farkov Публикувано 3 юли 2009 Сподели Публикувано 3 юли 2009 Нормално ли е при отваряне на капачката на резервоара да се чува понякога "пппссссссс" ? Забелязал съм, че се получава когато предишното зареждане е било преди повечко време, а не скоро. Вероятно са някакви изпарения, но не знам дали това е нормално или има някакъв проблем. Чувал съм, че някои автомобили имат системи, които подават обратно тези газове. Нямам идея как стои въпроса при Лансер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
afterdarq Публикувано 3 юли 2009 Сподели Публикувано 3 юли 2009 Нормално ли е при отваряне на капачката на резервоара да се чува понякога "пппссссссс" ? Забелязал съм, че се получава когато предишното зареждане е било преди повечко време, а не скоро. Вероятно са някакви изпарения, но не знам дали това е нормално или има някакъв проблем. Чувал съм, че някои автомобили имат системи, които подават обратно тези газове. Нямам идея как стои въпроса при Лансер. Под налягане е просто. Ако прочетеш упътването ще видиш че там пише как да се зарежда бензин и го има написано точно това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
farkov Публикувано 3 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 3 юли 2009 Т.е. това е нормално ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
afterdarq Публикувано 3 юли 2009 Сподели Публикувано 3 юли 2009 Т.е. това е нормално ? Да, няма проблем, просто като я отвъртиш не я вади веднага, а изчакай да си псссътне напълно и тогава отваряш смело. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 юли 2009 Сподели Публикувано 3 юли 2009 Да, няма проблем, просто като я отвъртиш не я вади веднага, а изчакай да си псссътне напълно и тогава отваряш смело.Не е нормално това............не подвеждай човека...........Това значи че клапана на капачката ти не работи правилно, може да имаш по лош проблем , и той е в системата за изкарване на газовете от резервоара, има цяла система с клапани които в даден режим на работа на мотора ги отвежда към карбоновия катализатор .........от там - обратно в резервоара......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
afterdarq Публикувано 3 юли 2009 Сподели Публикувано 3 юли 2009 (редакция) Не е нормално това............не подвеждай човека...........Това значи че клапана на капачката ти не работи правилно, може да имаш по лош проблем , и той е в системата за изкарване на газовете от резервоара, има цяла система с клапани които в даден режим на работа на мотора ги отвежда към карбоновия катализатор .........от там - обратно в резервоара......... И на мойта прави така почти всеки път, а е почти нова. Останалите колеги с нови лансери мисля, че също ще потвърдят. И както казах пише в упътването, че трябва да се внимава при отваряне, защото има налягане. Не съм сигурен че на предишния лансер също е така, но на новия е така. Редактирано 3 юли 2009 от afterdarq Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 3 юли 2009 Сподели Публикувано 3 юли 2009 И на мойта прави така почти всеки път, а е почти нова. Останалите колеги с нови лансери мисля, че също ще потвърдят. И както казах пише в упътването, че трябва да се внимава при отваряне, защото има налягане. Не съм сигурен че на предишния лансер също е така, но на новия е така. При мен с Аутлендъра също има налягане и псссва при отваряне на капачката. При Вектрата нямаше такова нещо... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 юли 2009 Сподели Публикувано 3 юли 2009 При мен с Аутлендъра също има налягане и псссва при отваряне на капачката. При Вектрата нямаше такова нещо...Нелогично е при новите коли да има такъв проблем,я вижте дали при вас има карбонов кондензатор отпред при мотора някъде ? ако има, значи би трябвало да нямате този проблем............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 3 юли 2009 Сподели Публикувано 3 юли 2009 Много вероятно е да е вакуум, а не налягане... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
farkov Публикувано 3 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 3 юли 2009 И при мен този звук го има от самото начало (още като нова кола). Сега погледнах в ръководството на колата. Пише следното: "Внимание! Т.к. горивната система може да е под налягане, капачката да се развива бавно. Така ще се освободи налягането или вакуумът, който е възможно да се е създал в резервоара. Ако се чува съскащ звук, изчакайте да спре преди да премахнете капачката...". Чувал съм за подобни проблеми, като това което казва Dj Tymbi, но пък след този абзац в ръководството излиза, че в конкретния случай най-вероятно не е проблем... Сега съм по-спокоен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 (редакция) И при мен този звук го има от самото начало (още като нова кола). Сега погледнах в ръководството на колата. Пише следното: "Внимание! Т.к. горивната система може да е под налягане, капачката да се развива бавно. Така ще се освободи налягането или вакуумът, който е възможно да се е създал в резервоара. Ако се чува съскащ звук, изчакайте да спре преди да премахнете капачката...". Чувал съм за подобни проблеми, като това което казва Dj Tymbi, но пък след този абзац в ръководството излиза, че в конкретния случай най-вероятно не е проблем... Сега съм по-спокоен Не че е проблем, ама тъпаците са решили и от там да си спестят някоя йена. Просто не са сложили клапан на капачката, който да се справя с създадените в резервоара вакуум или налягане. Поредната простотия от страна на :mitsu-smiley: в новия лансер . Нямам си на идея, защо всички производители са започнали масово осиране на продуктите си???????????????????????????????????????????????? Редактирано 4 юли 2009 от Vasil Sivkov-Noby Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 ... защото се търсят нови, но евтини коли. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 Писано е по темата....Нормално е да съска. Излиза слабо наляганеот температурното разширение на бензина в резервоара.Клапана пуска "навътре" за да не се създаде вакууми да се затормози помпата. Колите които не са с ел. горивна помпа гаснат и не работят при неизправен клапан.Може би и тези с ел.помпа, но не ми се е случвало.Навън изпарения на бензина от резервоара не се разрешаватпо екологични и "икономични" /ветреене/ съображения.Поздрави!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 5 юли 2009 Сподели Публикувано 5 юли 2009 Писано е по темата....Нормално е да съска. Излиза слабо наляганеот температурното разширение на бензина в резервоара.Клапана пуска "навътре" за да не се създаде вакууми да се затормози помпата. Колите които не са с ел. горивна помпа гаснат и не работят при неизправен клапан.Може би и тези с ел.помпа, но не ми се е случвало.Навън изпарения на бензина от резервоара не се разрешаватпо екологични и "икономични" /ветреене/ съображения.Поздрави!КраскоАми по-скоро е вакуум от колкото налягане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 5 юли 2009 Сподели Публикувано 5 юли 2009 Не се притеснявайте колеги,това е напълно нормално и наистина въздухът влиза в резервоара,а не обратното.Така са направени резервоарите, да работят под налягане.Това същото съскане съм го чувал и при други коли и в книжката пише,че е напълно нормално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 юли 2009 Сподели Публикувано 5 юли 2009 Ако е налягяне, значи имате проблем които следва да се отстрани. Трябва да е вакуум.....така трябва да е ако системата за "вентилация на резервоара" работи правилно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 юли 2009 Сподели Публикувано 5 юли 2009 Ако е налягяне, значи имате проблем които следва да се отстрани. Трябва да е вакуум.....така трябва да е ако системата за "вентилация на резервоара" работи правилно. :good: По точно казано....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 6 юли 2009 Сподели Публикувано 6 юли 2009 Ако е налягяне, значи имате проблем които следва да се отстрани. Трябва да е вакуум.....така трябва да е ако системата за "вентилация на резервоара" работи правилно.Аз мисля че колегата Krasko е прав - ако се създава вакуум ще се натоварва горивната помпа. Освен това ако автомообила е паркиран и е горещо няма как да не се получат изпарения в самия резервоар и оттам да се повиши налягането. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 6 юли 2009 Сподели Публикувано 6 юли 2009 (редакция) Ти май пак не разбра. Има вградена система която принудително създава вакуум в резервоара, с цел екология и безопасност. Тази система я има на Опел Кадет още от 1988год......Има я и на всички автомобили в момента. А на слънце какво ще стане......Ами след каране и създадения вакуум, ако бензина изобщо се изпари, то подналягането ще се изравни с атмосферното......Не е нормално да се създава налягане, това е проблем които следва да се отстрани. P.S. В CAPS си има цял раздел за горивните пътища и газ контрола. http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_12678.gif фигурката където пише 13-020 Има си клапан и филтър за горивни пари. Тези пари се изсмукват с вакуума създаден от двигателя и т.н. ......... http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_13979.gif на картинката филтъра е с номер 05607. Редактирано 6 юли 2009 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 6 юли 2009 Сподели Публикувано 6 юли 2009 И според мен е вакуум , но той е толкова малък , а пък и плътноста на въздуха в сравнение с тази на бензина е много по малка че да се отрази на бензиновата помпа осезаемо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 6 юли 2009 Сподели Публикувано 6 юли 2009 Ти май пак не разбра. Има вградена система която принудително създава вакуум в резервоара, с цел екология и безопасност. Тази система я има на Опел Кадет още от 1988год......Има я и на всички автомобили в момента. А на слънце какво ще стане......Ами след каране и създадения вакуум, ако бензина изобщо се изпари, то подналягането ще се изравни с атмосферното......Не е нормално да се създава налягане, това е проблем които следва да се отстрани. P.S. В CAPS си има цял раздел за горивните пътища и газ контрола. http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_12678.gif фигурката където пише 13-020 Има си клапан и филтър за горивни пари. Тези пари се изсмукват с вакуума създаден от двигателя и т.н. ......... http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_13979.gif на картинката филтъра е с номер 05607.Като каза Опел се сетих че имам едно ръководство за Вектра (даже е на български) и там бях чел за това. Та там е описано така: при работещ двигател действително се създава вакуум в резервоара :good: , а при неработещ налягането почти се изравнява с атмосферното и парите от бензина се събират от абсорбера (кутия с активен въглен). При следващото стартиране парите се засмукват от двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 7 юли 2009 Сподели Публикувано 7 юли 2009 И според мен е вакуум , но той е толкова малък , а пък и плътноста на въздуха в сравнение с тази на бензина е много по малка че да се отрази на бензиновата помпа осезаемо Колега,опитай се да изолираш клапана и ще видиш....По времето когато бензина струваше стотинки и екологиятабеше отвлечено понятие резервоарите имаха отдушник.Атмосферния въздух свободно влизаше и излизаше отрезервоара. Има безброй случаи тогава когато двигателяспираше да работи поради замърсен и запушен отдушник.Започваше масово чесане по тила защо има ток и бензин,а колата или мотоциклета не работи?Механичните помпи с мембрана служеха само за транспортиране на горивото до карбуратора /гравитачно при мотоциклетите/и малко нарушаване на вентилацията на резервоара се отразяваше на работата на двигателя.Тъй като през отдушника освен въздух влизаха и разни боклуции вода при миене и силен дъжд, започнаха да се монтират клапанив капачките или на друго място. Тези клапани пускат само НАВЪТРЕкъм резервоара. Иначе няма смисъл. И екология разбира се.С навлизането на инжекциите и електрическите горивни помпи коитоса разчетени за дълъг живот, изискванията към чистоата на горивотосе повишиха. В момента вентилацията на резервоара е система отклапани и филтри както пише Милен.В резервоара не се получават от изпаренията налягания с коитоможеш да помпаш гуми, защото се получава динамично равновесие,между лекото повишаване на налягането и прекратяването на изпарението. Още повече,че със спадането на горивото при консумация, равновесието се възстановява.Не е задължително всеки път при отваряне на капачката на резервоара да съска.Може разбира се да се получи и лек вакуум, но това говори занеизправност на системата или повишен праг на сработване наклапана. Всичко може да се случи в живота, но правилото е -клапана пуска само навътре.Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 7 юли 2009 Сподели Публикувано 7 юли 2009 Аз съм почти сигурен, че има клапан и си работи. Не може да е масов дефект. Клапана е сметнат с екологична цел да не изпуска до определено налягане, което може да се получи от разширението на парите при нагряване на колата до определена температура. След достигане на определеното налягане се отваря и изпуска ненужното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 18 юли 2009 Сподели Публикувано 18 юли 2009 Бензин та бензин... Аз като съм с нафта пак ми съска капачката. Само че при едно условие. При пълен резервоар /буквално до гърловината/ затварям капачката и го отварям като ми светне лампата. Тогава съска. Това според мен си е чист вакуум. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 19 юли 2009 Сподели Публикувано 19 юли 2009 Ами вакуум е я. Аз от кога го пиша, ама не може и налягане да е ??????? Само да ме светне някой от тези, дето казват че е налягане. Как аджеба налягането се изразява във всмукване на въздух, а вместо да пукне както си трябва, то засмуква? Или нещо на мен не ми е ясно? Ама все си мисля че в бутилка шампанско има налягане, та за това тапата изхвърча? Или бъркам вакуум и налягане, кое какво е? :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.