Премини към съдържание

Хидравлични повдигачи


m-galant

Препоръчано мнение

Колега темата е за хидравлични повдигачи, разклопали се, ако искаш да ме изпитваш колко знам за маслата може в друга тема, а повярвай ми знам всяка една буква от етикета какво означава :icon_blush: . Написал съм 10w40 поради факта, че това това е предписано от малките жълти човечета, а ако колегата не може да си избере какво точно може да пита, нали :)

 

И къде черно на бяло (може и цветно) :icon_thumbup: малките жълтите човечета са написали само SAE 10W40 масло? Аз по-горе ясно споделих, че именно вискозитетния клас SAE 5W30 където си менка маслата не е вече за неговия над 200000км пробег двигател, още повече ако е допуснал и грешката да използва и SAE 5W30; ACEA A5/B5, A1/B1 масло...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колеги , къде ви е излязла смяната на повдигачите 500 лв.????

Тука зависи и с какъв мотор си, може и да е доста над 500 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От там където няма 4 литрови опаковки ..:)

 

Купувал съм Кастрол за Галанта в продължение на 3 години от БГ сервизи за смяна на масло и още 3 години от испански магазини. Всичките са били в 4 литрови опаковки, който ги наливам в мотора и без да гледам нивото паля и заминавам :)

 

Картера на колата ми е леко натиснат и затова с 4литра масло на щеката показва МАХ.

 

ПП. Незнам защо, но в сервизните книжки на Галант в Испания съм виждал, че маслото се сменя на всеки 7500км, докато в такива от Германия се вижда, че това се прави на 15000км.

Дали това не се отразява сериозно на "живота" на повдигачите....:icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Купувал съм Кастрол за Галанта в продължение на 3 години от БГ сервизи за смяна на масло и още 3 години от испански магазини. Всичките са били в 4 литрови опаковки, който ги наливам в мотора и без да гледам нивото паля и заминавам :)

 

Картера на колата ми е леко натиснат и затова с 4литра масло на щеката показва МАХ.

 

ПП. Незнам защо, но в сервизните книжки на Галант в Испания съм виждал, че маслото се сменя на всеки 7500км, докато в такива от Германия се вижда, че това се прави на 15000км.

Дали това не се отразява сериозно на "живота" на повдигачите....:icon_hmm:

 

Веско в Германия слагат само 5W40 или 5W30 100% пълна синтетика и да наистина смяната е на 15000км. Не знам защо е така сигурно са прости , :icon_thumbup: .Аз мисля че синтетика 10W40 и смяна на 7000 км. градско и 10000км. извънградско е оптималния вариант за 2.5 мотора .Също още Щвейцария ,Австрия ,Холандия също сменят на 15000км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там разстоянията обикновено са големи и на ден се минават много километри. Когато използвах колата на семейни приятели в Австрия и Германия да си търся кола (всъщност те ме повикаха да идвам) на ден минавахме средно по 1000 км. и това продължи 10 дни. С такъв темп на каране едно масло спокойно може да изкара без проблем 15000 км. Важното е да няма по 5-10 студени старта на ден, 2-3 км. и да я паркираш някъде докато изстине хубаво и после да се прибереш с нея.

Би трябвало състоянието на двигателя също да има значение колко може да се кара с едно масло. Ако между буталните пръстени преминават изгорели газове в картера или направо бензин, маслото заминава много по-бързо. Май зависи как е разработен, дали е прегряван и др.

 

Така и така говорите за масла, я кажете маслото в нашите бензинови двигатели трябва ли да почернява? Не ми се е случвало да точа масло от колата си и то е черно. По-скоро е светло кафяво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... на ден минавахме средно по 1000 км. и това продължи 10 дни...

Леле как го постигат това ? :shock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така и така говорите за масла, я кажете маслото в нашите бензинови двигатели трябва ли да почернява? Не ми се е случвало да точа масло от колата си и то е черно. По-скоро е светло кафяво.

Анди, почерняването на маслото зависи от самото масло, а не от вида на бенз.двигател(при дизела е друга бира). При нас лично, понеже знам че и ти караш с YACCO VX1000, маслото е нормално да почернява повече, което се дължи на тези му качества : "изключителни детергентни (миещи) и диспергиращи (предотвратяващи натрупването на отлагания) свойства." - това всичко отива в маслото, а не се отлага.

При нормална работа на системата, колкото по-черно - толкова по-добре. :yes3:

 

И относно добавките....личното ми мнение е че не трябва да сипвате "примеси" на базата на твърди частици (молибден, графит и т.н.). Наслояването отначало води до много добър ефект, но след известно време се получава обратния ефект, защото наслоеното се отлющва(износва) и прави страшна шкурка на всичко вътре.

За сега проучвам въпроса на добавка, доста по-разлина от гороспенатите - на принципа на електрохимична поляризация, не смесваща се по никакъв начин с маслото. Видях на живо стенда от първото клипче по-долу и останах доста удивен от МТ-10.

Произвжда се в USA и има фирма представител в BG. За тези дето мислят да опитат с добавка, а на направо да подменят хидр.компенсатори си мисля че ще е добре да опитат или от нея или SF-10.

 

http://www.baktrade.com/bg/product/MPC-Добавки-за-масла--и-греси/МТ-10-Metal-TreatmentTM.html

http://www.baktrade.com/bg/product/MPC-Добавки-за-масла--и-греси/SF-10-Smoke-Free.html

 

http://www.youtube.com/watch?v=tt2oNdfJBOQ

http://www.youtube.com/watch?v=A7G1NGA-rWg

 

Аз лично сериозно се замислям за MT-10

 

Поздрави, Иван!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Леле как го постигат това ? :shock:

Всеки ден от Грац до Нюрнберг, връткане покрай някоя и друга автокъща с цел търсене на галант и обратно до Грац. На магистрала с часове 120-140 се намотават много бързо. Сутрин ставахме в 06:15, кафета, хапване и точно в 7 ч. потегляме. Прибирахме се към 20:30-21:00 ч., биричка за сън, хапване, освежаване и така.

 

Ваньо, на теб почернява ли ти мазалото? Моето не. На другата кола и на мотора също не почерняват, а са със светло кафяв цвят. Различни марки са даже - от 15 до 35 лв/литър.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки ден от Грац до Нюрнберг, връткане покрай някоя и друга автокъща с цел търсене на галант и обратно до Грац. На магистрала с часове 120-140 се намотават много бързо. Сутрин ставахме в 06:15, кафета, хапване и точно в 7 ч. потегляме. Прибирахме се към 20:30-21:00 ч., биричка за сън, хапване, освежаване и така.

 

Ваньо, на теб почернява ли ти мазалото? Моето не. На другата кола и на мотора също не почерняват, а са със светло кафяв цвят. Различни марки са даже - от 15 до 35 лв/литър.

Незнам какво имаш предвид под "почерняло" тогава. Да - почернява ми маслото...ти караш на бензин та може и от там да идват разликите ни.

Маслото е Yacco VX1000 5W40, 6A13 на 165000км, кара се на газ и сменям на 10000км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ваньо, на теб почернява ли ти мазалото? Моето не. На другата кола и на мотора също не почерняват, а са със светло кафяв цвят.

Значи и 2-те коли и мотора ти са ментета ..:lol:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, опитай да отложиш подмяната на повдигачите, като направиш промивка с вретенно масло.

Аз като си купих колата, повдигачите притракваха отвреме-навреме, но не силно. Преди да сменя маслото, промих два пъти двигателя с Приста. Първия път излезна много черно, втория път вече светлееше. После като налях двигателното и нищо не се чуваше. И така вече вече почти 10 хил. км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, опитай да отложиш подмяната на повдигачите, като направиш промивка с вретенно масло.

 

Вретеното масло са бабини-девитини с извинение. То ще има малък вискозитет и ще е супер течливо-да, но това което му липсва (а се изисква) са миещите (най-общо казано) му свойства. То ще ги няма, защото не е създадено за тази цел (напр. масло за смазване на шевна машина). Смазочните му свойства също ще са под голям въпрос докато работи 10-15 мин двигателя. Ако ще се прави промивка, нека тя да е профилиран продукт създаден за тази цел, отдавна има такива. Все пак говорим за вашите двигатели, нали така :icon_bye:

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би аз се изразих неправилно, за което се извинявам. Използвам клише.

Маслото е на Приста и е за точно тази цел - промивки. Не знам дали е добро или не, какви са му свойствата, но след две промивки звукът на мотора се промени съществено и към по добро. Не рекламирам определена марка /само българската зная/, а самия продукт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има добавка за целта, на Bardahl, 23лв струва, Проспиид я внасят/продават. Налива се с новото масло.

 

Аз пак бих посъветвал да се пробва с масло Mitsubishi Diamond от Ратола, 10W40 или за мен лично по-добре 5W40 + евентуално тази добавка и ако пак тракат още след смяната, нови. Поне аз от както карам с такова (вече 2 смени на 8к) не съм чул повдигач и след 2 седмици покой. Преди това след 4-5к от смянта почваха от време на време да се обаждат след палене за кратко.

 

Иначе тия промивки за 15 минути, който е свалял глава и е търкал с коресилин и е видял колко точно се почиства ще ти каже че няма как да имат някакъв особен ефект. Два пъти да си смениш маслото през 6-7 вместо през 10-15к км и то със хубаво масло ще има повече смисъл в тази насока.

 

Но ако щракат на загряла кола, по-скоро става дума за омекнали пружини и не държи съчмата. Това от масло или промивка няма да се оправи.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, здравейте!

Следя темата от началото ѝ. Не че ми е работа да се намесвам в Галантната сфера, по-скоро искам да използвам случая да питам за повдигачите на моята кола (Колт 4Г13). Потърсих в моя си раздел подобни теми, но намерих само две (което ме обнадеждава). Та на въпроса - моите повдигачи същите ли са като Галантните, т.е. идва ли момент, в който се разтракват и искат смяна... или са друг тип? Питам, защото в студено време, при студен старт си тракат и то доста - чувам ги в купето, все едно, че вали градушка (не толкова силно, но звукът е същия). Като загрее колата, спират, също лятото не съм ги чувал. Маслото ми е 10-40, марката не я знам, не е скъпо, но мисля, че е сносно. И още един въпрос - ако карам колата на газ - ще помогне ли това на повдигачите, или ще навреди? Нагарът, който ще се появи след 50к км (от които аз съм на първата 1/50) няма ли да ги уплътни поне малко? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш хидравлични повдигачи - трябва ти ключ 10, една здрава отвертка и ключ 12 (мисля) и около 20 минути. Смукателните клапани се нагласят на 0,09мм изпускателните на 0,17, после проверяваш на добре загрял двигател - трябва да са 0,20 и 0,25мм. После стягаш капака на клапаните равномерно с поне 4Nm. Луфтомерни пластини може да си купиш от специализиран магазин или от по-сериозните железарии. Другия вариант е да отидеш някой да ти ги нагласи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш хидравлични повдигачи - трябва ти ключ 10, една здрава отвертка и ключ 12 (мисля) и около 20 минути. Смукателните клапани се нагласят на 0,09мм изпускателните на 0,17, после проверяваш на добре загрял двигател - трябва да са 0,20 и 0,25мм. После стягаш капака на клапаните равномерно с поне 4Nm. Луфтомерни пластини може да си купиш от специализиран магазин или от по-сериозните железарии. Другия вариант е да отидеш някой да ти ги нагласи.

Благодаря и за този, и за по-предишните коментари в други теми, които си давал :good:

Най-вероятно ще потърся помощ от приятел, че сам ме е страх да отварям капака, пък ще видим... защо не, като се постопли. Ще запомня тези стойности, знам, че са важни. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рекордът за продължително паркиране при мен е около 2 месеца. Това беше миналата зима.

Преди два дни отидох в гаража да припомня на буталата защо са там и след 1 месец и 11 дни безплатен паркинг запали на 1-1,5 секунди. И при двата старта компенсаторите не се обаждаха при запалване. Причукват няколко след като оборотите застанат на около 1150-1100, минава около 1 минута и изведнъж затихват. Не съм зареждал акумулатора, нищо че е 2004-ти набор юли месец.

След натрупания днес сняг едва ли ще го изкарам в следващите 2 седмици... най-малко.

Досега съм карал с Кастрол магнатек 10/40, два пъти Мицубиши даймънд 5/40 и два пъти с Yacco 5/40. Всички са били пълна синтетика. Компенсаторите винаги са имали едно и също поведение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз и друг път съм писал, че за повдигачите съм най доволен от маслата на Шел, в момента съм 9000 км. с полусинтетика 10W 40 и много рядко се обаждат повдигачите. Колата в Швейцария е карана със същото масло, но аз направих доста експерименти, докато се върна към него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, какво ви е мнението за купуване на масла от Германия.

Примерно аз карам с Кастрол Magnatec 10w40 - 4л. тубичка. Гледам в германския ибей са 5л. на много изгодна цена.

 

http://www.ebay.de/itm/Castrol-Magnatec-10W-40-Motorol-5-Liter-10W40-A3-B4-Motorenol-/190574748843?pt=Autopflege_Wartung&hash=item2c5f23e4ab

 

Доставката за 5 туби е 20еуро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи грубо на 52 лева ще излезе една тубичка, ако се комбинират 5 души и това е цената за доставката на 5х4=20 литра масло.

Не съм купувал за себе си от там, но не би трябвало да има проблем с качеството. Дори да е произведено през 9-ти месец 2010 г., щом не е отваряно, му няма нищо. А то не е, така че :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи грубо на 52 лева ще излезе една тубичка, ако се комбинират 5 души и това е цената за доставката на 5х4=20 литра масло.

 

За тези 13 лв/л ще се вземе синтетика 5W40 с малка отстъпка от сърце :good: . Чак пък специален внос за някакво SAE 10W40 е малко пресилено...

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е,колеги,ако имате познати тираджии, има смисъл да ви купуват масло от Германия,ама просто така за спорта... Толкова,ако се притеснявате за Кастрола,представителя за България е тази фирма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...