Премини към съдържание

Хидравлични повдигачи


Ilia Dimitrov

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Имам въпрос за повдигачите. Отскоро имам галант 2,5 1998година и при студен старт ми тракат тези повдигачи около 20 секунди и после няма проблем.

Та трябва ли да се сменят или да се ремонтират нещо или мога да си карам спокойно, че никъде не намерих подобен отговор във форума?

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Имам въпрос за повдигачите. Отскоро имам галант 2,5 1998година и при студен старт ми тракат тези повдигачи около 20 секунди и после няма проблем.

Та трябва ли да се сменят или да се ремонтират нещо или мога да си карам спокойно, че никъде не намерих подобен отговор във форума?

Благодаря

 

Това е един от най-разискваните въпроси във форума. Смени маслото, промий двигателя, но в края на краищата ще трябва да ги смениш. Стават от хюндай соната и струват около 15 лв. бройката.

Една от десетките теми по въпроса http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=17082&st=0&p=177934&hl=повдигачи&fromsearch=1&&do=findComment&comment=177934

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е дали ако например се забавя със смяната до на пролет, може ли да се отрази на двигателя по някакъв начин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме интересува, че моето галантче звучи като трактор сутрин. 100% ли е сигурно, че ще е ок ако се сложат повдигачи от друга кола?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм SLX, ако може дай малко повече инфо за тези от Хюндай Соната, кой модел точно и от къде с тази цена? По нета или? Тествано ли е дали стават има луфт/тракане :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво като потропват при студен старт? Важното е че после не тропат, няма удари по разпределителната система и следователно може да си карате още много време. Може и години :icon_dance:

Моята като я купих някои си мислеха, че е дизел. Цъкаха с език и викаха "бреей, как са го пипнали тоя дизел японците, тц тц тц, едвам се чува". Чукаше един повдигач и понякога още един се включваше в какофонията. След 21 000 км. вече въобще не се чуват. Дано така да продължи де :icon_rock:

 

п.п. от Сонатата стават - двигателят е същият, как няма да станат. 15 х 24 + работата на механика ... са си пари. Карайте спокойно ще кажа аз.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В една от другите теми бях мярнал разисквано че от Хюндай-а изкарвали само 10000км, проверено ли е че стават и карат по последни данни :icon_angel: ? Също по спомен ОЕМ номерата се отличават преди и след фейслифта, само диаметъра на отвора ли е разликата и на всички ли може да се сложат такива?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В една от другите теми бях мярнал разисквано че от Хюндай-а изкарвали само 10000км, проверено ли е че стават и карат по последни данни :icon_angel: ? Също по спомен ОЕМ номерата се отличават преди и след фейслифта, само диаметъра на отвора ли е разликата и на всички ли може да се сложат такива?

Утре ще ви пусна снимки на повдигачи, за да видите, че карането с тях в неизправно положение рано или късно поврежда кобилиците. Ама ваша работа... Хюндайските ще изкарат много повече от полезния живот, оставащ на един галант от 98-99-та година. Купуват се от Виликар, София. Повдигачите преди и фейслифта са заменими, при възможност за избор, да се купят от този след 2000 г., масленият отвор е по-голям.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще ви пусна снимки на повдигачи, за да видите, че карането с тях в неизправно положение рано или късно поврежда кобилиците. ........

 

Освен тракането като мотор "ИЖ" какво друго последствие би могло да има ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще ви пусна снимки на повдигачи, за да видите, че карането с тях в неизправно положение рано или късно поврежда кобилиците. Ама ваша работа... Хюндайските ще изкарат много повече от полезния живот, оставащ на един галант от 98-99-та година.

Грешиш......изкарват около не повече от 20 000 км. в зависимост от маслото и начина на каране, след това трябва да събираш парченцата от тях с магнит ............изпробвано е много пъти , дори и на моята кола.........

 

Освен тракането като мотор "ИЖ" какво друго последствие би могло да има ?

От отново тракане до трошене и повреда в кобилиците .....а и в самите стебла на клапаните ( онзи ден правих такъв случай)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оргинални Mitsubishi - 30лв с ДДС за 1бр, оргинални Хюндай - около 25лв с ДДС за 1бр, различните алтернативи струват около 15лв с ДДС, но изкарват по-малко от 20 000км - какъв е смисъла от експерименти, труда по смяната струва доста?

 

А 2000 \ 16v колко такива повдигача има и евентуално 2500 \ V6 , може някой да иска да знае та да си направи сметка ? :icon_hmm: :rolleyes: :confused1:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От тракане до трошене и повреда в кобилиците .....а и в самите стебла на клапаните ( онзи ден правих такъв случай)

 

Сега като гледам ми става ясно, че не съм задал правилно въпроса, ситуацията е следната моите повдигачи са сменени но старите бяха започнали да повреждат кобилиците и вече има лифт между кобилиците и новите повдигачи.

И сега при каране при лека газ се чува тракане заради луфта между кобилиците и повдигачите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега като гледам ми става ясно, че не съм задал правилно въпроса, ситуацията е следната моите повдигачи са сменени но старите бяха започнали да повреждат кобилиците и вече има лифт между кобилиците и новите повдигачи.

И сега при каране при лека газ се чува тракане заради луфта между кобилиците и повдигачите.

 

Абе и аз чувам, че нещо трака лекичко. А то кво било. :( Няма ли начин да се компенсира някак си този луфт?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С гордост мога да заявя че аз моите ги оправих като ги почистих. Вярно доста си поиграх, но си струваше труда. Държах ги накиснати в нафта за 1 ден, след това всеки един повдигач по отделно промивка с нафта. С тел от кламер през дупката и стискане на ръка докато излязат мизериите. След това отново вече пълни с нафта ги държах още един ден. На третия ден - промивка с масло. Резултата е впечатляващ, колата ми в момента мърка като нова. Но както ви казвам играчката беше голяма и след това имах няколко дена болки в пръстите от стискане :)

 

А иначе относно подмяна, който иска може да пробва тези повдигачи на Topline. Доколкото съм запознат масово ги използват в щатите за подмяна. Аз лично щях да си поръчвам такива, ако не бях оправил моите. А и цената им е много добра:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mitsubishi-Galant-3-0-3-0L-6G72-Valves-Lifters-1999-03-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem230ba301fdQQitemZ150519087613QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оргинални Mitsubishi - 30лв с ДДС за 1бр, оргинални Хюндай - около 25лв с ДДС за 1бр, различните алтернативи струват около 15лв с ДДС, но изкарват по-малко от 20 000км - какъв е смисъла от експерименти, труда по смяната струва доста?

 

Полезната част от този пост се състои в цената на един повдигач в Ратола. Останалото е силно съмнително...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега като гледам ми става ясно, че не съм задал правилно въпроса, ситуацията е следната моите повдигачи са сменени но старите бяха започнали да повреждат кобилиците и вече има лифт между кобилиците и новите повдигачи.

И сега при каране при лека газ се чува тракане заради луфта между кобилиците и повдигачите.

А намалява ли когато колата позагрее? Всъщност повредите са 3 групи - язви по повдигача, ямки-вдлъбнатини на кобилиците и накрая подбити клапани. Тракането идва от едно или комбинация от трите. Иначе повече няма какво да направиш, поне не евтино, ако почнеш да сменяш поетапно кобилици и клапани, къде ще му излезе краят. А иначе не е опасно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да има нараняване по кобилиците и/или стъблата на клапаните и да не тропат? Това при положение че тракането е било като на шевна машина в действие? Според мен не. Не знам, нещо явно е било запецнало или се е отпушило..... А може и да са се промили сами след последното каране със 180 на криуз :icon_blush: преди влизане в бокса за обслужване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да погледне топлайнките в ибей от линка по-горе и да каже мнението ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да погледне топлайнките в ибей от линка по-горе и да каже мнението ..

 

Помня, че преди 2 години проверявах, но ми се струва, че повдигачите на 6а13 и 72-ката и еклипсовите не са еднакви, просто не ставаха за галант. Божо сега ще извади спомени и той.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А този инструмент дали ще стане за нашите мотори..

 

,

го ползват. Според мен ако ще се пробва с измиване, това би било удачен вариант, знам че е по-добре да се махат валовете и да се чисти но след като не е ясно дали ще стане само с промивка, не би си струвало да се разцепва ангренаж.. :icon_hmm: .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този инструмент може да се изработи. Най-лесно е да се намери отнякъде един, който става за целта и да се направи по него. Сигурно ще стане такъв и за такава операция на друг двигател.

Добре де, какъв им е проблемът на тези компенсатори та мине-немине време и си говорим за тях? Ако този 1 мм отвор е малък, има 2 мм бургии :rolleyes: . Свалят се един по един, дупчи се, промива се хубаво, връща се обратно и така до 16/24 бр. - колкото има. Няма да се свалят разпределителните валове.

Като гледам, ударите са в кобилиците и от там трака. Достатъчно е да се получи хлабина от 0,32-0,35 мм и ще започне да трака. Лошо е ако подмине половин мм, защото ударите вече са доста силнички в кобилицата и тя няма да устиска дълго. Ама това много силно ще хлопа ако е стигнало чак 0,5 мм. С леко цъкане може да се кара много километри (хх ххх км).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе вие луди ли сте бре???Какви инструменти, какви пробивания ???

Единствено може с промивка нещо да стане , но гаранция никаква и е доста съмнително че ще стане трайно............

В начален стадий на изпуснал повдигач, почва да се подбива самия той, повдигача...........след известно време освен че се подбива, почва да наранява и сстеблото на клапана,тъй като има пряк контакт с него,ако продължите така, то повдигача се троши и разпада и 1.парченца падат по пружините и въобще в главата вътре в мотора ,и 2. тогава може да се строши и кобилицата ,ако мотора е в "подходящите" обороти...........но да се върнем преди да стане този сценарий.............когато подбие стеблото на клапана, то дори и нови повдигачи да слагате,ако ще и хипер оригинални да са, то пак ще тропа мотора, тъй като вече стеблото на клапана е подбито ..........в този случай ще имате кофти горене, повишен разход на гориво,въглеводородите скачат до небесата, серния окис и той , въглеродния и той и няма да можете да минете ТЮФ, или ГТО.............но това е най малкото от нещата ,които изброих по горе.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мойте два пъти са промивани (за един ден киснене и сглобяване, не като при колегата 3 дена) и след 2-3 месеца пак се разтракват :( Поне на второто разглобяване се видя кои повдигачи са за смяна. Тези повдигачи на топлайн изглеждат много добра оферта обаче дали наистина са различни от тези на 2.5 и 2.0?? Поне на картинката изгледат еднакви :) По размери ли са по-големи/малки ??

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали говорехте по-рано за някакви афтърмаркет повдигачи с отвор 3 мм, а на нашите отворът е "фи" 1 мм? Кое се износва, не могат да се напълнят с масло ли, не могат да го изпуснат ли...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В един руски сайт бях попаднал на таблица за заменимост на части между различни марки. Даваха, че нашите повдигачи са идентични с тези на някои модели Хюндай, Крайслер и Мазда. Бяха посочени и партидните номера на всяка марка. Тогава звънях в IND Комерс/Официален вносител на Хюндай/ - цена по партиден номер - 36лв/бр.за оригинални, звънях в Балканстар, Резервни части Крайслер, партиден номер Крайслер, отговора беше, че това са повдигачи Мицубиши, да се обадя на Резервни части Мицубиши.В Мазда не съм звънял, но в техния форум ревът повече и от нас, а коментираните цени са по-високи/мисля, че бях срещал цена 45лв/бр./

Изводът за мен беше, че с оригинални части от други марки ще е толкова надеждно, колкото с оригинални Мицубиши, но дали ще е по-евтино може да прецените и сами.

 

Интересното при мен е, че никога не са чукали повдигачи на студен мотор, тракат само на добре загрял и от време на време, започват да се чуват около 5000км. след смяна на масло, до следващата смяна, после пак 5000км тишина и спокойствие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...