Премини към съдържание

Подготовка за зимата


BAlexandrov

Препоръчано мнение

Точно това не ми е ясно, тая печка ползва охладителната система на двигателя и действа обратно ли, или какво? Защото аз имам автомобил(няма да споменавам други марки в този форум) който има фабрично такава и не съм забелязъл да има друга функция освен да затопля купето :icon_n_dunno:

 

Иначе е много вярно това за 20сек. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 195
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Явно тази система е измислена така че загрява само охладителната течност в малкия кръг на охл. система, а малкия кръг циркулира само в двигателя и радиаторчето за парното отопление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: И тази година може да се възползвате от следната инициатива на Балкан Стар (цитирам по памет от вчерашния вестник):

"Проверете безплатно техническото състояние на вашият автомобил Мишубиши преди началото на зимата. Важи за всички модели Мицубиши, посетете сервизните центрове от дилърската мрежа в София, Варна, Стара Загора и т.н. на 25.11.2006 и на 02.12.2006"

Това го пишеше във вчерашния брой на "24 Часа", на сайта на Балкан Стар не намирам нищо подобно, но който иска може да се поинтересува. Още повече, че в главата ми се мотае някакъв спомен за същото нещо и миналата година. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: И тази година може да се възползвате от следната инициатива на Балкан Стар (цитирам по памет от вчерашния вестник):

"Проверете безплатно техническото състояние на вашият автомобил Мишубиши преди началото на зимата. Важи за всички модели Мицубиши, посетете сервизните центрове от дилърската мрежа в София, Варна, Стара Загора и т.н. на 25.11.2006 и на 02.12.2006"

Това го пишеше във вчерашния брой на "24 Часа", на сайта на Балкан Стар не намирам нищо подобно, но който иска може да се поинтересува. Още повече, че в главата ми се мотае някакъв спомен за същото нещо и миналата година. :mitsu-smiley:

ами това може да го проверим като се обадим в Балкан Стар и да ги питаме какво ще им е работното време в тези дни и какво точно ще проверят безплатно от състоянието на автомобилите :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mad: Дано не е само загуба на време заради нещо което си е повече реклама за самите тях.Ако са само 2 дати колко ли желаещи ще има и колко ще е внимателна проверката само мога да си представя.А и много ме съмнява че може да важи само за коли закупени от тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Преди няколко дена забелязах както си седях на един светофар - подавам газ и фаровете започват по-силно да светят и това при пуснат нагревател на стъклата, светлини за мъгла и т.н.

 

Днес рекох да отида и да проверя в едно магазинче за акумулатори в квартала. Жената беше много любезна, мери го с товарна вилка, мери ток на зареждане... оказа се че всичко си е наред освен сулфатираната клема на плюса на акумулатора - почисти ми я, смаза с графитна грес и...нищо не ми поиска за цялата работа :D

 

Така че колеги - проверете си клемите на акумулатора преди зимата /мисля че и DanyMG беше казал за това/ - има си нужда :icon_angel:

 

Ето къде е това магазинче, ако на някой му е удобно - под един блок до ВМА, точно където съм отбелязал на картата:

 

http://i138.photobucket.com/albums/q265/BAlexandrov/akumulatori.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почистването става с изстъргване с нещо остро и концентриран разтвор на сода бикарбонат с който се улеснява много операцията :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно това не ми е ясно, тая печка ползва охладителната система на двигателя и действа обратно ли, или какво? Защото аз имам автомобил(няма да споменавам други марки в този форум) който има фабрично такава и не съм забелязъл да има друга функция освен да затопля купето :icon_n_dunno:

 

Иначе е много вярно това за 20сек. :good:

В по старите системи, това е просто печка за отопление на интериора, и нищо повече..........сега, в по новите системи освен че загрява купето , загрява и мотора посредством вътрешния контур на охл. система, има един клапан или като термостат ,зависи как е реализирана системата( т.е. или е термостат -механично ,или е с електрически клапан) които просто затварят водния кръг на парното с водния кръг на мотора, клапана се отваря и затваря със закъснение т.е. първо държи малко в купето да охлади, и след това грее и мотора....... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дена забелязах както си седях на един светофар - подавам газ и фаровете започват по-силно да светят и това при пуснат нагревател на стъклата, светлини за мъгла и т.н.

 

Днес рекох да отида и да проверя в едно магазинче за акумулатори в квартала. Жената беше много любезна, мери го с товарна вилка, мери ток на зареждане... оказа се че всичко си е наред освен сулфатираната клема на плюса на акумулатора - почисти ми я, смаза с графитна грес и...нищо не ми поиска за цялата работа :D

 

Така че колеги - проверете си клемите на акумулатора преди зимата /мисля че и DanyMG беше казал за това/ - има си нужда :icon_angel:

 

Ето къде е това магазинче, ако на някой му е удобно - под един блок до ВМА, точно където съм отбелязал на картата:

 

http://i138.photobucket.com/albums/q265/BAlexandrov/akumulatori.jpg

 

:icon_blush: Малко не ти е точна схемата - магазина е точно слещу буквата "р" на думата "круша" от ул."Захарий круша" :) ...Проверяват безплатно и как ти се зарежда акумулатора от динамото.

 

:icon_angel: Извинявай, може да има и друго магазинче точно на мястото което си показал. :icon_dance: Все пак ти е в района...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте.Идва зима и ако някой е пропуснал да погледне/замери антифриза си, сега е момента :mitsu-smiley:

Ще си позволя да насоча малко хората които не са наясно с антифризите.

ANTIFREEZE LONG LIFE е последно поколение охлаждаща течност на базата на етилен гликол и революционни добавки не съдържащи борати, фосфати, бензоати, нитрити и силикати.

 

 

Приложение

Продуктът осигурява на двигателя безпроблемна и без необходимост от допълнителни грижи защита срещу замръзване и прегряване, а така също и защита срещу всички форми на корозия за различните конструкционни материали. Освен за традиционни двигатели е особенно подходящ за високотехнологични двигатели, за които от жизненоважно значение е предпазването на алуминевите детайли от високотемпературна корозия.

използва се след разреждане с вода, като осигурява удължен срок на експлоатация.

 

Препоръчителните интервали за смяна са както следва:

леки автомобили 250 000км или 2000 р.ч.

товарни автомобили 650 000км или 8000 р.ч.

стационарни двигатели 32 000 р.ч. или 6 години

 

За да се гарантира добра и трайна защита от корозия се препоръчва използването на поне 33%(об.) от ANTIFREEZE LONG LIFE във вода. При тази концентрация се осигурява защита от замръзване до -20°с. Типичната концентрация за смесване е 50/50, при което гарантираната защита от замръзване е -40°с. не се препоръчва използването на смеси с по-висока от 70% концентрация на ANTIFREEZE LONG LIFE във вода. Максималната защита срещу замръзване е до около -69°с, която се получава при смесването на 68% ANTIFREEZE LONG LIFE с вода.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, евала ;) Тъкмо днес се чудех какъв антифриз да си взема. Би ли казал приблизителна цена на литър или на каквито бутилки се продава, ако му имаш снимка да сложиш и да така :)

 

Плюс един много интерес въпрос, който през последните години не е получил еднозначен отговор - когато сипвам нов антифриз, да източвам ли старият? Тоест - добре ли е да се чисти системата или е все тая?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко ще поспорим тук.............

LONG LIFE антифриза е само за коли, чийто мотори са с алуминиев блок............обикновено той е червен на цвят.За коли с нормални блокове на моторите им , каквито са повечето :mitsu-smiley: се използва или син или зеленикаво-жълт антифриз...........проблема е че при едните няма проблем с корозията и съответно с запушването им, докато при другите има голям проблем ,тъй като чугуна ръждясва ако се кара само с вода и водната помпа отива на кино..........в синия антифриз има както антифрикционни добавки ,така и добавки против ръжда и корозия........поради това не може да бъде с дълъг живот .............

Аз лично ползвам концентратите на FUCSH немски ...........като казвам концентрат значи наистина е такъв тъй като имам и тестер за замерване на антифриз........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Плюс един много интерес въпрос, който през последните години не е получил еднозначен отговор - когато сипвам нов антифриз, да източвам ли старият? Тоест - добре ли е да се чисти системата или е все тая?

Стария трябва да го източиш не чак толкова че ще го омешаш с новия ,колкото да прочистиш системата водната.............аз лично махам и термостата и промивам блока и главата отвътре и после наливам новия антифриз............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е тогава Аз да попитам. Моята кола е нова (от магазина де на 7км я купих месец Март). Сега е на 25 000км ваче. Какво да правя? Ако трябва да се сменя охлаждащата течност, каква да сложа? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е тогава Аз да попитам. Моята кола е нова (от магазина де на 7км я купих месец Март). Сега е на 25 000км ваче. Какво да правя? Ако трябва да се сменя охлаждащата течност, каква да сложа? :icon_hmm:
Тя твоята би трябвало да е с антифриз бе Васко........Ако не е на I.GAT-също е хубав антифриза, и не позволява на системата да образува ръжда.....Немски е и е около 13 лв. литър и половина концентрат.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо много важно, което рядко се прави!

Независимо дали антифриза е стар или нов, преди всеки сезон трябва да се проверява за каква темрература е.

Когато автомобила е ІІ-ра ръка, понякога има течове и много често се долива с вода, защото никой не държи антифриз в багажника си.

В бензиностанциите се продават за 3-5 лв. уствойства за това измерване. Когато купувате оглеждайте дали наистина е за това, защото в същия вид има и денсиметри, с които се измерва гъстотата на електролита в акумулатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Измерването на това за каква температура е антифриза пак е по плътност, но не е ясно до колко е точен уреда.

Най-сигурно е с една спринцовка изтегляш малко и във фризера - трябва да не замръзне.

Ако не е доливано вода няма причина да се съмнявате в това, но работата е, че това дали издържа на ниски температури е едно, а дали са му останали от антикорозионните, миещи и т.н. добавки е друго.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо много важно, което рядко се прави!

Независимо дали антифриза е стар или нов, преди всеки сезон трябва да се проверява за каква темрература е.

Когато автомобила е ІІ-ра ръка, понякога има течове и много често се долива с вода, защото никой не държи антифриз в багажника си.

В бензиностанциите се продават за 3-5 лв. уствойства за това измерване. Когато купувате оглеждайте дали наистина е за това, защото в същия вид има и денсиметри, с които се измерва гъстотата на електролита в акумулатора.

Или просто с една спринцовка се източва малко и във фризера-там трябва да е/-/18 градуса.Щото каква е гаранцията,че китаеца го е оразмерил точно това тестерче?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко ще поспорим тук.............

LONG LIFE антифриза е само за коли, чийто мотори са с алуминиев блок............обикновено той е червен на цвят.За коли с нормални блокове на моторите им , каквито са повечето :mitsu-smiley: се използва или син или зеленикаво-жълт антифриз...........проблема е че при едните няма проблем с корозията и съответно с запушването им, докато при другите има голям проблем ,тъй като чугуна ръждясва ако се кара само с вода и водната помпа отива на кино..........в синия антифриз има както антифрикционни добавки ,така и добавки против ръжда и корозия........поради това не може да бъде с дълъг живот .............

Аз лично ползвам концентратите на FUCSH немски ...........като казвам концентрат значи наистина е такъв тъй като имам и тестер за замерване на антифриз........

Много си прав за корозията, НО LONG LIFE по никакъв начин няма да навреди на чугунения блок, той може да е по добър от обикновенния(синия) антифриз и никак не по лош.И още нещо, да не забравяме главата на един двигател-тя също е от алуминий.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много си прав за корозията, НО LONG LIFE по никакъв начин няма да навреди на чугунния блок, той може да е по добър от обикновенния(синия) антифриз и никак не по лош.И още неще, да не забравяме главата на един двигател-тя също е от алуминий.

Не ме разбра...........В червения има по малко антикорозионни присадки и за това не става или по скоро не е препоръчителен за чугунени блокове..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При двигатели като 6А13 при смяна на ангренажа се сменя водната помпа, с това и антифриза. Т.е. не ни грее такъв антифриз. Нали така? Ремъка и без това се сменя на 4-5 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Продукта осигурява на двигателя безпроблемна и без необходимост от допълнителни грижи, ЗАЩИТА СРЕЩУ ЗАМРЪЗВАНЕ И ПРЕГРЯВАНЕ,а така също и защита СРЕЩУ ВСИЧКИ ВИДОВЕ КОРОЗИЯ за различни конструкционни материали................

Виж одобренията

http://www.prista-oil.com/technical/pdf/bg...FREEZE-LONG.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При двигатели като 6А13 при смяна на ангренажа се сменя водната помпа, с това и антифриза. Т.е. не ни грее такъв антифриз. Нали така? Ремъка и без това се сменя на 4-5 години.

А не може ли да го съберем и после пак вътре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Продукта осигурява на двигателя безпроблемна и без необходимост от допълнителни грижи, ЗАЩИТА СРЕЩУ ЗАМРЪЗВАНЕ И ПРЕГРЯВАНЕ,а така също и защита СРЕЩУ ВСИЧКИ ВИДОВЕ КОРОЗИЯ за различни конструкционни материали................

Виж одобренията

http://www.prista-oil.com/technical/pdf/bg...FREEZE-LONG.pdf

Сложи си от тоя антифриз, и догодина по това време ще отворим капачките, да видим как ти е защитил двигателя от корозия..... :lol: ....Аз съм от две години с Немски I.G.A.T.- и още си е зелен....... :P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...