Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Звук при отваряне на капачката на резервоара


Препоръчано мнение

Нормално ли е при отваряне на капачката на резервоара да се чува понякога "пппссссссс" ? Забелязал съм, че се получава когато предишното зареждане е било преди повечко време, а не скоро. Вероятно са някакви изпарения, но не знам дали това е нормално или има някакъв проблем. Чувал съм, че някои автомобили имат системи, които подават обратно тези газове. Нямам идея как стои въпроса при Лансер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нормално ли е при отваряне на капачката на резервоара да се чува понякога "пппссссссс" ? Забелязал съм, че се получава когато предишното зареждане е било преди повечко време, а не скоро. Вероятно са някакви изпарения, но не знам дали това е нормално или има някакъв проблем. Чувал съм, че някои автомобили имат системи, които подават обратно тези газове. Нямам идея как стои въпроса при Лансер.

 

Под налягане е просто. Ако прочетеш упътването ще видиш че там пише как да се зарежда бензин и го има написано точно това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. това е нормално ?

 

Да, няма проблем, просто като я отвъртиш не я вади веднага, а изчакай да си псссътне напълно и тогава отваряш смело.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, няма проблем, просто като я отвъртиш не я вади веднага, а изчакай да си псссътне напълно и тогава отваряш смело.

Не е нормално това............не подвеждай човека...........

Това значи че клапана на капачката ти не работи правилно, може да имаш по лош проблем , и той е в системата за изкарване на газовете от резервоара, има цяла система с клапани които в даден режим на работа на мотора ги отвежда към карбоновия катализатор .........от там - обратно в резервоара.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално това............не подвеждай човека...........

Това значи че клапана на капачката ти не работи правилно, може да имаш по лош проблем , и той е в системата за изкарване на газовете от резервоара, има цяла система с клапани които в даден режим на работа на мотора ги отвежда към карбоновия катализатор .........от там - обратно в резервоара.........

 

И на мойта прави така почти всеки път, а е почти нова. Останалите колеги с нови лансери мисля, че също ще потвърдят. И както казах пише в упътването, че трябва да се внимава при отваряне, защото има налягане. Не съм сигурен че на предишния лансер също е така, но на новия е така.

Редактирано от afterdarq
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мойта прави така почти всеки път, а е почти нова. Останалите колеги с нови лансери мисля, че също ще потвърдят. И както казах пише в упътването, че трябва да се внимава при отваряне, защото има налягане. Не съм сигурен че на предишния лансер също е така, но на новия е така.

 

 

При мен с Аутлендъра също има налягане и псссва при отваряне на капачката. При Вектрата нямаше такова нещо...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен с Аутлендъра също има налягане и псссва при отваряне на капачката. При Вектрата нямаше такова нещо...

Нелогично е при новите коли да има такъв проблем,я вижте дали при вас има карбонов кондензатор отпред при мотора някъде ? ако има, значи би трябвало да нямате този проблем.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен този звук го има от самото начало (още като нова кола). Сега погледнах в ръководството на колата. Пише следното:

 

"Внимание! Т.к. горивната система може да е под налягане, капачката да се развива бавно. Така ще се освободи налягането или вакуумът, който е възможно да се е създал в резервоара. Ако се чува съскащ звук, изчакайте да спре преди да премахнете капачката...".

 

Чувал съм за подобни проблеми, като това което казва Dj Tymbi, но пък след този абзац в ръководството излиза, че в конкретния случай най-вероятно не е проблем...

 

Сега съм по-спокоен :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен този звук го има от самото начало (още като нова кола). Сега погледнах в ръководството на колата. Пише следното:

 

"Внимание! Т.к. горивната система може да е под налягане, капачката да се развива бавно. Така ще се освободи налягането или вакуумът, който е възможно да се е създал в резервоара. Ако се чува съскащ звук, изчакайте да спре преди да премахнете капачката...".

 

Чувал съм за подобни проблеми, като това което казва Dj Tymbi, но пък след този абзац в ръководството излиза, че в конкретния случай най-вероятно не е проблем...

 

Сега съм по-спокоен :drive:

Не че е проблем, ама тъпаците са решили и от там да си спестят някоя йена. Просто не са сложили клапан на капачката, който да се справя с създадените в резервоара вакуум или налягане. Поредната простотия от страна на :mitsu-smiley: в новия лансер . Нямам си на идея, защо всички производители са започнали масово осиране на продуктите си????????????????????????????????????????????????

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писано е по темата....

Нормално е да съска. Излиза слабо налягане

от температурното разширение на бензина в резервоара.

Клапана пуска "навътре" за да не се създаде вакуум

и да се затормози помпата. Колите които не са с ел. го

ривна помпа гаснат и не работят при неизправен клапан.

Може би и тези с ел.помпа, но не ми се е случвало.

Навън изпарения на бензина от резервоара не се разрешават

по екологични и "икономични" /ветреене/ съображения.

Поздрави!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писано е по темата....

Нормално е да съска. Излиза слабо налягане

от температурното разширение на бензина в резервоара.

Клапана пуска "навътре" за да не се създаде вакуум

и да се затормози помпата. Колите които не са с ел. го

ривна помпа гаснат и не работят при неизправен клапан.

Може би и тези с ел.помпа, но не ми се е случвало.

Навън изпарения на бензина от резервоара не се разрешават

по екологични и "икономични" /ветреене/ съображения.

Поздрави!

Краско

Ами по-скоро е вакуум от колкото налягане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявайте колеги,това е напълно нормално и наистина въздухът влиза в резервоара,а не обратното.Така са направени резервоарите, да работят под налягане.Това същото съскане съм го чувал и при други коли и в книжката пише,че е напълно нормално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е налягяне, значи имате проблем които следва да се отстрани. Трябва да е вакуум.....така трябва да е ако системата за "вентилация на резервоара" работи правилно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е налягяне, значи имате проблем които следва да се отстрани. Трябва да е вакуум.....така трябва да е ако системата за "вентилация на резервоара" работи правилно.

:good: По точно казано.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е налягяне, значи имате проблем които следва да се отстрани. Трябва да е вакуум.....така трябва да е ако системата за "вентилация на резервоара" работи правилно.

Аз мисля че колегата Krasko е прав - ако се създава вакуум ще се натоварва горивната помпа. Освен това ако автомообила е паркиран и е горещо няма как да не се получат изпарения в самия резервоар и оттам да се повиши налягането.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти май пак не разбра. Има вградена система която принудително създава вакуум в резервоара, с цел екология и безопасност. Тази система я има на Опел Кадет още от 1988год......Има я и на всички автомобили в момента. А на слънце какво ще стане......Ами след каране и създадения вакуум, ако бензина изобщо се изпари, то подналягането ще се изравни с атмосферното......Не е нормално да се създава налягане, това е проблем които следва да се отстрани.

 

P.S. В CAPS си има цял раздел за горивните пътища и газ контрола. http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_12678.gif фигурката където пише 13-020

Има си клапан и филтър за горивни пари. Тези пари се изсмукват с вакуума създаден от двигателя и т.н. .........

http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_13979.gif на картинката филтъра е с номер 05607.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е вакуум , но той е толкова малък , а пък и плътноста на въздуха в сравнение с тази на бензина е много по малка че да се отрази на бензиновата помпа осезаемо :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти май пак не разбра. Има вградена система която принудително създава вакуум в резервоара, с цел екология и безопасност. Тази система я има на Опел Кадет още от 1988год......Има я и на всички автомобили в момента. А на слънце какво ще стане......Ами след каране и създадения вакуум, ако бензина изобщо се изпари, то подналягането ще се изравни с атмосферното......Не е нормално да се създава налягане, това е проблем които следва да се отстрани.

 

P.S. В CAPS си има цял раздел за горивните пътища и газ контрола. http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_12678.gif фигурката където пише 13-020

Има си клапан и филтър за горивни пари. Тези пари се изсмукват с вакуума създаден от двигателя и т.н. .........

http://www.detali.ru/cat/mi/pics/0_1_13979.gif на картинката филтъра е с номер 05607.

Като каза Опел се сетих че имам едно ръководство за Вектра (даже е на български) и там бях чел за това. Та там е описано така: при работещ двигател действително се създава вакуум в резервоара :good: , а при неработещ налягането почти се изравнява с атмосферното и парите от бензина се събират от абсорбера (кутия с активен въглен). При следващото стартиране парите се засмукват от двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е вакуум , но той е толкова малък , а пък и плътноста на въздуха в сравнение с тази на бензина е много по малка че да се отрази на бензиновата помпа осезаемо :)

 

Колега,

опитай се да изолираш клапана и ще видиш....

По времето когато бензина струваше стотинки и екологията

беше отвлечено понятие резервоарите имаха отдушник.

Атмосферния въздух свободно влизаше и излизаше от

резервоара. Има безброй случаи тогава когато двигателя

спираше да работи поради замърсен и запушен отдушник.

Започваше масово чесане по тила защо има ток и бензин,

а колата или мотоциклета не работи?

Механичните помпи с мембрана служеха само за транспорти

ране на горивото до карбуратора /гравитачно при мотоциклетите/

и малко нарушаване на вентилацията на резервоара се отразя

ваше на работата на двигателя.

Тъй като през отдушника освен въздух влизаха и разни боклуци

и вода при миене и силен дъжд, започнаха да се монтират клапани

в капачките или на друго място. Тези клапани пускат само НАВЪТРЕ

към резервоара. Иначе няма смисъл. И екология разбира се.

С навлизането на инжекциите и електрическите горивни помпи които

са разчетени за дълъг живот, изискванията към чистоата на горивото

се повишиха. В момента вентилацията на резервоара е система от

клапани и филтри както пише Милен.

В резервоара не се получават от изпаренията налягания с които

можеш да помпаш гуми, защото се получава динамично равновесие,

между лекото повишаване на налягането и прекратяването на изпаре

нието. Още повече,че със спадането на горивото при консумация,

равновесието се възстановява.

Не е задължително всеки път при отваряне на капачката на резер

воара да съска.

Може разбира се да се получи и лек вакуум, но това говори за

неизправност на системата или повишен праг на сработване на

клапана. Всичко може да се случи в живота, но правилото е -

клапана пуска само навътре.

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм почти сигурен, че има клапан и си работи. Не може да е масов дефект. Клапана е сметнат с екологична цел да не изпуска до определено налягане, което може да се получи от разширението на парите при нагряване на колата до определена температура. След достигане на определеното налягане се отваря и изпуска ненужното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Бензин та бензин... Аз като съм с нафта пак ми съска капачката. Само че при едно условие. При пълен резервоар /буквално до гърловината/ затварям капачката и го отварям като ми светне лампата. Тогава съска. Това според мен си е чист вакуум.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами вакуум е я. Аз от кога го пиша, ама не може и налягане да е ??????? Само да ме светне някой от тези, дето казват че е налягане. Как аджеба налягането се изразява във всмукване на въздух, а вместо да пукне както си трябва, то засмуква? Или нещо на мен не ми е ясно? Ама все си мисля че в бутилка шампанско има налягане, та за това тапата изхвърча? Или бъркам вакуум и налягане, кое какво е? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...