Премини към съдържание

Икономично шофиране


Препоръчано мнение

Здравейте колеги! Нека всеки да сподели своя опит в икономично шофиране. Мисля, че ще се заформи интересна дискусия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте колеги! Нека всеки да сподели своя опит в икономично шофиране. Мисля, че ще се заформи интересна дисусия.

 

Имаше доста такива....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Нека всеки да сподели своя опит в икономично шофиране. Мисля, че ще се заформи интересна дискусия.

 

Не гледаш разхода и си свиркаш :D :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правил съм 5,8л градско, но събота обедно, като ходих да пострелям покрай Герман :) Улиците бяха доста спокойни ... :specool:

Иначе трудно се кара икономично. Основната причина е , че ако не настъпваш газта всеки се бута пред теб и винаги си последен и прее*ан. А аз много мразя някой да се опитва да ме прецаква.

Та накратко - наглеците и задръстванията са основния фактор за високия ни разход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят автомобил си има лампичка GDI eco каквото и да значи :rolleyes: ... ми 12-13 из града с мойто хулиганско каране :icon_blush: . Типтроник и климатика не се спира!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все пак основните неща за мен са следните:

1) плавно потегляне - около 1400 об/мин.

2) на 1800-2000 превключвам на втора предавка

3) подавам плавно газ (без да се чувства ускорението в колата) и на същите обороти минавам на трета

4) 4-та включвам на 50 и карам на нея. Пета на 70. За 2.5-мотора, а сигурно и за другите модели Митсубишита, предполагам също може да се кара на V-та със 70 км/ч.

На баир нагоре минавам на 4-та и държа около 2000 об/мин.

Накратко, за да си икономичен (и екологичен) караш с галене на газта, без резки натискания и ускорения. Има възможност и за изключване от скорост ако следва дори леко баирче надолу. Вариантът гасене на двигателя го изключвам по разбираеми причини.

При приближаване на светофар, когато е ясно че ще те "хване" червеното, отпускаш газта и приближаваш спирайки на компресия (без газ). Постепенно връщаш предавките и в последния момент натискаш спирачката. Колкото по-малко натискаш спирачката, толкова по-икономичен си.

Важно е да държиш прилична средна скорост, а не тук да караш със 160-180, а по-нататък да креташ с 80. По-добре е да държиш 110 през цялото време и ще изминеш пътя с по-малко гориво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последното изречение на Анди е най-вярно - най-икономичната скорост е постоянната скорост. Е, де, не 180 постоянно....

Дали ще запаля гумите, като тръгвам (не, че го правя) и като достигна скорост 110 за 10 сек. и се кротна там на дълъг път - пак е икономично..... Ама на кой път да я поддържам тази скорост? Няма такъв път в Бг, където да караш така....

 

От опит и експерименти мога да ти дам следните данни на моята кола (на газ):

По магистралата София-Пловдив - Сливен - разход от 10 (при мъгла) до 15/100

По подбалканската никога не мога да стигна разход 11/100, а не я галя....

 

С две думи - ако караш по метода "Прав десен крак" - няма как да е икономично.

Разбира се - всяко плавно движение, равномерна скорост, без резки изпълнения - можеш да разчиташ на някаква икономичност..... Ако не ти харесва този стил на каране - само покупката на акции на Нефтохим могат да бъдат някакво утешение :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,повече може да споделим за високият разход......... :D

Сакън..... през зимата ми е 24/100км. градско, сега го свалих на 18-19 на 100км. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сакън..... през зимата ми е 24/100км. градско, сега го свалих на 18-19 на 100км. :icon_crying:

Ники, то с такси по евтино, бе човек :icon_dance: Иначе Анди правилно го е написал: плавно потегляне и плавно ускорение, ако искате да ви гори малко. Това за сменянето на скоростите на 2000 об. не съм сигурен дали е по-икономично от на 2500, да речем... Има и нещо друго шестака е кеф да го караш по-бързичко. За мен е странно да имаш бензинов шестак и да го лигавиш с цел икономия. На мен в София без да се съобразявам с икономичността на карането ми дава около 13-14 на сто. Мотора гори около 3,5 на сто :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж направих 4,2 като идвах от хижа Петрохан. 4 чоека и бая багаж ... обаче наклона през повечето път беше в моя полза :D

Иначе зимата средния ми дневен градски разход идваше към 12-16, но пътувам САМО в задръствания и докато загрее колата стигам пред офиса :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

моя най-малко изкара последната събота и неделя, където средния разход за 700км каране беше около 7/100 при положение че 40% от времето съм го карал със около 140 и в кратки моменти на изпреварване със 150-160 (тия вибрации още не са се оправили да им се не види). През останалото време със 80-100, че валеше дъжд и не беше много за високи скорости.

 

А ако ще си говорим за високи разходи, аз съм му изкарвал около 28-30/100 преди да изкарам книжката :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз постигам 4.2-4.6 разход извънградско, 6.8 през Шипка, някъде 6-7.2 градско, градско по баирите около 9-10...

Това при условие че се зачитат пътните знаци. За Каризмата най-икономична е между 2000 и 2100 оборота.

При джигитско каране разхода ви е известен, няма да го споменавам. Данните са със зимните гуми, днес сложих, летни може да падне. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз постигам 4.2-4.6 разход извънградско, 6.8 през Шипка, някъде 6-7.2 градско, градско по баирите около 9-10...

Това при условие че се зачитат пътните знаци. За Каризмата най-икономична е между 2000 и 2100 оборота.

При джигитско каране разхода ви е известен, няма да го споменавам. Данните са със зимните гуми, днес сложих, летни може да падне. :D

Малеее...че ти се возиш безплатно бре,аз под 13/градско/не мога да сваля. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми твойто е V6 бре, пък и аз в тоя преиод 2 месеца, за всеки имах акт за нещо и се научих да карам бавно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Препечатано от друг форум, ама не е лошо...

 

1. Намалете излишните килограми

--------------------------------------------------------------------------------

Автомобилът е като човека. Натрупаното в повече тегло само го затормозява и не води до нищо хубаво. Изхвърлете всички ненужни каси от напитки, туби от антифриз и прочие "баласт". Така ще свалите 40, а нерядко и повече излишни килограми. При модерен автомобил от среден размер 100 кг в повече водят до около половин литър преразход на гориво.

--------------------------------------------------------------------------------

2. Махнете багажниците от покрива

--------------------------------------------------------------------------------

Човек не може да променя конструкцията на автомобила си. Често може да се видят обаче коли, които "мъкнат" по покривите си разни багажници за ски, въпреки че в момента никой няма нужда от тях. Преразходът от тях обаче възлиза средно на половин литър гориво на 100 км. Добавянето на един велосипед на капака пък се превръща в истински кошмар, защото покачването на разхода може да нарасне до безумните 5 литра на всеки 100 км пробег.

--------------------------------------------------------------------------------

3. Слагайте висококачествено масло

--------------------------------------------------------------------------------

Качественото смазване води до по-ефективна работа на всяка машина, а в дългосрочен план - и до значителни икономии. По тази причина при следващата смяна налейте висококачествено масло. Модерните смазващи течности с вискозитетен клас 0W или 5W са изключително важен компонент за намаляване разхода на гориво. Един литър от синтетичните струва малко повече, но снижава разхода с до пет процента.

--------------------------------------------------------------------------------

4. Напомпайте гумите

--------------------------------------------------------------------------------

Налягането в гумите е изключително важен компонент в общата енергийна схема. Те са изградени от различни пластове, които се трият помежду си, отделят топлина и изразходват енергия. Колкото по-меки са, толкова по-валидно е това. Затова нашият съвет е да не пестите въздуха и непрекъснато да поддържате предписаното максимално налягане.

--------------------------------------------------------------------------------

5. При продължително спиране гасете двигателя

--------------------------------------------------------------------------------

Двигател, който работи в състояние на покой на автомобила, не извършва никаква полезна работа - само харчи гориво и замърсява околната среда. Затова, спрете ли за повече от 15 секунди, гасете мотора. Ще се зарадвате на цял спестен литър бензин. Това е особено важно във все по-натоварения трафик на големите градове.

--------------------------------------------------------------------------------

6. Пълна газ и бързо превключване

--------------------------------------------------------------------------------

на предавките На пръв поглед звучи абсурдно, но е факт - ускоряването с пълна газ може да спести до десет процента гориво при бензинов двигател. Това правило обаче е валидно само при механична трансмисия. При пълна газ дроселовата клапа не създава почти никакво съпротивление в смукателния тракт, поради което се подобряват пълненето и ефективността на горивните процеси.

--------------------------------------------------------------------------------

7. Поддържайте ниски обороти

--------------------------------------------------------------------------------

Поддържането на оборотите в по-ниската част на скалата ще намали значително разхода ви на гориво. Ето ви един нагледен пример - при движение на пета предавка с 50 км/ч Форд Фокус 1.8 изразходва само 4 литра/100 км, докато поддържането на същата скорост на втора предавка "гълта" по 8,7 литра...

--------------------------------------------------------------------------------

8. Откажете се от навика "газ-спирачки"

--------------------------------------------------------------------------------

Много е важно да се научите да предвиждате ситуациите. Не бива да връхлитате бясно върху движещия се отпред автомобил или да удряте рязко спирачки по светофарите. Не трябва и да ускорявате рязко, и след това рязко да спирате. Спортните амбиции в града са абсолютно излишни. Движете се с отпуснат педал на газта и оставете автомобила да върви по инерция.

--------------------------------------------------------------------------------

9. Не натискайте педала до дупка

--------------------------------------------------------------------------------

Движението с максимална скорост е абсолютно непрепоръчително. Няма автомобил, който да не харчи безумно в режим на постоянно пълно натоварване с пълна газ.

--------------------------------------------------------------------------------

10. Ще пътувате по-дълго, ако пестите тока

--------------------------------------------------------------------------------

Електричеството в автомобила се произвежда от генератор, който от своя страна се задвижва от двигателя. Ако включите повече консуматори, разходът на гориво съвсем логично ще се покачи. Ето няколко цифри, които ясно показват за какво става дума и каква енергия ви коства всеки от електроконсуматорите и съответстващия разход на гориво на всеки 100 км:

климатична инсталация 0,5 до 1 л

фарове за мъгла 0,1 до 0,3 л

вентилатор 0,08 до 0,3 л

радиоприемник 0,06 до 0,21 л

аудиосистема 0,2 до 0,7 л

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

11. Зареждайте сутрин

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

През зимата това не е от особено значение, но през лятотото е добре да спазвате правилото. Горивото се сипва от бензиностанцията на литри - тоест на обем. Сутрин, когато е по-хладно, то е с намален обем и затова ще спечелите до половин литър, ако напълните целия резервоар.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес от гр.Велико Търново до гр.Стамболийски и обратно(420 км.)Каризмата ми изгори 23 л. бензин.По мои сметки това прави 5,5л.\100км.

Натоварена с двама души(шофьор и пасажер)+80 кг. в багажника и максимум 120 км\ч.,гуми 15" 205\60\15.:icon_dance: :icon_n_king: :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

6. Пълна газ и бързо превключване

--------------------------------------------------------------------------------

на предавките На пръв поглед звучи абсурдно, но е факт - ускоряването с пълна газ може да спести до десет процента гориво при бензинов двигател. Това правило обаче е валидно само при механична трансмисия. При пълна газ дроселовата клапа не създава почти никакво съпротивление в смукателния тракт, поради което се подобряват пълненето и ефективността на горивните процеси.

 

 

Глупости...

 

При wide open trottle и ниски обороти сместа е най-богата, ЕКУ е в режим на отворена обратна връзка и тогава разходът е поне 30 литра на 100км. A колата, особено ако е слабичка, няма да достигне крайната установена скорост обратно пропорционално по-бързо на разхода при ускорението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Препечатано от друг форум, ама не е лошо...

 

6-та и 9-та точка си противоречат. Ако може 6-та точка да бъде заличена...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...