Ми колега аз миналата година направих горе долу същата процедура като тебе. Само дето кацнах в Кьолн и отпраших при брат ми в Манхайм. Значи за да ти излезе цялата процедура на сметка ( тоест да не се набиеш повече пари отколкото трябва и да ти излезе по - скъпо ако си я вземеш от тука) трябва да си направиш точна преценка на логистиката . Значи общо взето имаш два варианта. Единият е да отидеш в най - големият и най - близък град, в който можеш ( имаш огранизирано спане и т.н.). И да търсиш там. Като предварително от интернет си извадиш автокъщите, които продават Мицута в околността. Ето ти и един полезен линк: http://www.autohaendler-in-deutschland.de/ . Тук можеш да намериш всички автотърговци сортирани по пощенски код и марка на автомобила. Съветвам те преди да ходиш на място да ги прозвъниш всичките авто къщи, за да разпиташ дали имат това което търсиш, че като гледам избора ти е малко специфичен. Разпитвай ги подробно за колата - в какво състояние е, година на производство, километри, кола на пушач или непушач, дали има забележки и т.н. Някой от тях са доста сговорчиви и могат да ти дадат коректна информация. Чак тогава тръгваш да обикаляш и да гледаш на място. Често автокъщите са в един район в покрайнините на града. Може да се окаже че са в противоположни краища. За целта трябва да си предвидиш достатъчно време за транспорт. Имай предвид, че в най- добрия случай на ден ще можеш да огледаш не повече от 2 до 3 коли, тъй като тоя avance с ръчни скорости ( не разбрах само седан или комби) не се среща често. При огледа - 1 во - въобще не гледай кола седяла повече от месец. За целта прегледай спирачните дискове - дали има повечко ръжда, и т.н. При кола седяла повече от месец директно ще ти се наложи смяна на спирачни дискове с нови и бог знае на какви други неща. 2 - ро - ако колата е "пресна" почни от ходовата част - дискове спирачни ( дали имат ръб ), поискай да я покараш - ослушвай се за карета и лагери. Ако нещо свири или шуми да знаеш че не е наред. При спирането не трябва да има вибрации - иначе пак дискове за смяна. Завърти волана наляво надясно - ако има луфт при реакцията между колелата и волана значи можеш да очакваш кормилни накрайници или нещо друго за смяна. Ослушвай се за оборотите на двигателя при въртенето на волана на място. При промяна и падане на обортите в междинно положение ( без крайно дясно и ляво) и ако се "мъчи" да знаеш, че помпата на хидравликата не е добре. ако можеш я "качи" на канал някъде и провери предните прави носачи, втулките на предните криви носачи, горния шарнир, гърнетата. Пробрай амортесьорите и пружините. Прегледай за ръжда - вдясно под антената за радиото ( за седан говоря) в багажника махни облицовъчните кори и виж за ръжда. Същата процедура и вляво. Виж за ръжда и на капачките напредните амортесьори. Вътре в купето разгледай маркировките на лостчетата за чистачките и фаровете - така можеш да разбереш горе долу на колко километра е колата. Провери коланите дали са стегнати - при по - стар автомобил са по - хлабави. За целта предварително тука в БГ трябва да се повозиш и да покараш някой стегнат Галантец за да имаш реална представа. Като запалиш двигателя не трябва да има никакво чукане и тропане. Почукването на този двигател почти сигурно означава повдигачи, а смяната им хич не е евтина . Оборотите трябва да са към 830 -850 при загрял двигател. Трябва да са постоянни и без вариации. Провери маслото и течностите за разни мръсотии. Провери всички светлини по арматурното табло, контроните лампи за двигателя, SRS, масло и т.н. трябва да светят всичките при запалване в последствие изгасват като предпоследна гасне Check Engine и после SRS. Има шанс някоя от тах да е изгоряла и в последстви да се окаже че имаш сериозен проблем. Провери всички светлини - предни, задни, халогени, мигачи. Не забравай съединителя - трябва да е твърд без луфтове и проблеми при превключването. Провери за сервизна книжка. Като не се задоволявай само с факта че я има ами я разгледай подробно. дати на ремонтите, километраж, сервиз в който е ремонтиран автомобила. Ако трябва се обади и поискай информация за автомобила. Да ти кажа не си мисли, че като отиваш в Германия няма да се пробват да те метнат. Джамбазите навсякъде са си еднакви. Сервизна книжка се фалшифицира лесно . Един съвет лично от мене. Аз гледам човека от който купувам. Ако е читав и коректен, държи се добре, любезен е, не е някой ливанец, турчин, сърбин, албанец или всякаква такава пасмина като нашата има по - голяма вероятност да вземеш читав автомобил. Та така по първия вариант. Тука има още нещо. Можеш да пробваш да си купиш някой местен вестник за автообяви и да разчиташ на късмета да има нещо добро от частна обява, което не е лапнато още, но да ти кажа не възлагай големи надежди. Шанса е минимален. Търговците обикновено напипват колите още преди да стигна до обявите . Така стигнахме до втори вариант. Втория вариант е mobile.de. Тука има една особеност. Като си намериш кола в някое малко затънтено немско селце как да стигнеш до нея. Вариантите са два. По - добрия е да си вземеш rent-a-car и да се развозваш. Този вариант е доста по - евтин и удобен. За целта ти трябва кредитна карта с минимум 300 евро лимит. Май така беше. Пари за бензин също . А и най- важното - пътна карта . А и още нещо някой да прибере после rent-a-car a като вземеш колата. И да ти кажа, че ако нямаш опит с шофирането по немските аутобани в началото ще ти се види малко нанагроно. Лудница е по тея пътища там . Имай предвид, че в германия събота и неделя категорично са си неработни дни. Тогава нищо не можеш да свършиш ни кола да пререгистрираш нищо. Другият вариант за транспорт е Deutche Bahn - или германските железници. Само че тука теслата е голяма. Малко са им скъпички влаковете. За сметка натова са начесто, страшно редовни са, цепят секундата,и са координирани със всякакъв вид друг транспорт - рейсове и т.н. Един съвет от мене - избягвай да се возиш с ICE - интер сити експрес, доста са скъпи и вместо да са точни те закъсняват най-много, а когато бързаш и си изпуснеш връзката с друг транспорт е кофти. Е затова се сещам сега. Ако има нещо друго (документи за колата, маршрути, ако искаш да се повозиш малко , мойто е 2,0 ама пак става ) телефона ми 0886 095656 - Иво се казвам. Поздрави!!!