Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

За предните дискове


mmotors

Изкривявали ли са ви са предни спирачни дискове?  

88 гласа

  1. 1. ??????? ?? ??? ???????? ???????

    • ??, 256?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 2 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, ?????
    • ??, ?????? ? ?????
    • ?? ?? ?? ? ????????


Препоръчано мнение

  • Admin

Съгласен съм с мнението ти, само една добавка. Цената не винаги е гаранция за качество типичен пример са прехвалените ЕБЦ. Японски не съм пробвал, но все си мисля,че кривенето зависи както от изправността на системата, така и от начина на каране. Така че при по агресивно каране, на шестака е съвсем нормално да се случват такива неща.

 

Да, така е. :)

Имах много интересен случай преди години. Блокира ми ляв спирачен апарат на е 55А модела. Отидох с почти изпечен диск при механика.

С годините бях забравил да направя профилактика на спирачната система и съответно маншончетата на водачите се бяха скъсали.

От там бяха проникнали вода, кал, пясък и т.н.

Той ги оправи, като очаквахме диска да е изкривен.

Нищо подобно.

Спомних си тогава, че бях сменял дисковете преди близо 2 години с поръчка от Япония.

От тогава не слагам друго по Галант.

 

Основните брандове също имат различно качество. В повечето случаи от търговци и сервизи се купуват най-евтините.

Като много категорично ти се обяснява, че са оригинални. :lol:

Оригинални, ама от Евро 07.

Ясно е, че диск от 80 или 120 лева с платено ДДС и транспорт+печалбата на търговеца ще се изкриви веднага. Та той е само ламарина...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 204
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Да, така е. :)

Имах много интересен случай преди години. Блокира ми ляв спирачен апарат на е 55А модела. Отидох с почти изпечен диск при механика.

С годините бях забравил да направя профилактика на спирачната система и съответно маншончетата на водачите се бяха скъсали.

От там бяха проникнали вода, кал, пясък и т.н.

Той ги оправи, като очаквахме диска да е изкривен.

Нищо подобно.

Спомних си тогава, че бях сменял дисковете преди близо 2 години с поръчка от Япония.

От тогава не слагам друго по Галант.

 

Основните брандове също имат различно качество. В повечето случаи от търговци и сервизи се купуват най-евтините.

Като много категорично ти се обяснява, че са оригинални. :lol:

Оригинални, ама от Евро 07.

Ясно е, че диск от 80 или 120 лева с платено ДДС и транспорт+печалбата на търговеца ще се изкриви веднага. Та той е само ламарина...

 

Ок, а аз как мога да си напазарувам дискове от Япония?

Нито знам японски дори не знам към кой и как да се обърна?

 

Не е като да идеш до железарията и да си купиш пирони нали...

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е. :)

Имах много интересен случай преди години. Блокира ми ляв спирачен апарат на е 55А модела. Отидох с почти изпечен диск при механика.

С годините бях забравил да направя профилактика на спирачната система и съответно маншончетата на водачите се бяха скъсали.

От там бяха проникнали вода, кал, пясък и т.н.

Той ги оправи, като очаквахме диска да е изкривен.

Нищо подобно.

Спомних си тогава, че бях сменял дисковете преди близо 2 години с поръчка от Япония.

От тогава не слагам друго по Галант.

 

Основните брандове също имат различно качество. В повечето случаи от търговци и сервизи се купуват най-евтините.

Като много категорично ти се обяснява, че са оригинални. :lol:

Оригинални, ама от Евро 07.

Ясно е, че диск от 80 или 120 лева с платено ДДС и транспорт+печалбата на търговеца ще се изкриви веднага. Та той е само ламарина...

Чугун.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Оргинално в Галант (в заводите на Мицубиши) нали се вграждат Японски дискове?

Предполагам Мицубиши не си купуват дисковете за фабриките където сглобяват Галант от Евро07, каква е тогава причината фабричните дискове, които са 100% Японски и оргинални да се кривят?

 

Кривят се на 400 хиляди километра с върнати километражи от Горубляне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

За съжаление, когато продавахме Галант-и (нови) и не само Галант-и, рядко успяваха да не изкривят спирачни дискове до 60 000км.

Подобна е картинката и с новите модели произвеждани в Япония, има достатъчно чисто нови автомобили във форума и те също доста се оплакват от същия проблем далеч преди 100 000км, а до 400 000км въобще няма шанс да стигнат с фабричните дискове. Та мисълта ми е че по принцип са си калпави и мисълта, с която са конструирани е да се продават резервни части, а не да са много надежни(валидно е за всички марки автомобили, а не само за Мицубиши).

 

До 60 хиляди километра? Това дефект ли е?

Всички ли кривят на тези километри?

Моят беше на 140 хиляди от мой приятел Петер от Австрия и не бяха му сменяли дисковете. После пак не съм ги сменял.

На синия Галант - знаеш го, минах вече 3 години, не слизам от него. Дойде си от Германия и не съм сменял още дискове и не тресат.

Редактирано от Светльо Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едни перфорирани дискове и си решаваш проблемите, дори и на 256мм, въпроса е че комплекта е към 220лв, цена клиент ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Въпрос на тълкуване, но е факт че се случва по-често от нормалното.

...Проблема при Мицубиши е че използват по-малък размер дискове в сравнение с други марки страдащи по-малко от кривене на дискове, но като цяло всички съвременни автомобили страдат от този проблем....

 

Проблема е, че конструктивно на Галант топлината от диска не се отвежда достатъчно. Не е проблема в системата Акебоно или Сумитомо (големината на диска).

Другото го написах по-горе. Това е ценообразуването. Никой няма сметка да произвежда дискове, които издържат повече от 60 хиляди, защото ще фалират всички производители на дискове. Друг е въпроса, като спираш от 150км до 0 км. и изпичаш диска веднага.

 

Едни перфорирани дискове и си решаваш проблемите, дори и на 256мм, въпроса е че комплекта е към 220лв, цена клиент ;)

 

И те се кривят, ако вандалстваш над тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че конструктивно на Галант топлината от диска не се отвежда достатъчно. Не е проблема в системата Акебоно или Сумитомо (големината на диска).

 

Да, проблема е точно от липсата на охлаждане , но той всъщност идва точно от тези 2 системи ..:)

На повечето коли дето нямат проблеми с дисковете, спирачните накладки можеш да ги видиш колко са износени даже без да сваляш джантата, при галанта не можеш да видиш дали изобщо има накладки ..:D

Толкова много желязо са нахакали и Акебоно и Сумитомо, че покрива една трета от диска и на всичкото отгоре са го сложили точно отпред, та да пречи на въздушната струя да обдухва диска .. Има само едно малко отворче отпред, през което даже не можеш да бръкнеш с отвертка за да върнеш буталото,ако искаш да смениш накладките ..

Та не подвеждай хората, че с Японски оригинални дискове няма да имат проблеми, защото както и Миро каза, ОЕМ-ските нали са оригинално Акебоно и Сумитомо, но и те се кривят ..

При теб няма проблеми, защото стилът на каране е различен, аз съм забелязал, че и на магистралата при ограничение вече 140 км/ч. ти си караш с 110 , :) та при спиране от такава скорост какви проблеми да имаш с дисковете ? ..

Но при колегите с шестаците, дето мотора над 160 издава един специфичен звук изобщо не е така положението с дисковете при спиране ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Марине, нещо си се дезинформирал ми се струва. :)

Освен това не четеш какво пиша отгоре!

Акебоно и Сумитомо са системи, които ги има на много японски коли.

Например на предишната ни Корола беше точно такава. Тя изкриви лоши дискове в началото, като я купихме, после сменихме с японски и всичко приключи.

Енкуду Санкей Денки е производителя на стоманата (чугун), който се вгражда в почти всички японски коли.

Моето твърдение е, ако не разбра, че хубавите японски дискове са в пъти по-добри от предлаганите ментета.

В повечето случай ИМЕННО заради това хората ги кривят.

Има и европейски добри производители, но трябва да се купят двойно или тройно закалени, които са доста скъпи.

Повечето хора имат психологическа бариера, като чуят повече от 150 лева за диск.

ОЕМ-ските дискове са единично закалени. Нищо че им искат 400 лева от вносителите. Те никога не са били нищо повече от обикновени дискове.

А за стила на шофиране си прав. Моят не е "изпичане на дискове и накладки и после оплакване по форумите".

Но дали ще караш на българска магистрала със 110км. или със 140км. и ще спираш до 0км, за да има разлика в последствие при изкривяването на диска не смятам, че има значение. И в двата случая диска е изкривен. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До 60 хиляди километра? Това дефект ли е?

Всички ли кривят на тези километри?

Моят беше на 140 хиляди от мой приятел Петер от Австрия и не бяха му сменяли дисковете. После пак не съм ги сменял.

На синия Галант - знаеш го, минах вече 3 години, не слизам от него. Дойде си от Германия и не съм сменял още дискове и не тресат.

Аз бях останал с впечатление, че си си сменял дисковете. И аз не съм имал проблеми с дисковете с които са идвали колите отвън,независимо че са били доста под определения минимум.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Аз бях останал с впечатление, че си си сменял дисковете. И аз не съм имал проблеми с дисковете с които са идвали колите отвън,независимо че са били доста под определения минимум.

 

При това ходих с него миналата година до Сасуло (Италия), а тази година до Виена. Зимата на ски, по морета, планини и къде ли не и не съм имал проблеми.

Той е с малките дискове. Като го купих му смених само накладките "Брембо" купени от тук и съм много доволен.

Другият ми Галант - шестака му смених дисковете, като го купих. За сега нямам никакви проблеми. Убеден съм, че нямам да има, което е проверено от годините...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами хубаво,напишете ги тия двойно и тройно закалените дискове,да ги пробваме и тях. Аз сигурно няма да ги изкривя, но гледам има много спортисти из форума,които веднага ще им направят тест за издържливост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Той е с малките дискове. Като го купих му смених само накладките "Брембо" купени от тук и съм много доволен.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
К"о шИ пиИш, ракия или вино, да ти пратя по Еконта или и двете ? .:D Веднъж и ти да си доволен от нещо закупено от тук и то да не е Японско ..:)

По темата :

Аз на стария е33 му ги кривнах ОЕМ-ските още на първото ходене до Смолян след като го купих ..

Гонихме се с едно БМВ 320 надолу от Пампорово до Смолян и познай кое повече върви при спускане, дизела или БМВ-то, :) ама долу на разклона едва успях да спра и да не ида в караулката ..:D

После му сложих 276 мм. дискове като преди това ги перфорирах, :moil: ходил съм многократно и в Смолян и Шипка съм спускал на ръчка без никакви ядове и до ден днешен си е с тях и са идеално прави ..

На другата кола съм с Брембо, купени от Еврото, :lol: че другаде ги нямаше и тях съм надупчил и колата тича още повече от Галанта, че е по мощна и ядове нямам със спирачките, но на всеки 6 месеца им правя профилактика, раздвижване, гресиране и т.н... как си му е редът ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До 60 хиляди километра? Това дефект ли е?

Всички ли кривят на тези километри?

Моят беше на 140 хиляди от мой приятел Петер от Австрия и не бяха му сменяли дисковете. После пак не съм ги сменял.

На синия Галант - знаеш го, минах вече 3 години, не слизам от него. Дойде си от Германия и не съм сменял още дискове и не тресат.

 

Ааа, сигурно не е дефект, щом на трите галанта - твоите и на Петер от Австрия не са криви...:icon_thumbup: Само в редки изключения се кривят, не повече от 80% от случаите. Има хубави, има и нехубави спирачни системи. На галанта не му е силата в спирачките. Също ми е любима тезата, че някви хора много агресивно си били карали колите, та се кривели дисковете. :icon_thumbup: Интересно коли с фабрични 300, 400 коня дето собствениците им хептен неразумно ги карат, що не кривят дискове, че да се сменят с накладките.

Ми то спирачките нали са за спиране, не са за галене. Ако не може да издържи 2 екстремни спирания без се изкриви, баси техническия гений и конструкция.

Пък със 110 по магистралата и моторната спирачка активно, дето се вика, може не само да не се изкривят дисковете, ми и накладките да изкарат едни 100 к без грижи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ааа, сигурно не е дефект, щом на трите галанта - твоите и на Петер от Австрия не са криви...:icon_thumbup: Само в редки изключения се кривят, не повече от 80% от случаите. Има хубави, има и нехубави спирачни системи. На галанта не му е силата в спирачките. Също ми е любима тезата, че някви хора много агресивно си били карали колите, та се кривели дисковете. :icon_thumbup: Интересно коли с фабрични 300, 400 коня дето собствениците им хептен неразумно ги карат, що не кривят дискове, че да се сменят с накладките.

Ми то спирачките нали са за спиране, не са за галене. Ако не може да издържи 2 екстремни спирания без се изкриви, баси техническия гений и конструкция.

Пък със 110 по магистралата и моторната спирачка активно, дето се вика, може не само да не се изкривят дисковете, ми и накладките да изкарат едни 100 к без грижи.

 

Само за информация: имал съм 5 Галанта до сега и НИКОГА не съм им кривил дисковете. Мисли си, че съм ги галил спирачките колкото си искаш.

Вие с Марин сте друга бира. Кривите дискове по ТИР на седмица. :mitsurally:

Не моеМ се мерим с вас. :lol:

 

П.П:

Тъй като стана дума за 400 коня.

Сега един въпрос с лека трудност:

Еволюшън със спирачна система Акебоно или Сумитомо ли е и криви ли дискове?

Редактирано от Светльо Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айдееее, пак криво ме разбра ..:D

Откак съм ги заменил с по големи и съм ги надупчил като Швийцарско сирене, :lol: не съм ги кривил и аз, за какви тирове става въпрос ..:)

Пък и Роската откак сложи 320 мм. тави :D и отворите на апаратите са такива големи, че накладките му се вадят без да се сваля апарата, само се махат 2 щифта и се издърпват напред, не знам и той да ги е кривил, пък неговата кола си понавървява сериозно .. :drag:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ми значи и вие не кривите дискове тогава? Или пак криво съм разбрал? :)

Последно кривите ли дискове или не кривите?

Или ей така да става лаф по темата?

Или имате статистика от сервизите на Мицубиши?

 

П.П:

Нищо не каза за Ево с каква система е и криви ли дискове?

Редактирано от Светльо Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само за информация: имал съм 5 Галанта до сега и НИКОГА не съм им кривил дисковете. Мисли си, че съм ги галил спирачките колкото си искаш.

Вие с Марин сте друга бира. Кривите дискове по ТИР на седмица. :mitsurally:

Не моеМ се мерим с вас. :lol:

 

П.П:

Тъй като стана дума за 400 коня.

Сега един въпрос с лека трудност:

Еволюшън със спирачна система Акебоно или Сумитомо ли е и криви ли дискове?

Сток ево 400 коня е с некви гадни италиански спирачки. ГТР знаеш ли с кви дискове е?

В събота ще ти направя клипче на шестбутално Д2 на 350 мм. На галант и пак криви:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След пълната профилактика на спирачната. система, смяна на сп. течност, нови предни и задни дискове, с нови накладки колата спира много добре, като естествено все още не товаря спирачките...Усещането за по - чувствителен педал е ясно изразено. Другото, което ми направи впечатление е, че като намалявам от 120км/ч е, че не се чува никакъв шум, за разлика от преди, където при същото положение бучеше доста... :rolleyes:

Засега всичко е наред, да видим докога :) Прави ми впечатление, че предните дискове, марка АТЕ, след като има падна покритието, там където работят накладките, материала изглежда някак по огледален...

 

п.п. от чисто любопитство раглобих задните сп. апарати да видя състоянието на буталцето - като ново е. Те така при комбитата, което не може да се каже същото за седана :icon_crying: Имам преки наблюдения върху 2 галанта седан, единия от които 2003год...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моята буталцата изглеждат чудесно и прибират екстра. Страшна инерция има Мицубишито. Снощи заради двама рисково изпреварващи ми се наложи да намалявам максимално бързо от 100-110 до към 40-45 км/ч. Това са ~3-3,5 секунди заварка на сп. педал.

Като го взех имаше едно стържене от задните спирачки. Накладките се бяха износили накриво. Сложих Akebono и приключиха всякакви шумове. Единствено отпред вдясно имам едно като стържене, което не е свързано с оборотите на колелото и е само при под 30 км/ч и не винаги го има.

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Редовната профилактика на водачите е важна за доброто състояние на буталцата, като естествено уплътненията им трябва да са здрави. При не смазани водачи, самия апарат не плува лесно, от където буталцето почва да се спича, да бута на една страна и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера минах ГТП. Ръчната спирачка изкара по-високи стойности от задните спирачки. Чак толкова ли да са запекли тези буталца? Педала го бях натиснал до края. Да не би да има проблем в регулатора за налягането между преден и заден мост?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера минах ГТП. Ръчната спирачка изкара по-високи стойности от задните спирачки. Чак толкова ли да са запекли тези буталца? Педала го бях натиснал до края. Да не би да има проблем в регулатора за налягането между преден и заден мост?

Седан ли е колата? Кога последно обслужва задните сп. апарати? Напълно възможно е да са запекли, не мисля, че проблема е в разпределителя на налягането. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...не мисля, че проблема е в разпределителя на налягането.

На мен пък точно такива мисли ми минават. Или в системите около разпределителя. След като си правил ремонти наскоро и сваляйки буталото си видял, че е екстра /т.е. апаратът не е запекъл/, коя е причината сп.течност да не го кара да се движи добре ?

Още повече си забелязал разлика в работата при седани/комбита.

Аз преди около месец свалях задните дискове и апаратът си се движеше добре във водачите, буталата не съм ги гледал много, но и те се движеха при натиск с ръка на педала при неработещ мотор. Въпреки това дисковете ми не са блестящи, а мътни. Отлагане на прах от накладките върху джантите нямам /а предните стават черни за седмица-две/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...