Премини към съдържание

За предните дискове


mmotors

Изкривявали ли са ви са предни спирачни дискове?  

88 гласа

  1. 1. ??????? ?? ??? ???????? ???????

    • ??, 256?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 2 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, ?????
    • ??, ?????? ? ?????
    • ?? ?? ?? ? ????????


Препоръчано мнение

Определено има разлика в разпределителя м/у този на седан и този на комбитата...като за предпочитане е втория. Замяната му, доколкото съм чувал е възможна :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 204
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Седан е колата. Последният път буталцата можеше с пръст да ги прибереш. Другото, което ме навежда на мисълта, че пробмела не е в тях е апарата за измерване на спирачките на ГТП. Колкото повече натисках спирачките, показанията на уреда се променяха линейно. На двете задни гуми показанията бяха почти еднакви. Просто при напълно натиснат спирачен педал колелата не направиха и най-малкият опит да блокират. Накладките са почти нови - буталцата са напълно прибрани, не е като да стъчат при износени и да се напълнят уплътненията с буклуци.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А сменял ли си спирачна течност скоро? Правена ли е някаква профилактика на цялата спирачна система някога? Ако не е правено е възможно да има разни отлагания в системата, които пречат за правилното и функциониране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди две години смених спирачната течност. Преди една смених задни накладки. Преди няколко месеца предни дискове и накладки. Предните и задните апарати са в перфектно състояние.

Редактирано от A9A
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След, като си сигурен, че пробемът не е в спирачните апарати, ако бях на твое място бих пробвал първо с промиване на цялата система и слагане на нова спирачна течност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди две години смених спирачната течност. Преди една смених задни накладки. Преди няколко месеца предни дискове и накладки. Предните и задните апарати са в перфектно състояние.

Koфтииии...Не е от спирачната течност туй...Хората карат по 5год. кола купена на старо и изобщо не сменят спирачна течност, а колите им си спират:icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто при напълно натиснат спирачен педал колелата не направиха и най-малкият опит да блокират. Накладките са почти нови -

А каква марка са накладките и колко са нови ? ..

Ако си ги сменял много скоро, може още да не са се сработили с дисковете и да лягат тук- там ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На другата ми кола, която купих на 10 години, не съм сменял спирачна течност никога. Това са 10 години, през които не съм я сменял. Проблеми със спирането - няма.

На галанта съм пробвал както си карам примерно с 80, да спра плавно без много да се усети спирачно закъснение в колата (все едно е черен лед) и да препипам набързо дисковете. Предните са по-топли от задните, но със сигурност всички загряват. Сега, нямам термометър на върха на пръстите, но бих могъл да заключа, че предните загряват еднакво и определено повече от задните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А каква марка са накладките и колко са нови ? ..

Ако си ги сменял много скоро, може още да не са се сработили с дисковете и да лягат тук- там ..

 

Woking са задните накладки. Почти нови са като дебелина на феродото, иначе към ~20000км. Преди да ги сменя от време на време проверявах дебелината на старите и съвсем отчетливо се виждаше как намалява. Предните дискове са EBC GD 967 + EBC Ultimax DP 954. Отначало си мислех, че заради по-добрите предни спирачки си втълпявам, че колата спира само с предният мост, но в последствие забелязах все по-силно "лягане" на предницата при спиране. След като вчера видях и показанията на задният мост докато беше на валяците съм обеден, че имам проблем със спирачките. Или задните накладки вече не спират или няма налягане, което да ги натиска към диска...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Woking са задните накладки. Почти нови са като дебелина на феродото, иначе към ~20000км. Преди да ги сменя от време на време проверявах дебелината на старите и съвсем отчетливо се виждаше как намалява.

Ей от там ти идва проблема ..Едни накладки дето на 20 к са като нови, т.е. могат да изкарат над 100к без смяна, не чакай спиране от тях ..:)

Тези накладки дето спират, на 20-30 к (преко сили) вече са за смяна ..

Коравата накладка освен да яде дисковете друго не прави ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък точно такива мисли ми минават. Или в системите около разпределителя. След като си правил ремонти наскоро и сваляйки буталото си видял, че е екстра /т.е. апаратът не е запекъл/, коя е причината сп.течност да не го кара да се движи добре ?

Още повече си забелязал разлика в работата при седани/комбита.

Аз преди около месец свалях задните дискове и апаратът си се движеше добре във водачите, буталата не съм ги гледал много, но и те се движеха при натиск с ръка на педала при неработещ мотор. Въпреки това дисковете ми не са блестящи, а мътни. Отлагане на прах от накладките върху джантите нямам /а предните стават черни за седмица-две/

 

И на мен това ми казаха....смяна на спирачен разпределител от Галант комби...на Галант седан,човека го беше направил и каза че на ГТП вече няма проблем сьс задните спирачки,а и Галанта му спирал по добре като цяло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
  • преди 2 месеца ...

За протокола да кажа, че преди седмица смених на приятел предните дискове защото бяха достигнали минималната си дебелина, използвани над 90 000 км. НЕ бяха криви, въпреки, че седана практически от може би почти година е каран с нефункциониращи задни апарати, спирайки изцяло с предни.

Колата е шестак, автоматик 2002 г. Кара се яко, спирачките не се жалят.

Дисковете са тези, с които я купиха в Германия. Не е известна марката. Оригиналните са Сменени са след пробег от 110 000 км, след което колата влиза в бг с въпросните дискове.

Това - за неизчислената спирачна система на галанта.

Моят коментар по темата е, че дискове се кривят на първо място защото са некачествени и на второ, заради неизправна спирачна система!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на трето, заради неправилен монтаж върху крива/ръждясала/непочистена главина :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искаш ли да ги пренаредим :) ?

1. Недомислена сп. с-ма - апаратите седят с гръб към въздушния поток и такъв не е насочен да охлажда дисковете. Дори да изведа бурии да отвеждат вЕтар към диска, той няма как да направи много. Ще духа в апарата....

2. Неизправности - най-често това е влошено движение в апарата и оттам задържане на едната накладка върху диска и т.н.

3. Некачествена изработка (закаленост) на самите дискове.

Това със спирачките не само е хроничен проблем при модела, ами и се представят доста слабо. Дори не смея да тествам 100-0 че нямам излишни пари в момента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Недомислена сп. с-ма - апаратите седят с гръб към въздушния поток и такъв не е насочен да охлажда дисковете. Дори да изведа бурии да отвеждат вЕтар към диска, той няма как да направи много. Ще духа в апарата....

Не съм съгласен. Не е от това. По - горе съм си изказал мнението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на трето, заради неправилен монтаж върху крива/ръждясала/непочистена главина :icon_rock:

Мда, това е калпазанщина бе?!

Може да се нанесе смазка, на почистените повърхности. Всеки знае, че е враг №1 на ръждата :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще се съглася с теб. На ево х апаратите също са напред. На повечето големи бегачки обаче са назад и имат дифузори за отвеждане на въздушен поток до предните дискове.

Понеже не счетох за необходимо, сложих други дискове върху главините без да чистя нищо. То нямаше и какво, но ако бях усетил пулсации, щях да обърна внимание. Засега уж са прави.

Като спомена оранжевата чума се сетих за сваляне джантите на бмв Е90 при смяна на гумите със зимни. Сигурно бе на 3-4 години кола, а главината беше покрита от ръжда. По цялата моя и по цялата твоя кола едва ли има толкова, колкото имаше там по главината и диска.

Освен това не са толкова малки. На мерцедес 123 300Д са по-малки и отпред, и отзад, на опел омега В 2.0i 136 коня (за другите не знам) също е така. По-тежки са и не съм чул за проблеми. За мерцедеса мога да кажа как съм се возил отпред и водача по дълъг и стръмен баир надолу изключва от скорост и държи спирачка през повечето време. Това с влизане с 90-100 в населено място. Аз там съм на четвърта без газ с 50 и по средата връщам трета с междинна и крепя 45-50. Стоповете ми светват на кратки интервали и само няколко пъти за целия баир. Общото е че и неговите дискове са прави...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за 256-милиметровите, си 100% прав. Ако имаш предвид и 276, си 50% прав.

За сравнение:

- ауди а4 В5 от 1.6i до 3.0i авант - 288 мм на 25 мм дебелина

- бмв Е46 2.0-2,3 литра - 286 мм (1.8 са на 276 - като нашите)

- Мазда 6 (2002 г.), от 1.8 до 2.3i - 280 мм

- Опел калибра турбо 2.0 4х4, 204 коня - 280 мм

Конкретно за омега В не съм видял правилно - по-големи са дисковете. Задните са 286, а предните 296 мм. Тя е и доста по-голям ТУЧ също така.

На голф ІV също има 288, по-специално 1.8Т. На VW също имат такива размери и това е разбираемо де. Пример: Пасат 2.0TDI - 288 предни и 245 задни. Така е и при А4 В5.

 

Иска ми се да повярвам, че ако дисковете ни бяха 288 нямаше да имаме никакви проблеми. Аз лично проблем с това нямам. Силно зависи от експлоатацията. При много марки се наблюдават деформации в дисковете и смяна с нови.

 

Добавям и БМВ Е39 525i да видите какво значи спирачки за тях - 296 мм задни и 324 предни :) Сега разбирам защо спират така...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На Хондата ми,която е тон предните ми бяха 272мм.Галанта даже и 276 са му малки

Редактирано от TASSO
главни букви
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледам пак се е повдигнала темата за предните дискове. Да споделя мойте впечатления след близо едногодишна експлоатация на вр4 ситемата с която заменихме стандартните 276мм дискове. Значи апаратите са от вр4 предни и задни, дисковете са 294мм предни, 280мм задни, вентилирани, нарязани и надупчени. Дисковете са от Camskill UK за вр4. Пламен ги разпроби на 4 х 114,3, нарязахме и надупюихме на стругар. Накладките са стандартни за двубуталните апарати, не ги знам точно Пламен ми ги препоръча и наистина спират много добре. Под стандартни искам да кажа, че не са EBC,MIntex или тем подобни водещи се "премиум" марки.

По спомен апаратите бяха 180 паунда четирите, дисковете не ги помня, но не бяха скъпи така или иначе това лесно може да се провери в сайта на Camskill, някаква цифра около 120 паунда за четирите и задни наклатки ми се върти. До тук 300 и за разпробиването към 100 паунда, монтаж и нови предни накладки и някъде към 1000 лева излиза цялата конверсия.

Какво мога да кажа след една година? Колата спира много добре, много по-добре от преди. Чувстваш се по уверен с новите спирачки и съответно караш доста по-бързо. Имаше едно вибриране няколко месеца след инсталацията на дисковете, което отдавам на тяхното ниско качество, цена и бързо покривяване. Факт е обаче, че биенето го има в много по-малка степен към момента и то при натискане рязко на спирачката и скорост над 150 в диапазона до 120. Така че не е дразнещо и не е болка за умиране.

Минуси на системата- не мога да кажа, че има. Като минус може да се спомене по-бързото износване на накладките от това,че дисковете са нарязани и вентилирани. Също така цената от около 1000лева за конверсията предвид, че вече има галанти за по 3-4 хил. На трето място бих сложил разпробиването на 4х 114,3 всеки път при смяна на предните дискове с нови, защото няма 294мм с 4 дупки. И щях да забравя, нови зимни джантета 16" защото ако карате с 15" тези дискове не влизат в този размер. Така че цялото удоволствие стъпва малко над 1000лв, като продадтет 15" с гуметата и си купите 16". Или поне така направих аз.

В заключение, системата на вр4 е доста по-добра от тази на стандартните в6 галанти, логично поради по-големият диаметър на дисковете и двубуталните апарати, съчетани с нарязване и надупчване нещата стават още по-добри. Единствения минус на конверсията е високата й стойност над 1000лв, която не всеки би могъл да си позволи. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същата конверсия като колегата wonderwalker и потвърждавам неговите думи,а като накладки ползвам TRW.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същата конверсия като колегата wonderwalker и потвърждавам неговите думи,а като накладки ползвам TRW.

Mм да Благодаря за съвета на времето, когато решавах дали да правя конверсията. Ти ме беше преварил. Голямо благодаря за отзивчивостта. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Големия минус - 16-ки Жанти...при положение, че имаш 4 нови зимни 15-ки...Инак е по - добре, така е, но продължавам да твърдя, че проблема с кривенето не е в конструирането на системата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...