Peter G Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 6-та и 9-та точка си противоречат. Ако може 6-та точка да бъде заличена... Не си противоречат, защото в единия случай става въпрос за ускорявяне на автомобила при възходяща смяна на предавките, а в другия за движение на максимална предавка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Аз по тая тема не смея да се обадя, че това "икономично каране" не ми е познато Но, карането в прекалено ниски обороти също не е икономия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Глупости... Съгласен ! :good: Като как ще стане при по-добро пълненеда се намали разхода.....Увеличава се мощността, но има единназаобиколим физичен закон за запазванеи превръщане на енергията.Цялата философия на икономичното каранему е подчинена.Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gorin Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 :mitsu-smiley: Икономичното шофиране най-много зависи от задкормилното устройство ! От моделите на Мицубиши най-икономични са Лансер и Каризма. Защо ли Колт не е ? Колеги с Колт са ми споделяли невероятно високи разходи на гориво! Лансера ми харчи 6,9-8/100 газ градско ! Извънградско - 6,1-6,6/!00 ! Галанта 1997 см3 - 9,2- 11,5/100 градско и 7,1- 8,5/100 извънградско пак газ. Обикновено карането ми е спортно в града. Извън града нормално се движа с около 120-140 км/ч. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 :mitsu-smiley: Икономичното шофиране най-много зависи от задкормилното устройство ! От моделите на Мицубиши най-икономични са Лансер и Каризма. Защо ли Колт не е ? Колеги с Колт са ми споделяли невероятно високи разходи на гориво! Лансера ми харчи 6,9-8/100 газ градско ! Извънградско - 6,1-6,6/!00 ! Галанта 1997 см3 - 9,2- 11,5/100 градско и 7,1- 8,5/100 извънградско пак газ. Обикновено карането ми е спортно в града. Извън града нормално се движа с около 120-140 км/ч. :mitsu-smiley:Няма да се съглася с теб , че Колта не е сред най-икономичните. Аз съм със чисто нов Колт 1,5 Di-D (края на 2008). Родителите ми са също с чисто нов Лансър бензин 1,5 - 109к.с. май беше (средата на 2008) ... ами при всички положения моята кола е с 1-2 литра под техния разход при положение , че и двамата карат доста спокойно а аз карам малко по- нервно! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 На мен двете последни точки ми допадат! Всяка кола и по-точно двигател си имат определени максимални стойности на харчене! Аз със Сигмите съм винаги около 16/100, без значение в града или извън него! Това със скорост след 200км/ч, а в града- по-спортничко! Разходи около 4/100 звучат малко... несериозно. Да на всеки му се иска колицата му да харчи толкова, но тя си харчи доста повечко! Карам една малолитражка и да ви кажа под 9/100 май не пада, имам и Приус- но там положението е друго и въпреки всичко разходът под 4.7 в града не е падал, даже да ви кажа по-скоро е около 6-т в момента /градско/, карал съм го и м/у градско доста километри /обиколих Гърция/ максималната скорост е 175 км/ч а разходът около 9.5, та имам предвид че и на Сузукито, което е със същия двигател 1.6 16V разходът е аналогичен само че там скоростта е 200-215 макс. Със сигмата съм 220-240 и разходът е 16, максимум 16.6/100, карам ли я леко и на Cruise може и 10-12/100, но да ви кажа някак си не се издържа да карам с под 160 ;). За Колтовете - моят беше 4х4, но пак 1.6 или 1.8 16V /така и не разбрах- беше юбилеен и .../- разхода му пак между 9 и 12 зависимост от стила и макс скорост 235км/ч! Галант 2.0 литра 16V отново перманентно 4х4 разход между 10 и 13.6 с максимална скорост 220 км/ч! Всичко зависи много от стила на каране, от състоянието на колата /гуми- колко са напомпани- лично аз предпочитам да са по меки т.е. да не са супер твърди т.к. колата трудно спира при високите скорости и по-лесно се пързаля в завоите, което е рисково/, маслото в двигателя е от значение, както и изпускателната система ... Има огромно значение и дали караш на фарове, халогени, климатик и по-специална музика , както има значение и колкото и смешно да ви звучи- дали колата е пастирана, но тези фактори се усещат едва след няколко хиляди километра каране, а не от тук до морето! Има значение на коя бензиностанция и какъв бензин ще се сипе /ако трябва да съм честен с Лукойл 98 харчи повече, но разлика във вървенето няма от 95/ От огромно значение са всякаквите финтифлюшки и измислени спойлери по колата, всичко трябва да си е на мястото! Грайферите на гумите са от значение и типа на самата гума! Фактори има много, но общо взето разходът е винаги около някакви стойности имам в предвид разлика до около 2л./100, ако има нещо по фрапиращо като разлика явно има проблем предимно в колата и в калкулацията или пък в рамките на около 1000 км сте се спускали по някой баир и сте направили 4.0/100 разход ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gorin Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 :mitsu-smiley: Дизеловите мотори са по-икономични от бензиновите !!! За бензиновите говоря. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Дизелите, при еднаква кубатура, горят колкото бензиновият мотор - но ако мотора е ГДИ :icon_n_whistling: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Дизелите, при еднаква кубатура, горят колкото бензиновият мотор - но ако мотора е ГДИ :icon_n_whistling: Заредил съм А-95 в София ... 488км - 53л. средно 150-160км/ч. (неикономично каране) В една друга тема бях писал, че ще правя нов опит с А-98 и ще направим лампата GDI eco да свети през повечето време Резултатите очаквайте довечера. ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Аз по тая тема не смея да се обадя, че това "икономично каране" не ми е познато Но, карането в прекалено ниски обороти също не е икономия. Разбира се, че не е икономия да се кара в ниските. Това е най-неикономичният режим. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 :mitsu-smiley: Икономичното шофиране най-много зависи от задкормилното устройство ! От моделите на Мицубиши най-икономични са Лансер и Каризма. Защо ли Колт не е ? Колеги с Колт са ми споделяли невероятно високи разходи на гориво! Лансера ми харчи 6,9-8/100 газ градско ! Извънградско - 6,1-6,6/!00 ! Галанта 1997 см3 - 9,2- 11,5/100 градско и 7,1- 8,5/100 извънградско пак газ. Обикновено карането ми е спортно в града. Извън града нормално се движа с около 120-140 км/ч. :mitsu-smiley: Абе как ги отчитате тези разходи, не е ясно... Пак глупости. п.с. Също зависи дали си дебел или слаб. Ако си дебел, харчи с 1 литър повече :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 :mitsu-smiley: Дизеловите мотори са по-икономични от бензиновите !!! За бензиновите говоря. :mitsu-smiley: А при мен и дизелите не са икономични :D.......Иначе ако говорим за София най - икономично се кара нощем, лятото и по празниците :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel P Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Радват ме толкова смислени и задълбочени разсъждения! Искам да споделя и нещо от моя опит - при възможност намалявам преди светофара да смени на зелено, като избягвам тръгване от място. За целта ако има 10-ина секунди до смяната не чакам да стигна до там и да набия спирачки, а намалявам скоростта по-рано и вместо от място ускорявам от 10-15 км/ч. Наградата не е никак малка компа ми показва 9/100 ако въртя само в града и извън пиковете.В подкрепа на Петър Г мисля, че интензивното, но кратко ускорение и четвърта почти без газ оставя повече бенз в баката! Защо да не караме повече със същото гориво ??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Всеки път и аз това се питам и пак карам по-малко км.... с единица гориво.... Сега, покрай бебока, току-виж се кротна..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 21 април 2009 Сподели Публикувано 21 април 2009 Някой може ли да ми обясни защо е по-икономично, като видиш, че светва червено, да почнеш да сваляш 4та-3та-2ра-1ва, а не просто да изключиш и да пуснеш по инерция? От това превключване на предавките със сигурност си скапваш съединителя, намаляваш пътя, който ще изминеш сравнено с изключен двигател от скорост, а и като превключваш предавките надолу има опасност стрелката на оборотомера да влезе в червеното... :icon_n_ermm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 21 април 2009 Сподели Публикувано 21 април 2009 Някой може ли да ми обясни защо е по-икономично, като видиш, че светва червено, да почнеш да сваляш 4та-3та-2ра-1ва, а не просто да изключиш и да пуснеш по инерция? От това превключване на предавките със сигурност си скапваш съединителя, намаляваш пътя, който ще изминеш сравнено с изключен двигател от скорост, а и като превключваш предавките надолу има опасност стрелката на оборотомера да влезе в червеното... :icon_n_ermm: Вероятно визираш Ангел, но той не е казал че превключва на по ниски предавки наближавайки светофара. Идеята е като се приближаваш към кръстовището и чакаш всеки момент да дойде зеленото, то да си намалил скоростта и самото приближаване да е по-бавно /ако позволява обстановката/ и после като светне зелено - не се тръгва от пълен покой и това е смисъла на икономията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 21 април 2009 Сподели Публикувано 21 април 2009 Как отчитам разхода. Колата е купена юни 2008 на 138 000 км. Всяко зареждане е записано и винаги е full. Изминати са 8775 км. От тях 4463 км. градско и 4312 км. извънградско. И средния разход за този пробег е 7,03 литра. Разликата от показанията на борд-компютъра е 0,5 литра. Компа показва по-толям разход. За нафта е дадено 1398,59 лв. Средна цена за литър нафта - 2,22 лева. Градското е почти изцяло във варненските задръствания Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 21 април 2009 Сподели Публикувано 21 април 2009 Как отчитам разхода. Колата е купена юни 2008 на 138 000 км. Всяко зареждане е записано и винаги е full. Изминати са 8775 км. От тях 4463 км. градско и 4312 км. извънградско. И средния разход за този пробег е 7,03 литра. Разликата от показанията на борд-компютъра е 0,5 литра. Компа показва по-толям разход. За нафта е дадено 1398,59 лв. Средна цена за литър нафта - 2,22 лева. Градското е почти изцяло във варненските задръствания При тоя голям пробег както си го засичаш, ще ти е най-точна сметката за разхода. Дори ми се струва че 7/100 л. среден разход малко е множко. Ама щом така излиза. Излиза, че градското да ти е към 8л., а извънградското към 6 литра. За този двигател е много това, поне както му дават спецификацията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 21 април 2009 Сподели Публикувано 21 април 2009 4,9 извън градско(до 110км/ч, 2900 оборота, 7, 6 градско и 8 магистрално(160км/ч средна скорост и яко ефектни изпреварвания.),със семейна кола без семейството. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 21 април 2009 Сподели Публикувано 21 април 2009 Абе,хора...спрете с тия разходи,че почнах да се депресирам. :mega_shok: Разходи от 5,6,7/100-това е нещо напълно непознато за мен. :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekil Публикувано 21 април 2009 Сподели Публикувано 21 април 2009 Машинката е уникална, и това че е непозната не значи че е сложна, напротив.На техпреглед вече се отказаха да мерят вредните емисии, защото апаратурата не отчита такива.Единственото притеснение е компютърния блок, но пък е от най добрите компютри...Пък и Мерцедес поеха сервизното обслужване, това значи скъпо но рядко посещение в чистилището.А нашего брата бързо разгадаха мистериите и стана и евтино. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel P Публикувано 22 април 2009 Сподели Публикувано 22 април 2009 4,9 извън градско(до 110км/ч, 2900 оборота, 7, 6 градско и 8 магистрално(160км/ч средна скорост и яко ефектни изпреварвания.),със семейна кола без семейството.Тука, струва ми се, малко се поувличаш....Каризмата дава около 0.5/100 по-малък разход от ван-а, а при 160 средна ??? 8/100 ми се струва нереално. Допускам, че гумите са ти по-ниски и от там се манипулира отчитането на компа. Ще си истински щастливец, ако се отчетеш само с 1 литър отгоре на всяко замерване!На мен от около 6.5/100 при 130 на 160 ми скача на 9 без да ускорявам повече! Ванът е поне с педя по-висок и няма как да се разминеш с толкова! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 22 април 2009 Сподели Публикувано 22 април 2009 Най-обичам в града, когато няма движение, да закрепя каризмата на 1 000 оборота на четвърта предавка. В зависимост от наклона на пътя/трябва да е що-годе равно, де/ скороста е между 30 и 40 км/час. Разхода тогава е от 3.2 до 4.8 л. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 април 2009 Сподели Публикувано 22 април 2009 Най-много обичам на места като айстоския проход, завоите по пътя за Бургас, пътя от ст. Загора към минералните бани и т.н. да не падам под 4-5 000 оборота и да наказвам лошо големи талиги. За разход няма да говоря... Аз на един събор в Бургас, няколко колеги с галанти коментираха разходи, а на мен ми беше неудобно да си кажа :D Само обещавам, че няма да тормозя япончето, но уви... Когато го спра да отпочине, генерацията му пращи като прегряла печка. Именно затова го обичам толкова много този автомобил, заради емоцията която ми дава Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
наката Публикувано 24 април 2009 Сподели Публикувано 24 април 2009 При толкова много и обективни мнения ми е интересно следното: при какви условия е тестван съответния автомобил от производителя, за да се получат посочените "заводски" цифри за разход за всеки модел. Визирам натоварване на автомобила, ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ на теста, атмосферни условия, вид гориво и смазочни масла и други подобни, свързани с изпитанията. Ако някой може да сподели за тези условия, ще съм много благодарен. И да си призная, много се забавлявам, докато чета и слушам подобни мнение (разбира се, не само в нашия форум, а и от познати шофьори). Някак си естествено стигам до извода, че хората си купуват автомобил не за да се возят и да си вършат работата, а само да мерят с колко литра колко километра изминават. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.