Премини към съдържание

Замръзнала течност чистачки


penchod

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, тази сутрин установих, че съм подценил времето и пръскалките на чистачките не ми работят, което ме навежда на мисълта, че течността е замръзнала. За съжаление не мога да я видя, знаете къде е забутано казанчето. Другото, което ме притеснява е, че въобще не се чува помпичката да работи, защото и друг път зимно време на други коли са отказвали да пръскат, но моторчето се е чувало винаги. Моля за най-добрия съвет как да размразя течността и ако и след това моторчето не работи, кой е неговия бушон, за да проверя първо него, преди да тръгна да сменям моторчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Течността ти е замръзнала не само в казанчето, но и по самата система, включително помпичката. Не я мъчи, защото ще я изгориш. Изчакай да се вдигне температурата на обяд, да се разтопи системата и я изпръскай всичката на стъклото. Вдигни си чистачките, за да не ги хабиш залудо.

После си купи някоя хубава течност, примерно концентрат на Еко за -60 градуса и го разреди като за -20 и си готов!

 

Казанчето трудно ще го видиш цялото, защото стои точно покрай навигаторския калник пред предната гума. Нямаш работа там - просто източи водата или стария разтвор и го замени с нов.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, тази сутрин установих, че съм подценил времето и пръскалките на чистачките не ми работят, което ме навежда на мисълта, че течността е замръзнала, за съжаление не мога да я видя, знаете къде е забутано казанчето. Другото, което ме притеснява е , че въобще не се чува помпичката да работи, защото и друг път зимно време на други коли са отказвали да пръскат, но моторчето се е чувало винаги. Моля за най-добрия съвет как да размразя течността и ако и след това моторчето не работи, кой е негови бушон, за да проверя първо него, преди да тръгна да сменям моторчето.

Вкарваш я в гараж и пускаш калорифер да огрее гаража докато се размрази, ако си я пробвал да пръскаш и моторчето не е работело - нищо може да не стане, но ако си пробвал много пъти, може и да изгори.......... това се установява ако и чистачките не ти работят - тогава ти е изгорял бушона, който е 15А.......... обикновено след замръзване моторчето не изгаря, но се поврежда, тъй като водата е вътре в него и при замръзването й корпуса на моторчето се пука, и спира да работи..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че нямам гараж. Дали ще стане номера да налея гореща вода? Единственото, което ме притеснява е, че ако след размразяването не сработи моторчето, после няма да мога да източа водата, която няма да е цял живот гореща... Та при тоя вариант, от къде мога да източа казанчето ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено ако покараш около час в София и си и на слънце, ще се разтопи след като се разтопи вземи концетрат както е писал Стилян и го изсипи в казанчето, после пръскай докато цялата система не се напълни с концетрата. И така! :)

Ако нямаш излизане днес, утре го дават да е топло! Така че потърпи до утре и като се размрази сипи си пак течност разреди я до около -25 някъде и после пак по същият начин както по-горе съм написал. Желателно е да не пробваш много често работи ли моторчето или не... чукваш леко лоста и ако се е размразило ще си пръсне, ако не пожелае значи трябва да се изчака още! :)

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, тази сутрин установих, че съм подценил времето и пръскалките на чистачките не ми работят, което ме навежда на мисълта, че течността е замръзнала, за съжаление не мога да я видя, знаете къде е забутано казанчето. Другото, което ме притеснява е , че въобще не се чува помпичката да работи, защото и друг път зимно време на други коли са отказвали да пръскат, но моторчето се е чувало винаги. Моля за най-добрия съвет как да размразя течността и ако и след това моторчето не работи, кой е негови бушон, за да проверя първо него, преди да тръгна да сменям моторчето.

Здравей, колега. Ако още не си оправил проблема с течноста - ето ти един проверен практически съвет:

1. Палиш мотора и чакаш/или въртиш кръгчета, докато двигателя загрее и поразмрази течността.

2. Взимаш от една аптека една 50-кубикова спринцовка и една система за преливане, надяваш маркучето от системата на спринцовката и изтегляш течността направо от казанчето. Отнема около 15-20 мин, след което подготвяш новата течност и я наливаш в казанчето.

3. Започваш да пръскаш (ако моторчето е "живо"), докато излезе старата течност и се появи новата.

4. Караш си и периодично следиш нивото на течността - при нужда (след продължително ползване) доливаш. По-добре си приготви течност за по-ниски температури - не вреди да седи така, а и опасността от ново замръзване е по-малка.

Ако имаш моя късмет, може да минеш само с чист концентрат - сипваш го в казанчето и след известно време разтвора влиза реакция и размразява цялата система. Имал съм такъв случай и затова ти го споделям.

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако нямаш гараж за да стоплиш колата и да се размрази течността, тогава запали една бензинова лампа и я сложи с пламък насочен към земята под мястото на резервоарчето за вода / става ефекта на калорифер /. След около 20 - 30 мин. трябва да се е размразило.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много за съветите! Иначе още вчера по обяд се беше размразила както си седеше на служебния паркинг, явно течността ми е била до към -8 С и сутринта е била станала на каша при -12С, след работа ковнах още 1л концентрат в казанчето и сега е ОК. Обаче ми се струва, че то събира повече от 3л, поне 4, ако не и 5 или 6, защото без да е празно лятото съм доливал 4л, а и ако беше 3, от които 1л. е концентрат на -70С, просто няма шанс да замръзне при -12С.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много за съветите! Иначе още вчера по обяд се беше размразила както си седеше на служебния паркинг, явно течността ми е била до към -8 С и сутринта е била станала на каша при -12С, след работа ковнах още 1л концентрат в казанчето и сега е ОК. Обаче ми се струва, че то събира повече от 3л, поне 4, ако не и 5 или 6, защото без да е празно лятото съм доливал 4л, а и ако беше 3, от които 1л. е концентрат на -70С, просто няма шанс да замръзне при -12С.

Да, сега се светнах че си комби........... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сутринта и аз установих, че задното казанче е било пълно само с вода, днес по обяд го изпръсках всичкото

и сипах зимна течност замръзваща на около -25 градуса :icon_dance: Всички си проверете течностите утре докато е топло :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги, някой да знае къде се намира задното казанче за течност на чистачките на Каризма 1,8, 96 г., хечбек?

Моторчето ми работи (задното), на предните стъкла течността си е ок (никога не е замръзвала и е само концентрат), но течноста за чистачките за задното стъкло я няма никаква. Това ме кара да мисля, че има и задно казанче, в което няма индикатор за нивото на течността, пък очевидно е празно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой да знае къде се намира задното казанче за течност на чистачките на Каризма 1,8, 96 г., хечбек?

Моторчето ми работи (задното), на предните стъкла течността си е ок (никога не е замръзвала и е само концентрат), но течноста за чистачките за задното стъкло я няма никаква. Това ме кара да мисля, че има и задно казанче, в което няма индикатор за нивото на течността, пък очевидно е празно.

 

Виж в корите на багажника от ляво. Ако имаш резервоар трябва да имаш и капачка с която го затваряш. Най-лесно щом се чува как работи моторчето, накарай някой да се ослуша от къде идва звука когато го пускаш. Но не го мъчи много, защото ще го изгориш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, аз имам пълно казанче със много хубава течност, но не иска да ми пръска на предното стъкло. На задното пръска. Ако някой може да помогне, да пише.

 

Колега, постарайте се да пишете по-грамотно!!!

Модератор

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Работи ли ти моторчето? Чуваш ли го? Ако да, тогава може да се е откачило водно маркуче.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или имаш запушено маркуче, или дюзите, през които пръска. Ако са дюзите, взимаш една игла смело "боцкаш", ако са добре, откачаш маркучето от едното съединение и дърпаш лостчето на чистачките. Трябва да има силна струя вода, ако върви, но слабо, пак имаш запушване. После откачаш от следващата връзка, докато не намериш проблема. Обаче ако не бръмчи, имаш проблем с моторчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж в корите на багажника от ляво. Ако имаш резервоар трябва да имаш и капачка с която го затваряш. Най-лесно щом се чува как работи моторчето, накарай някой да се ослуша от къде идва звука когато го пускаш. Но не го мъчи много, защото ще го изгориш.

 

За много години и мерси Веско.

В интерес на истината нямам капачка. Пробвахме да се ориентираме по звука на моторчето, ама не се справихме.

Отпушването с игла го пробвах първоначално (не стана), май остава вариант с маркуча.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой да знае къде се намира задното казанче за течност на чистачките на Каризма 1,8, 96 г., хечбек?

Моторчето ми работи (задното), на предните стъкла течността си е ок (никога не е замръзвала и е само концентрат), но течноста за чистачките за задното стъкло я няма никаква. Това ме кара да мисля, че има и задно казанче, в което няма индикатор за нивото на течността, пък очевидно е празно.

 

Няма предно и задно казанче, и двете са отпред в подкалника на дясната гума.

 

Тук пише как се разглабя и поправя:

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...st&p=101811

Първо провери дали не е запушено.

@skakala също да го види, може да му е от полза.

 

Работи ли ти моторчето? Чуваш ли го? Ако да, тогава може да се е откачило водно маркуче.

 

 

Като се извади маркучето ще му изтече водата (това е единия вариант за източване), ако е отзад ще намокри колата.

Има и вариант моторчето да не върти, а да си бръмчи на място;

 

За концентрата - варианта за размразяване е да се загрее концентрата преди да се налее (трябва да е без алкохол) и да не се прекалява с загряването. Някъде до 40-50 градуса максимум. Ако концентрата е от тези по-гъстите, задължително трябва да се добави малко вода (обикновено пише колко), за да може добре да почиства стъклото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А пък на мен какво се беше случило - купувам си готова зимна течност за чистачки /-18градуса/ и хоп пръскам и какво да гледам - нищо не виждах. Цялото ми предно стъкло бе сковано от лед. Пак пръскам и пак замръзва. От там директно на бензиностанцията си купих концентрат. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък като е -2, -3 градуса се чудя защо при продължително каране гадните пръскалки не се размразяват? Не би ли трябвало от топлината на мотора да се размразят? А не е чак -10, при доста по-високи температури (пак отрицателни) ми прави този номер...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предпазителя би трябвало да се намира там, където са всичките предпазители, но според мен е по-вероятно да ти е замръзнала течността и затова да не работи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам същия проблем. Някой да знае къде се намира бушона за това моторче на чистачките?

 

 

 

Май трябва да е някъде отпред в таблото навряно, ако при останалите го няма (ползвай търсачката);

 

 

Има и вероятност ако не пръска, да е от самото моторче.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...