Премини към съдържание

dreadx

Потребител
  • От него общо

    300
  • Регистрация

  • Беше тук

  • Общо дни Първи

    2

dreadx беше най-активен на 28 март 2017

dreadx има най-харесвано съдържание!

Местоживеене

  • Град
    София, Лозенец

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Galant 1.8, 1993 Е52А

Посетили профила

268 посетили

dreadx's Постижения

Редовен форумист

Редовен форумист (8/14)

  • Отдаден Rare
  • Добра реакция Rare
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

3

Репутация

  1. dreadx

    Дупчене на вс. колектори

    Да попитам: понеже така и така ми е свален всмукателният колектор, реших преди да го монтирам, да го дупча за газ. Разглеждах разни колектори по снимките в Мегапартс, (някои са свалени от газифицирани коли - естествено), с цел да видя къде ги дупчат газаджиите (* обикновено в близост до бензиновите дюзи - така съветват по всичките книжки и ръководства). Но попаднах и на една снимка, на която се вижда, че колекторите са били дупчени до дюзите, а след това дупките са запушени с болтчета и са дупчени по-назад. На снимката се вижда второто дупчене - където са отрязани газаджийските тръбички. И явно колата е работила с щуцерите, които са монтирани по-надалеч от дюзите. Някой има ли идея за причината да се направи така. Има ли някакви предимства (например да се смесва по-добре с въздуха)? Или няма такова нещо: - ами по-скоро да е било с цел някакви удобства при монтажа? https://i.postimg.cc/3rk6h5qL/644800961503127295.jpg
  2. coltbg, ами аз това имах предвид за диагностиката, че 98% от сервизите закачат диагностиката и гледат дали е записало грешки. И като няма такива грешки които да са директно свързани с проблема, по-нататък не им върши работа. (а то не може да им напише: "дефектна бобина", да не говорим за клапани, които не затварят добре: - това никое ЕКУ не може да го прецени.) Затова не мисля, че е задължително да имат диагностика. И че не трябва да търсиш сервиз, който непременно да има диагностика Разбира се, че е от полза, но в случая има какво да се пробва и без нея. За wasted spark системата не мисля, че е лоша, но ако е с обикновена АГУ, то АГУ-то работи като най-прост карбуратор, без нито едно от всичките му усложнения. Една от най-необходимите екстри на всеки карбуратор е ускорителната помпа, която да подаде повече гориво при рязко натискане на педала, особено от празен ход. С обикновена АГУ при такива ситуации винаги се получава едно пропадане в бедна смес, която искрата естествено, че не може да запали, ама и не може да прескочи през сгъстения чист въздух в цилиндрите. (-разреден въздух или друг газ много по-лесно се йонизира и провежда ток, а сгъстеният обратно.) Сгъстеният чист въздух е изолатор до такава степен, че искрата не може да прескочи на 1мм. в цилиндъра, а си намира път някъде покрай свещта. Независимо от реализацията с 1-2-4 бобини при обикновената АГУ го има този проблем с обедняването на сместа в определени моменти. И това освен, че води до прекъсване, натоварва и запалителната система. Може би wasted spark системата работи на малко по-високо напрежение и по-бързо ще си скапе кабелите, ще прогори канал отвън - върху керамичния изолатор на свещта, оттам искрата ще започне да прескача по-лесно и т.н. Много ми беше харесала модификацията с Toyot-ските 4 единични бобини - предполагам, че в такъв тежък режим работят по-стабилно, но причината за лоша работа не мисля, че е във wasted spark откъм високоволтовата, запалителната част, а по-скоро че сигурно няма и датчик на разпределителния вал, защото не му трябва. Но ако веднъж изпусне синхронизацията, то прекъсването се изразява доста по-сериозно и не като прекъсване само в един цилиндър. - т.е. един път пропуска един цилиндър, не успява да превърти навреме, следващото запалване също не си е на мястото и така вместо 1 цилиндър може да имаме мисфайъри на поредни цилиндри, докато се превърти и синхронизира отново. Това се усеща като много по-сериозно запецване и прекъсване. За реглажа имах предвид, че щом проблемът се проявява чак при загрял двигател, и то не е ясно на каква точно температура: дали на 80 оС, дали по-към 100 оС, то не се сещам как по друг начин да се хване, понеже двигателят ще изстине за тези 10 мин. докато се подготви за измерване на компресията. А пък нищо лошо няма да стане ако увеличи малко луфтовете.
  3. Категорично ли е това, че преди да се е вдигнала стрелката за температурата до средата, проблемът го няма? В случая, щом проблемът се проявява след като загрее колата, да не би да е пак нещо свързано с реглажа на клапаните? - нищо, че вече им е правен реглаж. Или по някаква причина да не затварят добре? - Какво стана с меренето на компресията? (но дали ще отчете, ако малко само не затварят?) Температурно-зависими проблеми могат да създават и бобини (но пишеш, че са сменени), датчици (например на разпределителния вал) и др., но ако не бяха наред, за толкова време все щяха да се доскапят съвсем. Освен това, имай предвид, че индикацията за температурата яко лъже - над 80 оC до 120 oC все си показва в средата - което яко ме дразни - но ако проблемът ти се проявява след като стрелката стигне средата, плюс+ по-натоварено каране, може да се смята, че проблемът се проявява по на 100-110 градуса. Ама това няма как да го отчетеш по стрелката, но пак ме кара да мисля за механичен проблем, свързан със затварянето на клапаните. *въпрос към bace, (а и към другите майстори във форума): - има ли смисъл да се опита да отхлаби реглажа на клапаните с още 5-10 стотни и да види дали проблемът ще намалее? За диагностиката (дето не е OBD) може да е хубаво да я имаш, ама повечето квартални сервизи и без това я ползват само за четене на записани грешки, т.е. не им е от полза при някой такъв по-засукан проблем.
  4. Ако смуче вакуум, мисля че ще се усеща и при ниски обороти. Аз пак не разбрах дали майсторът е гледал колата, или това предстои. По въпроса колко тампона има двигателят, най добре отвори някой каталог, напиши си VIN-номера и ще ти излезе всичко по колата: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Mitsubishi
  5. На мен ми се скапват втулките на задния шенкел отгоре, дето по-често ми се налага да ги сменявам (тези на Febest). Отдолу има същите на Фебест, ама явно се усукват по-малко и за сега се държат. Четох при руснаците, че на RBI били качествени втулките (M2507ES на RBI), ама не знам кой ги внася. Ако някой знае, нека да пише къде да ги търся тези RBI. /Продължавам да питам и разпитвам, понеже оня чичка (съседа на колегата), дето уж щеше да ми ги намери беше казал, че можело да се поръчат за по 6-7 лв., но с по-бавна доставка, за след 10-15 дена. - и накрая ми донесе едни трети, щото гледал друг номер докато поръчвал. Не ми върви с него. *Също можете ли да ми кажете дали пък в БалканСтар няма такива тампони? И изобщо имат ли някъде каталог за частите БС, или трябва да се обаждам по тел. и да се пазаря? (- ок, ще се обадя, но не мога да разбера: например в partsouq ми излиза някакъв носач, ама номера за тампоните му не излизат поотделно. Това значи ли, че по принцип оригинални не се предлагат?) - На същия този колега, на фризьорката брат й работел в БС и тя ми беше дала негова визитка да се обаждам да го питам за части, ама я изгубих някъде. Само веднъж му звънях, да го питам за тампони на предния носач и каза, че продавали само цял носач, а отделно тампони нямат. Но ако за всичко ще нямат, по-добре да имах каталог да си гледам и да звъня да питам само за каквото се предполага да имат.) - За тези тампони на задния шенкел май някой беше споменал, че се намирали и оригинални, ама хем му изгубих координатите на човека, а пък и фризьорката не сме я виждали от доста време, защото явно много я кефи стрийт рейсинга и вече работи като шофьор на линейка. /тя по принцип най-много се кефеше на камиони и тирове, ама не е за една фина жена тираджийската професия: то й е ясно, че едно е да кара, ама ако й се наложи да смени една спукана гума и е до там.. А, друго интересно напоследък: - реших да си рециклирам шарнирите на задна реглажна щанга. Писах на оня темерут в Казанлък - ама той не ми отговори веднага, а чак на по-следващия ден вика: - не ги правя! (*не знам защо точно не ги прави, ама може и защото да не е удобно да ги закачи на струга и да ги човърка, докато са монтирани на носачите/щангите.) Аз обаче предварително съобразих тая работа, и понеже имах едни стари такива реглажни щанги, още на другия ден вече си бях извадил от тях шарнирите и му ги бях пратил. След 2 дена /едновременно с отговора на пощата, че не ги прави/, получавам пратка от Казанлък с наложен платеж за по 20 лв. на шарнир (- до тук ми струва 50 лв. общо! - брех маа му, то вече стана като на цената на нов шарнир - ама аз нали се кълнях, че той ги прави по-добре от нови, та реших да не се ядосвам за тая малка подробност, дето е вдигнал цените напоследък..) -- взех пратката и гледам, че ги е рециклирал (сякаш не толкова старателно, както ги правеше преди, ама да кажем, че са ок.), Обаче ми е сложил едни маншончета като за биелетка, доста по-малки, понеже явно само такива е имал. А той нали обещаваше по 50000 км. гаранция, че ще му изкара творчеството, ама към рециклирания шарнир даваше и от прозрачните полиуретанови маншончета, дето не се късат. И сега къде да си търся от същите, но с точния размер? -- М. що не ми се обади, че няма точния размер за тези шарнири? - нямаше никакъв проблем да се уговорим да изчакам, ако трябва да ми ги върне по-следващата седмица, или когато има възможност да се снабди с точния размер. Ама сигурно много бърза да вземе парите. Пък аз щом толкова разбирам от маншони явно ще се оправя и сам.. /Знам само за едни пичове в Стара Загора, дето ги произвеждат, но не съм виждал да ги продават по магазините около нас. Може да си поръчам по куриер, ама ще е 5 лв. кур.такса + 3 лв. за двете маншончета - не ме кефи. (т.е. ще чакам да ми изскочи още нещо за поръчка от Ст.З. и тогава да си купя и маншончетата.) - Значи до тук съм по 25 лв. разходи за 1 бр. шарнир, и сега си стоят така, понеже докато не си намеря качествени полиуретанови маншончета, то няма и смисъл да ги монтирам. Трябва да ви ги снимам някой път, ама сега още ме е яд и зарових кутията под едни други части, за да не я гледам.. - а за М.М. ясно защо вече не четем по форумите възторжени мнения от доволни клиенти.. :- /
  6. mmotors, то и аз преди няколко месеца се излупах в една дупка, около 15 см. дълбока, и с ръб, при това на натоварена улица. И много добре я знаех дупката, защото седя така над три месеца, докато я запълнят, а през това време гледах постоянно разни коли да си трошат джантите и да си пукат гумите в тази дупка.. Но един път се заплеснах нещо, та си изкривих и джантата даже.. А пък вчера реших да си сменя десния крив носач (откъм страната, дето си изкривих джантата) и стана поредния цирк: - Поръчах си от avto.bim.bg носач NIPPARTS J4915002 за 63 лв. и днес цял ден чаках да дойде в магазина.. накрая ми се обади някакъв от бим-бг и каза, че навсякъде бил изчерпан този носач, нямало как да ми го доставят, обаче можел да ми намери на Starline, като щял да ги натиска за максимално ниска цена, ама нямало как да стане за под 80 лв. Не ги знам тези на Starline, дали са добри и му казах, че не го искам, но евентуално ще разгледам сайта и ще си пусна поръчка за някой друг носач. После отварям bim.bg и гледам: значи същият този носач на Starline е обявен за 112 лв., при това пише, че тази цена е с намаление 10%, а иначе бил по-скъп: това този, дето можело да ми го продадат за 80 лв., (значи го купуват за 49 и слагат 60 % надценка) - е много мразя така да ни правят на балъци! След това намирам на сайта оригиналния артикул на NIPPARTS, дето ми казаха, че не могат да го доставят (дето навсякъде бил изчерпан) - и гледам, че изобщо не пише да е изчерпан, обаче вече е обявен на 116.1 лв., а това няма как да стане без човешка намеса, понеже до вчера такава цифра нямаше никъде около този носач. Буквално пишеше цена: 77.61 лв. (с намаление--10%)=69.85 лв. и още излиза така в cache-a на Google. -- Ей-сега ще си пусна нова поръчка, за да видя дали ще ми го доставят на 116 лв. (и естествено няма да го взема, но ми е любопитно дали за да си спестят циганските шведските пазарлъци по тел. намират за по-лесно да излъжат, че е изчерпан.) Не че нещо, ама защо обявяват за продажба части, с които не разполагат и съответно цената не зависи от тях - и ей-така ми загубиха един ден и не за първи път ми се случва това с поръчки от avto.bim.bg. /я кажете кой точно внася NIPPARTS - другия път да питам направо там. Andy, опитвах се да ти пиша и на Л.С. по повод някакви тампони на задния носач, ама незнам от настройките ли е, обаче не получаваш лични съобщения. За предните носачи може да пробваш с рециклиране. Обаче в никой форум не попадам на скорошни мнения от рециклирането в Казанлък. Преди беше много на ниво и освен най-евтино (по 12-15 лв. на шарнир) беше и най-качествено: навсякъде само добри отзиви четяхме за М.М.- boltmin /но сега може да е вдигнал цените и да е намалил качеството - затова и никой вече да не го хвали./ p.s. за кормилен накрайник мисля, че се оказа най-добрият избор този 17HY0500, дето си го сложих в началото на 2017-та от AS-Metal. (-пу-пу-пу: още 6 години да изкара и ще си купя пак от същия.)
  7. Май имаше някакъв в CARCO, ето го: https://carco.bg/debitomer-e5t08271-za-mitsubishi-space-star-dg-a-1-8-gdi-dg5a-1998-2004-298500 49.99 лв. Кат. №: 290877 * Наличен Нищо, че е от 1.8 GDI Space Star, мисля, че е същият. А ако не става, можеш да го върнеш до 14 дни. Те пък са е*аси и скъпите.. сигурно защото много части има вътре https://www.drive2.ru/l/516773764663346420/ А тук пише за неоригиналните (марка NTY), че не са съвсем читави и отчитат 3-4 пъти повече въздух: https://www.drive2.ru/l/602411701693851092/ p.s. Не изхвърляй стария, запази го: ще го изследваме.. ;- ) - ето, руснакът е успял да си го поправи.
  8. Здравейте, гледах едни тампони за носачи в bim.bg и пише, че са Monroe: https://www.avto.bim.bg/D-L-tampon-na-nosach-dolen-preden-vunshen-MONROE-za-MITSUBISHI-GALANT-VII-E5_A-E7_A-E8_A-Hatchback-ot-1992-do-1996_p267481m347.html https://www.avto.bim.bg/D-L-tampon-na-nosach-dolen-preden-vutreshen-MONROE-za-MITSUBISHI-GALANT-VII-E5_A-E7_A-E8_A-Hatchback-ot-1992-do-1996_p267482m347.html Можете ли да ми кажете дали някой ги е пробвал и дали може да се надявам, че ще са по-добри от Febest? Повечето неща си купувам от Febest, защото само те са си качили всичките каталози онлайн, но не мога да кажа, че частите са много качествени. Например едната втулка за заден шенкел ми изкара 1.5 год. - монтирана е както си трябва, и е стегната на спусната кола. Долната втулка от същата партида си е ок, но конструкцията на окачването е такава, че тя се усуква по-малко. / (*и отново си купих същата на Febest, понеже един тъпак /приятел на приятел/ уж щял да ми намери на RBI, а накрая ми донесе друга втулка.) Също наскоро ми пробутаха едни уплътнения за отвора на свещите към капака на клапаните, /има два вида - моите са тези от по 6 лв/бр./, едното от които беше със сериозни дефекти в отливката. Във връзка с това си извадих поука: че веднага щом се купи нещо от Фебест, трябва да се извади от пликчето и да се огледа внимателно - а не чак след като си го занеса вкъщи, тогава да отварям пликчетата. (* и точно във връзка с тези уплътнения продавачката ми изнесе лекция, че като не си знам наизуст VIN-номера, можело да купя части за друг модел кола. - И ето, заради това после клиентите идвали да се оплакват, че им били продали боклуци части от Фебест, дето не стават.. --- е в случая трябваше да ходя да й го покажа това уплътнение с фабричния дефект, за да не си мисли, че само клиентите са виновни, дето частите им не стават. Но не ми се ходеше да се разправям, понеже приятел ме вози с неговата кола до магазина, а моята беше разглобена.) Сега реших да си купя тампони за предните носачи, Febest MAB-028, MAB-029, MAB-030. Обаче заради онзи тампон на задния шенкел, дето не изкара много, се чудя дали да ги пробвам тези Monroe от bim-bg. Обаче няма как да знам дали са хубави, и дали са Monroe. То у нас трябва някой специално да ти е казал, че си е купил хубави части от едикойси магазин, това "купи си определена марка" при нас не важи. Конкретният ми въпрос е дали някой си е купил точно такива тампони Monroe, точно от bim-bg и дали са изкарали нормално дълго време. /и също ако имате идея за по-добри и по-качествени тампони, (- без търговци, които нарочно не си качват каталозите онлайн.) p.s. За задния тампон на двигателя, дето бях питал в една друга тема, в крайна сметка си взех за 28 лв. пак от Febest, но за следващия модел Galant. И с малко преправяне стана идеално. Имало и точния модел тампон, на една друга марка, ама толкова не може да се намери с Google, че все едно я няма. Дори нямаше и да знам за тях, ако един колега не ми беше писал в темата от къде да си ги купя. Но вече си бях взел този на Фебест. (- от друга страна пък беше на под половината цена от на другата марка, та почти не ме е яд, дето трябваше да си играя да го преправям.) edit: MOOG FD-SB-13429, SPIDAN 411590 - ето тези мисля, че щяха да станат. Обаче пак си взех Фебест. Предположих, че и Lemforder 22496.01 за Рено е със същия размер, ама звънях в 2-3 фирми, които са ми в по близките квартали: нямали го. Ядосах се и реших, че няма да им звъня пак отново, за да питам дали случайно нямат Spidan или Moog (-а пък за да видя какво имат, трябва да се регистрирам на сайта им с парола, за да не може да влиза всеки да гледа какво продават. - все едно че ще си купувам наркотици от Dark-нета, а не авточасти. ) - И пак си взех Febest MAB-051. Нищо де, то смяната не отнема чак много труд и време, а пък на същото място от другата страна, преди 8 месеца, сложих Febest MAB-022 - да видим сега кой ще изкара повече..
  9. Накрая ще се окаже от някоя тъпотия - например ако е с механичен дистрибутор (делко), си струва да погледнеш дали не е износено едно графитно електродче вътре, както и палеца на делкото. /заб: не знам каква е запалителната система при въпросната кола и двигател. Гледам по авточастите, че има и от двата вида: с разпределител и без. p.s. Със сигурност ще откриете проблема и не е нужно да ходиш точно в определен сервиз, а просто при човек, който разбира повече от развиване на болтчета и смяна на части.
  10. dreadx

    Carisma 1.6 '96

    Не мога да отворя снимките и мисля, че са изтрити. Моля, качете ги някъде другаде.
  11. Някой може ли да ме светне с какво и как може да се замести заден тампон на двигателя на Galant E52A? - по каталог ми излиза MB911266. Звънях в един магазин за японски авточасти и казаха, че могат да ми доставят такъв тампон единствено от марка "TENACITY", ама не можах да намеря по форумите мнения от доволни клиенти, които да са си купили тампони TENACITY и реших да не рискувам. Ако ще си монтирам части със съмнително качество, по-скоро бих пробвал един номер: дето се очиства хубаво гумата от стария тампон и после се отлива нов тампон от полиуретан за лепене на стъкла. По американските форуми твърдят, че става много добре. Даже доста ми се иска да пробвам какво ще стане, но после ще трябва да го чакам пет дена, докато стегне полиуретана, а колата през това време естествено ще стои разглобена. Или трябва да намеря някой да ми подари стар такъв тампон за рециклиране, който да подготвя предварително - но няма такива шансове май. Накрая реших, че ще си търся по размер втулка, която да се набие на преса в старата планка от оригиналния тампон. Но понеже още не съм свалил стария тампон, дори и нямам точни размери на втулката, за да знам какво да търся. Намерих размери от някакъв онлайн каталог : вътрешно ф10.5мм, външно ф71.5мм, дължина 56мм. 1. Кажете моля, ако имате идея втулката с какво може да се замести - например от Тойота, или пък от Пежо..? А от Galant по-късна година дали са същият размер втулките за този тампон? Също има ли някакви други възможни усложнения при смяната? - на две места прочетох, че като тръгнали да развиват болтовете на задния тампон, са се скъсали някои от тях и станало доста по-сложно.. 2. Втори въпрос: Всичко тръгна от десния тампон (този откъм скоростната кутия). Видях, че седи изместен и опира в единия край - викам си: скапан е. Доставиха ми такъв същият от един магазин наблизо (RBI за 28 лв. - пълен комплект с крепежната планка). След това тръгнах да свалям от колата десния тампон. Отвих 4-те гайки и напречния болт, и после се оказа, че не мога да го извадя, защото шпилките стърчат по-високо и няма как да извадя планката, без да спусна поне още 1 см. надолу двигателя, което може да стане ако откача и задния тампон (примерно). Така видях и задния, че е закъсан. Но това нормално ли е, да не излиза тампона откъм скоростите, без да откача още някой тампон и да спускам двигателя надолу? В книжката не пише, че тампонът на скоростите закача в шпилките, а напротив пише, че излиза нормално. Ако някой е сменявал, моля, нека да напише дали е така, за да разбера дали има и още нещо криво в цялата работа? --- edit: size.name е много полезен сайт, в който може да се търсят части по размер. За заден тампон май ще стане FEBI 45060 за по 13-14 лв. от Citroen/Peugeot, след като се разстърже малко на струг старата втулка на задния mitsubishi тампон (без да се избива от планката) и след това новият тампон трябва да се набие в нея + подлагане на някоя и др. шайба ф10, понеже дължината при скобата към двигателя трябва да се докара до 56 мм. FEBI 45060 - ширина[mm]:53,0, вътрешен диаметър [mm]:10,0, външен диаметър [mm]:67,0 Другата простотия, която ми хрумна беше с една екзотична втулка от Toyota, която свободно ще си влезе в старата втулка на тампона и може да се фиксира с някакво сериозно лепило "течен метал" (ама не с Поксипол). Обаче въпросната Тойота е от 1988 и ако някой изобщо има такава Тойота, то сигурно и в Тойотския форум си мислят такива неща, както и аз тук сега, понеже части за нея няма. В крайна сметка мисля да пробвам онова с полиуретана, понеже както може би отдавна сте забелязали, много ме тресе някакво нездраво любопитство към DIY работите, а пък тампони ще си закупя оригинални, за в случай, че не стане. Може ли само да ми кажете по ваши наблюдения, ако е скъсан задния и десния, дали да очаквам, че и предния няма да е наред, или да си измеря височината? - по книжката май даваха, че ако напречният болт е на разстояние (45 мм?) от основата, значи е добре. И ако може нещо да ми отговорите по втория ми въпрос, все ще ми е от полза.
  12. А, зависи - при мен бяха успели напълно да заобиколят системата за празен ход: TPS-a завъртян така, че да не зацепва празния ход, и после от винта на дросел-клапата си настроили оборотите.
  13. Защо не питаш Milen_z да види компютъра, (ако не му трябва цялата кола - да му изпратиш само компютъра в Пловдив).
  14. Свали си сервизна книжка за твоята кола, виж какво и как се настройва по дросел-клапата и огледай дали някой от винтовете има вид да е въртян. виж и това може да ти свърши някаква работа: http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html
  15. Ако е X-Wing освен почистването виж и потенциометъра на дросел-клапата (някой да не го е разместил, или пък да е разместил клапата спрямо него).Когато е студена сама си подава повече газ, понеже се опитва да държи над 1000 об., което ме навежда на мисълта, че моторчето работи.
×
×
  • Създаване...