Премини към съдържание

Въздуховоди за охлаждане на предни дискове и накладките.


rosko85

Препоръчано мнение

Въпроса ми е имали такова нещо за нашите зверчета и ако да какво точно представлява и къде се захваща?

 

Вчера ходих за редовна смяна на масло и филтри и понеже бях дочул от 1-2 седмици акустичния датчил на предна дясна накладка да се обажда реших да вложа някой друг лев и там.

След свалянето на гумуте установихме с майстора, че предните накладките наистина са свършили,но го помолих да замерим и дебелината на дисковете. И за мое огромно съжаление дебелината беше 22,4 мм т.е минимума.

И започнахме да търсим дискове и накладки. Бях чул добри отзиви за дисковете БРЕМБО, но се оказа, че във Варна ,а в последствие и в други градове на БГ, че липсват на пазара.

Шах и паника.Не можеха да ми кажат и кога ще има доставка.Единственото което ми предложиха като дискове беше на непознат производител за мен "DJ PARTS".

 

Ще помоля някой от форума ,ако е карал с такива дискове "DJ PARTS" да сподели мнението си за тях.Цената им беше по 60 лева парчето което ми се стори доста евтино на фона на всички части които съм купувал досега.

Но нямаше как поръчахме ги. На външен вид изглеждаха добре, без никакви надписи по тях, не са винтилирани също.На опаковката пишеше NOT FOR SALE IN USA AND CANADA и само ,че са за МИТСУБИШИ. ? Озадачих се доста.

А за накладкиките държах да са си същите като предните ми с които изкарах 40000 км т.е АКЕБОНО и съм си много доволен от тях . Да не ви казвам като доставиха накладките какво пишеше на опаковката MADE IN ITALY ,направо щях да падна. Писнало ми е от фалшиви авточасти.

На първо каране на бях много очарован от спирането на колицата ми,но все пак ще изчакам да по-олегнат малко и ще споделя мнението си за комбинацията "DJ PARTS"+AKEBONO.

 

Та да се върна на въпроса.При поръчката на дисковете, се заговорихме с колегата от ФИРМА "АВТОПИОНЕР" ,че и те имали някога служебна кола Митсубиши-Галант и проблема с кривите дискове го знаели отдавна.

Спомена ,че по-принцип имало някакви въздуховоди които подвеждали въздух от предната броня към предните дискове и накладки за по доброто им охлаждане по време на каране,а от там и за предотвратяване кривенето на дисковете.

Въпроса ми е има ли такова нещо и какво представлява,понеже при мен освен 5-6 процепа отпред на подкалниците за охлаждане друго не виждам. А аз останах с впечатлението ,че това са някакви тръби които се захващат за предната броня и някъде към тези процепи на подкалниците.

 

Моля за информация и ако има такова нещо за малко снимков материал.

Ще помоля колегите от Варна да споделят и от къде си купуват накладки и дискове, че амам от фалшиви авточасти. А също и ако може да споделят какви Марки са.

Иначе всичко ми струваше: 2бр.дискове "DJ PARTS"-120 лв + 50 лв накладки-уж АКЕБОНО + труд 30 лв = 200 лв .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За такива върдуховоди не съм чувал. Като дискове съм ползвал и съм доволен от Textar и Zimmermann. Накладките на Акебоно спират добре, но скърцат. Тези дискове които си сложил са притеснително евтини, дано не се изкривят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Части?

Варна, ул. Прилеп 61

тел. 0898565995 Люцкан Георгиев.

Не съм сигурен за адреса. Изрових го от оффроуд форума. Любо Димитров го знае със сигурност. Ако не е той, кажи и ще намерим истинския адрес или телефон.

 

А, да, аз взех дискове от alex2511 от кола. Буквално не личеше да се ползвани и не им е "пускана стружка". Просто си личи. Накладки Textar или както там се пише. Това отпред, а отзад съм с оригиналните си дискове на колата и накладки Акебоно. Тях взех от Miroslav. Отзад със сигурност не скърцат. Отпред също съм доволен.

За въздуховоди не съм чувал и аз. В по-старите муцуни галантите нямат тази възможност да отвеждат част от въздушния поток към дисковете. При модификации спорт, елеганс, аванс уж минава повече ветар към дисковете. Честно да ти каже - не върши работа. Други дискове трябват. Например ЕВС с накладки грийн стъф примерно. Ама цената ще ти се стори нормална щом си купувал части и 60-те лева са те впечатлили (по-евтини от накладките :rolleyes: ). Дано изкарат година. Пожелавам ти и повече!

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз напоследък само за спирачки мисля. И сериозно се замислям за принудителна вентилация. Нещо просто - като да срежа маркуча на прахосмукачката на две и да го използвам. Да го хвана с тел, насочен към предни дискове, отляво и отдясно.

Не знам дали е сериозно, но по-добре от нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Други дискове трябват. Например ЕВС с накладки грийн стъф примерно. Ама цената ще ти се стори нормална щом си купувал части и 60-те лева са те впечатлили (по-евтини от накладките :rolleyes: ). Дано изкарат година. Пожелавам ти и повече!

Не само не ЕБЦ за Бога! Моля ви се не го правете. Направо си е от дуспа в тъч тази работа. Относно охлаждането и аз не съм чувал да има такова. DJ-я е правил ама някакво пригодено беше от друг автомобил. Ако види темата той ще каже най-точно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По едно маркуче 6 мм да изведем зад всеки диск и да взима вода от казана за чистачките с друга помпичка. За по-добре с разпръсквач накрая за да ползва по-ефективно дебита и налягането. Да пръска вода върху каналите на диска, т.е. вътре в него. Свързваме педала на спирачката с ключе, което включва помпичката и при определена сила на спиране ще тече вода върху дисковете. Те мокри си спират. Все едно караме в дъжд.

Нали има едни динамични стопове с премигване при натисната докрай спирачка (с предупредителна цел че някой доста е назлобил спирачката), или с по-голяма сила от средната... сещате се. Е така:

 

Водата вътре в диска ще охлажда, а при продължаване на движението ще се разхвърчи през отворите и част от нея ще се изпарява. Сухи ще са във всеки случай, няма да ръждясат.

Дайте пък вие по-добри идеи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете не спират добре , когато са мокри дори спират ужасно, а ако ги полееш с студена вода докато са топли моментално ще се разкалят и изкривят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите за отзивите.

Днес след многочасово четене във форума разбрах,че такива въздуховоди за охлаждане на дисковете фабрично за нашия модел :mitsu-smiley: не са произведени.

 

Това е пост на колегата:Miroslav:А относно охлаждането на спирачната система при EVO 9 и X например от Ralliart предлагат спойлер, който се закрепва на долния носач и насочва въздушния поток към спирачната система като подобрява охлаждането.

 

Значи все пак в други модели на :mitsu-smiley: е помислено за такъв тип охлаждане.Но за по мощните коли явно.

 

А от пост на колегата: Trafik : Както казва един мой приятел "истини много".

Преди време видях.......... не се сещам обаче за марката, но ако не се лъжа беше Ауди А4 (може и да бъркам), видях съвсем случайно предницата на колата със свалени гуми. Като се загледах видях, че от предната броня тръгва една тръба (въздуховод), която прави лека чупка и отива право в предния диск на главината. Тогава ми стана много интересно и си казах....... хм, много хитро. Може би нещо такова би ни решило проблема на мицките.

 

От гореописано става ясно:че в други модели автомобили, конструкторите им са заложили на такъв тип охлаждане.

 

А относно охлаждането с вода мисля,че колегата: uck е прав. При намокрянето на дисковете ако са достатъчно горещи това наистина би довело до разкаляване на метала на места и съответно до неговото изкривяване при натискане на спирачката рязко.

 

А относно дисковете които си сложих "DJ PARTS" мога да кажа,че се внасят сравнително отскоро в България от около 6 месеца. И няма достатъчно монтажи,за да се натрупат достатъчно мнения за обратна връзка. Фирмата от която ги взех е "АВТОПИОНЕР-ВАРНА". При тях се водят дискове над средния клас.И за цена от 60лв. парчето ми се стори доста евтино за такъв клас. Но времето ще покаже колко са добри.

След като навъртя достатъчно километраж ще пиша отново за моите впечатления от тях.

Защото както се казва в една поговорка "Личния опит не е най-добрия учител. Най-добрия учител е опита на другите". Това го казвам за хората коите след мен тръгнат по пътя да се чудят какви дискове и накладки да изберат.Кое ще е най-подходящо за техните зверчета, кое ще е най-рентабилно и т.н.

 

Между другото това e техния официален сайт:http://dj-parts.com/index.php

http://dj-parts.com/friction.php, което ме навежда на мисълта,че може да не са някой случаен производител на афтърмаркет части.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не само не ЕБЦ за Бога! Моля ви се не го правете. Направо си е от дуспа в тъч тази работа. Относно охлаждането и аз не съм чувал да има такова. DJ-я е правил ама някакво пригодено беше от друг автомобил. Ако види темата той ще каже най-точно.

Правил съм на много колил , дори и днес на едно Субару Аутбек........въздуховодите са от Опел Корса или Астра, а моье би и от Голф да бяха, не помня вече,но те седят върху спир. апарат и насочва струята към диска и накладките .......представляват едни пластмасови подобно на фуния..........това, в комбинация с двойно вентилирани дискове, е доста ефективно решение......

Ето това са моите дискове,двойновентилирани + нарязани, за по ефективно спиране.........

http://media.snimka.bg/s1/1978/030199477.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/1978/030199483.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/s1/1978/030199485.jpg?r=0

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей сложил си ги животните. :icon_clap: Много добър диск много качествен изгежда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Zimmermann това е истината... аз карам с такива и съм много доволен :icon_thumbup:

Не, нито са Цимерман, нито са Зимерман, нито нищо.............това са обикновенно АТЕ,после нарязано и фрезовано на ЦПУ фреза......... :icon_dance:

Преди доста години, на една Импреса СТи направихме експеримент:1. с обикновенни дискове от незагряло положение газ до 100 км./ч. и ковем спирачките така ,яе да не се "суркат" гумите по асфалта( Импресата нямаше АБС система) ,след малко мерим температурата на дисковете ..........отяитаме и записваме, после свалям дисковете и ги нарязват по същия начин ...........и пак се пробваме.......замерваме и се оказа че ефекта е доста голям.........с цели 90 градуса по малко се загря диска.........но има и друго, колата спира доста по добре от преди,и се прилага по малко спирачно усилие .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, нито са Цимерман, нито са Зимерман, нито нищо.............това са обикновенно АТЕ,после нарязано и фрезовано на ЦПУ фреза......... :icon_dance:

Преди доста години, на една Импреса СТи направихме експеримент:1. с обикновенни дискове от незагряло положение газ до 100 км./ч. и ковем спирачките така ,яе да не се "суркат" гумите по асфалта( Импресата нямаше АБС система) ,след малко мерим температурата на дисковете ..........отяитаме и записваме, после свалям дисковете и ги нарязват по същия начин ...........и пак се пробваме.......замерваме и се оказа че ефекта е доста голям.........с цели 90 градуса по малко се загря диска.........но има и друго, колата спира доста по добре от преди,и се прилага по малко спирачно усилие .......

 

За отвеждането на температурата съм съгласен, ама за по-доброто спиране....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За отвеждането на температурата съм съгласен, ама за по-доброто спиране....

Ами пробвай някой ден и ще разбереш.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвай някой ден и ще разбереш.....

Топлите дискове и накладки спират по-лошо от студените това е факт, но не вярвам да има много голяма разлика при този тест 0-100-0. Виж ако е 3-4 последователни пъти може и да има разлика някой метър. За сметка на това накладките заминават доста по-бързо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите за отзивите.

Днес след многочасово четене във форума разбрах,че такива въздуховоди за охлаждане на дисковете фабрично за нашия модел :mitsu-smiley: не са произведени.

 

Това е пост на колегата:Miroslav:А относно охлаждането на спирачната система при EVO 9 и X например от Ralliart предлагат спойлер, който се закрепва на долния носач и насочва въздушния поток към спирачната система като подобрява охлаждането.

 

Значи все пак в други модели на :mitsu-smiley: е помислено за такъв тип охлаждане.Но за по мощните коли явно.

 

А от пост на колегата: Trafik : Както казва един мой приятел "истини много".

Преди време видях.......... не се сещам обаче за марката, но ако не се лъжа беше Ауди А4 (може и да бъркам), видях съвсем случайно предницата на колата със свалени гуми. Като се загледах видях, че от предната броня тръгва една тръба (въздуховод), която прави лека чупка и отива право в предния диск на главината. Тогава ми стана много интересно и си казах....... хм, много хитро. Може би нещо такова би ни решило проблема на мицките.

 

От гореописано става ясно:че в други модели автомобили, конструкторите им са заложили на такъв тип охлаждане.

 

А относно охлаждането с вода мисля,че колегата: uck е прав. При намокрянето на дисковете ако са достатъчно горещи това наистина би довело до разкаляване на метала на места и съответно до неговото изкривяване при натискане на спирачката рязко.

 

А относно дисковете които си сложих "DJ PARTS" мога да кажа,че се внасят сравнително отскоро в България от около 6 месеца. И няма достатъчно монтажи,за да се натрупат достатъчно мнения за обратна връзка. Фирмата от която ги взех е "АВТОПИОНЕР-ВАРНА". При тях се водят дискове над средния клас.И за цена от 60лв. парчето ми се стори доста евтино за такъв клас. Но времето ще покаже колко са добри.

След като навъртя достатъчно километраж ще пиша отново за моите впечатления от тях.

Защото както се казва в една поговорка "Личния опит не е най-добрия учител. Най-добрия учител е опита на другите". Това го казвам за хората коите след мен тръгнат по пътя да се чудят какви дискове и накладки да изберат.Кое ще е най-подходящо за техните зверчета, кое ще е най-рентабилно и т.н.

 

Между другото това e техния официален сайт:http://dj-parts.com/index.php

http://dj-parts.com/friction.php, което ме навежда на мисълта,че може да не са някой случаен производител на афтърмаркет части.

Пак от тука : http://dj-parts.com/contactus.php

TURKEY

DJ Auto Otomotiv Yedek Paracalar A.S.

Merkez Mah. Erenler Cad

No. 64, 34782 Cekmekoy, Istanbul

 

Tel: +90 (216) 6429267

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Топлите дискове и накладки спират по-лошо от студените това е факт, но не вярвам да има много голяма разлика при този тест 0-100-0. Виж ако е 3-4 последователни пъти може и да има разлика някой метър. За сметка на това накладките заминават доста по-бързо.

И не само това, когато са нарязани, накладката се "впива" повече в диска и така автомобила спира по добре..........твоята теория до някъде важи,но не изцяло,тъй като автомобила спира еднакво добре и на студени дискове, и на горещи.........т.е. сутрин като тръгвам за работа колата, мотора ...както и дисковете са студени,спира си перфектно и иска доста по малко усилие да приложиш на педала,за да спре колата......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И не само това, когато са нарязани, накладката се "впива" повече в диска и така автомобила спира по добре..........твоята теория до някъде важи,но не изцяло,тъй като автомобила спира еднакво добре и на студени дискове, и на горещи.........т.е. сутрин като тръгвам за работа колата, мотора ...както и дисковете са студени,спира си перфектно и иска доста по малко усилие да приложиш на педала,за да спре колата......

 

Нарезите не са ли с цел да се отвежда (събира) натрупалия се слой , остърган от накладката? Нещо като каналите на метчик ? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нарезите не са ли с цел да се отвежда (събира) натрупалия се слой , остърган от накладката? Нещо като каналите на метчик ? :icon_hmm:

E тъй де тъй. А пък дупчетата са за охлаждане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Топлите дискове и накладки спират по-лошо от студените това е факт

Опа, тука, ако ми позволиш, не съм съгласен с теб. :) Хубавите накладки и спирачна течност им идва силата точно като се загреят, а като са студени не са ич впечатляващи :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не спорете. Има ги и двата варианта. Зависи от спирачната с-ма - дали е с керамични дискове, с какви накладки е и др. При състезателните коли и мотоциклети на писта спирачния ефект се засилва с достигане на работна температура (няколкостотин градуса). При серийните в болшинството случаи е обратно - със загряването сп. ефект намалява.

На едно порше 911 не помня кое точно, но след 2000 г., пишеше спирачен път при студени спирачки 100-0 - 37,6 м; при горещи спирачки - 35,4 м. Нещо такова беше. На предишния ми мотор предните спирачки ковяха повече като ги загрея. След смяна на накладките по-скоро не правех разлика кога спира по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди е абсолютно прав . Който е карал с спортни спирачки знае разликите.

ММОТОРС пробвай утре 0-100-0 с спирачка до АБС 3 пъти последователно с твоята кола. Няма да има нужда да мериш спирачния път разликата ще е очевидна. Напиши тук резултатът като си готов с теста ако той не те притеснява разбира се. Ние го знаем понеже доста често ни се е случвало в младежките години да оставаме без спирачки в завоите на проходите на Стара планина.

Нали говорим за стандартни коли с стандартни спирачки. Боли да на Кими Райконен е друга работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето един пример за EBC

http://www.ward-engineering.co.uk/ebc.htm

има дори графика за триенето(спирането) при различна температура. Може да се направи сравнение м/у Green и RedStuff като тук не говорим за някакви специални накладки даже предполагам четейки предишните теми, че доста Галнати тук са със GreenStuff. Може да се види рязкия спад при GreenStuff и температура над 400°C, при положение че това са си доста добри накладки представете си каква е графиката на доста други по-евтини алтернативи. Аз карам вече 3+ години с RedStuff и определено може да твърдя, че загрели спират много повече.

 

Това за което колегата uck говори е прегряване в буквалния смисъл. Тогава не стига, че НЕ спира колата ама и след това "запалване" е препоръчително да смениш накладките по простата причина, че после са пълен кен**. Няма да влизам в подробности защо по дяволите ще успееш да прегрееш спирачките на планинско до такава степен че да спрът да спират и какви са точно тези спирачки. Въпросното поведение се наблюдава често на пистата на Калояново :) (като и аз съм го причинявал.. не на галанта естествено :icon_thumbup: )

 

Понеже зачекнах темата за EBC спирачките (за тях в последните години се наблюдават доста добри цени в България) там накладките за писта са Yellowstuff или Bluestuff, но опредлено не са Gree/Red и определено не се предлагат за нашите галантчета... предполагам на всички им е известно защо :)

 

По темата за охлаждане на спирачките съм виждал на БМВ въздуховоди точно долу до халогените които вкарват въздуха почти до вътрешността на джантата точно към спирачките. Принципно ми се видя доста добро решение за и без това лесно прегряващите спирачки на галанта.. но ако има някой готов кит за монтиране ще е добре иначе не бих си нарязал бронята в опити да стане някоя цигания :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...