ZULU Публикувано 17 ноември 2006 Сподели Публикувано 17 ноември 2006 Точно това не ми е ясно, тая печка ползва охладителната система на двигателя и действа обратно ли, или какво? Защото аз имам автомобил(няма да споменавам други марки в този форум) който има фабрично такава и не съм забелязъл да има друга функция освен да затопля купето :icon_n_dunno: Иначе е много вярно това за 20сек. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 18 ноември 2006 Сподели Публикувано 18 ноември 2006 Явно тази система е измислена така че загрява само охладителната течност в малкия кръг на охл. система, а малкия кръг циркулира само в двигателя и радиаторчето за парното отопление. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 23 ноември 2006 Сподели Публикувано 23 ноември 2006 :mitsu-smiley: И тази година може да се възползвате от следната инициатива на Балкан Стар (цитирам по памет от вчерашния вестник):"Проверете безплатно техническото състояние на вашият автомобил Мишубиши преди началото на зимата. Важи за всички модели Мицубиши, посетете сервизните центрове от дилърската мрежа в София, Варна, Стара Загора и т.н. на 25.11.2006 и на 02.12.2006"Това го пишеше във вчерашния брой на "24 Часа", на сайта на Балкан Стар не намирам нищо подобно, но който иска може да се поинтересува. Още повече, че в главата ми се мотае някакъв спомен за същото нещо и миналата година. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vevas Публикувано 23 ноември 2006 Сподели Публикувано 23 ноември 2006 :mitsu-smiley: И тази година може да се възползвате от следната инициатива на Балкан Стар (цитирам по памет от вчерашния вестник):"Проверете безплатно техническото състояние на вашият автомобил Мишубиши преди началото на зимата. Важи за всички модели Мицубиши, посетете сервизните центрове от дилърската мрежа в София, Варна, Стара Загора и т.н. на 25.11.2006 и на 02.12.2006"Това го пишеше във вчерашния брой на "24 Часа", на сайта на Балкан Стар не намирам нищо подобно, но който иска може да се поинтересува. Още повече, че в главата ми се мотае някакъв спомен за същото нещо и миналата година. :mitsu-smiley:ами това може да го проверим като се обадим в Балкан Стар и да ги питаме какво ще им е работното време в тези дни и какво точно ще проверят безплатно от състоянието на автомобилите :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 23 ноември 2006 Сподели Публикувано 23 ноември 2006 :mad: Дано не е само загуба на време заради нещо което си е повече реклама за самите тях.Ако са само 2 дати колко ли желаещи ще има и колко ще е внимателна проверката само мога да си представя.А и много ме съмнява че може да важи само за коли закупени от тях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 декември 2006 Автор Сподели Публикувано 11 декември 2006 Преди няколко дена забелязах както си седях на един светофар - подавам газ и фаровете започват по-силно да светят и това при пуснат нагревател на стъклата, светлини за мъгла и т.н. Днес рекох да отида и да проверя в едно магазинче за акумулатори в квартала. Жената беше много любезна, мери го с товарна вилка, мери ток на зареждане... оказа се че всичко си е наред освен сулфатираната клема на плюса на акумулатора - почисти ми я, смаза с графитна грес и...нищо не ми поиска за цялата работа :D Така че колеги - проверете си клемите на акумулатора преди зимата /мисля че и DanyMG беше казал за това/ - има си нужда :icon_angel: Ето къде е това магазинче, ако на някой му е удобно - под един блок до ВМА, точно където съм отбелязал на картата: http://i138.photobucket.com/albums/q265/BAlexandrov/akumulatori.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 декември 2006 Автор Сподели Публикувано 11 декември 2006 Почистването става с изстъргване с нещо остро и концентриран разтвор на сода бикарбонат с който се улеснява много операцията :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 декември 2006 Сподели Публикувано 11 декември 2006 Точно това не ми е ясно, тая печка ползва охладителната система на двигателя и действа обратно ли, или какво? Защото аз имам автомобил(няма да споменавам други марки в този форум) който има фабрично такава и не съм забелязъл да има друга функция освен да затопля купето :icon_n_dunno: Иначе е много вярно това за 20сек. :good:В по старите системи, това е просто печка за отопление на интериора, и нищо повече..........сега, в по новите системи освен че загрява купето , загрява и мотора посредством вътрешния контур на охл. система, има един клапан или като термостат ,зависи как е реализирана системата( т.е. или е термостат -механично ,или е с електрически клапан) които просто затварят водния кръг на парното с водния кръг на мотора, клапана се отваря и затваря със закъснение т.е. първо държи малко в купето да охлади, и след това грее и мотора....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki64 Публикувано 11 декември 2006 Сподели Публикувано 11 декември 2006 Преди няколко дена забелязах както си седях на един светофар - подавам газ и фаровете започват по-силно да светят и това при пуснат нагревател на стъклата, светлини за мъгла и т.н. Днес рекох да отида и да проверя в едно магазинче за акумулатори в квартала. Жената беше много любезна, мери го с товарна вилка, мери ток на зареждане... оказа се че всичко си е наред освен сулфатираната клема на плюса на акумулатора - почисти ми я, смаза с графитна грес и...нищо не ми поиска за цялата работа :D Така че колеги - проверете си клемите на акумулатора преди зимата /мисля че и DanyMG беше казал за това/ - има си нужда :icon_angel: Ето къде е това магазинче, ако на някой му е удобно - под един блок до ВМА, точно където съм отбелязал на картата: http://i138.photobucket.com/albums/q265/BAlexandrov/akumulatori.jpg :icon_blush: Малко не ти е точна схемата - магазина е точно слещу буквата "р" на думата "круша" от ул."Захарий круша" ...Проверяват безплатно и как ти се зарежда акумулатора от динамото. :icon_angel: Извинявай, може да има и друго магазинче точно на мястото което си показал. :icon_dance: Все пак ти е в района... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 декември 2006 Автор Сподели Публикувано 11 декември 2006 Мдаа, а може би си прав :good: Повъртях се малко докато го намеря :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 21 октомври 2008 Сподели Публикувано 21 октомври 2008 Здравейте.Идва зима и ако някой е пропуснал да погледне/замери антифриза си, сега е момента :mitsu-smiley: Ще си позволя да насоча малко хората които не са наясно с антифризите.ANTIFREEZE LONG LIFE е последно поколение охлаждаща течност на базата на етилен гликол и революционни добавки не съдържащи борати, фосфати, бензоати, нитрити и силикати. ПриложениеПродуктът осигурява на двигателя безпроблемна и без необходимост от допълнителни грижи защита срещу замръзване и прегряване, а така също и защита срещу всички форми на корозия за различните конструкционни материали. Освен за традиционни двигатели е особенно подходящ за високотехнологични двигатели, за които от жизненоважно значение е предпазването на алуминевите детайли от високотемпературна корозия.използва се след разреждане с вода, като осигурява удължен срок на експлоатация. Препоръчителните интервали за смяна са както следва:леки автомобили 250 000км или 2000 р.ч. товарни автомобили 650 000км или 8000 р.ч. стационарни двигатели 32 000 р.ч. или 6 години За да се гарантира добра и трайна защита от корозия се препоръчва използването на поне 33%(об.) от ANTIFREEZE LONG LIFE във вода. При тази концентрация се осигурява защита от замръзване до -20°с. Типичната концентрация за смесване е 50/50, при което гарантираната защита от замръзване е -40°с. не се препоръчва използването на смеси с по-висока от 70% концентрация на ANTIFREEZE LONG LIFE във вода. Максималната защита срещу замръзване е до около -69°с, която се получава при смесването на 68% ANTIFREEZE LONG LIFE с вода.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 21 октомври 2008 Сподели Публикувано 21 октомври 2008 Ееее, евала ;) Тъкмо днес се чудех какъв антифриз да си взема. Би ли казал приблизителна цена на литър или на каквито бутилки се продава, ако му имаш снимка да сложиш и да така Плюс един много интерес въпрос, който през последните години не е получил еднозначен отговор - когато сипвам нов антифриз, да източвам ли старият? Тоест - добре ли е да се чисти системата или е все тая? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 октомври 2008 Сподели Публикувано 21 октомври 2008 Малко ще поспорим тук.............LONG LIFE антифриза е само за коли, чийто мотори са с алуминиев блок............обикновено той е червен на цвят.За коли с нормални блокове на моторите им , каквито са повечето :mitsu-smiley: се използва или син или зеленикаво-жълт антифриз...........проблема е че при едните няма проблем с корозията и съответно с запушването им, докато при другите има голям проблем ,тъй като чугуна ръждясва ако се кара само с вода и водната помпа отива на кино..........в синия антифриз има както антифрикционни добавки ,така и добавки против ръжда и корозия........поради това не може да бъде с дълъг живот .............Аз лично ползвам концентратите на FUCSH немски ...........като казвам концентрат значи наистина е такъв тъй като имам и тестер за замерване на антифриз........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 октомври 2008 Сподели Публикувано 21 октомври 2008 Плюс един много интерес въпрос, който през последните години не е получил еднозначен отговор - когато сипвам нов антифриз, да източвам ли старият? Тоест - добре ли е да се чисти системата или е все тая?Стария трябва да го източиш не чак толкова че ще го омешаш с новия ,колкото да прочистиш системата водната.............аз лично махам и термостата и промивам блока и главата отвътре и после наливам новия антифриз............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 21 октомври 2008 Сподели Публикувано 21 октомври 2008 Е тогава Аз да попитам. Моята кола е нова (от магазина де на 7км я купих месец Март). Сега е на 25 000км ваче. Какво да правя? Ако трябва да се сменя охлаждащата течност, каква да сложа? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Е тогава Аз да попитам. Моята кола е нова (от магазина де на 7км я купих месец Март). Сега е на 25 000км ваче. Какво да правя? Ако трябва да се сменя охлаждащата течност, каква да сложа? :icon_hmm:Тя твоята би трябвало да е с антифриз бе Васко........Ако не е на I.GAT-също е хубав антифриза, и не позволява на системата да образува ръжда.....Немски е и е около 13 лв. литър и половина концентрат....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Нещо много важно, което рядко се прави!Независимо дали антифриза е стар или нов, преди всеки сезон трябва да се проверява за каква темрература е.Когато автомобила е ІІ-ра ръка, понякога има течове и много често се долива с вода, защото никой не държи антифриз в багажника си. В бензиностанциите се продават за 3-5 лв. уствойства за това измерване. Когато купувате оглеждайте дали наистина е за това, защото в същия вид има и денсиметри, с които се измерва гъстотата на електролита в акумулатора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 22 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Измерването на това за каква температура е антифриза пак е по плътност, но не е ясно до колко е точен уреда.Най-сигурно е с една спринцовка изтегляш малко и във фризера - трябва да не замръзне. Ако не е доливано вода няма причина да се съмнявате в това, но работата е, че това дали издържа на ниски температури е едно, а дали са му останали от антикорозионните, миещи и т.н. добавки е друго. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Нещо много важно, което рядко се прави!Независимо дали антифриза е стар или нов, преди всеки сезон трябва да се проверява за каква темрература е.Когато автомобила е ІІ-ра ръка, понякога има течове и много често се долива с вода, защото никой не държи антифриз в багажника си. В бензиностанциите се продават за 3-5 лв. уствойства за това измерване. Когато купувате оглеждайте дали наистина е за това, защото в същия вид има и денсиметри, с които се измерва гъстотата на електролита в акумулатора.Или просто с една спринцовка се източва малко и във фризера-там трябва да е/-/18 градуса.Щото каква е гаранцията,че китаеца го е оразмерил точно това тестерче? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Малко ще поспорим тук.............LONG LIFE антифриза е само за коли, чийто мотори са с алуминиев блок............обикновено той е червен на цвят.За коли с нормални блокове на моторите им , каквито са повечето :mitsu-smiley: се използва или син или зеленикаво-жълт антифриз...........проблема е че при едните няма проблем с корозията и съответно с запушването им, докато при другите има голям проблем ,тъй като чугуна ръждясва ако се кара само с вода и водната помпа отива на кино..........в синия антифриз има както антифрикционни добавки ,така и добавки против ръжда и корозия........поради това не може да бъде с дълъг живот .............Аз лично ползвам концентратите на FUCSH немски ...........като казвам концентрат значи наистина е такъв тъй като имам и тестер за замерване на антифриз........Много си прав за корозията, НО LONG LIFE по никакъв начин няма да навреди на чугунения блок, той може да е по добър от обикновенния(синия) антифриз и никак не по лош.И още нещо, да не забравяме главата на един двигател-тя също е от алуминий. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Много си прав за корозията, НО LONG LIFE по никакъв начин няма да навреди на чугунния блок, той може да е по добър от обикновенния(синия) антифриз и никак не по лош.И още неще, да не забравяме главата на един двигател-тя също е от алуминий.Не ме разбра...........В червения има по малко антикорозионни присадки и за това не става или по скоро не е препоръчителен за чугунени блокове.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 При двигатели като 6А13 при смяна на ангренажа се сменя водната помпа, с това и антифриза. Т.е. не ни грее такъв антифриз. Нали така? Ремъка и без това се сменя на 4-5 години. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Продукта осигурява на двигателя безпроблемна и без необходимост от допълнителни грижи, ЗАЩИТА СРЕЩУ ЗАМРЪЗВАНЕ И ПРЕГРЯВАНЕ,а така също и защита СРЕЩУ ВСИЧКИ ВИДОВЕ КОРОЗИЯ за различни конструкционни материали................Виж одобрениятаhttp://www.prista-oil.com/technical/pdf/bg...FREEZE-LONG.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 При двигатели като 6А13 при смяна на ангренажа се сменя водната помпа, с това и антифриза. Т.е. не ни грее такъв антифриз. Нали така? Ремъка и без това се сменя на 4-5 години.А не може ли да го съберем и после пак вътре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Продукта осигурява на двигателя безпроблемна и без необходимост от допълнителни грижи, ЗАЩИТА СРЕЩУ ЗАМРЪЗВАНЕ И ПРЕГРЯВАНЕ,а така също и защита СРЕЩУ ВСИЧКИ ВИДОВЕ КОРОЗИЯ за различни конструкционни материали................Виж одобрениятаhttp://www.prista-oil.com/technical/pdf/bg...FREEZE-LONG.pdfСложи си от тоя антифриз, и догодина по това време ще отворим капачките, да видим как ти е защитил двигателя от корозия..... :lol: ....Аз съм от две години с Немски I.G.A.T.- и още си е зелен....... :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.