kim69 Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Здравейте колеги! Нека всеки да сподели своя опит в икономично шофиране. Мисля, че ще се заформи интересна дискусия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Здравейте колеги! Нека всеки да сподели своя опит в икономично шофиране. Мисля, че ще се заформи интересна дисусия. Имаше доста такива.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Здравейте колеги! Нека всеки да сподели своя опит в икономично шофиране. Мисля, че ще се заформи интересна дискусия. Не гледаш разхода и си свиркаш :D :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Охо, спец съм в тази част! Рекорда ми е 14,5/100км. градско........но това да не си помислиш, че е горната граница! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyuli Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Е добре сте вие с по 14,5/100. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krisi Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Колега,повече може да споделим за високият разход......... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Правил съм 5,8л градско, но събота обедно, като ходих да пострелям покрай Герман Улиците бяха доста спокойни ... :specool: Иначе трудно се кара икономично. Основната причина е , че ако не настъпваш газта всеки се бута пред теб и винаги си последен и прее*ан. А аз много мразя някой да се опитва да ме прецаква. Та накратко - наглеците и задръстванията са основния фактор за високия ни разход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Моят автомобил си има лампичка GDI eco каквото и да значи :rolleyes: ... ми 12-13 из града с мойто хулиганско каране :icon_blush: . Типтроник и климатика не се спира! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Все пак основните неща за мен са следните:1) плавно потегляне - около 1400 об/мин.2) на 1800-2000 превключвам на втора предавка3) подавам плавно газ (без да се чувства ускорението в колата) и на същите обороти минавам на трета4) 4-та включвам на 50 и карам на нея. Пета на 70. За 2.5-мотора, а сигурно и за другите модели Митсубишита, предполагам също може да се кара на V-та със 70 км/ч. На баир нагоре минавам на 4-та и държа около 2000 об/мин.Накратко, за да си икономичен (и екологичен) караш с галене на газта, без резки натискания и ускорения. Има възможност и за изключване от скорост ако следва дори леко баирче надолу. Вариантът гасене на двигателя го изключвам по разбираеми причини. При приближаване на светофар, когато е ясно че ще те "хване" червеното, отпускаш газта и приближаваш спирайки на компресия (без газ). Постепенно връщаш предавките и в последния момент натискаш спирачката. Колкото по-малко натискаш спирачката, толкова по-икономичен си.Важно е да държиш прилична средна скорост, а не тук да караш със 160-180, а по-нататък да креташ с 80. По-добре е да държиш 110 през цялото време и ще изминеш пътя с по-малко гориво. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 15 април 2009 Сподели Публикувано 15 април 2009 Последното изречение на Анди е най-вярно - най-икономичната скорост е постоянната скорост. Е, де, не 180 постоянно....Дали ще запаля гумите, като тръгвам (не, че го правя) и като достигна скорост 110 за 10 сек. и се кротна там на дълъг път - пак е икономично..... Ама на кой път да я поддържам тази скорост? Няма такъв път в Бг, където да караш така.... От опит и експерименти мога да ти дам следните данни на моята кола (на газ):По магистралата София-Пловдив - Сливен - разход от 10 (при мъгла) до 15/100По подбалканската никога не мога да стигна разход 11/100, а не я галя.... С две думи - ако караш по метода "Прав десен крак" - няма как да е икономично.Разбира се - всяко плавно движение, равномерна скорост, без резки изпълнения - можеш да разчиташ на някаква икономичност..... Ако не ти харесва този стил на каране - само покупката на акции на Нефтохим могат да бъдат някакво утешение Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 16 април 2009 Сподели Публикувано 16 април 2009 Най-икономично от Благоевград до Солун и обратно, обаче нощно каране - 5.2/100 km Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 16 април 2009 Сподели Публикувано 16 април 2009 Колега,повече може да споделим за високият разход......... :DСакън..... през зимата ми е 24/100км. градско, сега го свалих на 18-19 на 100км. :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 16 април 2009 Сподели Публикувано 16 април 2009 Сакън..... през зимата ми е 24/100км. градско, сега го свалих на 18-19 на 100км. :icon_crying:Ники, то с такси по евтино, бе човек :icon_dance: Иначе Анди правилно го е написал: плавно потегляне и плавно ускорение, ако искате да ви гори малко. Това за сменянето на скоростите на 2000 об. не съм сигурен дали е по-икономично от на 2500, да речем... Има и нещо друго шестака е кеф да го караш по-бързичко. За мен е странно да имаш бензинов шестак и да го лигавиш с цел икономия. На мен в София без да се съобразявам с икономичността на карането ми дава около 13-14 на сто. Мотора гори около 3,5 на сто :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 16 април 2009 Сподели Публикувано 16 април 2009 Веднъж направих 4,2 като идвах от хижа Петрохан. 4 чоека и бая багаж ... обаче наклона през повечето път беше в моя полза :D Иначе зимата средния ми дневен градски разход идваше към 12-16, но пътувам САМО в задръствания и докато загрее колата стигам пред офиса :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikon Публикувано 16 април 2009 Сподели Публикувано 16 април 2009 моя най-малко изкара последната събота и неделя, където средния разход за 700км каране беше около 7/100 при положение че 40% от времето съм го карал със около 140 и в кратки моменти на изпреварване със 150-160 (тия вибрации още не са се оправили да им се не види). През останалото време със 80-100, че валеше дъжд и не беше много за високи скорости. А ако ще си говорим за високи разходи, аз съм му изкарвал около 28-30/100 преди да изкарам книжката :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 април 2009 Сподели Публикувано 17 април 2009 Аз постигам 4.2-4.6 разход извънградско, 6.8 през Шипка, някъде 6-7.2 градско, градско по баирите около 9-10...Това при условие че се зачитат пътните знаци. За Каризмата най-икономична е между 2000 и 2100 оборота. При джигитско каране разхода ви е известен, няма да го споменавам. Данните са със зимните гуми, днес сложих, летни може да падне. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 17 април 2009 Сподели Публикувано 17 април 2009 Аз постигам 4.2-4.6 разход извънградско, 6.8 през Шипка, някъде 6-7.2 градско, градско по баирите около 9-10...Това при условие че се зачитат пътните знаци. За Каризмата най-икономична е между 2000 и 2100 оборота. При джигитско каране разхода ви е известен, няма да го споменавам. Данните са със зимните гуми, днес сложих, летни може да падне. :DМалеее...че ти се возиш безплатно бре,аз под 13/градско/не мога да сваля. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 април 2009 Сподели Публикувано 17 април 2009 Ми твойто е V6 бре, пък и аз в тоя преиод 2 месеца, за всеки имах акт за нещо и се научих да карам бавно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 18 април 2009 Сподели Публикувано 18 април 2009 Днес мисля да пробвам с бутане...да видя колко ще ми даде :hysterical: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 18 април 2009 Сподели Публикувано 18 април 2009 Моята в момента върви само така..... и на буксир.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 18 април 2009 Сподели Публикувано 18 април 2009 Препечатано от друг форум, ама не е лошо... 1. Намалете излишните килограми --------------------------------------------------------------------------------Автомобилът е като човека. Натрупаното в повече тегло само го затормозява и не води до нищо хубаво. Изхвърлете всички ненужни каси от напитки, туби от антифриз и прочие "баласт". Така ще свалите 40, а нерядко и повече излишни килограми. При модерен автомобил от среден размер 100 кг в повече водят до около половин литър преразход на гориво. --------------------------------------------------------------------------------2. Махнете багажниците от покрива --------------------------------------------------------------------------------Човек не може да променя конструкцията на автомобила си. Често може да се видят обаче коли, които "мъкнат" по покривите си разни багажници за ски, въпреки че в момента никой няма нужда от тях. Преразходът от тях обаче възлиза средно на половин литър гориво на 100 км. Добавянето на един велосипед на капака пък се превръща в истински кошмар, защото покачването на разхода може да нарасне до безумните 5 литра на всеки 100 км пробег. --------------------------------------------------------------------------------3. Слагайте висококачествено масло --------------------------------------------------------------------------------Качественото смазване води до по-ефективна работа на всяка машина, а в дългосрочен план - и до значителни икономии. По тази причина при следващата смяна налейте висококачествено масло. Модерните смазващи течности с вискозитетен клас 0W или 5W са изключително важен компонент за намаляване разхода на гориво. Един литър от синтетичните струва малко повече, но снижава разхода с до пет процента. --------------------------------------------------------------------------------4. Напомпайте гумите --------------------------------------------------------------------------------Налягането в гумите е изключително важен компонент в общата енергийна схема. Те са изградени от различни пластове, които се трият помежду си, отделят топлина и изразходват енергия. Колкото по-меки са, толкова по-валидно е това. Затова нашият съвет е да не пестите въздуха и непрекъснато да поддържате предписаното максимално налягане. --------------------------------------------------------------------------------5. При продължително спиране гасете двигателя --------------------------------------------------------------------------------Двигател, който работи в състояние на покой на автомобила, не извършва никаква полезна работа - само харчи гориво и замърсява околната среда. Затова, спрете ли за повече от 15 секунди, гасете мотора. Ще се зарадвате на цял спестен литър бензин. Това е особено важно във все по-натоварения трафик на големите градове. --------------------------------------------------------------------------------6. Пълна газ и бързо превключване --------------------------------------------------------------------------------на предавките На пръв поглед звучи абсурдно, но е факт - ускоряването с пълна газ може да спести до десет процента гориво при бензинов двигател. Това правило обаче е валидно само при механична трансмисия. При пълна газ дроселовата клапа не създава почти никакво съпротивление в смукателния тракт, поради което се подобряват пълненето и ефективността на горивните процеси. --------------------------------------------------------------------------------7. Поддържайте ниски обороти --------------------------------------------------------------------------------Поддържането на оборотите в по-ниската част на скалата ще намали значително разхода ви на гориво. Ето ви един нагледен пример - при движение на пета предавка с 50 км/ч Форд Фокус 1.8 изразходва само 4 литра/100 км, докато поддържането на същата скорост на втора предавка "гълта" по 8,7 литра... --------------------------------------------------------------------------------8. Откажете се от навика "газ-спирачки" --------------------------------------------------------------------------------Много е важно да се научите да предвиждате ситуациите. Не бива да връхлитате бясно върху движещия се отпред автомобил или да удряте рязко спирачки по светофарите. Не трябва и да ускорявате рязко, и след това рязко да спирате. Спортните амбиции в града са абсолютно излишни. Движете се с отпуснат педал на газта и оставете автомобила да върви по инерция. --------------------------------------------------------------------------------9. Не натискайте педала до дупка --------------------------------------------------------------------------------Движението с максимална скорост е абсолютно непрепоръчително. Няма автомобил, който да не харчи безумно в режим на постоянно пълно натоварване с пълна газ. --------------------------------------------------------------------------------10. Ще пътувате по-дълго, ако пестите тока --------------------------------------------------------------------------------Електричеството в автомобила се произвежда от генератор, който от своя страна се задвижва от двигателя. Ако включите повече консуматори, разходът на гориво съвсем логично ще се покачи. Ето няколко цифри, които ясно показват за какво става дума и каква енергия ви коства всеки от електроконсуматорите и съответстващия разход на гориво на всеки 100 км:климатична инсталация 0,5 до 1 л фарове за мъгла 0,1 до 0,3 л вентилатор 0,08 до 0,3 л радиоприемник 0,06 до 0,21 л аудиосистема 0,2 до 0,7 л -------------------------------------------------------------------------------- 11. Зареждайте сутрин -------------------------------------------------------------------------------- През зимата това не е от особено значение, но през лятотото е добре да спазвате правилото. Горивото се сипва от бензиностанцията на литри - тоест на обем. Сутрин, когато е по-хладно, то е с намален обем и затова ще спечелите до половин литър, ако напълните целия резервоар. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gepito-vt Публикувано 18 април 2009 Сподели Публикувано 18 април 2009 Днес от гр.Велико Търново до гр.Стамболийски и обратно(420 км.)Каризмата ми изгори 23 л. бензин.По мои сметки това прави 5,5л.\100км.Натоварена с двама души(шофьор и пасажер)+80 кг. в багажника и максимум 120 км\ч.,гуми 15" 205\60\15.:icon_dance: :icon_n_king: :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 18 април 2009 Admin Сподели Публикувано 18 април 2009 Колеги, премествам темата в главния раздел . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 18 април 2009 Сподели Публикувано 18 април 2009 6. Пълна газ и бързо превключване --------------------------------------------------------------------------------на предавките На пръв поглед звучи абсурдно, но е факт - ускоряването с пълна газ може да спести до десет процента гориво при бензинов двигател. Това правило обаче е валидно само при механична трансмисия. При пълна газ дроселовата клапа не създава почти никакво съпротивление в смукателния тракт, поради което се подобряват пълненето и ефективността на горивните процеси. Глупости... При wide open trottle и ниски обороти сместа е най-богата, ЕКУ е в режим на отворена обратна връзка и тогава разходът е поне 30 литра на 100км. A колата, особено ако е слабичка, няма да достигне крайната установена скорост обратно пропорционално по-бързо на разхода при ускорението. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Препечатано от друг форум, ама не е лошо... 6-та и 9-та точка си противоречат. Ако може 6-та точка да бъде заличена... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.