Премини към съдържание

Ъпгрейд на спирачки на Галант


SLX

Препоръчано мнение

В една тема, мисля пусната от теб, се питаше за размерите на накладките за 1- и 2-буталните апарати. Марин беше писал че накладките на галантите след 2000 г. са по-големи отколкото тези с 1-бутални апарати преди това.

А за числото +8 ... еми не съм извадил правилно 276 от 294. Убий ме сега... Плюс това аз повече от 30 км/ч не вдигам и карам по 30 км/месец, така че мога да спирам само с ръчната :yes3:

Последно на супорта ли е 160 мм или на шенкела :D

:yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 147
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

В една тема, мисля пусната от теб, се питаше за размерите на накладките за 1- и 2-буталните апарати. Марин беше писал че накладките на галантите след 2000 г. са по-големи отколкото тези с 1-бутални апарати преди това.

А за числото +8 ... еми не съм извадил правилно 276 от 294. Убий ме сега... Плюс това аз повече от 30 км/ч не вдигам и карам по 30 км/месец, така че мога да спирам само с ръчната :yes3:

Последно на супорта ли е 160 мм или на шенкела :D

:yes3:

Да де, ама ние си говорихме за накладките на еднобуталните и двубуталните, монтирани на 272 мм диск. Междуболтовото разстояние на шенкела към супорта е 140мм на задните, за предните не съм сигурен колко е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tова, синьото, не е вярно - накладката от еднобуталния апарат, монтирван на 272мм диск е с към 13мм по - къса от тази на двубуталния:yes3:

 

 

Toва, червеното, също не е вярно - дисковете на вр-4 са 294мм срещу 272мм на галант с двубутален и еднобутален(след 2000г)апарати. :yes3:

 

 

 

За синьото и за червеното не знам, ама и това черното не е вярно ..;)

Дисковете не са 272, а 276 мм... Накладките са 150 мм едните, 145 мм. другите ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам да спрем със споровете. Всеки знае каквото му е нужно и стават грешки като се пише и някой ти говори на главата за нещо друго.

Лично аз спирачките няма да ги засилвам, защото са ми напълно достатъчни. А и трябва да забравя за 15-ките, които в моите пътни условия са ми много необходими. По-притеснителното е, че вчера като бяхме с :mitsu-smiley: на ГТП ме върнаха повторно с предните гуми на валяците след като явно задните не правеха необходимото. Има ли лек това нещо? Всичко функционира, няма задържания, с почти нови накладки и дискове (предни) е колата. Така и не разбрах какво значат числата 3,86, 1,74 и тн. Всеки път беше различно :icon_hmm: . Иначе пък спира много. Аз съм доволен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tъй де :)

Според моето скромно мнение на галант с мотор 2,5 В6, 163к.с. е трябвало да сложат стоковите спирачки от вр, а на вр-4 са нужни спирачки от ево 5, 6, 7, 8. :rulez: Но инженерите (и не само те)от :mitsu-smiley: така са решили и така са сторили, оттам насетне всеки си решава за себе си. :D Поне има върху какво да човъркаме като ни е кеф :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи моята сегашна спирачна конфигурация е следната:

1.) 2001 фейслифт Еднобутални апарати с дискове 276мм предни и 262мм задни. Искам да я сменя, защото колата не спира определено. Пробвах схемата с ебц 276 и грийн стъф накладки отпред и отзад. Освен че дисковете се изкривиха за 3 месеца, Пламен ги носи да ги шлайфат и пак се изкривиха, друго съществено не се случи.

2.) на Вр4 дисковете са 294мм предни и 280мм задни. Простата аритметика показва 18мм+ отпред и отзад и двубутални апарати отпред с по-големи накладки, както казва колегата Ммоторс. А пък елементарното умозаключение, е че би трябвало да спира повече.

3.) Brake master cylinder 1 1/16. Пропускате го в коментарите този тънък момент. Преведено това трябва да значи горна помпа на спирачната система( поправете ме ако греша). Справка в английския вр4 форум показва, че всички ево 6 са с тази помпа, включително и ВР4 преди забележете преди Фейслифта. След фейслифта всички Вр4 са с 1", както и всички обикновенни галанти.

Размера има ли значение? Ако не говорим за автомобили не, но в конкретния случай да :icon_clap: . Колегите от английския форум са писали, че се подобрява чувството за Spongyness в педала. Всички знаете английски, всеки да си го преведе както иска. Естествено това са субективни мнения за някои галанта спира супер за други не, въпроса е че аз искам да пробвам тази конфигурация и да се надявам,че най-накрая ще се почувства нещо като спирачка. Няма да сравнявам спирането на галантино с тойотата на майка ми(корола ) и факта, че трябва да си нося щпатулка за да си изшкуря лицето от предното стъклото първите няколко пъти след спиране.

4.) Шенкели на галант с еднобутални апарати не нтрябва да се сменят, ако ви дойде налудничевата идея да правите такива схеми за Бога братя не го правете :D . Супортите на вр4 апаратите са 160мм(проверено с шублера), които пък пасват точно на шенкелите на галанти след фейслифта и еднобутални, повтарям еднобутални апарати.

5.) VR4 понеже се множат във нашия форум, което е повод за гордост според мен, ще вметна само че въпросната брембо конверсия от ево 4,5,6,7,8,9 си пасва и на нашите галанти, защото и на брембото отстоянието е 160мм, но там поради, големината на апарата и самите дискове, които са 320мм :blink: , ви трябват минимум 17 с малко ет под 30 за по-сигурно, защото SLX е с тази конверсия и ми каза, че си е взел джанти OZ с ет 35, който не влизат и опират в апаратите.

6.) Разпробиването на дисковете от 5 на 4х114,3 става на координатна машина. Проверено при колегата Jovany1, с който говорих. Той кара вече една година така без никакви проблеми. Справката и в английския форум показва, че има колеги с навъртяни по 40 хил км, които също нямат проблеми. Въпрос на избор за разпробиването, аз ще го направя, поради простата причина че дискове с такива размери не се намират на 4х114,3.

7.) Braded rake lines дали подобряват нещо не съм сигурен, тук е момента да питам ако някой може да прати линк или знае откъде мога да си купя въпросните стоманени мъркучета.

Ами общо взето това знам аз, благодаря за четенето.

ПП В заключение само бих добавил: Никога не е лесно. :icon_n_king:

Айде със здраве.

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи моята сегашна спирачна конфигурация е следната:

1.) 2001 фейслифт Еднобутални апарати с дискове 276мм предни и 262мм задни. Искам да я сменя, защото колата не спира определено. Пробвах схемата с ебц 276 и грийн стъф накладки отпред и отзад. Освен че дисковете се изкривиха за 3 месеца, Пламен ги носи да ги шлайфат и пак се изкривиха, друго съществено не се случи.

2.) на Вр4 дисковете са 294мм предни и 280мм задни. Простата аритметика показва 18мм+ отпред и отзад и двубутални апарати отпред с по-големи накладки, както казва колегата Ммоторс. А пък елементарното умозаключение, е че би трябвало да спира повече.

3.) Brake master cylinder 1 1/16. Пропускате го в коментарите този тънък момент. Преведено това трябва да значи горна помпа на спирачната система( поправете ме ако греша). Справка в английския вр4 форум показва, че всички ево 6 са с тази помпа, включително и ВР4 преди забележете преди Фейслифта. След фейслифта всички Вр4 са с 1", както и всички обикновенни галанти.

Размера има ли значение? Ако не говорим за автомобили не, но в конкретния случай да :icon_clap: . Колегите от английския форум са писали, че се подобрява чувството за Spongyness в педала. Всички знаете английски, всеки да си го преведе както иска. Естествено това са субективни мнения за някои галанта спира супер за други не, въпроса е че аз искам да пробвам тази конфигурация и да се надявам,че най-накрая ще се почувства нещо като спирачка. Няма да сравнявам спирането на галантино с тойотата на майка ми(корола ) и факта, че трябва да си нося щпатулка за да си изшкуря лицето от предното стъклото първите няколко пъти след спиране.

4.) Шенкели на галант с еднобутални апарати не нтрябва да се сменят, ако ви дойде налудничевата идея да правите такива схеми за Бога братя не го правете :D . Супортите на вр4 апаратите са 160мм(проверено с шублера), които пък пасват точно на шенкелите на галанти след фейслифта и еднобутални, повтарям еднобутални апарати.

5.) VR4 понеже се множат във нашия форум, което е повод за гордост според мен, ще вметна само че въпросната брембо конверсия от ево 4,5,6,7,8,9 си пасва и на нашите галанти, защото и на брембото отстоянието е 160мм, но там поради, големината на апарата и самите дискове, които са 320мм :blink: , ви трябват минимум 17 с малко ет под 30 за по-сигурно, защото SLX е с тази конверсия и ми каза, че си е взел джанти OZ с ет 35, който не влизат и опират в апаратите.

6.) Разпробиването на дисковете от 5 на 4х114,3 става на координатна машина. Проверено при колегата Jovany1, с който говорих. Той кара вече една година така без никакви проблеми. Справката и в английския форум показва, че има колеги с навъртяни по 40 хил км, които също нямат проблеми. Въпрос на избор за разпробиването, аз ще го направя, поради простата причина че дискове с такива размери не се намират на 4х114,3.

7.) Braded rake lines дали подобряват нещо не съм сигурен, тук е момента да питам ако някой може да прати линк или знае откъде мога да си купя въпросните стоманени мъркучета.

Ами общо взето това знам аз, благодаря за четенето.

ПП В заключение само бих добавил: Никога не е лесно. :icon_n_king:

Айде със здраве.

 

Два кратки коментара от мен.

Спирачната помпа е само една на галантите от всички породи и поколения и разликите в диаметрите не оказва почти никакво влияние. На моя стар галант с брембо апаратите съм му слагал за проба и спирачна помпа от Еволюшън без никаква промяна в поведението на спирачната система.

Стоманените маркучи са добър ъпгрейд от гледна точка на това, че оригиналните просто са на 10-12 години обикновено и последващата им смяна с метални ги прави на практика вечни. Промяна във функциите на спирачната система от този ъпгрейд изобщо не следва да се очаква. В България могат да се купят, вкл. поръча от Хеед 91 метални маркучи, включително за галант или Ево.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ванко е с пълна комплектация спирачки от вр-4, хубаво е той да кажа как е, но рядко влиза тука. Иначе и от други места ми казаха, че замяната на обикн. сп. маркучета с такива с оплетка не влияят на усещането при спиране.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега,както е в момента си спира идеално,аз съм с гумени маркучета-оригиналните,отпред съм с наклади TRW,а отзад съм с тези които взех от Илийката,те почти не бяха ползвани.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дойде ми още идея за предни спирачки на Галант:) На Хонда Акорд Type R предните дискове и апарати са на 300 мм . Диска е 5х114,3мм а централния отвор е 64 мм.

Те са двубутални апарати но и двте бутала са от вьтрешната страна което няма да ви причини неудобства сьс изискване на Ет за джантата. На тия апарати влизат без проблем 16 джанти. Ако ви интересува мога да замеря апаратите и да ви дам размери или да ги наложим на вашите шенкели . Сьс планка адаптер ще станат прдполагам.

Ако ви интересува като цена ,аз мойте ги взех за 300 лв дисковете сьс апаратите.

 

http://preludebg.com/_fr/8/2640506.jpg

Редактирано от mom4i74
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кажи колко е междуболтовото разстояние на апаратите,ние търсим такива с междуболтово 160мм.

Мхм да междуболтовото разстояние на супорта трябва да е 160мм :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента сьм вьв чужбина до Май месец но ще помоля някой колега от Прелюд форума да замери.

 

Замериха колегите. 139 мм е междуболтовото разтояние.

Редактирано от mom4i74
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Да попитам един доста дъвкан въпрос:

В момента съм със 276mm дисковеи еднобутални спирачни апарати. (2,5 V6 2001год.). Могат ли да паснат без каквито и да е преработки двубутални апарати (например от VR-4).

и ще спира ли по-добре галанта с двубуталните апарати или няма да има осезаема разлика спрямо еднобуталните. Ако могат да паснят някой знае ли ил фабричния артикулен номер под който се поръчват.

- Накладките за еднобуталните и двубуталните еднакви ли са?

 

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Накладките на двубуталните за 276мм вите дискове са по - големи от твоите, а тези на вр-а са по големи от тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Накладките на ЕАХХ с двубутален са същите като на ЕСХХ(Legnum Vr4), апаратите са идентични, разликата е в скобите. Шенкела на Vr4 след фейслифта са същите като на Галант след фейслифта - монтажното разстояние за сп.апарат е 158мм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам един доста дъвкан въпрос:

В момента съм със 276mm дисковеи еднобутални спирачни апарати. (2,5 V6 2001год.). Могат ли да паснат без каквито и да е преработки двубутални апарати (например от VR-4).

и ще спира ли по-добре галанта с двубуталните апарати или няма да има осезаема разлика спрямо еднобуталните. Ако могат да паснят някой знае ли ил фабричния артикулен номер под който се поръчват.

- Накладките за еднобуталните и двубуталните еднакви ли са?

 

Благодаря!

Същите са накладките на вр4 с тези на двубуталните апарати, тъй като и апаратите са еднакви.

За по-голямо спирачно закъснение са важни следните основни неща: по-голям диск, по-голяма площ на накладките, по-голямо налягане в спирачната система, гуми с голямо сцепление.

Накладките на двубуталните апарати са по-дълги, т.е. имат по-голяма площ и затискат диска с по-голямо триене. Разликата е 10-12 мм на дължина или поне много близо до тези числа.

Налягането в системите не знам какво е, както и дали има разлика. Ако на 1-буталните е 50 атмосфери, а при 2-буталните 40, тогава с 1-буталните ще спира по-яко. Накладките не са много по-малки че да се "изложат" при 10 атм отгоре.

По-големият на диаметър и по-дебел диск поема по-бавно температурата от триенето, издържа на висока температура и я отдава по-добре. Чугунените, а и стоманените, дискове губят способността си да спират колата при покачване на температурата. При керамичните е обратното - горещи спират още повече. От голямо значение са накладките също така и по-точно дали са "ежедневки" или спортни. Спортните искат температура за да дадат всичко от себе си, докато ежедневките губят свойствата си. Първо са огън, но след няколко екстремни натоварвания се стига до фадинг - подмазват и трябва да спираме все по-рано и по-рано. Това го знам от предни накладки на пистов мотоциклет. Бяха някакви японски и като загреят, задното колело почваше да се вдига. Защо не слагат само спортни тогава? Защото спортните спират по-слабо първоначално, а това е решаващо за спасяване на пешеходец или влизане в бронята на мпс-то отпред. Няколко мощни спирания са напълно по силите на фабричните компоненти.

Принципно за да издържат дисковете трябва да се сложи максимално голям като диаметър диск (колкото ти позволява джантата) и по възможност по-дебел. Дисковете при нашите коли не издържат на голямо натоварване и затова не е добра идея да им сложиш 2-бутални апарати. Така им скъсяваш живота още повече. Отделно 2-буталните апарати са тежки и от тръскането често си разбиват леглата в болт-водачите и почва голямото тракане. Според мен такъв ъпгрейд не си заслужава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам един доста дъвкан въпрос:

В момента съм със 276mm дисковеи еднобутални спирачни апарати. (2,5 V6 2001год.). Могат ли да паснат без каквито и да е преработки двубутални апарати (например от VR-4).

и ще спира ли по-добре галанта с двубуталните апарати или няма да има осезаема разлика спрямо еднобуталните. Ако могат да паснят някой знае ли ил фабричния артикулен номер под който се поръчват.

- Накладките за еднобуталните и двубуталните еднакви ли са?

 

Благодаря!

Могат да паснат без преработки, но това упражнение няма никакъв смисъл щом няма да слагаш и по големи дискове .

Няма да ти спира по добре колата, защото накладките за двубуталните са само по дълги, но пък твоите са по широки и като контактна площ феродо- диск са еднакви . Даже ако се заиграеш с повече изчисления, може да се окаже, че твоите имат малко повече контактна площ .:)

Единственото "предимство" на двубуталните е, че ще ти разбият по бързо водачите на апарата, защото са по тежки .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ем, Анди, ти кат ръгна предни от вр, кажи ся, не спира ли по - добре колата?

А за това, че накладките на вр-а и двубуталните са еднакви, не го знаех. Чудно как пасват на по - големия диск :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за това, че накладките на вр-а и двубуталните са еднакви, не го знаех. Чудно как пасват на по - големия диск :icon_hmm:

Скобата на апарата е с 9мм по-висока.

 

Двубуталния побира 26мм дебел диск (при мен с помоща на две шайби по 1.5мм).

Тия двубуталните са 5+ килограма (скоба + апарат + накладки).

При мен си гонят 17-18 години и нямам впечатления да са се разбили(много), сменях само водачите(е и подмених всички гуми по апаратите преди 3-4 години).

 

Я споделете тези металните пластини който се слагат върху накладките - "шимовете" само върху външната накладка ли трябва да са или и върху вътрешната трябва да има - за да знам колко комплекта да поръчам.

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кои пластини бре, тези за предупреждение за дебелината на накладката ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кои пластини бре, тези за предупреждение за дебелината на накладката ли?

За да съм по-конкретен относно ламаринките/шимовете/пластините - имам предвид следните два номера:

MR389651 - за предни двубутални апарати.

MR389681 - за задни апарати.

От кое колко комплекта е въпроса?

Рядко се срещат, да не кажа никак накладки в комплект с тях.

Без тях накладките тропат като разбити накрайници.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От кое колко комплекта е въпроса?

 

От всичките по 4 броя, да има за всяка накладка .

 

Ем, Анди, ти кат ръгна предни от вр, кажи ся, не спира ли по - добре колата?

А за това, че накладките на вр-а и двубуталните са еднакви, не го знаех. Чудно как пасват на по - големия диск :icon_hmm:

Спира, ама заради по големия диаметър на диска, определено не е заради накладките .:)

НЕма какво да се чудиш, тези накладки пасват и на ЕВО 8 и 9, Паджеро, Л200, Л400, Оутлендър и още куп Мицубишита с по големи дискове, че даже и на Ситроен С- кросер и Пежо 4007 .

Редактирано от mario64
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...