Премини към съдържание

Помощ за избор на Галант


makcc

Препоръчано мнение

Колеги помагайте,

на път съм да стана и аз собственик на галант но ми трябват малко мнения от вас. Значи разбрах че по-добре ръчна скоростна кутия или типтроник но не и обикновен автомат. Другото за което много се колебая е типа на двигателя. Понеже искам да сложа газ и 2.4 мотора разбрах че не става се колебая между 2.0 и 2.5 V6. По принцип по ми се иска V6 мотора но каточели по трудно се намират (пък и аз искам комби).

Кажете какви са ви мненията за двата мотора и има ли голяма разлика в работата и вървежа на двата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Без да натрапвам мнението си ще ти кажа следното: V6 е по-скъп откъм поддръжка (и данък) и газовият инжекцион е малко по-скъп, но е по-добре да си с него на дълъг път. Градско похапва стабилно, но на дълъг път е в стихията си. Мисля че много ще ти допадне звука и тягата на шестака. Вземи каквото ти е на сърце :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Без да натрапвам мнението си ще ти кажа следното: V6 е по-скъп откъм поддръжка (и данък) и газовият инжекцион е малко по-скъп, но е по-добре да си с него на дълъг път. Градско похапва стабилно, но на дълъг път е в стихията си. Мисля че много ще ти допадне звука и тягата на шестака. Вземи каквото ти е на сърце :icon_clap:

Аз до сега съм с Рено 1.8 и в града ми харчи 12-13 газ. По вашите мнения в други теми във форума за шестака съдя че няма да харчи кой знае колко много повече. Пък и по ми се иска точно този мотор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не те притеснява около 15/100 градско бензин /това си е мое мнение/ другото се понася - харесай си един шестак. Успех и най-вече късмет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изразът "градски разход" е много относителен. Може да изгори колкото твоята кола, но може и мнооого повече, ако караш спортно (газ-спирачка). Почувства ли се характерното ускорение, значи и папка. Важното е, че ако искаш да не гори много, може да го караш по-плавно и сменяш още на 1500-1600 оборота, а ако ти потрябва мощност и да се изстреляш някъде - просто настъпваш газта. Особено ако оборотите са 2500 и си на трета, тогава доускорението е много добро.

Друг Галант не съм карал и не мога да направя сравнение. Специално във V6 ми харесва, че може да върви с 2000 оборота на 5-та (80 км/ч) без да се "уморява" по баира нагоре. А на круиз-контрол с тези обороти (60 км/ч) на път нагоре-надолу, много приятно "лепи" за седалката. За другите модели нищо не мога да кажа.

Радвай се, че моментът да закупиш автомобил е много подходящ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги помагайте,

на път съм да стана и аз собственик на галант но ми трябват малко мнения от вас. Значи разбрах че по-добре ръчна скоростна кутия или типтроник но не и обикновен автомат. Другото за което много се колебая е типа на двигателя. Понеже искам да сложа газ и 2.4 мотора разбрах че не става се колебая между 2.0 и 2.5 V6. По принцип по ми се иска V6 мотора но каточели по трудно се намират (пък и аз искам комби).

Кажете какви са ви мненията за двата мотора и има ли голяма разлика в работата и вървежа на двата.

Какъв бюджет имаш за колата, какъв си отделил за обслужването и ремонти след покупката? Като дадеш тая рамка ще мислим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв бюджет имаш за колата, какъв си отделил за обслужването и ремонти след покупката? Като дадеш тая рамка ще мислим.

За колата мисля че ще мога да измъча до 7000лв. А за ремонти и обслужване ще видим след това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За колата мисля че ще мога да измъча до 7000лв. А за ремонти и обслужване ще видим след това.

 

Двулитров като да е по-добре в този случай. Шестакът ще глътне доста ако е на цена, примерно 6500 и от порядъка на 99 г. Дори само обслужването му - ремъци, ролки, масла, помпи на съединителя струват около 1000 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично ти препоръчвам шестака, може да е малко по-скъпо, но си струва всяка стотинка!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шестака е наистина за препоръчване,но за по-скромни възможности единствения вариант е двулитров Галант.

За горенето на газ,с монтиран ГИ ще си доволен ,при положение ,че досега си карал Рено .

Пожелавам ти да си намериш "твоя" Галант и да се заразиш порядъчно :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави за избора относно марката и модела :) Според мен 6-ка е по-добре, но все пак ти си преценяш :) Каквото и да избереш, но да е Galant :)

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

поздрави за избора относно марката и модела:) според мен 6-ка е по-добре но все пак ти си преценяш:) каквото и да избереш но да е Galant:)

 

 

Като гледам отговарят повече собственици на V6, а от тях едва ли ще се намери такъв, който да не препоръча шестака! :icon_thumbup: Аз също мисля, че е по-добър вариант V6- с единствената уговорка(както много добре го е коментирал SLX) да си съобразиш средствата, които ще имаш за първоначално обслужване. При всички положеня трябва да разполагаш с поне 1000лв, които много бързо за първите няколко месеца могат да стигнат и до 2000лв(всичко зависи в какво състояние ще е колата и колко силно ще те разтърси "вируса" Галант - а той ще те гепи здраво, сигурен съм).

Разхода не би трябвало да те притеснява особено - 11-13/100 лятото и до 14-15/100 зимата са абсолютно реални стойности за Софийско градско( моят разход е около 11.3-12.8/100, в зависимост колко ми натежи крака, а имам постигнат и 10/100 и то с включен климатроник...неколкократно, в София). Разликата с двулитровият мотор не е повече от 1-1.5/100, така че не е фатална, а удоволствието е неописуемо...е, ако се минава над 4000об/мин до към 6000об/мин и нагоре можеш да видиш в реално вре ме как стрелката на бензина спада, но пък кефа цена няма! :icon_clap:

Пожелавам ти късмет при покупката и да се похвалиш непременно! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за мненията, вече може да се каже че няма и да поглеждам към двулитровите мотори.

А че ще се похваля за покупката това е задължително, само трябва да я намеря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разход от 10-11 в града на V6 ми се струва нереален. Моят (типтроник) гори 14-16 газ във Варна, а движението е малко по-леко от София.

Колега ако имаш пари за поддръжка вземай шестака.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, бързо да намериш своята кола. Пожелавам ти дълго да те радва.

 

А към колегите с повече опит с Галанти имам въпрос:

Има ли принципна разлика в комфорта на купетата до 99 и след 2000 година ? Имам предвид интериора - материала, от който е изработено таблото, евентуални поскърцвания. Дали първите са по-здрави или вторите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли принципна разлика в комфорта на купетата до 99 и след 2000 година ? Имам предвид интериора - материала, от който е изработено таблото, евентуални поскърцвания. Дали първите са по-здрави или вторите.

 

Материалите, които са използвани за интериора, преди и след 2000г., са еднакви. Като цяло разлика в качеството на изработка от 1997 до 2003 нямат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разликата с двулитровият мотор не е повече от 1-1.5/100, така че не е фатална, а удоволствието е неописуемо...е, ако се минава над 4000об/мин до към 6000об/мин и нагоре можеш да видиш в реално вре ме как стрелката на бензина спада, но пък кефа цена няма! :icon_clap:

Пожелавам ти късмет при покупката и да се похвалиш непременно! :mitsu-smiley:

...............призовавам те на старт линията с моя двулитров................. :D

Подценяваш двойката мотора нещо бре............. :D :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...............призовавам те на старт линията с моя двулитров................. :D

Подценяваш двойката мотора нещо бре............. :D :hysterical:

Ти пък къде се вреш, на старт линията с този куц кон бре ?..... :haha:

Че и на газ, на всичкото отгоре... :giggle:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък къде се вреш, на старт линията с този куц кон бре ?..... :haha:

Че и на газ, на всичкото отгоре... :giggle:

Леле, ти да мълчиш че кат те запукам с тоз Рудолф Дизел параходен, ще ме видиш в точка отпреде и ще требе и очила да слагаш .................. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Материалите, които са използвани за интериора, преди и след 2000г., са еднакви. Като цяло разлика в качеството на изработка от 1997 до 2003 нямат.

 

Има разлика само че тия след 2001 г. имат много ама много повече смола по пода ( дъното на купето) :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Взимай си 2 -ка мотор, върви си прилично като го понастъпиш. :icon_peace:

 

Така е, върви си добре колата с този мотор. Не знам защо се пренебрегва толкова. Карах скоро 2.5 и не бях очарован много, върви малко повече, но не е кой знае какво чак че 2.0 не вървял а 2.5 бягал много повече.

Редактирано от japanfen
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам някой да е писал, че по-големият върви много повече. Разликата в техническите х-ки е малка и такава е и на пътя :) . И двата вървят прилично и стават да пътуваш докъдето пожелаеш, но за някакъв адреналин и спортни прояви са слабички.

В такива случаи препоръчвам покупката на по-запазеният и изобщо екземплярът с по-добро съотношение състояние:цена.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...............призовавам те на старт линията с моя двулитров................. :D

Подценяваш двойката мотора нещо бре............. :D :hysterical:

 

Когато кажеш...само, че като те знам си ми сложил некоя "капа" докато е била при теб колата и сега си смелчага! :D

Иначе въобще не подценявам 2-та - определено си върви прилично, ама разликата във въртящият момент играе доста голяма роля.

Като цяло, ако човек може да си позволи 20-30% по-скъпото обслужване на двигателя и една идея по-високият разход, както и ако обича да разполага със запас от мощност за критични ситуации, скормното ми мнение е, че шетцилиндровият V-мотор определено е за предпочитане.

Най-точно, макар и кратко, е отговорил Росен(SLX) - определя си финансовата рамка: колко пари за кола и колко първоначално обслужване(говорим за задължителното, а не "после ще видим") и след това може да го насочим точно. Естествено избора м/ду 2-литров и 2.5л зависи и от състоянието на конкертните автомобили, т.е критерият цена/качество. Абе с две думи избора на кола(особено и предимно втора ръка) си е сложно нещо, в голяма степен и въпрос на късмет(какво ще се предлага на пазара през времето, когато търсиш - след като купиш винаги изпадат "по-добри" оферти) и няма смисъл да се отклоняваме във спорове кое по-добро( сега остава да се обадят и привържениците на дизела- нищо против тях- и съвсем ще го объркаме човека). :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е 2.0 (двулитровият) мотор. С тези средства, които си приготвил, колега, и с малко повече желание ще откриеш перфектния двулитров Галант за теб. Няма смисъл да си даваш всичките пари за шест цилиндровия, защото повярвай ми не свършва всичко с покупката на колата, колкото и запазена да е тя. Както Росен ти каза ~500 лв ремъци, ролки, филтри и евентуално масло двигател + масло скорости, ~500 лв съединител и това което се пропуска - ~200 лв свещи, още толкова ако решиш и кабели, евентуално нови гуми и т.н... Друг вариант е кола от човек, който знаеш как я е поддържал, но цената със сигурност ще е много различна. Какъвто и мотор да избереш ще имаш още доста давания по него и не само, така, че не се хвърляй на 6 цилиндровия, защото аз имам една много любима фраза, че "Колата трябва да живее за човек, а не човек да живее за колата!" :) Успех с избора и вземи тази, в която като се качиш, усетиш, че това е твойта кола! И незабравяй, че Галант има излъчване и трябва задължително да вземеш независим човек с теб, който да те "сваля на земята". :D

 

 

 

@Пламене, твойта да не е с глава от Еклипс?!? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...