nikk Публикувано 14 март 2016 Сподели Публикувано 14 март 2016 Здравейте,От една година карам Галант 2.5 автоматик-типтроник(газ-бензин)и от доста време имам проблем с мощността и немога да го реша. Проблемът най-вече се усеща на стръмен участък, преди го правеше от време на време, но сега е постоянен. Вчера, както си карах по магистрала Люлин в посока София, натискам газта до края и не иска да вдигне повече от 110 км/ч и 3000 оборота. При изкачване на нагорнище, двигателят започва да се измъчва и се появява миризма на изгоряло масло. Колата мина два пъти на комп. диагностика и не показва никакви грешки. Когато е на място, приема газта безпроблемно. Изключвам причината да е катализаторът, защото няма миризма на сяра при високи обороти. ГИ е Фобос най-високият клас, ходих 3 пъти на диагностика в сервиза на фобос и те ми казаха, че настройките на газовата уредба са наред и няма какво повече да направят от тяхна страна. Моля за Вашето мнение по въпроса, или ако някой от Вас е имал подобен проблем, да сподели. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 15 март 2016 Сподели Публикувано 15 март 2016 А като спомена миризма на изгоряло масло, маслото в скоростите сменяно ли е някога ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A9A Публикувано 15 март 2016 Сподели Публикувано 15 март 2016 На магистрала Люлин има места с големи наклони, за които 4-та скорост на автоматика е доста дълга и няма как да ускориш повече. Върни ръчно на 3-та и тогава ускорявай или просто изчакай да свърши наклона.Мирише защото отключваш lock up-a и започваш да прегряваш маслото.Виж дали не ти текът и гарнитурите на капаците на главите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dan Публикувано 15 март 2016 Сподели Публикувано 15 март 2016 От кога не са сменяни филтрите на газовата? Аз имах подобен проблем с губене на мощност на баир и гаснене на колата на светофар, и се оказа, че след смяна на филтрите на газовата (които се бяха затлачили) всичко се оправи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 15 март 2016 Сподели Публикувано 15 март 2016 (редакция) На магистрала Люлин има места с големи наклони, за които 4-та скорост на автоматика е доста дълга и няма как да ускориш повече. Върни ръчно на 3-та и тогава ускорявай или просто изчакай да свърши наклона.Koгато натиснеш газта и колата не иска да ускорява на 4-та си сменя на трета и достига желаната скорост! Какви са тези глупости, че ръчно трябва да сваляш предавката???!!!Колегата има някакъв проблем. Не каза на бензин имаш ли същият проблем? Редактирано 15 март 2016 от mmotors Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A9A Публикувано 15 март 2016 Сподели Публикувано 15 март 2016 Koгато натиснеш газта и колата не иска да ускорява на 4-та си сменя на трета и достига желаната скорост! Какви са тези глупости, че ръчно трябва да сваляш предавката???!!! Намали малко тона ;)Нека върне ръчно и да види дали ще ускори -> ако ускорява проблема не е в мотора. Ако натиснеш до долу, но без бутона под педала, не всеки път връща скорост ;)На 3000 оборота при 110км/ч си на 4-та с отключен lock up ;)Ако на равен терен колата си върви добре, не се притеснявай. Спирам с глупостите :D :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 15 март 2016 Сподели Публикувано 15 март 2016 За пробата съм съгласен. Не съм съгласен, че не всеки път когато натиснеш газта, кутията не сваля една надолу, не говорим за вкл. на копчето на кикдауна. След като ти си подал газ, а оборотите на двигателя не се увеличават, кутията сваля този, както ти го наричаш лок, аз съм си го кръстил половин предавка, след което ако продължават да не се качват си слага 3-та...туйто. Кутиите не са от най - глупавите! При мен на круиз при нагорнище кутията реагира само с това отключване на предавката, ако и това не свърши работа, круиза се изключва, но сама не слага 3-та...но досега не е било аз да искам да ускорява, а кутията да не понижава предавка, няма значение на равно или нагорнище! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikk Публикувано 15 март 2016 Автор Сподели Публикувано 15 март 2016 Здравейте отново, Благодаря на всички, които са писали. Относно маслото на скоростната кутия, същото съм го сменял преди 10,000 км, проверих го наскоро и е като ново. Газовата уредба е слагана преди 8 месеца, така че филтърът едва ли е запушен. А относно примерът, който Ви дадох по-горе за магистралата, опитах и варианта с превключване и на ръчни скорости, но ефектът е никакъв. При изкачване на по-дълъг стръмен преход, например в посока Пазарджик - Велинград, с Каризмата, която е 90 к.с., съм излизал нагоре с 80 км/ч, а с Галанта, немога да кача повече от 50 км/ч, и както вече споменах започва много да мирише на изгоряло масло и дори излиза пушек от капака на колата. Сменях и гарнитурите на капаците, но пак продължава да капе върху колектора. Сменял съм и свещите на колата. При смяната на гарнитурите на капаците, проверих и свещите, и се оказа, че почти всички свещи са работили с богата смес. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikk Публикувано 15 март 2016 Автор Сподели Публикувано 15 март 2016 Има ли възможност ТПС-тата да създават проблем или пък някоя част между скоростната кутия и двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meltin Публикувано 16 март 2016 Сподели Публикувано 16 март 2016 (редакция) Здравейте отново, Благодаря на всички, които са писали. Относно маслото на скоростната кутия, същото съм го сменял преди 10,000 км, проверих го наскоро и е като ново. Газовата уредба е слагана преди 8 месеца, така че филтърът едва ли е запушен. А относно примерът, който Ви дадох по-горе за магистралата, опитах и варианта с превключване и на ръчни скорости, но ефектът е никакъв. При изкачване на по-дълъг стръмен преход, например в посока Пазарджик - Велинград, с Каризмата, която е 90 к.с., съм излизал нагоре с 80 км/ч, а с Галанта, немога да кача повече от 50 км/ч, и както вече споменах започва много да мирише на изгоряло масло и дори излиза пушек от капака на колата. Сменях и гарнитурите на капаците, но пак продължава да капе върху колектора. Сменял съм и свещите на колата. При смяната на гарнитурите на капаците, проверих и свещите, и се оказа, че почти всички свещи са работили с богата смес. Може и самите капаци да са криви и гарнитурите да не могат да поемат достатъчно луфтовете, които се образуват или със силикон или нови капаци ако са толкова криви че и със силикон не се оправя. Моята гарнитура беше заедно с о-пръстените. В един неделен следобед отворих капака махнах старите о-пръстени старата гарнитура и се оказа, че са ми дали друга гарнитура. Сложих О-пръстените от комплекта. Старата гарнитура за да я махна се беше изпокъсала, но я натъпках обратно на място доволно с много силикон и затворих. Още не тече. Като протече ще търся друга. Все си мисля, че тва масло дето капе и гори хич не е безвредно за пътниците в колата, пък може и да се запали в някъв момент. Аз Пазарджик->Велинград си карам с около 60 км/ч на 4-та. Това по-скоро за участъка между Варвара и горе до разклона Велинград/Циговчарк. Иначе пътниците в колата много се лашкат наляво надясно и настава една патладия. Има една права с един голям баир преди Костандово май беше дето съм изпреварвал автобус ама май беше на 2-3-ра или трета и си набира нормално като за толкова сериозен баир. Редактирано 16 март 2016 от meltin Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fosil Публикувано 16 март 2016 Сподели Публикувано 16 март 2016 Има ли възможност ТПС-тата да създават проблем или пък някоя част между скоростната кутия и двигателя. Точно там е проблема .ТПС са два един зад друг.Замерете ги,да са със стойности между 0.500-0.700.Моята кола имаше същия проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikk Публикувано 19 март 2016 Автор Сподели Публикувано 19 март 2016 Здравейте, днес закарах колата в един сервиз и помолих майстора да замери двата датчика, но той каза, че трябва да направи комп. диагностика в движение, за да провери по-точно в какво състояние са те. Извинявам се за може би глупавия въпрос, аз мога ли да ги замеря с мултицет (и как по-точно да стане) или отново трябва да закарам колата на комп. диагностика при положение, че вече два пъти е правена такава. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 март 2016 Сподели Публикувано 19 март 2016 Здравейте, днес закарах колата в един сервиз и помолих майстора да замери двата датчика, но той каза, че трябва да направи комп. диагностика в движение, за да провери по-точно в какво състояние са те. Извинявам се за може би глупавия въпрос, аз мога ли да ги замеря с мултицет (и как по-точно да стане) или отново трябва да закарам колата на комп. диагностика при положение, че вече два пъти е правена такава.......в движение малко трудно ще се хване проблема, тъй като за момент става този "срив" така да кажа и няма да се отрази на диагностиката,освен да се мери с осциолоскоп.....така и не разбрах защо сте се насочили към ТПС-а?За да ви е мудна колата, има доста причини за това..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikk Публикувано 20 март 2016 Автор Сподели Публикувано 20 март 2016 (редакция) Вече не знам къде да търся проблема, дали газовата уредба обърква комп. на колата (бензиновите настройки) или автоматичната скоростна кутия. Забелязал съм, че нивото на охладителната течност в казанчето се повишава с около 5см при загрял двигател, не знам дали това е нормално, да не се окаже, че е прегряла. Вече ми писна от тази кола, а не искам да я продавам защото ми харесва и съм сменил доста неща по нея. Редактирано 20 март 2016 от nikk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 март 2016 Сподели Публикувано 20 март 2016 Вече не знам къде да търся проблема, дали газовата уредба обърква комп. на колата (бензиновите настройки) или автоматичната скоростна кутия. Забелязал съм, че нивото на охладителната течност в казанчето се повишава с около 5см при загрял двигател, не знам дали това е нормално, да не се окаже, че е прегряла. Вече ми писна от тази кола, а не искам да я продавам защото ми харесва и съм сменил доста неща по нея.......това с нивото е нормално, за това се казва разширителен съд, водата като загрее се разширява..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 22 март 2016 Сподели Публикувано 22 март 2016 Освен от капаците на клапаните, маслото вероятно тече (и то обилно) от уплътнението на капачето, което е на мястото на делкото, но на предната глава :rolleyes: . Смяната е елементарна, на паркинга пред блока става дето се вика, а О-пръстена е от 50 стотинки... Освен уплътненията на капаците има и 6 пръстена около дупките за свещите, те ако не са сменени, гаранция тече върху свещите.. Иначе за невървежа, разходи се до DJ поне да я закачите на свестен тестер.. . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 март 2016 Сподели Публикувано 29 март 2016 (редакция) Имал съм случай с друга кола парче от катализатора да запуши ауспуха и това буквално да удуши колата. До средни обороти има някаква тяга и във високите няма никой. Даже съвсем спира да върви като се дава газ. Това диагностиката няма как да го хване.Според мен проблемите са два отделни и течът на масло (по-точно миризмата на изгоряло масло говори красноречиво за теч и то от капаците на клапаните) е единият, който не вярвам да има общо с мощността. Ако маслото пречи на свещите да хвърлят искри, то това ще се отразява във всички работни режими. В някакъв вариант причина за този теч когато се дава газ е повишено налягане от задръстена картерна вентилация. Виждал съм двигатели на ВАГ, които не си пускат капачката за наливане на маслото на празен ход. Трябва да приложиш известно усилие да преодолееш вакума и да я вземеш в ръка след като си я отвил разбира се. Досега не съм срещал проблем с картерната вентилация на галант във форума, което не значи че колкото и добре да е реализирана тази вентилация не може да създаде проблеми. Но най-вероятно е за смяна на гарнитурите и уплътненията на свещите. Моите ми ги прати колегата отгоре и засега няма течове. А О-пръстенчето не знам за къде е и си го държа в отделението за стотинки :rolleyes: .Трябва да се провери центровката (делкото) и след това компресията. Каквото и да си говорим и колкото и да е евтино, газта е*ава мамата на двигателя, което става доста бавно във времето и е финансово оправдано де. п.п. хм, сега се зачудих дали на галантите делкото въобще може да се мести наляво-надясно ... Не съм имал грижи с него и не зная дали пък не е фиксирано. На няколко коли различни от :mitsu-smiley: съм правил центровка просто по усет и проверката след това е показвала че съм бил много близо до оптималното. Моето не съм го и поглеждал... 8-ма година. Иначе по усет върви също толкова добре, ако не и по-добре заради износването в компонентите на двигателя. Редактирано 29 март 2016 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 29 март 2016 Сподели Публикувано 29 март 2016 Не може да въртиш делкото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikk Публикувано 29 юли 2016 Автор Сподели Публикувано 29 юли 2016 Здравейте отново, проблемът, за който Ви писах преди време продължава, и реших да смена дебитомера. Въросът е следният, има ли разлика в дебитомерите на галант 2.5 98г.163кс. и галант 2.5 160кс. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 29 юли 2016 Сподели Публикувано 29 юли 2016 (редакция) Здравейте отново, проблемът, за който Ви писах преди време продължава, и реших да смена дебитомера. Въросът е следният, има ли разлика в дебитомерите на галант 2.5 98г.163кс. и галант 2.5 160кс. Сменяй смело , аз съм с такъв от 2.4 ако не се лъжа (поне номера е доста по различен от моя) и колата си върви. При мен на круиз при нагорнище кутията реагира само с това отключване на предавката, ако и това не свърши работа, круиза се изключва, но сама не слага 3-та Много странно, моята и на автопилот сменя надолу, ако се наложи. Редактирано 29 юли 2016 от eXistenZ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Мийков Публикувано 7 август 2016 Сподели Публикувано 7 август 2016 Здравейте отново, проблемът, за който Ви писах преди време продължава, и реших да смена дебитомера. Въросът е следният, има ли разлика в дебитомерите на галант 2.5 98г.163кс. и галант 2.5 160кс.Нямат разлика дебитомерите,абсолютно еднакви са, разликата в конските сили идва от там че единият галант е със един катализатор и съответно две ламбда сонди 163кс. а другият със два и съответно четири ламбда сонди 160 кс.!-Не съм имал до сега случай в който Дебитомер на този галант да се е повредил от самосебе си , иначе "прогърмяни" със издухана и намачкана деформирана решетка , няколко! На две коли с Обикновенна Газова уредба, имаще и един случай с газов инжекцион но гръмнал в колектора от лоша бобина и бедна смес! Тази решетка която изхлежда като пчелна питка преди измервателните елементи е концентратор на въздушният поток, прави го ламинарен -несмутен , деформира ли се , не мери вярно! Този дебитомер мери няколко показателя, дебита на въздуха(мери честота в HZ.)температура на въздуха(аналогово Volt) и Атмосферното налягане (линеино аналогово Volt) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 7 август 2016 Сподели Публикувано 7 август 2016 Провери ли за запушване генерацията? - може да няма проблем точно в катализатора, а на някое гърне да му се е разпаднала ватата.(-- преди няколко дена карах зад едно Пунто - едвам се влачеше, а в близост до него се чуваше яко съскане.) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 7 август 2016 Сподели Публикувано 7 август 2016 Да, навремето карах за няколко месеца един кадет, който стигна до там да не може да поддържа обороти и да гасне, а накрая не можеше и да пали. Оказа се, че катализаторът се беше разпаднал и запушил, че грам изгорели газове не минаваха. Като разкачих генерацията си запали, а като махнаха катализатора, колата си работеше нормално. Обаче тук, във форума, не съм чувал някой да се оплаква от подобен проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikk Публикувано 10 август 2016 Автор Сподели Публикувано 10 август 2016 За генерацията, ходих до ЕМ-Комплект и едно от момчетата, което работи там ми каза, че единственият начин да се провери дали проблемът е в катализатора е смяната му. Интересното е, че на празен ход няма прекъсване и колата работи перфектно,а като дам пълна газ на място, запушване не се усеща, приема газта без никакъв проблем. Даже и при леко нанагорнище, двигателят започва да се измъчва и колата забива муцуната, колкото повече давам газ, повече не върви. Да повторя пак, при проверка на свещите се вижда, че са работили на богата смес, а колата се кара предимно на газ. Това ме навежда на мисълта, че проблемът е в притока на въздух. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 10 август 2016 Сподели Публикувано 10 август 2016 (редакция) Запушената генерация също води до богата смес. А при карбураторите и затъкнатият въздушен филтър. Не знам дали да сменяш катализатора, по-скоро провери дали до определено място натам тръбата е гореща, а след това рязко студена. Или отвинти ламбда-сондата, за да се отвори дупка.. Не знам и аз как се проверява, ама чак да режеш - трябва да има и друг начин.Разместени валове от прескочил зъб на ремък също може да доведе до това, ама те поне лесно се проверяват. Форсирането на място харчи много по-малко гориво и въздух - когато двигателят не е натоварен. Редактирано 10 август 2016 от dreadx Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.