Премини към съдържание

Колата губи мощност на баир - Галант 2.5 2004г.


nikk

Препоръчано мнение

Здравейте,

От една година карам Галант 2.5 автоматик-типтроник(газ-бензин)и от доста време имам проблем с мощността и немога да го реша. Проблемът най-вече се усеща на стръмен участък, преди го правеше от време на време, но сега е постоянен. Вчера, както си карах по магистрала Люлин в посока София, натискам газта до края и не иска да вдигне повече от 110 км/ч и 3000 оборота. При изкачване на нагорнище, двигателят започва да се измъчва и се появява миризма на изгоряло масло. Колата мина два пъти на комп. диагностика и не показва никакви грешки. Когато е на място, приема газта безпроблемно. Изключвам причината да е катализаторът, защото няма миризма на сяра при високи обороти. ГИ е Фобос най-високият клас, ходих 3 пъти на диагностика в сервиза на фобос и те ми казаха, че настройките на газовата уредба са наред и няма какво повече да направят от тяхна страна.

Моля за Вашето мнение по въпроса, или ако някой от Вас е имал подобен проблем, да сподели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А като спомена миризма на изгоряло масло, маслото в скоростите сменяно ли е някога ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На магистрала Люлин има места с големи наклони, за които 4-та скорост на автоматика е доста дълга и няма как да ускориш повече. Върни ръчно на 3-та и тогава ускорявай или просто изчакай да свърши наклона.

Мирише защото отключваш lock up-a и започваш да прегряваш маслото.

Виж дали не ти текът и гарнитурите на капаците на главите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От кога не са сменяни филтрите на газовата? Аз имах подобен проблем с губене на мощност на баир и гаснене на колата на светофар, и се оказа, че след смяна на филтрите на газовата (които се бяха затлачили) всичко се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На магистрала Люлин има места с големи наклони, за които 4-та скорост на автоматика е доста дълга и няма как да ускориш повече. Върни ръчно на 3-та и тогава ускорявай или просто изчакай да свърши наклона.

Koгато натиснеш газта и колата не иска да ускорява на 4-та си сменя на трета и достига желаната скорост! Какви са тези глупости, че ръчно трябва да сваляш предавката???!!!

Колегата има някакъв проблем.

 

Не каза на бензин имаш ли същият проблем?

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Koгато натиснеш газта и колата не иска да ускорява на 4-та си сменя на трета и достига желаната скорост! Какви са тези глупости, че ръчно трябва да сваляш предавката???!!!

 

Намали малко тона ;)

Нека върне ръчно и да види дали ще ускори -> ако ускорява проблема не е в мотора. Ако натиснеш до долу, но без бутона под педала, не всеки път връща скорост ;)

На 3000 оборота при 110км/ч си на 4-та с отключен lock up ;)

Ако на равен терен колата си върви добре, не се притеснявай. Спирам с глупостите :D :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За пробата съм съгласен. Не съм съгласен, че не всеки път когато натиснеш газта, кутията не сваля една надолу, не говорим за вкл. на копчето на кикдауна. След като ти си подал газ, а оборотите на двигателя не се увеличават, кутията сваля този, както ти го наричаш лок, аз съм си го кръстил половин предавка, след което ако продължават да не се качват си слага 3-та...туйто. Кутиите не са от най - глупавите!

При мен на круиз при нагорнище кутията реагира само с това отключване на предавката, ако и това не свърши работа, круиза се изключва, но сама не слага 3-та...но досега не е било аз да искам да ускорява, а кутията да не понижава предавка, няма значение на равно или нагорнище!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Благодаря на всички, които са писали.

Относно маслото на скоростната кутия, същото съм го сменял преди 10,000 км, проверих го наскоро и е като ново. Газовата уредба е слагана преди 8 месеца, така че филтърът едва ли е запушен. А относно примерът, който Ви дадох по-горе за магистралата, опитах и варианта с превключване и на ръчни скорости, но ефектът е никакъв. При изкачване на по-дълъг стръмен преход, например в посока Пазарджик - Велинград, с Каризмата, която е 90 к.с., съм излизал нагоре с 80 км/ч, а с Галанта, немога да кача повече от 50 км/ч, и както вече споменах започва много да мирише на изгоряло масло и дори излиза пушек от капака на колата. Сменях и гарнитурите на капаците, но пак продължава да капе върху колектора. Сменял съм и свещите на колата. При смяната на гарнитурите на капаците, проверих и свещите, и се оказа, че почти всички свещи са работили с богата смес.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Благодаря на всички, които са писали.

Относно маслото на скоростната кутия, същото съм го сменял преди 10,000 км, проверих го наскоро и е като ново. Газовата уредба е слагана преди 8 месеца, така че филтърът едва ли е запушен. А относно примерът, който Ви дадох по-горе за магистралата, опитах и варианта с превключване и на ръчни скорости, но ефектът е никакъв. При изкачване на по-дълъг стръмен преход, например в посока Пазарджик - Велинград, с Каризмата, която е 90 к.с., съм излизал нагоре с 80 км/ч, а с Галанта, немога да кача повече от 50 км/ч, и както вече споменах започва много да мирише на изгоряло масло и дори излиза пушек от капака на колата. Сменях и гарнитурите на капаците, но пак продължава да капе върху колектора. Сменял съм и свещите на колата. При смяната на гарнитурите на капаците, проверих и свещите, и се оказа, че почти всички свещи са работили с богата смес.

 

Може и самите капаци да са криви и гарнитурите да не могат да поемат достатъчно луфтовете, които се образуват или със силикон или нови капаци ако са толкова криви че и със силикон не се оправя. Моята гарнитура беше заедно с о-пръстените. В един неделен следобед отворих капака махнах старите о-пръстени старата гарнитура и се оказа, че са ми дали друга гарнитура. Сложих О-пръстените от комплекта. Старата гарнитура за да я махна се беше изпокъсала, но я натъпках обратно на място доволно с много силикон и затворих. Още не тече. Като протече ще търся друга.

 

Все си мисля, че тва масло дето капе и гори хич не е безвредно за пътниците в колата, пък може и да се запали в някъв момент.

 

Аз Пазарджик->Велинград си карам с около 60 км/ч на 4-та. Това по-скоро за участъка между Варвара и горе до разклона Велинград/Циговчарк. Иначе пътниците в колата много се лашкат наляво надясно и настава една патладия. Има една права с един голям баир преди Костандово май беше дето съм изпреварвал автобус ама май беше на 2-3-ра или трета и си набира нормално като за толкова сериозен баир.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли възможност ТПС-тата да създават проблем или пък някоя част между скоростната кутия и двигателя.

 

Точно там е проблема .ТПС са два един зад друг.Замерете ги,да са със стойности между 0.500-0.700.Моята кола имаше същия проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, днес закарах колата в един сервиз и помолих майстора да замери двата датчика, но той каза, че трябва да направи комп. диагностика в движение, за да провери по-точно в какво състояние са те. Извинявам се за може би глупавия въпрос, аз мога ли да ги замеря с мултицет (и как по-точно да стане) или отново трябва да закарам колата на комп. диагностика при положение, че вече два пъти е правена такава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, днес закарах колата в един сервиз и помолих майстора да замери двата датчика, но той каза, че трябва да направи комп. диагностика в движение, за да провери по-точно в какво състояние са те. Извинявам се за може би глупавия въпрос, аз мога ли да ги замеря с мултицет (и как по-точно да стане) или отново трябва да закарам колата на комп. диагностика при положение, че вече два пъти е правена такава.

......в движение малко трудно ще се хване проблема, тъй като за момент става този "срив" така да кажа и няма да се отрази на диагностиката,освен да се мери с осциолоскоп.....така и не разбрах защо сте се насочили към ТПС-а?За да ви е мудна колата, има доста причини за това.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече не знам къде да търся проблема, дали газовата уредба обърква комп. на колата (бензиновите настройки) или автоматичната скоростна кутия. Забелязал съм, че нивото на охладителната течност в казанчето се повишава с около 5см при загрял двигател, не знам дали това е нормално, да не се окаже, че е прегряла. Вече ми писна от тази кола, а не искам да я продавам защото ми харесва и съм сменил доста неща по нея.

Редактирано от nikk
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече не знам къде да търся проблема, дали газовата уредба обърква комп. на колата (бензиновите настройки) или автоматичната скоростна кутия. Забелязал съм, че нивото на охладителната течност в казанчето се повишава с около 5см при загрял двигател, не знам дали това е нормално, да не се окаже, че е прегряла. Вече ми писна от тази кола, а не искам да я продавам защото ми харесва и съм сменил доста неща по нея.

......това с нивото е нормално, за това се казва разширителен съд, водата като загрее се разширява.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен от капаците на клапаните, маслото вероятно тече (и то обилно) от уплътнението на капачето, което е на мястото на делкото, но на предната глава :rolleyes: . Смяната е елементарна, на паркинга пред блока става дето се вика, а О-пръстена е от 50 стотинки... Освен уплътненията на капаците има и 6 пръстена около дупките за свещите, те ако не са сменени, гаранция тече върху свещите..

 

Иначе за невървежа, разходи се до DJ поне да я закачите на свестен тестер.. .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм случай с друга кола парче от катализатора да запуши ауспуха и това буквално да удуши колата. До средни обороти има някаква тяга и във високите няма никой. Даже съвсем спира да върви като се дава газ. Това диагностиката няма как да го хване.

Според мен проблемите са два отделни и течът на масло (по-точно миризмата на изгоряло масло говори красноречиво за теч и то от капаците на клапаните) е единият, който не вярвам да има общо с мощността. Ако маслото пречи на свещите да хвърлят искри, то това ще се отразява във всички работни режими. В някакъв вариант причина за този теч когато се дава газ е повишено налягане от задръстена картерна вентилация. Виждал съм двигатели на ВАГ, които не си пускат капачката за наливане на маслото на празен ход. Трябва да приложиш известно усилие да преодолееш вакума и да я вземеш в ръка след като си я отвил разбира се. Досега не съм срещал проблем с картерната вентилация на галант във форума, което не значи че колкото и добре да е реализирана тази вентилация не може да създаде проблеми. Но най-вероятно е за смяна на гарнитурите и уплътненията на свещите. Моите ми ги прати колегата отгоре :) и засега няма течове. А О-пръстенчето не знам за къде е и си го държа в отделението за стотинки :rolleyes: .

Трябва да се провери центровката (делкото) и след това компресията. Каквото и да си говорим и колкото и да е евтино, газта е*ава мамата на двигателя, което става доста бавно във времето и е финансово оправдано де.

 

п.п. хм, сега се зачудих дали на галантите делкото въобще може да се мести наляво-надясно ... Не съм имал грижи с него и не зная дали пък не е фиксирано. На няколко коли различни от :mitsu-smiley: съм правил центровка просто по усет и проверката след това е показвала че съм бил много близо до оптималното. Моето не съм го и поглеждал... 8-ма година. Иначе по усет върви също толкова добре, ако не и по-добре заради износването в компонентите на двигателя.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Здравейте отново, проблемът, за който Ви писах преди време продължава, и реших да смена дебитомера. Въросът е следният, има ли разлика в дебитомерите на галант 2.5 98г.163кс. и галант 2.5 160кс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, проблемът, за който Ви писах преди време продължава, и реших да смена дебитомера. Въросът е следният, има ли разлика в дебитомерите на галант 2.5 98г.163кс. и галант 2.5 160кс.

 

Сменяй смело :), аз съм с такъв от 2.4 ако не се лъжа (поне номера е доста по различен от моя) и колата си върви.

 

При мен на круиз при нагорнище кутията реагира само с това отключване на предавката, ако и това не свърши работа, круиза се изключва, но сама не слага 3-та

 

Много странно, моята и на автопилот сменя надолу, ако се наложи.

Редактирано от eXistenZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте отново, проблемът, за който Ви писах преди време продължава, и реших да смена дебитомера. Въросът е следният, има ли разлика в дебитомерите на галант 2.5 98г.163кс. и галант 2.5 160кс.

Нямат разлика дебитомерите,абсолютно еднакви са, разликата в конските сили идва от там че единият галант е със един катализатор и съответно две ламбда сонди 163кс. а другият със два и съответно четири ламбда сонди 160 кс.!

-Не съм имал до сега случай в който Дебитомер на този галант да се е повредил от самосебе си , иначе "прогърмяни" със издухана и намачкана деформирана решетка , няколко! На две коли с Обикновенна Газова уредба, имаще и един случай с газов инжекцион но гръмнал в колектора от лоша бобина и бедна смес! Тази решетка която изхлежда като пчелна питка преди измервателните елементи е концентратор на въздушният поток, прави го ламинарен -несмутен , деформира ли се , не мери вярно! Този дебитомер мери няколко показателя, дебита на въздуха(мери честота в HZ.)температура на въздуха(аналогово Volt) и Атмосферното налягане (линеино аналогово Volt)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли за запушване генерацията? - може да няма проблем точно в катализатора, а на някое гърне да му се е разпаднала ватата.

(-- преди няколко дена карах зад едно Пунто - едвам се влачеше, а в близост до него се чуваше яко съскане.)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, навремето карах за няколко месеца един кадет, който стигна до там да не може да поддържа обороти и да гасне, а накрая не можеше и да пали. Оказа се, че катализаторът се беше разпаднал и запушил, че грам изгорели газове не минаваха. Като разкачих генерацията си запали, а като махнаха катализатора, колата си работеше нормално. Обаче тук, във форума, не съм чувал някой да се оплаква от подобен проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За генерацията, ходих до ЕМ-Комплект и едно от момчетата, което работи там ми каза, че единственият начин да се провери дали проблемът е в катализатора е смяната му. Интересното е, че на празен ход няма прекъсване и колата работи перфектно,а като дам пълна газ на място, запушване не се усеща, приема газта без никакъв проблем. Даже и при леко нанагорнище, двигателят започва да се измъчва и колата забива муцуната, колкото повече давам газ, повече не върви. Да повторя пак, при проверка на свещите се вижда, че са работили на богата смес, а колата се кара предимно на газ. Това ме навежда на мисълта, че проблемът е в притока на въздух.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Запушената генерация също води до богата смес. А при карбураторите и затъкнатият въздушен филтър. Не знам дали да сменяш катализатора, по-скоро провери дали до определено място натам тръбата е гореща, а след това рязко студена. Или отвинти ламбда-сондата, за да се отвори дупка.. Не знам и аз как се проверява, ама чак да режеш - трябва да има и друг начин.

Разместени валове от прескочил зъб на ремък също може да доведе до това, ама те поне лесно се проверяват.

 

Форсирането на място харчи много по-малко гориво и въздух - когато двигателят не е натоварен.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...