Премини към съдържание

Проблем с климатика


Препоръчано мнение

Е сега преди малко пуснах тестера да видя кво се случва. :) Датчика показвал 20 градуса, климатика настроен на 25, от дупките за вентилация духа лек студен ветрец. :D Определено му е сбъркана логиката.

Тия дни ще пусна един температурен логер да видя как се държи нещото във времето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 70
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Е сега преди малко пуснах тестера да видя кво се случва. :) Датчика показвал 20 градуса, климатика настроен на 25, от дупките за вентилация духа лек студен ветрец. :D Определено му е сбъркана логиката.

Тия дни ще пусна един температурен логер да видя как се държи нещото във времето.

Радиото беше ли пуснато? Провери ли маркуча дали си е на мястото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Радиото беше ли пуснато? Провери ли маркуча дали си е на мястото?
И двете нямат значение - Реконструктор цитира температурата, която датчика 'вижда'.

 

@ Реконструктор Предполагам тези експерименти ги правиш на загрял двигател. Най-добре е да измериш истинската температура в непосредствена близост до датчика и сравниш с неговото показание. Макар че 5 градуса ми се вижда доста голяма разлика от зададена и измерена, т.е. климатика ако е на Auto, би трябвало да насочи топъл въздух по алгоритъм 'отдолу-нагоре'.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И двете нямат значение - Реконструктор цитира температурата, която датчика 'вижда'.

 

Интересно, как е разбрал какво точно вижда датчика? Може би с друг датчик, но тогава няма как да сме сигурни в показанията на допълнителния датчик, особено ако е от комплекта на АВО-метър за 40 лева.... Мисля, че измерванията могат да бъдат коректни само ако се използва професионален термометър и да се сложи точно там, където е датчика на колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък от хубавите дупки по София, взе да не ми се включва нищо! Т.е. работи само на силна степен на вентилатора, включа ли на Аuto не работи /само в моменти когато е на кеф/! Интересното е, че като включа на степен най-висока си духа, но не с пълна мощ! Та на въпроса - две ли са релетата за силата на въздуха!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Да се върнем на въпроса. :) От когато почнаха минусовите температури навън, климатика взе да се държи по-адекватно. Макар, че все още е далеч от желаното. Днес се отвори една разходка, използвах случая да събера малко статистически данни:

 

http://www.nanev.com/store/log1.jpg

 

Климатикът през цялото време е настроен на 24 C. Логера с температурния датчик е на барчето до скоростния лост. За съжаление, тестът не протече както бих желал, тъй като имаше спирания и отваряния на вратите (ясно се виждат във вид на резки спадове). Въпреки това се вижда тенденцията да се подържа температура по-висока от зададената.

За утре се качваме на Боровец за Нова Година, ще го пусна пак да видим какво ще излезе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Като пускате климатроника и пипате копчетата, пуснете ли притока на студен въздух от вън, няма адекватно да ви работи! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

позволявам си и аз да се ""намешам" в темата, тъй като според мен се търси "под вола теле".

Първо малко теория.Климатиците според мен се делят на три вида:

1. Обикновен климатик. Той духа студено колкото може, само с една температура от радиаторчето на климатика. Микроклимата в купето се регулира ръчно от водача с помощта на лостчетата или врътките на таблото. Чрез ръчно включване или изключване на компресора или смесване на студен и топъл въздух чрез лостчетата и избиране ръчно на режим на вентилатора се постига желаната температура.

2. Климатик с автоматично регулиране на температурата /автоматичен климатик/. Това е най-разпространения. При него има температурен датчик и режим "Аuто" на вентилатора. Задавайки желаната температура и поставяне на вентилатора в режим "Аuто" машинката сама достига и поддържа желаната температура посредством автоматично включване и изключване на компресора, смесване на топлия и студен въздух посредством пневмо-клапи и регулиране силата надухане на вентилатора.

3. Третия вид е климатроника, който по същество е автоматичен климатик, но са обособени две /предни, задни седалки/ или четири /всяка седалка/ зони с индивидуален микроклимат.

Случая, който колегите описват, си е напълно нормален и системата съвестно се стреми да изпълни това, което й е зададено, обаче трябва да се имат впредвид някои неща: Когато вентилатора е в режим "Аuто" при сближаване на зададената и действителна температура в купето, той намалява силата на духането и в един момент напълно спира. След разтваряне на ножицата на температурите той тръгва отново, обикновено съвсем леко колкото да поддържа.

Когато вентилатора е на ръчен режим, системата не можейки да изключи духането, играе с температурата на въздуха. Обаче при зададена температура 25 градуса, в началото от въздуховодите тръгва примерно 35-40 градуса. Впоследствие температурата пада до 25 градуса. Но след като ти е духало в лицето 35-40 градуса, след това 25 са си направо студено.

Моя съвет е в студения период на годината климатика /компресора/ да не се включва. Това води само до загуба на известна мощност и повишен разход. Системата за отопление си е напълно автономна от климатика и е достатъчно да се зададе желаната температура и се включи вентилатора на Аuто. Ако искате постоянно да ви духа топло - поставете температурата на мах. и вентилатора на ръчно, но по-слаба степен. Препоръчително е един-два пъти в месеца да се включва климатика /компресора/, за да се "раздвижи и прогони" системата. Що се касае до това дали системата при зададена температура от 20 градуса поддържа точно 20 или 22 градуса, то това не е болка за умиране. Всичко е субективно, важното е да ти е приятно, а градусите са за ориентиране.

ВЕСЕЛО ПОСРЕЩАНЕ НА НОВАТА 2009 г.

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама именно това е проблема колега - субективно не е приятно - Колегата сподели, че зимата умира от жега, а лятото от студ :) Сега ще сменя контролера на климатика и ще видим дали ще има промяна.

Забележи по графиката, която е дал, че при зададени 24 градуса, близо час климатика държи 28 градуса! Не е моментен проблем. Интересно обаче дали това е на пълно автоматичен режим или автоматична температура, а ръчен вентилатор.

Ще ми е интересно и аз да направя такъв тест, защото мисля, че при мен няма такъв проблем - зимата на 23 и си ги поддържа, лятото на 24, 25...

 

Интересно ми е това за компресора на климатика. Дали зимно време, когато климатроника отоплява само, изобщо се включва компресора? Изключвам режима за размразяване на стъклото, когато работи, за да изсуши въздуха, а в нормален режим - работи ли изобщо? При мен не намирам особена разлика и не усещам да включва, но не съм сигурен. А ако го изключа, то Авто режима си остава и си и работи :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен се включва за да поддържа горе-долу постоянна влажността в купето. Все пак като са 4 или 5 човека вътре, веднага се запотяват стъклата, а компресора би трябвало да обира влагата и тя да изтича под формата на конденз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За много години колеги, да сте живи и здрави и много безаварийни километри със любимите возила.

 

На темата за нашите климатроници имам няколко въпроса:

 

Имам пряко наблюдение върху 4 Галанта след 97 година, с различни двигатели и намирам много различия на работата на климатрониците им.

 

Най-голяма е изненадата ми при моят Галант комби, който работи най-странно. Какво имам предвид: при него (колата е 99 година, комби с 2,5 V6 мотор) като запаля нормалното е на авто режим без климатика да е пуснат първоначално вентилатора е на първа степен. Дотук всичко е ОК. Но преди известно време, преди да стане толкова студено, като се вдигнеше стрелката на температурата до половината от нормалното положение, вентилатора се усилваше на 3 черти и почваше да топли, и след достигането на нормалната температура се усилваше почти докрай. Това като цяло беше добре, но къде е въпроса ми: на другата ми кола, която е същата, но седан, климатроника работи аналогично, НО там при достигане на половината от работната температура парното се усилва почти докрай и почва да топли ненормално много. Ето го и въпроса ми: възможно ли е да имам проблем с колата, за да не работи нормално климатроника на топло? Възможно ли е понеже колата е карана от зверски пушач на пури и всичко беше много опушено като дойде от Германия, да има проблем с датчика, който мери вътрешната температура? Възможно ли е да имам проблем с термостата на парното на малкия кръг и къде точно е записана програмата, по която работи климатроника: дали е в самия климатроник или е в компютъра на колата? Ако е в климатроника, мога просто да сменя от едната кола на другата и да пробвам дали ще имам разлика.

 

Съжалявам, че бях толкова разточителен, но наистина смятам че има нещо нередно в цялата ситуация...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно да си кажа, не разбрах какъв проблем описваш. Става все по-горещо ли?

 

При моята кола е така:

- отначало тръгва на първа степен (за студент старт);

- когато стрелката за Т на антифриза отиде към 60 градуса, вентилаторът ускорява да 4-та степен;

- така държи до достигане на зададената t на дисплея на климатроника;

- накрая вентилаторът работи на втора скорост, поддържайки зададената t за купето;

(Последно, когато беше -11 градуса, не спадна под 3-та скорост.)

 

Дори да има проблем с термостата, няма как да разбереш това със сигурност, съдейки само по топлината на струята от парното. Ти много добре знаеш къде трябва да стои стрелката - малко под средата на уреда за температурата.

Ако стрелката си стои там и не мърда и в колата става все по-горещо и по-горещо, пък ти си настроил на 17 градуса, значи има логика да търсиш причината в датчика. Може би наистина е мръсен... не знам, но се съмнявам пушека от пурите да е причината. Чак пък толкоз :rolleyes:

 

И аз искам да разбера какъв е този сложен алгоритъм на работа на тези климатроници - нещо, за което споменава Пламен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май го обясних прекалено сложно:

 

Според мен проблема е, че топлото идва с много голямо закъснение от нормалното, което наблюдавам в другите Галанти. По-точно на автоматичен режим почва да духа силно и топло малко след като е загряла до нормално положение, което при другите Галанти с които сравнявам не е така, т.е. при тях когато стигне стрелката на средата между студеното и нормалното положение на автоматичен режим вентилатора се усилва почти докрай и почва да топли много. При мен не се случва и причината не е че колата е комби със сигурност.

 

Въпроса ми е има ли как да проверя кой датчик какво мери и дали е в рамките на нормалното?

 

 

Колега, използвайте главни букви!!! Ще са Ви от полза!

Модератор

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето още 2 лога - на отиване към Боровец и на връщане. :) Първото е с едно бързо отваряне на врата, другото е успяхме да запазим купето хереметично от началото до края. :) И в двата случая климатикът е настроен на 23.

 

http://www.nanev.com/store/log2.jpg

http://www.nanev.com/store/log3.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стартираш от 10 градуса и след час си на..... приблизително 25. Странно, според мен май си имаш проблем ..... И то най-вероятно с моторчетата за управление на клапите. Взимай от Пламен уреда, закачай го и гледай в реално време как са нещата. Виж дали се движат тези клапи и колко....... дава ги в проценти, ама ще се ориентираш.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Като пускате климатроника и пипате копчетата, пуснете ли притока на студен въздух от вън, няма адекватно да ви работи! :mitsu-smiley:

 

 

Наистина е по-добре когато не взима студен въздух отвън. Когато взима отвън се получава така: след 10 минути вентилаторът започва да намаля, но с увеличаване на скоростта на колата, почва да духа по-силно през духалките. Системата явно отчита това и охлажда постъпващият въздух чрез клапите за да компенсира, но струята се усеща вече студена и изстива купето. Когато не взима въздух отвън, забелязах, че е идеална температурата след час каране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема почти изчезна след като преди месец смених плеъра. Тествах в градски и извънградски режим. С допълнителна термоизолация вярвам, че ще постигна още по-добър резултат.

Жалко само, че инженерите от Япония не са помислили за това, но идеална кола едва ли съществува! :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

A здравейте,тъй като модератора ми посочи тази тема, като отговор на моя проблем ,искам да попитам на моя галант двете подгряващи седалки си работят -даже много добре, но ми топли само на кръста-гърба, така го усещам аз ,а къде да бръкна ( жичка,букса) или да направя нещо, за да ми топли на седалищната част и трябва ли да топли там.( под дупето ). :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A здравейте,тъй като модератора ми посочи тази тема, като отговор на моя проблем ,искам да попитам на моя галант двете подгряващи седалки си работят -даже много добре, но ми топли само на кръста-гърба, така го усещам аз ,а къде да бръкна ( жичка,букса) или да направя нещо, за да ми топли на седалищната част и трябва ли да топли там.( под дупето ). :)

Не е повредено подгряването, просто така си работи, не особено топло за задника...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стартираш от 10 градуса и след час си на..... приблизително 25. Странно, според мен май си имаш проблем ..... И то най-вероятно с моторчетата за управление на клапите. Взимай от Пламен уреда, закачай го и гледай в реално време как са нещата. Виж дали се движат тези клапи и колко....... дава ги в проценти, ама ще се ориентираш.......

И в крайна сметка какво се оказа, проблем в управлението или не?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...