояджия, но точно така и ще направя, ще си я подготва както аз си знам и ще я дам само за боядисване, после пак аз сам ще си я пастирам и полирам цялата, по този начин ще уеднаквя боята стара с нова до толкова ,до колкото е възможно.............това е.......... :icon_blush:

Колеги мога да ви зарадвам. Тази, подобна изработка я направих преди извесно време. :first: :drive: защото и моя сладур е от Швейцария. И аз имах този веждат проблем. Сега обаче :icon_dance: :icon_rock: живота е :mitsu-smiley: ГАЛАНТ. Аз обаче запълних ъгала със силикон за лепене :icon_doh: , но смятам да се поправя и да ползвам салама. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колеги мога да ви зарадвам.Тази,подобна изработка я направих преди извесно време. :first: :drive: защото и моя сладур е от Швеицария.И аз имах този веждат проблем.Сега обаче :icon_dance: :icon_rock: живота е :mitsu-smiley: ГАЛАНТ. Аз обаче запьлних ьгала с силикон за лепене :icon_doh: ,но смятам да се поправя и да ползвам салама. :good:

Не е нужно,ако смяташ че силикона е качествен и здрав , то по добре не го сваляй,аз препоръчах този "салам" защото имам опит с него с един джип .............преди време беше лепен предните му калници ( джипа е за оффроад състезания и няма време да се прави) след време претърпя челен удар и съответно "тоталка" но все пак тръгнахме да сваляме разни части по него.............та въпросните калници ,въпреки че бяха размазани, ги сваляхме със................секача :icon_blush: Толкова е здраво това лепило...............мога да го снимам ( но не се ангажирам защото нямам време да обикаля м да го търся - знам къде го продаваха до преди година, но сега ако го няма ........... :icon_hmm: ) и да ви го постна тук........... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ-ка, това не трябваше да го пишеш... Автогол! :D

Сега ще започнат ЛС-та, със записване на часове за вежди!

:hysterical: Което няма лошо... :) :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз отдавна тормоза DJ-я да каже кога ще ремонтира неговата и моята да мине под същите "реформации" :rolleyes: :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ-ка, това не трябваше да го пишеш... Автогол! :D

Сега ще започнат ЛС-та, със записване на часове за вежди!

:hysterical: Което няма лошо... :) :icon_blush:

Ами ще го "бутам" някак си............. :robot:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Директно принтирам стъпките които Пламен е дал за справянето с ръждата, нося ги на някой от майсторите които ми препоръча (между другото и двамата не се сетиха кой си като казах кой ме "праща") и след като я оправят ти я нося да слагаш "салама". Няма хъкамъка, слагаш го на пистолета и ще ти правим снимка ала "counter-strike" :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Директно принтирам стъпките които Пламен е дал за справянето с ръждата, нося ги на някой от майсторите които ми препоръча (между другото и двамата не се сетиха кой си като казах кой ме "праща") и след като я оправят ти я нося да слагаш "салама". Няма хъкамъка, слагаш го на пистолета и ще ти правим снимка ала "counter-strike" :D

 

Колеги, аз се амбицирах и днес свърших една много ... лепкава работа :)

Познахте, нали? Оправях веждите, изписах ги хубави едни... :icon_thumbup:

 

Понеже съм си майсторче малко и се хванах сам първо да видя какво е положението. При мен да кажа първо, че ръжда няма, ама хич никаква, нито точка за момента. Обаче се загледах през последните дни в два Галанта от 99-00 пред магазините, и... не е лесна при тях :icon_blush: . , след щателно измиване с пароструйка, търкане с гъба и вода докато спре да пуска черно, сушене с пистолет, минаване с ацетон, направих оглед... и положението е чудесно, просто при мен ръждата не е дошла. Но ще дойде, нали така, а аз съм дал обет да карам Галанта поне 20 години. :) И няма да мога да го спазя. Бях си купил една много яка битумна маса за строителството, това е много гъст битум, който се размазва идеално, лепне силно, като стегне е твърд много и няма махане, от опит знам. Слага се в основите на сгради в разни цепнатини отвън. Процедурата е при мен опростена:

 

1. Никакво стъргане след като няма ръжда, оригиналното покритие на метала е здраво

2. Изчистено както описах горе с вода, преобразувател на ръжда за всеки случай, измиване, сушене, ацетон докато спре да пада мръсно

3. С една работна ръкавица смело бъркам в битума и с пръсти размазвам нежно навсякъде под веждата, всяка извивка

4. С една шпакла почвам да трупам от битума до излишък, който после се маха

5. Пак слагам ръкавицата, и с пръсти втривам и оформям битума както Пламен гениално предложи. При това излишъка пада.

6. Върху външният кант на веждата нанасям с пръст първо един тънък слой, а като изсъхне, втори и трети тънък слой. При мен колата е черна и това не личи изобщо :icon_thumbup:

7. Изцапаното по боята се чисти с неагресивен разтворител, като АМВ, МРТ

8. Този кант се оформя хубаво с парцалче с ацетон като изсъхне, битумът се размазва за да не личи...

 

Направи ми впечатление че защитата на това място е под всякаква критика, просто няма такава. Има боядисана тенекия, там са 2 листа с точкови заварки.

 

Е, може и да не съм го направил идеално, но със сигурност е по-добре отколкото вчера :icon_thumbup: Толкова ми стига времето и силите.

Благодаря на колегите че пуснаха темата :icon_clap:

 

п.с. Имам снимки преди-след :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи чак днеска намерих време да закарам Галанта при един пич който Пламен препоръча. Момчето се съгласи с всичко което Пламен обясни като процедури, но изяви скептицизъм че така си решаваме проблема веднъж завинаги. Обясни че там кадето се съединяват калника и купето между двете веднъж почнала ли е ръждата от вътре да яде нямало спиране. Най сърдечно и честно си ми каза че до 2-3 години пак ще потърся него или някой друг за същата процедура .. :( :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...