Мирослав Миленов Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 Здравейте колеги .В момента карам COLT 1.6 16V 113 к.с..Доволен съм но съм решил да го сменям за по голяма кола.Спрял съм се на Galant след 1998 година.Искам да попитам и да ме посъветвате коя е по добрата опция дизел или бензин?Благодаря ви предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 Здравейте колеги .В момента карам COLT 1.6 16V 113 к.с..Доволен съм но съм решил да го сменям за по голяма кола.Спрял съм се на Galant след 1998 година.Искам да попитам и да ме посъветвате коя е по добрата опция дизел или бензин?Благодаря ви предварително Няма по-добра опция.. И двете опции са добри, като нещата опират до това, как ще я ползваш и какви предпочитания имаш.Сега половината форум ще се изсипе да ти обяснява, че нафтата била за печки и колко по-добре ще си с бензин+газ. Това е една от болните теми тук, така че най-добре си кажи предпочитанията.Както има колеги доволни от бензиновите, така има и колеги доволни и от дизеловите Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 Точно така е. Ще покараш някой дизелак, някой бензинен, научаваш кое какви пари харчи и така... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мирослав Миленов Публикувано 15 юни 2013 Автор Сподели Публикувано 15 юни 2013 (редакция) Ами ще я ползвам по често в София но и ми се налагат пътувания и до Варна защото мойта приятелка е от там .Идеята ми е кое е по добре като икононичност .Ясно ми е че не мога да искам примерно 5-6/100км.Колата страшно много ми харесва и се питам дизела или бензина ще ми е по по джоба.Търся мнение от колегите каращи такъв автомобил Редактирано 15 юни 2013 от Мирослав Миленов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 (редакция) При цена на LPG от ~1.30 за литър и както казваш, че ще имаш чести пътувания София-Варна-София което си е приблизигтелно 950 км, мисля, че 2.0 бензин с инжекцион ше е един много добър вариант. Дизела доколкото знам от колеги гори 7 извънградско. Относно подържането на двата вида Галант, не мися, че има кой знае каква разлика, единствено нещо по двигателя да те изненада, което да даде превес за дизела пред бензина или обратното, но са здрави като цяло. Прочети темите в Галант секцията на форума и ще ти станат ясни много неща. Редактирано 15 юни 2013 от S.Iliev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 Много зависи от това колко пари за разходи по колата може да отделяш на месец, като разбира се основния и задължителен разход е горивото. Най-добрият вариант е ако не те притесняват приблизително 250лв. за бензин на месец да се качваш на един самолет V6 24V :plane:, като това е само ако въртиш градско в София да кажем около 700км. пробег. Излизайки извън града на круиз контрол (130km/h) шестака може да се стабилизира 8.5 литра на 100км. при пътуване към Варна примерно. Икономичните решения са само две: 2.0 дизел или 2.0 бензин на газ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sashy Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 При цена на LPG от ~1.30 за литър и както казваш, че ще имаш чести пътувания София-Варна-София което си е приблизигтелно 950 км, мисля, че 2.0 бензин с инжекцион ше е един много добър вариант. Дизела доколкото знам от колеги гори 7 извънградско. Относно подържането на двата вида Галант, не мися, че има кой знае каква разлика, единствено нещо по двигателя да те изненада, което да даде превес за дизела пред бензина или обратното, но са здрави като цяло. Прочети темите в Галант секцията на форума и ще ти станат ясни много неща. Леле за 7 разход извънградско дооста зор трябва да види... с още 4 човека и пълна с багаж колата даде разход 6,5 да не кажа и по-малко, като през целия път климатроника работеше.С 2-3ма човека и не много багаж и с много внимателно каране разхода ти може да падне и малко под 6, но чудеса не очаквай. В града гори 8, като хубавото е, че разхода ти няма да зависи толкова от нафтата с която караш, а от карането ти (не е капризен към качеството на горивата както повечето дизели). Според мен разгледай и двата вида двигатели и се спри на по-запазения екземпляр. И в двата случая няма да съжаляваш! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 2.0 на газ, определено е по - икономически изгодно от дизел...Еле пък да я вземеш с готова уредба. Преценявай си! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 Колегата Sashy е прав. Дизела не е капризен на горива. Поддържаш ли го както трябва, няма да имаш грижи. Консумативите са в рамките на нормалното. Извънградско разхода зависи от крачето 5,5-6,5(с климатроника и някои и друг човек . Мощност има предостатъчно за изпреварвания, и ако се качиш на дизела ще усетиш, че за 90-те си кончета върви доста добре. Иначе избора е твой. Успех :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 15 юни 2013 Сподели Публикувано 15 юни 2013 (редакция) Излизайки извън града на круиз контрол (130km/h) шестака може да се стабилизира 8.5 литра на 100км. София-Варна, с много круиз, шестака ми гори 7.6-7.8. Към Бургас по Тракия, с още повече круиз и 120-130 - точно 8. В града минавам точно 300км със 100лв 100 октанов (при цена 2.73/л).2.0 извън града, ако не се влачите с 90, не винаги е по-икономичен от 2.5 .!! Дизел няма с круиз, 2.0 рядко имат, предимно "Швейцарките". Тази екстра ми е много важна на мен междуградско... променя драматично качеството на пътуване за шофьора... докато не покараш така не можеш да го оцениш, но пробваш ли веднъж - край..Покарай и трите вида и си прецени... не разчитай на форуми да ти изберат вместо теб. Sent from my Nook HD+ using Tapatalk HD Редактирано 15 юни 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 Само веднъж преди ръчката ми падна под 8/100, градско я бях докарал на 11,5/100, но като цяло нормалното градско ми беше 12,5/100 и 8-8,5/100 извън града. Автоматика ми гори повече. Инак сега със 100лв (ама за газ)ще мина доста повече от 300км градско. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 (редакция) Е нали не мислиш че си измислям? И други са докладвали същия разход във форума, значи може... Най вероятно я сонди, я дросел не са им наред на повечето шестаци и завишения разход се приема за нормален.... или гадни гуми или седемнайски с валяци на 225 . Имам колега със автомат `98, той пък редовно си пътува София-Русе с около 7.6 разход, много круиз ползва и той, но и над 110 не си позволява извън магистралата... значи може. Редактирано 16 юни 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 Не ти казвам, че си измисляш бе, просто такъв разход аз лично рядко, много рядко съм постигал. Мое мнение е, че круиза лапа повече отколкото без него... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 ...Покарай и трите вида и си прецени... не разчитай на форуми да ти изберат вместо теб. Абсолютно съм съгласен с Любо.Напоследък взе да блика с хора които искат някой друг да им каже кое е по изгодно да си купят, но покупката на кола втора-трета ръка, е голяма доза късмет.Разходите много зависят от това къде се кара автомобила, градско или извънградско предимно.Едно е ясно, бензина винаги има шанс да го газифицираш, друг е въпроса след колко време ще избиеш газта.А що се отнася до разходите... и моя 2.0 е правил хубав разход със бензин 100+ октана, 25 литра Плевен-София-Плевен - това са около 350км.http://prikachi.com/images.php?images/235/6227235F.jpgКато към София имаше Настъпинка Кьоравата, гонка с един Пасат 5 - 2.0 ТДИ, ми под 150 не падах.На връщане нормално 120 на аутобана, и 100+/- на главния път Луковит-Плевен. Така че в днешно време е въпрос на предпочитание и най-вече на финансови възможности каква кола да си купиш, кефа на второ място. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 То ако ще си говорим за най-нисък разход спокойно мога да кажа,че на бензин,ако се кара нормално до 110 и не се изпреварва ми гори 7/100 ,а съм имал и случай с бавно каране тип влачене,без круиз изобщо,без климатик, много ползване на ППЗ(принудителен празен ход),даже разхода ми е падал до 6.7-6.8!!! На газ най-ниското ми е 8.5 без климатик,нормалното 9.5-10/100 газ,вие си смятайте по нататък. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 Колта с този двигател е доста бърз. Ако можеш да жертваш динамиката избирай между дизеловия или 2-литровия. V6 предлага същото като двулитровите + повече мощност (особено с климатик и пътници + багаж) и някоя екстра като cruise control. За жалост има само един напълно отговарящ на визията на ЕА0 двигател, но го имат няколко човека в целия форум :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 моето мнение е, че дизела на гланата е един от най немощните в класа си, изключително слаба динамика за турбо дизел 200Nm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мирослав Миленов Публикувано 16 юни 2013 Автор Сподели Публикувано 16 юни 2013 Здравейте отново клеги.Идеята на темата ми е да се допитам до мненията ви и да преценя сам каква кола да си купя .Искам да чуя мнения и да разбера какво мислят колегите които са карали такъв автомобил :mitsu-smiley: .Очаквам още мнения и след това ще преценя .От Colt-а съм много доволен просто ми е малка вече .Едно е сигурно следващата ще е Galant!Единствено остава да реша дизел или бензин и да :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CBeTHaX Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 Според мен 2.0 бензин ще ти допадне най-много. 2.5 двигателя харчи малко повече от колкото би ти харесало, а дизелака колкото и да върви, си е зор бързото изпреварване извънградско. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 моето мнение е, че дизела на гланата е един от най немощните в класа си, изключително слаба динамика за турбо дизел 200Nm Интересно ми е как ще го сравниш с Нисан Примера 2.0 също TDI :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 То ако ще си говорим за най-нисък разход спокойно мога да кажа,че на бензин,ако се кара нормално до 110 и не се изпреварва ми гори 7/100 ,а съм имал и случай с бавно каране тип влачене,без круиз изобщо,без климатик, много ползване на ППЗ(принудителен празен ход),даже разхода ми е падал до 6.7-6.8!!! На газ най-ниското ми е 8.5 без климатик,нормалното 9.5-10/100 газ,вие си смятайте по нататък. Нали знаеш, че на празен ход колата ти пак консумира гориво. Макар и минимално, по голям ефект има от карането на скорост без газ, тогава не се използва гориво ако не паднеш под 1250об/мин!Само се опитвам да поясня, защото не знам какво имаш в предвид на ППЗ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 моето мнение е, че дизела на гланата е един от най немощните в класа си, изключително слаба динамика за турбо дизел 200Nm За това може да се поспори колега. Баща ми кара Венто, което също е 90 коня и 202 нютона. Въпреки, че е по- леко,няма ускорението и доускорението на Галанта. Карал съм и Премиерата от поста на Тасо - и тя издиша. Това за изпреварването - чак пък мъка.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 Нали знаеш, че на празен ход колата ти пак консумира гориво. Макар и минимално, по голям ефект има от карането на скорост без газ, тогава не се използва гориво ако не паднеш под 1250об/мин!Само се опитвам да поясня, защото не знам какво имаш в предвид на ППЗ Точно същото означава-да караш по баира надолу на скорост без да даваш газ,никой не говори по инерция. В една друга тема я бяхме зачекнали тая абревиатура,ама май не си я чел . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 Кога харчи по-малко е спорен момент. Когато се спуска баир без газ на V-та предавка колата забавя ход - минава по-кратко разстояние от това да я изключиш от скорост. Тя изразходва нищо, но минава по-малко разстояние.Ако нанадолнището не е много стръмно карането без газ ще предизвика намаляване на скоростта, след това има наваксване, което ако не стане плавно, вем ти е пускането на педала с цел икономисване. Разходът на празен ход би трябвало да е около 1,2 л/ч, респ. по 20 мл/минута. Ако тия 20-30 мл ще ви дигнат разхода.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CBeTHaX Публикувано 16 юни 2013 Сподели Публикувано 16 юни 2013 (редакция) А вие като искате да се убивате си карайте по инерция, не случайно на изпитите учат да не се изключва от скорост. Ако сте за 20ст. повече на 100 км. не знам защо изобщо сте хукнали галанти да купувате. Като искате икономия, има евтини колела в мобилето за 50лв. Редактирано 16 юни 2013 от CBeTHaX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.