Премини към съдържание

Подготовка за зимата


BAlexandrov

Препоръчано мнение

Вай, вай, вай......

Големи промивки, голяма работа.

Колеги, не е ли по-добре изобщо да не се слага чешмяна вода вътре (дори и за промивка)? Ако системата е чиста (т.е антифриза е бистър) изобшо не е необходимо да промиваме с вода. Просто точим, наливаме новия и готово :icon_n_dunno:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 195
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Вай, вай, вай......

Големи промивки, голяма работа.

Колеги, не е ли по-добре изобщо да не се слага чешмяна вода вътре (дори и за промивка)? Ако системата е чиста (т.е антифриза е бистър) изобшо не е необходимо да промиваме с вода. Просто точим, наливаме новия и готово :icon_n_dunno:

 

Ами явно самите радиатори са много предпочитано място за наслагване на ръжди, пък и самия факт че им са тесни серпентините - улеснява задържането и наслояване на различни боклуци. При мен големия радиатор ми е сменян преди две години. Но на това малкото ясно се виждаха разни ръжди от вътре по тръбите. Пък знам ли с какви течности е карана преди колата.

А иначе самата чешмяна вода за да предизвика някакви отлагания, то трябва да е силно нагрята и да стой дълго време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бате Марине, да те питам аз тебе, понеже знам че ги помниш тези неща - какви ключове са необходими за пробката на радиатора и пробката на блока?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вай, вай, вай......

Големи промивки, голяма работа.

Колеги, не е ли по-добре изобщо да не се слага чешмяна вода вътре (дори и за промивка)? Ако системата е чиста (т.е антифриза е бистър) изобшо не е необходимо да промиваме с вода. Просто точим, наливаме новия и готово :icon_n_dunno:

 

По принцип ДА! Аз дори самият не исках да го правя... ама нали пуснах снимка на моята течност, пък и след като открих буца желязо в преливника, ми стана ясно, че системата е задължително за промивка.

 

А относно чешмяната вода - единствените проблеми са варовикът, котленият камък и Ph-то на водата... За щастие софийската чешмяна вода в 90% от кварталите е Ок в тези отношения! Така че няма драма... охладителната система все пак не е човешко бебе, че да му стане нещо от бактерии, примерно! Пречи му да не се отлагат боклуци и да не се окислява желязото от високо Ph.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бате Марине, да те питам аз тебе, понеже знам че ги помниш тези неща - какви ключове са необходими за пробката на радиатора и пробката на блока?

Пробката на радиатора се развива на ръка, а на блока е 14-№ ключ.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробката на радиатора се развива на ръка, а на блока е 14-№ ключ.....

Върхът си, зная си аз към кого да се обърна. :icon_dance: И поради засиления интерес към подманата на антифриза напоследък, ако имаш време и ти се занимава, напиши, моля те, целия ред и последователност на смяната на въпросната течност, плюс промивката на системата със специален препарат. Всичко какво се прави - от А - Я. Ще бъде много от полза на колегите, че да не вземем да направим някоя беля. :icon_blush:

 

П.С. И още нещо се сетих. Преди няколко дни в една тема беше споменал за някакъв страхотен препарат против теч в охладителната система. Би ли казал марката? :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.С. И още нещо се сетих. Преди няколко дни в една тема беше споменал за някакъв страхотен препарат против теч в охладителната система. Би ли казал марката? :icon_thumbup:

Първо цвик, после червен пипер и е като нов :icon_thumbup:

 

 

ПП Продавам за една бира един течен radweld, който взех погрешка преди време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.С. И още нещо се сетих. Преди няколко дни в една тема беше споменал за някакъв страхотен препарат против теч в охладителната система. Би ли казал марката? :icon_thumbup:
Както Божо те подсети, караш един- два дена с цвик......После промивка с вода, както е описал Велико, но не само радиаторчето на парното, а целият двигател, и основният радиатор........Наливаш си после антифриза, и ако имаш дребен теч, помага и една лъжичка червен пипер-по ефикасен е от тези които продават по магазините......Ако и това не помогне, ми се обаждаш на лични, да ти дам патента на другата добавка....... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както Божо те подсети, караш един- два дена с цвик......После промивка с вода, както е описал Велико, но не само радиаторчето на парното, а целият двигател, и основният радиатор........Наливаш си после антифриза, и ако имаш дребен теч, помага и една лъжичка червен пипер-по ефикасен е от тези които продават по магазините......Ако и това не помогне, ми се обаждаш на лични, да ти дам патента на другата добавка....... :icon_thumbup:

Да де, ама не знам как точно става промивката на блока, защото колегите са писали само за радиатора. В смисъл - след като източа стария антифриз от блока, завивам пак пробката и пълня чиста вода през радиатора (на запален двигател) за да превърти системата ли или как?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама не знам как точно става промивката на блока, защото колегите са писали само за радиатора. В смисъл - след като източа стария антифриз от блока, завивам пак пробката и пълня чиста вода през радиатора (на запален двигател) за да превърти системата ли или как?
Няма да палиш двигателя......Първо си промиваш радиаторчето на парното.....После си му вкарваш единият маркуч в двигателя, развиваш пробката, и пускаш водата да тече, да може да отмие мръсотиите и от него......После си промиваш и големият радиатор, и те така......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ах ах ах, не четат! По-нагоре съм писал точната последователност на процедурата (накратко)! И е отбелязана пробката на блока!

 

Стиляне, единственото нещо, което би трябвало да те смущава е дали е изчистен препаратът за промивка от двигателя. Иначе - имам уред за замерване, ако искаш - през уикенда ще го проверим.

 

Не знам кой модел има предвид Батко Марин, моята кола - има място за обезвъздушаване. Пробката ми на температурата е до термостата, във възможно най-високата точка на двигателя. И да, има нужда от обезвъздушаване. Моята - има. И си го направих. Иначе - ако не се самообезвъздушава - беля. Става въздушен джоб, който пречи на циркулацията ...... и...... лошо

 

За колегата Thel - Източваш, затваряш всичко, следваш инструкциите на производителя на почистващия препарат, после - точиш, затваряш пробките и слагаш антифриза. Не може да запалиш двигатела и да оставиш отворена пробка и да разчиташ на водата от радиатора, защото ще си опечеш мотора! От радиатора водата не минава през водната помпа, а отива в блока, ама пък през термостата, който от студената вода ще е затворен, бе сега не съм пред колата, като цяло е така!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Толкова нещо изчетох за зимните гуми че нищо не знам вече :)

 

Искам да попитам колегите с опит - колебая се между:

- Nokian WR G2

- Yokohama W.drive V902

- Pirelli - може-би Winter 210 SnowSport?

- Toyo - не съм се спрял на модел - ако може да препоръчате?

 

Конкретно за Yokohama W.drive V902 - има ли някой опит?

 

Много ще съм благодарен за обратна връзка. Става въпрос за размер 205/60 R15 91V(H)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях с летни гуми Пирели - не ги препоръчвам на никого! Много са шумни и бързо се износват...! Аз дори вече ги махам и си купих други летни, макар да не съм ги изкарал докрай!

 

А за зимните - от тези, които си написал, най-добре звучи Нокиан. Аз съм с GoodYear UltraGrid 7+ и на този етап съм повече от доволен, но нека видим на сняг как ще е...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....Аз съм от две години с Немски I.G.A.T.- и още си е зелен....... :P

 

 

А синьо-зеления антифриз на какъв пробег или период от време се сменя? Моята кола е на една година и дойде от германия с антифриз който го мериха -50 градуса (явно чист концентрат)...Седи идеално чист в казанчето, но не знам немеца сменял ли го е и ако е, кога...Т.е. какво ще ме посъветвате?

 

От както съм си взел колата (от преди година и половина) не съм сменял антифриза, т.е карам я с немския антифриз - синьо зелен. Все още цвета му е синьо зелен, няма мътилки и не знам да го сменям или не. Температурата си стои в нормалните граници, нямам проблем с парното. Дайте съвет, да го сменям или да го оставям.

Между другото, казанчето ми обаче стои празно, а като отворя капачката на радиатора в някои случаи се вижда антифриза, а в други случаи се виждат серпентините на радиатора. Да доливам ли с ччист антифриз или направо да го сменям? :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От както съм си взел колата (от преди година и половина) не съм сменял антифриза, т.е карам я с немския антифриз - синьо зелен. Все още цвета му е синьо зелен, няма мътилки и не знам да го сменям или не. Температурата си стои в нормалните граници, нямам проблем с парното. Дайте съвет, да го сменям или да го оставям.

Между другото, казанчето ми обаче стои празно, а като отворя капачката на радиатора в някои случаи се вижда антифриза, а в други случаи се виждат серпентините на радиатора. Да доливам ли с ччист антифриз или направо да го сменям? :icon_crying:

Антифризът ти се губи или никога не е имало течност в казанчето? И в двата случая не е добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Антифризът ти се губи или никога не е имало течност в казанчето? И в двата случая не е добре.

Ами честно казано никога не е имало антифриз в казанчето. Така си я карам от как съм я взел.

 

А къде да го долея този конценттрат, в казанчето или направо в радиатора?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами честно казано никога не е имало антифриз в казанчето. Така си я карам от как съм я взел.

 

А къде да го долея този конценттрат, в казанчето или направо в радиатора?!

 

Ами първо наливаш в радиатора до горе, а след това доливаш и в разшерителния съд и си готов.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Ето как подготвих моята кола за зимата :icon_dance:

-Първото което смених бяха гумите, свалих зимния Гиславет, това лято бях много доволен от него ! Невероятна акустика при тръгване и много стабилна гума в завойте. Най- обичах когато бяха големите жеги, яко пилене и парчета гуми по пътя, мисля у другото лято да изкарам с тях, едни телове , че се показали, нема се плашим ся :D . Сега съм и сложил на Каризмата 19- ки сликове ! Със сигурност ще галя снега нагоре по Беклемето!

После се ориентирах към антифриза, грижливо източих наличния, Австрийски много хубав, 20лв. литъра. Та източих го в легенчето и айде в канала. След което налях ненормална изворна вода от едно село. Само дето не обърнах внимание дали не надхвърлих максимума! Нищо то ще си избие :)

Течността за чистачките я бях направил да издържа до -25 градуса, но нали зима иде, реших да сложа компот от праскови, майка ще ме убие ако разбере. 6 компота му налях, сега спокойно си карам със плодова течност за чистачки. Имам чувството като пръскам, че още малко и ще спра да изпия един компот, ама засега се сдържам. Железните джанти ги свалих, няма нужда от солта и студа да се прецаква покритието. Намазах грижливо спирачните дискове със грес, защото зимата ми идва малко в повечко ръждата по тях и замръзванията. Махнах термостата, защото беше на 80 градуса, и го замених със един на 55 градуса. Все пак зима иде, трябва да съм подготвен. Вече не карам на халогени и на фарове, нема нужда то си е светло. Взех, че разкачих люка, все пак се очакват обилни снеговалежи, ще помагам на пътното с каквото мога, колкото събера вътре пак ще е от полза, отколкото да трупа по пътя.

 

Горе долу това е моята подготовка за зимата :) Почвам да се замислям, дали да не отворя един сервиз, смятам, че никой няма да откаже професионалната ми помощ относно колата през зимата :D

 

 

:hysterical: "Взех, че разкачих люка, все пак се очакват обилни снеговалежи, ще помагам на пътното с каквото мога, колкото събера вътре пак ще е от полза, отколкото да трупа по пътя." Ето на това му викам "яка идея"! Който няма люк за махане, може да свали капака на багажника!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...