Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Правила за движение в кръгово кръстовище


Препоръчано мнение

Возя колега към центъра и стигаме единственото ни кръгово в града. То е много компактно. Диаметърът на островчето тип задигната цветна градинка с бордюри е към 8 метра. ТИРовете едвам минават. Даже го преправиха малко заради тях, защото с ремаркетата си изваждаха бордюри още преди да е стегнал бетона. Има само една лента за движение в кръга. Маркировки няма нито в него, нито преди него. Бързам да кажа нещо много важно и определящо правилата в точно това кръгово - не съм обърнал внимание от коя страна какъв знак има. Верно, минавал съм 500 пъти от там, но не съм обърнал внимание. Убедил съм се кои правила трябва да съблюдавам на практика, за да не се сбуторясам с черен жип или натоварен самосвал. Оказа се че и други шофьори не знаят какви са знаците там в момента и също като ен всеки ден го минават, ха-ха.

Преди месеци имаше знак "път с предимство" на всеки вход. Общо имаше 4 такива знака за всички идващи МПС-та от всичките 4 страни, а самите знаци се намираха на не повече от 2 м един от друг под ъгъл 90 градуса. Когато за първи път видях, че този знак го има от всички възможни посоки, си казах "олеле майко". Може и аз да съм тъп и да не разбирам как е трябвало да стане движението. Към днешна дата, уви, не знам къде какъв знак има преди кръговото.

Мисля за нагледно да снимам гледната точка от всичките посоки с прилежащите знаци. Та возя аз този мърморещ и правещ непрекъснати забележки колега (това му бе последното возене, но той още не знае :shades: ) и пред нас от лявата страна мина учебен Голф 4. Той навлезе преди мен и аз го пропуснах. Разбира се последва забележка от колегата - глей го тоя, уж е учебен а не даде ляв мигач.

На тази му реплика аз отговорих: та той си продължи направо, за какво му е левия мигач?

Тук последва лекция какво пише в ЗДвП - при влизане в кръгово се включва ляв пътепоказател. Отговорих: Да пише каквото ще, тук е тясно и всичко е малко, така че:

- първо, въобще няма да видя дали е дал или не ляв мигач; той така или иначе ще премине през кръговото, не може да го прелети;

- второ - има само една лента в кръговото и трето

- да, правилно беше да излезе от кръговото с десен мигач, нищо че дефакто си кара направо.

Ама трябвало първо ляв щото влиза в кръговото. Добре бе човек, ляв, окей, ама ако беше включил ляв ти щеше ли да си помислиш, че той ще завие наляво (левия завой идва на 4-5 метра от входа на кръговото и се пада точно пред мен). Каза: да, щях, ама няма нищо. Трябваше да влезе с ляв мигач. 5 пъти.

Ще ви кажа как карат там - никой не казва накъде ще завива, т.е. никой не дава мигач. Седял съм половин час и само една-две коли от 100 мигат за нанякъде си. Може да е бил ляв пък да е продължил направо или завил надясно, няма нищо, брои се че е сред мигащите. Някои и толкова не мигат. Добре че се познаваме и знаем кой накъде ще кара :tooth: Шегичка. Минаващите по пътя Враца-Плевен карат като по път с предимство. А от пътя Червен Бряг - Оряхово изчакват. 90% карат по правилото който е навлязъл в кръговото, минава с предимство. Другите 10% като по път с предимство. Ко има някой нахален, минава пръв. Досега стана една лека катастрофа за близо 1 г.

 

Та, когато няма никакви знаци или най-много има Г12 (за навлизане в кръгово кръстовище), тогава, изхождайки от приравняването на кръговото с обикновено кръстовище, би следвало да действат правилата за дясностоящото МПС. Преди много години май не беше така. Мисля че тогава правилото беше който е навлязъл е с предимство. По правилата в момента може да си стигнал до половината на кръговото, дойде ли някой отдясно и тепърва влизащ в кръгово, трябва да спреш и до го пуснеш да премине първо той и тогава да продължиш. Това за мен малко обезсмисля кръговото. Откъде да знам МПС зад мен дали ще успее да спре ако от дясно ми дойде черен жип с 80 км/ч...

Ако има знак с предимство, значи за тези от ляво и дясно има знак "пресичане на път с предимство". Това принципно, иначе не е много препоръчително да лежиш на това рамо, щото другият може и да не е видял знака. Както аз например не съм бил наблюдателен.

Нарочно не съм проверил кой член от ЗДвП казва в кръгово кръстовище да се влиза задължително с ляв пътепоказател и дали изобщо някъде го пише. В това кръгово аз поне не виждам никакъв смисъл, освен ако ще завивам наляво.

Друго кръгово.

В кръговото за влизане в Плевен в посока от София когато ще карам покрай канала съм се преустроил в дясната лента. Навлизам БЕЗ мигач и вече като потегля пускам десния миготевич. Респективно когато идвам от центъра и ще хващам пътя към София, заставам в дясната лента, изчаквам навлезлите в кръговото, навлизам в кръговото без мигач, подминавам вече първия изход (за гарата, КАТ и т.н.), пускам десен мигач и излизам. Така минават и пътуващите за Сторгозия - с десен. Аз просто пропускам този изход и също с десен хващам за Ясен, Д. Дъбник и София. Един приятел определи този начин преминаване като "глупости" и че можело от лявата лента да изляза. Може, ма е рисково и не го правя.

Къде бъркам по дяволите, какви са правилата за движение в кръгово ясно и кратко казано и трябва ли да се подава ляв мигач при влизане в кръгово? Моята логика и така карам винаги по кръговите е следната - автомобилите да се движат като зъбците на двойка зъбни колела - да преминават при наличие на достатъчно място от идващите МПС и давам предимство на вече навлезлите. Излизам с десен винаги.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При влизане в кръгово задължително се влиза с ляв мигач, това не подлежи на обсъждане, има си закон. :icon_thumbup: При излизане с десен. Толкоз! :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като карах курсовете имаше и теоретични часове водени от служители на реда. От тях научих за спецификата на кръговите движения, която е много интересна и същевременно проста. Когато кръговото движение не е регулирано (тоест няма никакви знаци за предимство) по закон влизащият в кръговото е с предимство, а този, който се върти вътре трябва да спре и да пропусне влизащия пред него автомобил. При регулирано кръгово движение със знаци за предимство е вече ясно, както например е кръговото на четвърти километър в София: за влизащите автомобили има поставен знак, че са без предимство и затова там с предимство са каращите вътре в кръговото. Ако нямаше тези знаци там влизащите щяха да бъдат с предимство. Сега малко пояснение как трябва да се преминава през кръгово движение. При навлизане се дава разбира се ляв мигач, който при въртенето вътре на автомобила трябва да остане включен до разклона в който не решите да излизате от кръговото съответно с десен мигач. За съжаление много хора в София не знаят, че кръговото се върти задължително с включен мигач и това прави задръстването още по-голямо, защото влизащите остават в шах и не знаят колегата ще продължи да върти вътре или ще излиза на разклона от кръговото движение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като карах курсовете имаше и теоретични часове водени от служители на реда. От тях научих за спецификата на кръговите движения, която е много интересна и същевременно проста. Когато кръговото движение не е регулирано (тоест няма никакви знаци за предимство) по закон влизащият в кръговото е с предимство, а този, който се върти вътре трябва да спре и да пропусне влизащия пред него автомобил. При регулирано кръгово движение със знаци за предимство е вече ясно, както например е кръговото на четвърти километър в София: за влизащите автомобили има поставен знак, че са без предимство и затова там с предимство са каращите вътре в кръговото. Ако нямаше тези знаци там влизащите щяха да бъдат с предимство. Сега малко пояснение как трябва да се преминава през кръгово движение. При навлизане се дава разбира се ляв мигач, който при въртенето вътре на автомобила трябва да остане включен до разклона в който не решите да излизате от кръговото съответно с десен мигач. За съжаление много хора в София не знаят, че кръговото се върти задължително с включен мигач и това прави задръстването още по-голямо, защото влизащите остават в шах и не знаят колегата ще продължи да върти вътре или ще излиза на разклона от кръговото движение.

 

Аз защо си мисля че движещият се в кръговото /ако в кръговото няма знак Пропусни движещите се по пътя с предимство/ е с предимство пред влизащият в кръговото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За кръговото не важи предимството на десния защото ще се запуши. Тези които са вътре са с предимство за да излязат и освободят място. Правилото за десния е за нерегулирано КРЪСТОВИЩЕ.

Относно мигачите: Когато се учих да карам /доста преди да взема книжка/ старите шофьори ми казаха: Лайно да видиш на пътя и да го заобиколиш - даваш мигач. Всяка промяна на посоката трябва да се сигнализира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато има кръгово кръстовище без знаци за предимство, то е нерегулирано кръстовище - Дясностоящият е с предимство. Прочетете си закона и правилника. Няма правило на запушването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Които са вече в кръговото са с предимство, нищо, че други са им дясностоящи. Това е заради факта, че ако тези в кръговото изчакват дясностоящите, ще стане мазало.

Преди време наистина имаше кръгови в които коли чакаха дясностоящи от главен път, в Габрово имаше такова кръгово, но от години е променено както е по белите държави.

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.karamlesno.com/Materiali/5.pdf

 

 

Раздел II

НЕРЕГУЛИРАНИ КРЪСТОВИЩА

 

Чл. 81. Нерегулирано е кръстовището, което е образувано от пресичането на равнозначни пътща, както и кръстовището само със светофар, който е изключен, повреден или е с включена жълта мигаща светлина.

Чл. 82. (1) На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им. (2) Правилото от предходната алинея важи и за кръстовище с кръгово движение, означено със знак N: 78, както и за Т-образно кръстовище. (3) Трамваите имат предимство пред останалите участници в движението независимо от местоположението (дясно или ляво) или от посоката на движението им. Водачите на трамвате се ръководят помежду си от правилото за предимство на десния.

Редактирано от Peter G
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези които са вътре в кръговото са с предимство пред тези дето искат да влязат. :mitsu-smiley:

Редактирано от james_bond
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Пловдив направиха едно кръгово на Водната палата. 2-3 пъти го разширяваха, така че колите да могат лесно да взимат завоите. Иначе в началото бе толкова малко в диаметър, че ти не знаеш колата в ляво от теб на дясно ли ще завие или ще продължи да върти. Времето за реаргиране беше 1 секунда и всичко бе на косъм. Сега го преустроиха/разшириха. Прилагам снимка цък на това, което наподява днес. Който е вътре е с предимство. Но ляв мигач аз давам, само когато ще въртя по кръговото и съм се престроил във вътрешната лента. Как черното комби ще влезне и ще даде ляв мигач, като веднага трябва да свие надясно? Логично е за него и всеки го прави, още с влизането в кръговото пуска десния (то и се е преустроил в дясната лента) и свива.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.karamlesno.com/Materiali/5.pdf

 

 

Раздел II

НЕРЕГУЛИРАНИ КРЪСТОВИЩА

 

Чл. 81. Нерегулирано е кръстовището, което е образувано от пресичането на равнозначни пътща, както и кръстовището само със светофар, който е изключен, повреден или е с включена жълта мигаща светлина.

Чл. 82. (1) На нерегулирано кръстовище предимство има пътното превозно средство, което се намира или приближава кръстовището от дясната страна на другите превозни средства, независимо от посоката на движението им. (2) Правилото от предходната алинея важи и за кръстовище с кръгово движение, означено със знак N: 78, както и за Т-образно кръстовище. (3) Трамваите имат предимство пред останалите участници в движението независимо от местоположението (дясно или ляво) или от посоката на движението им. Водачите на трамвате се ръководят помежду си от правилото за предимство на десния.

 

И аз точно това написах, по закон при кръгово без знаци предимството е за навлизащия в кръговото! Всичко друго е свободни съчинения на водачи пренебрегващи правилата за движение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако в кръговото има 5 автомобила, те трябва да чакат един бастун който навлиза в кръговото, само защото е дясностоящ.

То и заради това на едно кръгово в Габрово ставаха задръствания , допреди време.

Само в Бг е тази глупост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако в кръговото има 5 автомобила, те трябва да чакат един бастун който навлиза в кръговото, само защото е дясностоящ.

То и заради това на едно кръгово в Габрово ставаха задръствания , допреди време.

Само в Бг е тази глупост.

Да, длъжни са да изчакат бастуна, за да има ред.

И не е вярно, че само в България е така. Във Франция, където е бъкано с кръгови и се въртят като гламави, правилата са същите. Както и навсякъде по света. В щатите има известни разлики в правилника (явявал съм се на шофьорски изпит там), но не са кой знае какви. Например Four way stop. Това означава, че на кръстовището всеки има знак стоп и спира. Пръв тръгва този, който е спрял първи. Стори ми се глупаво, но работеше безотказно, без каквито и да е конфликтни ситуации. Тук ако го въведат, ще се стига до бой и респективно кървави петна по кръстовищата :):):)

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И в Испания е така. Има кръгови с предимство и такива в които спираш и чакаш. В Добрич има такова нерегулирано кръгово крътовище, ако не гледаш знаците ще те отнесат. Влиза се с ляв мигач, излиза се с десен. В кръговото важи и следното правило. Този, който сменя лента в кръга той осигурява предимство. Или казано по-разбираемо, човека в най-лява лента вътре иска да излезне от кръговото не трябва да сече пътя на другите в дясната лента. Това ми се случва постоянно защото хората не знаят и коя лента на входа на кръговото за къде е. Дясна лента на входа е за посока направо и първи изход в дясно, лява лента на входа е за посока направо и трети или следващ изход (в повечето кръгови това е обратен завой) на кръговото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако в кръговото има 5 автомобила, те трябва да чакат един бастун който навлиза в кръговото, само защото е дясностоящ.

То и заради това на едно кръгово в Габрово ставаха задръствания , допреди време.

Само в Бг е тази глупост.

 

Това беше културния шок на един френд - холандец, като дойде да живее в БГ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако в кръговото има 5 автомобила, те трябва да чакат един бастун който навлиза в кръговото, само защото е дясностоящ.

То и заради това на едно кръгово в Габрово ставаха задръствания , допреди време.

Само в Бг е тази глупост.

Ице, кръговите преди всичко ги правят за избягване на ПТП- та, а не на задръствания .;)

И като гледам как тълкувате закона за движение половината от писалите в темата, пожелавам ви никога да не се срещате на едно кръгово движение всичките .:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ице, кръговите преди всичко ги правят за избягване на ПТП- та, а не на задръствания .;)

И като гледам как тълкувате закона за движение половината от писалите в темата, пожелавам ви никога да не се срещате на едно кръгово движение всичките .:D

И щооооооо? Знаеш ли какъв купон ще е :):):)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Купона го наблюдавам съвсем отблизо всеки ден. Живея непосредствено до кръговото на четвърти километър и минавам през него минимум четири пъти дневно. Редовната картинка е счупени брони и пръснати стъкла от фарове по пътя. Даже един път и мен ме подпря една женица с джип щото не ме видяла че съм спрял на входа за кръговото. Добре, че тогава карах едно старо Рено Лагуна и не ми пукаше много за него :)

 

Мога да потвърдя и за Германия, че на нерегулираните кръгови движение влизащия е с предимство.

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Които са вече в кръговото са с предимство, нищо, че други са им дясностоящи. Това е заради факта, че ако тези в кръговото изчакват дясностоящите, ще стане мазало.

Преди време наистина имаше кръгови в които коли чакаха дясностоящи от главен път, в Габрово имаше такова кръгово, но от години е променено както е по белите държави.

 

На прима виста се сещам за 2 града с кръгови, в които този дето се врътка вътре не винаги е с предимство- Добрич и Търговище.

В Добрич при кръговите движения по околовръстния път, тези които влизат (излизат) от града са с предимство пред тези, които се движат по околовръсния път.

В Търговище е обратното. Движещите се по околовръстият път са с предимство пред тези, които влизат (излизат) от града.

Не помня дали в Балчик също не е така, или там минаха по съвременните стандарти.

 

А най-нелепото за мен е кръговото в Айтос. Със светофари и шорткът през кръгчето в посока Бургас-Карнобат.

https://www.google.b...72778,16z?hl=bg

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и моя опит с кръговите движения. Понеже пътувам доста и то в различни градове, имам сериозни наблюдения.

Първо - законът е един за всички и трябва да се тълкува еднозначно. Който го е позабравил, да си го припомни своевременно, няма нищо срамно, а рискува да бъде участник в ПТП.

 

Първи случай - повечето големи кръгови кръстовища са регулирани с пътни знаци и предимството е за тези, които въртят в кръга.

Втори случай - по-рядко - регулирани с пътни знаци кръгови, при които някой от лъчовете включващите се в кръговото са с предимство, а тези в кръговото трябва да ги пропуснат. Например - кръговото на Руски паметник в София, в Пловдив кръговото на бул. "Васил Априлов" и ул. "Любен Каравелов".

Също съм виждал едно много малко кръгово, което няма лъчове реално, а го пресича само един път (като буквата Ф). Това служи, за да може да се прави обратен завой в двете посоки и естествено табелите указват, че чакат тези в кръга. Има логика някои кръгови да са така - все пак по един булевард или главен път трафикът е по-голям, а в кръга не би се създало задръстване.

Трети случай - нерегулирано кръгово (в по-малки населени места, предимно тесни - еднолентови, без табели дори указващи че има кръгово)- златно правило за дясностоящия :)

 

В Англия почти всички кръстовища са кръгови. Виждал съм три последователни кръгови, наподобяващи горния ред на емблемата на олимпийските игри (да не кажа една марка коли :) и лъчовете на едното бяха 7, като прибавим и въртенето, което там разбира се е по часовниковата стрелка, се омагьосах, въпреки че не шофирах аз.

 

Тук движението при кръгови кръстовища се оказва голямо мазало, създадени уж за улеснение и избягване на ПТП.

На доста кръгови, които са с повече от една лента няма разделителна маркировка между лентите. Някъде знаци е имало, но липсват.

Другаде има знаци, но може да пропуснем да забележим, когато са само от ляво в островчето и се движим в най-дясна лента, защото по презумция гледаме за знаци отдясно.

Абсолютно задължително пускане на ляв мигач при влизане. Идеята не е да се покаже, че ще се включим в кръгово, което ясно че няма как да подминем, защото е пред нас. Идеята е мигачът да не се изключва, до момента на напускане на кръга, когато се подава десен такъв. Това дава ориентир на другите участници, кога ще излизаме и им спестява време и неудобството да гадаят дали ще излизаме или не и да гледат наляво до последно. Често ми се е случвало без мигач да излезе някой в предния лъч, а аз да го чакам до последно и след него да идва друга кола, пред която е можело да се включа, но не чакам и запушвам и тези зад мен.

 

От 11 год. шофирам и съм се чудил как е правилно да се постъпва с мигачите в частния случай, когато сме в дясна лента, наближаваме кръгово и ще излизаме от първия лъч. Миналата година изкарах A категория и попитах инструктора. Отговорът му беше, че е правилно да се даде директно десен мигач, въпреки че не го пише никъде. Е аз така и си правех, но за протокола.

 

Много пъти съм виждал някой навлязъл в най-вътрешната лента в кръга идва време да излезе и пресича пътя на колите в другите ленти, щото трябва да излиза и псува, ръкомаха. Мигач бил дал човекът. Ами нали другите са десни спрямо него, трябва да намали, да ги пропусне, не трябва да засича външните. Тези зад него също трябва да намалят, а не да го притискат да си подмине отбивката, въпреки че затова е редно да се е изнесъл по-рано, но пък не винаги трафикът позволява - особено в София на 4-ти километър.

 

И последно да споделя една нелепа случка. Един TIR, за малко да ни размаже с майка ми и приятелката ми наскоро.

Във Велико Търново имаме три големи кръгови. Едното от които е много гадна елипса и е по главния път София - Варна.

Това става през нощта в един часа - няма никакъв трафик. Аз въртя в кръга и давам мигач, че ще излизам (движещите в кръга са с предимство). Камиона идва засилен откъм София и продължава за Варна, виждам го и очаквам, че ще ме пропусне. Аз наближавам на десет метра от него и добре че съобразих, че дори да реши да спре няма да успее, предвид скоростта с която се движи около 70 км. Реакцията ми беше да счупя рязко вляво и с много газ да го избегна пропускайки отбивката. Изобщо не намали, не е и видял че има отбивка, в която ще излизам и си мислел, че ще излизам в следващата - за Варна.

Историята имаше и продължение, но важното е че сме живи и здрави.

 

Това кръгово е много опасно давам нагледен пример да го имате предвид ако минавате от там:

 

http://s5.postimg.org/t4kozsf3r/Kragovo.jpg

 

географска ширина - 43° 4'26.23"С

географска дължина - 25°36'43.23"И

 

Пак се отплеснах - съжалявам за дългия пост :)

Редактирано от iskrenkrustev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес пак направих проучване сред още няколко приятели шофьори. Едни казват задължително влизане с ляв мигач, други без. Увереността и при двете групи беше много голяма с категорично отхвърляне на другата теза. Съгласен съм и с едните, и с другите. Ето какво имам предвид.

І. В малко кръгово с по една лента няма смисъл от влизане с ляв мигач когато

- ще излизаш от първия изход, тоест когато завиваш надясно (първи изход)

- ще хванеш втория изход, който ти се пада направо. Влизането с ляв мигач би значело завой наляво, а посоката на колата говорим че ще е надясно или направо.

 

При нашето кръгово има знак Г12 от всяка страна (за приближаване на кръстовище с кръгово движение) плюс знак пресичане на път с предимство. Вътре в кръговото върху самото островче има 4 знака движение по път с предимство за идващите от 4-те посоки. Фактически като се врътваш в кръга, по някое време виждаш знака че си с предимство. Е, верно, знакът е от лявата ти страна :rolleyes: , но вАжи. Значи важи правилото за предимство когато си навлязъл в кръговото.

 

ІІ. В нормално големите кръгови и огромните като диаметър с две и повече ленти за движение, цъка левия мигач, за да покаже на останалите водачи докога човекът ще се върти в колелото. Включва десен мигач секунди преди да излезе от съответния изход. При престрояване в съседна лента пак със съответния пътепоказател. И тук също няма смисъл от ляв мигач ако ще се завива веднага надясно по първия изход. Но трябва да си в дясната лента де.

Щеше да е добре в кръгово, като особен вид кръстовище (с формата на кръг), да важи само едно единствено правило - предимство да има вече навлезлият. Но през последните години масово се построиха такива кръстовища в различни градове на различни места. Трафикът от едната посока е много по-интензивен и сложили път с предимство на този път... Да беше на две нива с надлез - супер, но пък е много скъпо да се построи. Така нямаше да има объркване и катастрофите щяха да са много по-малко.

 

Транзитно преминаващите създават най-много напрежение, защото не са запознати коя лента за къде е. Не им се сърдете. Видите ли кола с друга регистрация на кръгово или каквото и да е кръстовище във вашето населено място, по-добре дайте път. Ако няма да давате - внимавайте много. Внезапна смяна на посоката е много вероятна. В чужбина като видеха коли с жълтите номера (за износ дето ние ги купуваме пък те ги изхвърлили вече), винаги ни пускат, ама винаги! А на кръговите водачът правеше почетни обиколки докато се съберем отново :D

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Както винаги тук, всяка една тема е полезна. Много се радвам за което. :icon_thumbup:

 

Може би рутината ни кара да мислим че сме прави за едно, а то се оказва че грешим.

 

Аз лично ще поопресня знанията си с преговор на правилника, та да не се излагам.... :icon_angel:

 

Поздрави! :mitsu-smiley:

 

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста сте изписали по темата, но имайте в предвид, че има много кръгови, които не са само с една лента. Там влизането със задължителен ляв мигач не е много добър вариант.

Както например е колелото на панаира в Пловдив: https://www.google.bg/maps/@42.1590439,24.7482679,3a,75y,102.36h,74.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1su_wkYu1uuFGUUuAwT8bd9g!2e0!7i13312!8i6656

Ако човека с червения Опел, който е за надясно даде ляв мигач ще образува голям смут в останалите шофьори, както и страстни български реплики по родствените му връзки.

Иначе е хубаво хората да сигнализират намеренията си, нещо което става все по-рядко по нашите ширини. Но това го отдавам на това, че хората едвам са извадили по 50-100 бона, за джипче или лъскава колица и трябва да пестят гориво и крушки вече :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...