bate_pleven Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Сложи си от тоя антифриз, и догодина по това време ще отворим капачките, да видим как ти е защитил двигателя от корозия..... :lol: ....Аз съм от две години с Немски I.G.A.T.- и още си е зелен....... :PБъркаш и то много...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 22 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 22 октомври 2008 Ама няма защо да се приема лично спора. Истината не е една за всички От повече информация лошо няма. Аз лично съм с червен, защото съм с алуминиев двигател, но не е дълготраен, вечен и т.н. а прост Мотул Така или иначе знам че трябва да го сменя след 2-3 години :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 октомври 2008 Сподели Публикувано 22 октомври 2008 А синьо-зеления антифриз на какъв пробег или период от време се сменя? Моята кола е на една година и дойде от германия с антифриз който го мериха -50 градуса (явно чист концентрат)...Седи идеално чист в казанчето, но не знам немеца сменял ли го е и ако е, кога...Т.е. какво ще ме посъветвате? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Ru Публикувано 29 октомври 2008 Сподели Публикувано 29 октомври 2008 Всички производители на антифризи дават срок на годност до 2 години или пробег до 125 хил. км. За пробега не съм съвсем сигурен. Виждал съм антифризи на Кастрол и Тексако с удължени срокове - до 5 години или 250 хил. км. Обикновено са около 2 пъти по-скъпи от останалите. За срока на експлоатация антифриза променя антикорозионните, миещи и смазващи функции. Затова, независимо че няма да замръзне и е чист най-много на 2 години трябва да се смени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Тъй тъй тъй... малко връщам темата на дневен ред. Преди два дни реших, че е време да сменям антифриза, но сякаш вътрешния глас ми проговори и ми каза: "Стиляне, я първо провери сегашния антифриз как е!". Взех си аз една 20 кубикова спринцовка, взех една игла и изтеглих малко антифриз от системата. Сложих спринцовката във фризер на -45 градуса и го оставих да пренощува 24 часа! Изненада - като го извадих, не само, че не беше замръзнал, но беше течен - обикновено при тази температура стават като гел... Тоест - антифризът си е повече от перфектен. Системата беше пълна до капачката на радиатора, при студен двигател... значи и количествено е добре... Зимата е подсигурена ;) Явно Швейцарците купуват качествени течности ;) Единственото странно беше цветът - нещо средно между тъмно зелено и кафяво... за първи път виждам такъв! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 12 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Тоест - антифризът си е повече от перфектен....Единственото странно беше цветът - нещо средно между тъмно зелено и кафяво... Ти как мислиш, дали само това, че не замръзва прави антифриза? Кафяв антифриз няма - има бистър, прозрачен и яркооцветен - зелен, жълт, червен... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Дааа, така е. Явно корозийките и пр. са го помътнили! По-добре си го смени, хем ще промиеш системата! Четох по-горе за джажджите, които продават по бензиностанциите за мерене. Имайте нещо много важно предвид - те са относително точни при температура 20 С. Ако мерите с тях по-добре го направете на студен двигател, отколкото на топъл, ще ви излъже и повече, и в по-гадната посока! Иначе моят е от миналата година, сега покрай ремонта сипвах и вода, та с малко концентрат го оставих на -30С. Не е необходимо повече, според мен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Junak Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Взех си аз една 20 кубикова спринцовка, взех една игла и изтеглих малко антифриз от системата. Сложих спринцовката във фризер на -45 градуса и го оставих да пренощува 24 часа! Изненада - като го извадих, не само, че не беше замръзнал, но беше течен - обикновено при тази температура стават като гел... Битов фризер, който да достига температура, по-ниска от -22 градуса НЯМА. Внимавай това да не те подведе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Junak Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Малко ще поспорим тук.............LONG LIFE антифриза е само за коли, чийто мотори са с алуминиев блок............обикновено той е червен на цвят.За коли с нормални блокове на моторите им , каквито са повечето :mitsu-smiley: се използва или син или зеленикаво-жълт антифриз...........проблема е че при едните няма проблем с корозията и съответно с запушването им, докато при другите има голям проблем ,тъй като чугуна ръждясва ако се кара само с вода и водната помпа отива на кино..........в синия антифриз има както антифрикционни добавки ,така и добавки против ръжда и корозия........поради това не може да бъде с дълъг живот .............Аз лично ползвам концентратите на FUCSH немски ...........като казвам концентрат значи наистина е такъв тъй като имам и тестер за замерване на антифриз........ http://www.prista-oil.com/technical/pdf/bg...FREEZE-LONG.pdf Този антифриз се препоръчва за товарни автомобили с период на смяна 650 000км или 8000 р.ч. - а товарни автомобили с алуминиеви блокове са голяма рядкост. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Ами ето няколко снимки на спинцовката, в която беше антифризът. На втората се вижда утайка, която се получи за около 48 часа... P.S> Фризерът е за дълбоко замразено месо и е с дисплей за температура Пък така или иначе в България под -20 не помня никога да е било, или поне не за повече от 12 часа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 12 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Ти си за промиване на охл. система и нов антифриз задължително :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Ти си за промиване на охл. система и нов антифриз задължително :icon_bye:Даже е трябвало, още миналата година да го направи......... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Ами ето няколко снимки на спинцовката, в която беше антифризът. На втората се вижда утайка, която се получи за около 48 часа... P.S> Фризерът е за дълбоко замразено месо и е с дисплей за температура Пък така или иначе в България под -20 не помня никога да е било, или поне не за повече от 12 часа.Първо, Стиляне не се чуди а веднага сменяй антифриза, като преди това задължително промивка.Второ, може и даняма -20 градуса но в движение като удари студенат струя радиатора при вънашна температура-20 ще се получи -35 да не и нагоре.Силно съветвам хората които ще си сменят антифриза да не експерементират а да го правят стандартно -36-40 градуса.Още един съвет слагайте червенантифриз, предпазва алуминиевите детайли и се сменя на 2 години. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 12 ноември 2008 Сподели Публикувано 12 ноември 2008 Битов фризер, който да достига температура, по-ниска от -22 градуса НЯМА. Внимавай това да не те подведе.Индезит, с отделна камера, с три звезди,прави -28 на средно положение на терморегулатора... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 13 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 13 ноември 2008 Второ, може и да няма -20 градуса но в движение като удари студенат струя радиатора при вънашна температура-20 ще се получи -35 да не и нагоре.Силно съветвам хората които ще си сменят антифриза да не експерементират а да го правят стандартно -36-40 градуса. Много интересна теория, но просто не е вярна.Има такова понятие индекс на студа, ето ти и табличка http://weather.bg/bg/indnew1.php?glaven=za...vtori=coldindexНо то отразява как ти го чувстваш студа. Например ако тялото ти е 30 градуса и седиш на 0 градуса температура ще се охладиш примерно за 5 часа, ако духа силен вятър - за 2 часа, но като се охладиш до 0 градуса няма как да паднеш под тази температура независимо дали духа вятър или не. Брауновото движение не зависи от вятъра, а дори ако е доста силен ще има триене от което може да се повиши температурата ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Junak Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 Индезит, с отделна камера, с три звезди,прави -28 на средно положение на терморегулатора... Не ми се влиза в безсмислен спор, но теоретично фризера може да достигне -26 градуса. Това зависи и се ограничава от типа използван фреон. Просто по-ниски температури не са и необходими. И аз имам едно касетофонче, на което пише 200W, ама знам колко свири. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 Много интересна теория, но просто не е вярна.Има такова понятие индекс на студа, ето ти и табличка http://weather.bg/bg/indnew1.php?glaven=za...vtori=coldindexНо то отразява как ти го чувстваш студа. Например ако тялото ти е 30 градуса и седиш на 0 градуса температура ще се охладиш примерно за 5 часа, ако духа силен вятър - за 2 часа, но като се охладиш до 0 градуса няма как да паднеш под тази температура независимо дали духа вятър или не. Брауновото движение не зависи от вятъра, а дори ако е доста силен ще има триене от което може да се повиши температурата ;)Не знам теории, но по миналата година в Кнежа в движение замръзна(в радиатора) буса, с антифриз -36 градуса/мерен с "профисионален уред"/.Оная сутрин е било -27 градуса Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 Не ми се влиза в безмислен спор, но ТЕОРЕТИЧНО фризера може да достигне -26 градуса. Това зависи и се ограничава от типа използван фреон. Просто по-ниски температури не са и необходими. И аз имам едно касетофонче, на което пише 200W, ама знам колко свири. :rolleyes:Прав си - теоретично, може би- не може..Но на практика..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 Не знам теории, но по миналата година в Кнежа в движение замръзна(в радиатора) буса, с антифриз -36 градуса/мерен с "профисионален уред"/.Оная сутрин е било -27 градусаПрофесионалният уред, да не е бил Български, от една фирма дето все хвалиш...???....Ако е такъв-нормално е да дава отклонение +/- 20 градуса...... :icon_tongue: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 Прав си - теоретично, може би- не може.. Но на практика.....Колегата имаше предвид, че е технологично (обусловено от физичните свойства на фреона) невъзможно за домашен фризер да свали температурата под -26°C - това е температурата на кипене на най-разпространения хладилен агент R134a Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Junak Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 Колегата имаше предвид, че е технологично (обусловено от физичните свойства на фреона) невъзможно за домашен фризер да свали температурата под -26°C - това е температурата на кипене на най-разпространения хладилен агент R134a :good: :good: :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 :bang: Виновен...Сигурно, живачните ми термометри са боклук... :sorry: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 :bang: Виновен...Сигурно, живачните ми термометри са боклук... :sorry:Проблема ви на Плевенчани е , че много вярвате, на това което пише, на опаковката на продуктите....... :P ....Сигурно са ти казали, че има и три години гаранция тоя фризер........ :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 ...живачните ми термометри са боклук...Просто не са подходящи за отрицателни температури под -10°C. Пробвай със спиртен. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 13 ноември 2008 Сподели Публикувано 13 ноември 2008 Ей Маринчо, драка такава... :guns: Извиних се на колегата и честно си признах, че може би съм сбъркал... :icon_crying: Термометъра който ползвам, е немски - FISCHER. Разграфен е от -50 до +120 градуса. Води се професионален. :dntknw: Досега го имах за свестен.А хладилника ми не знам на колко години е - взех го уж временно, втора употреба, през 1994 г. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.