Премини към съдържание

Икономично шофиране


Препоръчано мнение

6-та и 9-та точка си противоречат. Ако може 6-та точка да бъде заличена...

 

Не си противоречат, защото в единия случай става въпрос за ускорявяне на автомобила при възходяща смяна на предавките, а в другия за движение на максимална предавка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Аз по тая тема не смея да се обадя, че това "икономично каране" не ми е познато :) Но, карането в прекалено ниски обороти също не е икономия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Глупости...

 

Съгласен ! :good:

Като как ще стане при по-добро пълнене

да се намали разхода.....

Увеличава се мощността, но има един

назаобиколим физичен закон за запазване

и превръщане на енергията.

Цялата философия на икономичното каране

му е подчинена.

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Икономичното шофиране най-много зависи от задкормилното устройство ! От моделите на Мицубиши най-икономични са Лансер и Каризма. Защо ли Колт не е ? Колеги с Колт са ми споделяли невероятно високи разходи на гориво! Лансера ми харчи 6,9-8/100 газ градско ! Извънградско - 6,1-6,6/!00 ! Галанта 1997 см3 - 9,2- 11,5/100 градско и 7,1- 8,5/100 извънградско пак газ. Обикновено карането ми е спортно в града. Извън града нормално се движа с около 120-140 км/ч. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Икономичното шофиране най-много зависи от задкормилното устройство ! От моделите на Мицубиши най-икономични са Лансер и Каризма. Защо ли Колт не е ? Колеги с Колт са ми споделяли невероятно високи разходи на гориво! Лансера ми харчи 6,9-8/100 газ градско ! Извънградско - 6,1-6,6/!00 ! Галанта 1997 см3 - 9,2- 11,5/100 градско и 7,1- 8,5/100 извънградско пак газ. Обикновено карането ми е спортно в града. Извън града нормално се движа с около 120-140 км/ч. :mitsu-smiley:

Няма да се съглася с теб , че Колта не е сред най-икономичните. Аз съм със чисто нов Колт 1,5 Di-D (края на 2008). Родителите ми са също с чисто нов Лансър бензин 1,5 - 109к.с. май беше (средата на 2008) ... ами при всички положения моята кола е с 1-2 литра под техния разход при положение , че и двамата карат доста спокойно а аз карам малко по- нервно!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен двете последни точки ми допадат! Всяка кола и по-точно двигател си имат определени максимални стойности на харчене! Аз със Сигмите съм винаги около 16/100, без значение в града или извън него! Това със скорост след 200км/ч, а в града- по-спортничко! Разходи около 4/100 звучат малко... несериозно. Да на всеки му се иска колицата му да харчи толкова, но тя си харчи доста повечко! Карам една малолитражка и да ви кажа под 9/100 май не пада, имам и Приус- но там положението е друго и въпреки всичко разходът под 4.7 в града не е падал, даже да ви кажа по-скоро е около 6-т в момента /градско/, карал съм го и м/у градско доста километри /обиколих Гърция/ максималната скорост е 175 км/ч а разходът около 9.5, та имам предвид че и на Сузукито, което е със същия двигател 1.6 16V разходът е аналогичен само че там скоростта е 200-215 макс. Със сигмата съм 220-240 и разходът е 16, максимум 16.6/100, карам ли я леко и на Cruise може и 10-12/100, но да ви кажа някак си не се издържа да карам с под 160 ;). За Колтовете - моят беше 4х4, но пак 1.6 или 1.8 16V /така и не разбрах- беше юбилеен и .../- разхода му пак между 9 и 12 зависимост от стила и макс скорост 235км/ч! Галант 2.0 литра 16V отново перманентно 4х4 разход между 10 и 13.6 с максимална скорост 220 км/ч!

 

Всичко зависи много от стила на каране, от състоянието на колата /гуми- колко са напомпани- лично аз предпочитам да са по меки т.е. да не са супер твърди т.к. колата трудно спира при високите скорости и по-лесно се пързаля в завоите, което е рисково/, маслото в двигателя е от значение, както и изпускателната система ... Има огромно значение и дали караш на фарове, халогени, климатик и по-специална музика , както има значение и колкото и смешно да ви звучи- дали колата е пастирана, но тези фактори се усещат едва след няколко хиляди километра каране, а не от тук до морето! Има значение на коя бензиностанция и какъв бензин ще се сипе /ако трябва да съм честен с Лукойл 98 харчи повече, но разлика във вървенето няма от 95/ От огромно значение са всякаквите финтифлюшки и измислени спойлери по колата, всичко трябва да си е на мястото! Грайферите на гумите са от значение и типа на самата гума! Фактори има много, но общо взето разходът е винаги около някакви стойности имам в предвид разлика до около 2л./100, ако има нещо по фрапиращо като разлика явно има проблем предимно в колата и в калкулацията или пък в рамките на около 1000 км сте се спускали по някой баир и сте направили 4.0/100 разход ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дизелите, при еднаква кубатура, горят колкото бензиновият мотор - но ако мотора е ГДИ :icon_n_whistling:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дизелите, при еднаква кубатура, горят колкото бензиновият мотор - но ако мотора е ГДИ :icon_n_whistling:

 

Заредил съм А-95 в София ... 488км - 53л. средно 150-160км/ч. (неикономично каране)

В една друга тема бях писал, че ще правя нов опит с А-98 и ще направим лампата GDI eco да свети през повечето време :)

 

Резултатите очаквайте довечера. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз по тая тема не смея да се обадя, че това "икономично каране" не ми е познато :) Но, карането в прекалено ниски обороти също не е икономия.

 

Разбира се, че не е икономия да се кара в ниските. Това е най-неикономичният режим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Икономичното шофиране най-много зависи от задкормилното устройство ! От моделите на Мицубиши най-икономични са Лансер и Каризма. Защо ли Колт не е ? Колеги с Колт са ми споделяли невероятно високи разходи на гориво! Лансера ми харчи 6,9-8/100 газ градско ! Извънградско - 6,1-6,6/!00 ! Галанта 1997 см3 - 9,2- 11,5/100 градско и 7,1- 8,5/100 извънградско пак газ. Обикновено карането ми е спортно в града. Извън града нормално се движа с около 120-140 км/ч. :mitsu-smiley:

 

Абе как ги отчитате тези разходи, не е ясно... Пак глупости.

 

п.с. Също зависи дали си дебел или слаб. Ако си дебел, харчи с 1 литър повече :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Дизеловите мотори са по-икономични от бензиновите !!! За бензиновите говоря. :mitsu-smiley:

 

А при мен и дизелите не са икономични :D

.......

Иначе ако говорим за София най - икономично се кара нощем, лятото и по празниците :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Радват ме толкова смислени и задълбочени разсъждения! Искам да споделя и нещо от моя опит - при възможност намалявам преди светофара да смени на зелено, като избягвам тръгване от място. За целта ако има 10-ина секунди до смяната не чакам да стигна до там и да набия спирачки, а намалявам скоростта по-рано и вместо от място ускорявам от 10-15 км/ч. Наградата не е никак малка компа ми показва 9/100 ако въртя само в града и извън пиковете.

В подкрепа на Петър Г мисля, че интензивното, но кратко ускорение и четвърта почти без газ оставя повече бенз в баката! Защо да не караме повече със същото гориво :)???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки път и аз това се питам и пак карам по-малко км.... с единица гориво.... Сега, покрай бебока, току-виж се кротна.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми обясни защо е по-икономично, като видиш, че светва червено, да почнеш да сваляш 4та-3та-2ра-1ва, а не просто да изключиш и да пуснеш по инерция?

От това превключване на предавките със сигурност си скапваш съединителя, намаляваш пътя, който ще изминеш сравнено с изключен двигател от скорост, а и като превключваш предавките надолу има опасност стрелката на оборотомера да влезе в червеното... :icon_n_ermm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми обясни защо е по-икономично, като видиш, че светва червено, да почнеш да сваляш 4та-3та-2ра-1ва, а не просто да изключиш и да пуснеш по инерция?

От това превключване на предавките със сигурност си скапваш съединителя, намаляваш пътя, който ще изминеш сравнено с изключен двигател от скорост, а и като превключваш предавките надолу има опасност стрелката на оборотомера да влезе в червеното... :icon_n_ermm:

 

Вероятно визираш Ангел, но той не е казал че превключва на по ниски предавки наближавайки светофара. Идеята е като се приближаваш към кръстовището и чакаш всеки момент да дойде зеленото, то да си намалил скоростта и самото приближаване да е по-бавно /ако позволява обстановката/ и после като светне зелено - не се тръгва от пълен покой и това е смисъла на икономията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как отчитам разхода. Колата е купена юни 2008 на 138 000 км. Всяко зареждане е записано и винаги е full. Изминати са 8775 км. От тях 4463 км. градско и 4312 км. извънградско. И средния разход за този пробег е 7,03 литра. Разликата от показанията на борд-компютъра е 0,5 литра. Компа показва по-толям разход. За нафта е дадено 1398,59 лв. Средна цена за литър нафта - 2,22 лева. Градското е почти изцяло във варненските задръствания

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как отчитам разхода. Колата е купена юни 2008 на 138 000 км. Всяко зареждане е записано и винаги е full. Изминати са 8775 км. От тях 4463 км. градско и 4312 км. извънградско. И средния разход за този пробег е 7,03 литра. Разликата от показанията на борд-компютъра е 0,5 литра. Компа показва по-толям разход. За нафта е дадено 1398,59 лв. Средна цена за литър нафта - 2,22 лева. Градското е почти изцяло във варненските задръствания

 

При тоя голям пробег както си го засичаш, ще ти е най-точна сметката за разхода. Дори ми се струва че 7/100 л. среден разход малко е множко. Ама щом така излиза. Излиза, че градското да ти е към 8л., а извънградското към 6 литра. За този двигател е много това, поне както му дават спецификацията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4,9 извън градско(до 110км/ч, 2900 оборота, 7, 6 градско и 8 магистрално(160км/ч средна скорост и яко ефектни изпреварвания.),със семейна кола без семейството.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе,хора...спрете с тия разходи,че почнах да се депресирам. :mega_shok: Разходи от 5,6,7/100-това е нещо напълно непознато за мен. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Машинката е уникална, и това че е непозната не значи че е сложна, напротив.На техпреглед вече се отказаха да мерят вредните емисии, защото апаратурата не отчита такива.Единственото притеснение е компютърния блок, но пък е от най добрите компютри...Пък и Мерцедес поеха сервизното обслужване, това значи скъпо но рядко посещение в чистилището.А нашего брата бързо разгадаха мистериите и стана и евтино.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4,9 извън градско(до 110км/ч, 2900 оборота, 7, 6 градско и 8 магистрално(160км/ч средна скорост и яко ефектни изпреварвания.),със семейна кола без семейството.

Тука, струва ми се, малко се поувличаш....

Каризмата дава около 0.5/100 по-малък разход от ван-а, а при 160 средна ??? 8/100 ми се струва нереално. Допускам, че гумите са ти по-ниски и от там се манипулира отчитането на компа.

Ще си истински щастливец, ако се отчетеш само с 1 литър отгоре на всяко замерване!

На мен от около 6.5/100 при 130 на 160 ми скача на 9 без да ускорявам повече! Ванът е поне с педя по-висок и няма как да се разминеш с толкова!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-обичам в града, когато няма движение, да закрепя каризмата на 1 000 оборота на четвърта предавка. В зависимост от наклона на пътя/трябва да е що-годе равно, де/ скороста е между 30 и 40 км/час. Разхода тогава е от 3.2 до 4.8 л.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-много обичам на места като айстоския проход, завоите по пътя за Бургас, пътя от ст. Загора към минералните бани и т.н. да не падам под 4-5 000 оборота и да наказвам лошо големи талиги. За разход няма да говоря... Аз на един събор в Бургас, няколко колеги с галанти коментираха разходи, а на мен ми беше неудобно да си кажа :D Само обещавам, че няма да тормозя япончето, но уви... Когато го спра да отпочине, генерацията му пращи като прегряла печка. Именно затова го обичам толкова много този автомобил, заради емоцията която ми дава :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При толкова много и обективни мнения ми е интересно следното: при какви условия е тестван съответния автомобил от производителя, за да се получат посочените "заводски" цифри за разход за всеки модел. Визирам натоварване на автомобила, ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ на теста, атмосферни условия, вид гориво и смазочни масла и други подобни, свързани с изпитанията. Ако някой може да сподели за тези условия, ще съм много благодарен.

И да си призная, много се забавлявам, докато чета и слушам подобни мнение (разбира се, не само в нашия форум, а и от познати шофьори). Някак си естествено стигам до извода, че хората си купуват автомобил не за да се возят и да си вършат работата, а само да мерят с колко литра колко километра изминават.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...