Премини към съдържание

Скоростна кутия Galant 2.5 V6


margo

Препоръчано мнение

Извинявам се предварително на колегата,че му пиша в темата,но така или иначе става дума за ск.кутия на Галант.... Аз вчера смених маслото на ск.кутия и сега маааалко по-добре (като че ли) включва скоростите.Сложих LIQUI MOLY TDL GL-4/GL-5 75W90 и една добавка MoS2.Ромоленето си продължава,но поне в това масло,което източихме няма стружки.Това леко ме поуспокоява,но все пак кажете си мнението.Благодарско ! :mitsu-smiley:

 

Колега, ако съдя по инфото ти, твоята скоростна кутия е друга и може проблема да не е от същото място. Но ако е от разбити лагери - добавката не е кой знае каква защита. Всъщност никаква.

Ако все пак входящия лагер е толкова разбит като този, който сменихме, очаквай скоро да се появяват други малки белички, които могат да ти изкарат нервите, например прегряване на семеринга на първичния вал, от там омасляване на съединителя и сбогом приятно каране. Започват едни мъки и псуване... няма смисъл според мен. В края на краищата за какъв дявол си взел Галант, ако ще трополи като трабант и ще ти вади нервите като руска кола? :)

 

П.П. Ремонта приключи за сега, първите тестове са задоволителни. В последствие ще има още някои дреболии за дооправяне, но като цяло вече може да се кара спокойно, а съдейки по физиономията на собственика - и да доставя нужното удоволствие :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колега, ако съдя по инфото ти, твоята скоростна кутия е друга и може проблема да не е от същото място. Но ако е от разбити лагери - добавката не е кой знае каква защита. Всъщност никаква.

Ако все пак входящия лагер е толкова разбит като този, който сменихме, очаквай скоро да се появяват други малки белички, които могат да ти изкарат нервите, например прегряване на семеринга на първичния вал, от там омасляване на съединителя и сбогом приятно каране. Започват едни мъки и псуване... няма смисъл според мен. В края на краищата за какъв дявол си взел Галант, ако ще трополи като трабант и ще ти вади нервите като руска кола? :)

 

П.П. Ремонта приключи за сега, първите тестове са задоволителни. В последствие ще има още някои дреболии за дооправяне, но като цяло вече може да се кара спокойно, а съдейки по физиономията на собственика - и да доставя нужното удоволствие :)

На Галанта му се пише път към DJ-я,а това с добавката и новото масло е един вид превенция,докато успея да отделя време и пари.Все пак новото масло маже по-добре от масло,което не знам дали е сменяно ИЗОБЩО.

 

П.С.Чак като трабант не трополи,но леко се чува....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ромоленето си продължава,но поне в това масло,което източихме няма стружки.Това леко ме поуспокоява

 

Японците са го предвидили и слагат магнити вътре и ако се уцели правилния момент за ремонта все още няма да има щети.

Иначе, ако ромоли а не е почнала още да вие има шанс да се отърве само с един лагер, ако вярваш на добавката после може да ги смениш всичките...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

.............Колега, ако съдя по инфото ти, твоята скоростна кутия е друга ........

 

Кутията ми е същата F5M42

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е наистина леко, имаш шанс да се разминеш само с входящия лагер, така де, на входа на първичния вал. Но Все пак пак на базата на ЕДНА разглобена кутия не смея да давам сериозни прогнози :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам питане:

възможна ли е замяна на автоматична скоростна кутия на 2.5 V6 двигател с ръчна ?

Всичко е възможно , стига да знаеш как да излъжеш компютъра, тъй като на автоматика компа си кореспондира с централния ,но в някои слуаи ( ако е типтроник ) не можеш да го направиш това и тогава ще трябва да смениш и ЕКУ-то на мотора........това е първото , второто е че ти трябва маховик, комплекта съединител, помпите и системите за помпите на съединителя, педалите, барче и др. които сега не се сещам..........и третото е да се въоръжиш с много нерви ,че много се хабят .............аз един път го правих това и ми побеляха косите ......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега като прочетох отново за премеждията на tef4o в Стара Загора:

Защо не отидохте в "ИТА Сервиз" (да ви изпавят косите)?

Аз в моя случай действах така:

Хванах принтера и прежалих 300 листа, между другото се позапознах и с устройството на кутията;

Извадих и схемите на кутията, заедно с part номерата от www.detail.ru .

Ремонта го прави съседа, докато чака лагерите междувременно направи кутията на едно Audi...

Поръчах си лагерите от Ратола, до втория ден след доставката идват, някъде ~120лв парчето. Може да се ползва отстъпка за клуба.

Номерата на големите лагери са:

MD747707

MD747740

MD717670

MD700207

(трябват за поръчката);

Кутията беше монтирана на следващия ден след доставката.

 

Уточнения: До колкото разбрах DJ-я ги има лагерите. Който е изпаднал в нужда знае кой да търси.

Тапата отстрани на кутията мисля че беше 47.5мм - стандартна тапа за блок ~1.60лв.

 

Ето и една фотосесия:

http://img223.imageshack.us/img223/5208/dsc09595n.jpg

 

 

Линк към ръководството:

http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua/Manua...WEE9508/22B.pdf

http://www.mivec.co.nz/tech/F5M42_Gearbox_Manual.pdf (мисля че е най-новото);

 

http://www.akadia.ru/_pages/mitsubishi/ind...C01MTAwMTIuanBn

P.S. Като гледам в e-bay имало цели ремонтни комплекти за по около $200

 

http://img43.imageshack.us/img43/936/transmastersync.th.jpg

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Така, днес сборихме още една кутия F5M42. Лагерите са доставени от колегата SLX на доста добра цена. Ще кажа само, че е в пъти по-ниска от на ИТА сервиз, а лагерите са без забележка.

 

Искам да споделя малко странични впечатления.

Първо: и на двата галанта скоростните кутии бяха сваляни - на единия за смяна на съединител (направена ужасно, но това е друга тема), на другия не знам защо, май кутията беше отваряне, но нямаше нищо сменено. Проблема: половината болтове на тампоните и на самата кутия баха хлабави, дори един липсваше. Та собствениците на Галант с това купе да имат едно на ум.

 

Второ: Ако се чудите кои лагери да смените - входния на първичния вал е ясен (не съм сигурен, че се прецаква от износване, съдейки по характера на нараняванията, според мен проблема е друг, но резултата е все същия), но забелязвам, че лагерите на диференциала се износват повече, отколкото на мен ми харесва. Другите лагери по скоростната са май по-скоро въпрос на вкус - не са цвете, добре е да се сменят, но в краен случай може да се потъркалят и така още малко.

 

И трето, ако някой реши да сменя лагери на диференциала, ДА ЧЕТЕ ВНИМАТЕЛНО мануалите, щото ако прецака луфтовете ще се вкара в приключение!

 

И последно - ако някой е закъсал и няма друг избор - няма да го върна и ако мога ще помгна, но при мен НЕ е автосервиз.

Да, преди беше, но от доста време не е. Имам друга работа, която не е пряко свързана с автомобили, и която ми отнема по-голямата част от времето и просто нямам кога да се забавлявам с ремонти. Та пак казвам: за по-сериозни ремонти при мен - може, но само ако наистина се налага, ОК?

 

П.П. @Vladimirov - сигурно и сам се сещаш защо не сме отишли в ИТА :) Благодаря за линковете!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Второ: Ако се чудите кои лагери да смените - входния на първичния вал е ясен (не съм сигурен, че се прецаква от износване, съдейки по характера на нараняванията, според мен проблема е друг, но резултата е все същия), но забелязвам, че лагерите на диференциала се износват повече, отколкото на мен ми харесва. Другите лагери по скоростната са май по-скоро въпрос на вкус - не са цвете, добре е да се сменят, но в краен случай може да се потъркалят и така още малко.
Колега, има ли нараняване по един лагер,другите не са въпрос ва вкус, а въпрос на още малко време, за да свършат и те курса...

Нали се сещаш, че стружките от нараненият лагер, преди да стигнат до магнита, маслото ги разкарва по цялата кутия...

Така че, има ли наранен лагер, най добре е да се сменят всички... Така се спестява второ сваляне на кутията в близко време... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, има ли нараняване по един лагер,другите не са въпрос ва вкус, а въпрос на още малко време, за да свършат и те курса...

Нали се сещаш, че стружките от нараненият лагер, преди да стигнат до магнита, маслото ги разкарва по цялата кутия...

Така че, има ли наранен лагер, най добре е да се сменят всички... Така се спестява второ сваляне на кутията в близко време... :icon_thumbup:

 

Че кой спори?

Горното го казвам с случай, че се наложи да се прави някакъв избор. Както се и наложи при първата (за мен) кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувство, че тази скоростна кутия е изчислена за 1.8-литров двигател (като на Carisma). Двулитровият Галант върви безпроблемно с нея, но вече 2.5 й идва много и тя се предава. Не съм запознат на кои Митсубишита я слагат серийно, но се съмнявам да е правена специално за модела с 6 цилиндъра. А ако все пак е изчислена за тук, то мили японци, чуйте какво ще ви кажа: Още малко, още малко, дай, дай, дай... Айдееее, я елате да видите сега какво направихте.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувство, че тази скоростна кутия е изчислена за 1.8-литров двигател (като на Carisma).
Не те лъже чувството..Точно за такъв двигател е изчислена, ама и на него не може да издържи дълго време...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не те лъже чувството..Точно за такъв двигател е изчислена, ама и на него не може да издържи дълго време...

 

 

Ами тогава какво и е изчисленото????

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами тогава какво и е изчисленото????

 

Мани, мани, да не я подхващаме тая кутия. Изчислена не знам дали е, но този лагер е супер недомислен и причинява страшни поразии, ако се кара дълго така. Колко дълго ли? Ами питайте Милен, че при него трябва да има една кутия на кола на под 150 к, чиято кутия беше помляла сепаратора - не стружки, а усукани парчета метал и то заради именно тоя лагер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мани, мани, да не я подхващаме тая кутия. Изчислена не знам дали е, но този лагер е супер недомислен и причинява страшни поразии, ако се кара дълго така. Колко дълго ли? Ами питайте Милен, че при него трябва да има една кутия на кола на под 150 к, чиято кутия беше помляла сепаратора - не стружки, а усукани парчета метал и то заради именно тоя лагер.

 

Проблемния лагер на втората кутия го срязах, малко ме е яд, че в момента не мога да пусна снимки, но и това ще стане.

Интересното е следното: Имаше само една (!) язва с идеално кръгла форма, но затова пък по цялата широчина на черупката. И никъде другаде драскотина. То е ясно, че ако се покара още малко така и всичко ще стане на ... да не казвам какво, но това ме кара да мисля, че проблема тръгва от нещо друго, а не от претоварване.

Останалите лагери си изглеждаха нормално, в смисъл, личи че не са нови, но износването е равномерно и е далеч от такива критични положения.

 

Та си мисля следното: тоя загубен лагер стои твърде високо и като постои колата на ено място, маслото се оттича от там доста бързо.

Като остане на "сухо" или по-скоро само с влажността на въздуха в кутията, дали заради някоя по-интересна легираща добавка, дали заради нещо други (някоя весела добавка в маслото например) го лепва електрохимичната корозия и от там тръгва всичко. Повечето от вас го знаят, но да припомня: за електрохимична корозия далеч не винаги е необходим външен източник на ток.

 

За съжаление всичките тия разсъждения не променят факта, че F5M42 си е проблемен агрегат. Не, че другите скоростни кутии не се износват, но обикновено издържат поне двойно повече.

Интересно ми е, ако някой е разфасовал W5M42 да каже там по същия начин ли стоят нещата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Та си мисля следното: тоя загубен лагер стои твърде високо и като постои колата на ено място, маслото се оттича от там доста бързо.
Колега, не си блъскай главата, да го мислиш...

Проблема не е във височината на лагера, той при всички скоростни кутии е на тази височина...

Просто някои производители, слагат и трети лагер (в коляновият вал) и блоковата ос (първичният вал) влиза в този лагер...

За това нямат проблеми със скоростите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

И моята скоростна кутия е разглобена. Още не съм сигурен дали трябваше да я сваляме. Трима човека заничахме да открием откъде може да издава този шум при движение на първа, втора и понякога трета предавка. Лагерите на двата вала са като от магазин - бетон, цимент. Няма лагер на първичен, няма на вторичен - идеални лагери. Обаче черупките на лагерите на диференциала (2 бр., конусно-ролкови май се казват) при мен се въртят в гнездата си. Не е разбило, не е посиняло, нямаше стружки, но се въртят. По ролките няма и микрон шупличка и следа от износване.

Огледахме всяко зъбче на всяка зъбчатка и само на зъбчатката на трета има едно миниатюрно ъгълче на един зъб. Това го изключихме като възможна причина, защото шумът е на предавки от 1 до 3. Пак в същия ред на мисли изключихме и лагерчетата под зъбните колела на тези предавки.

Утре ще свалим лагерите и ще ги измием. Надявам се по този лагер на първ. вал да намеря поне една шупла, кратерче или каквото и да е, защото не виждам къде ми е повредата. Ако се окаже че причината е в каретата на полоусите ще се застрелям :icon_doh: .

Синхронизаторите са екстра. И без това нямах проблеми с превключването - два пръста и влизат перфектно.

Да кажа и че зъбчатката на 5-та скорост няма грам луфт. Освен като се свали всичко от вала там да се покаже нещо, което засега остава невидимо.

Самата скоростна кутия не е слаба и си е баш за такъв агрегат (2500 куб., V6). Самата тя е по-голяма от двигател на Поло 1.1. Е, има и диф., но важното е че е туч.

Друго - четирите зъбни колела ... планети ли са, сателити ли са, орбити ли, сатурн, марс ... де да ги знам как се наричат - едното (това откъм десния полувал/полуоска) е с на места опадала циментация. По-малко е от оризово зърно. Това ме навежда на мисълта че предишния собственик е карал 2-3 месеца с по-малка предна дясна гума. Ако мисля правилно - пращам му много по-здрави и дълги да са...

Сега, има ли човек, който да ми каже как се прави разстоянието при смяна на двата лагера на "дифа"? На стенд ли се прави? Това трябва да е точно, иначе като тръгна ще вия като линейка.

Може да направя някоя снимчица ако на някой му е интересно да види чурупяци разстръвени по една маса... А сега сте вие, приятели. Дайте идея какво да се провери :icon_dance: Постът стана 3 километра, но на почивки :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! И аз да се влключа в темата за тия скорости. Като набирам леко на 3-а се чува леко виене, приятелите ми викат, че много се ослушвам и виенето си е нормално (едва доловимо се чува, но само на 3-та). Та въпроса ми е нормално ли си е това виене, защото на маздата никога не ми е виела скоростната/диференциала. И сега ми е малко странно такова. Вярно е че 6-така е много по-безшумен и изпъкват разни други шумове но си мисля, че не би трябвало да има виене (а то е и само на определена скорост), което ме навежда на мисълта, че и аз ще имам проблеми със скоростната кутия, въпрос на време е май.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално. Дори на задна не трябва да вие.

 

Може ли потропването да е от гнездата, където лягат черупките на конусно-ролковите лагери на диференциала?

Като ги сложим и не клапчат в гнездата, но в движение усилието е огромно. Черупките се превъртат в гнездото с минимално усилие, но плътно.

Къде мога да намеря тези два лагера и колко струват?

Шумът не беше фрапиращ и понякога не се чуваше изобщо (в 30% от времето), но се страхувах да не се стигне до авария. Особено след като един ми разказа как със същата марка автомобил имал описваният от мен шум (и той така го обясни), разглобили му кутията и не открили нищо. Сглобили я, той напълнил резервоара и подкарал на умиране. След 2 часа се пръснал диференциала. Купил друга кутия втора употреба и тя клопала точно като неговата. Затова взех решение да се разглоби и да се отстрани навреме :icon_n_king:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за линка. Принтирал съм над 50 страници и съм взел папката при колата, но още не съм разглеждал къде какво и как се прави.

100 хил. да изкара ще е супер. Това са 10 хиляди лева за бензин само. Няма да ги мина в този живот... След малко отивам да свалим лагерите, да ги измием и то ще си покаже. 90% съм сигурен че не е от тях. В магазина няма да са по-здрави от моите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много старо това бре, Мирославе :)

Ходи си дръпни по-новата редакция http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/--General--/Transaxle/FWD_AWD_Manual/F5M41_F5M42_W5M42/

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какъв точно е този шум на първа и втора, можеш ли да го опишеш ? И аз чувам нещо на първа и втора само, ама не съм сигурен дали е от скоростите, едно такова прилича малко и на бръмчене от мотора, не е виене, по скоро като ръмжене на съвсем ниски обороти, при по-високи обороти и над 2-ра не го чувам, при спиране със скоростите пак се чува под 2000 оборота. Според Пламен скоростите ми са отваряни и е правено нещо, според него сигурно само единия лагер е сменен. Чудя се да го мисля ли или да карам за сега така.. като се счупи какво става - просто спира колата или блокират колелата и ако си с висока скорост можеш да се пребиеш ?

 

Поздрави.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като ги сложим и не клапчат в гнездата, но в движение усилието е огромно...........

 

 

Колега ако лагерите нямат язви не ги барайте.....Иначе гривните им са плаващи, така трябва да е. Натягането на лагерите се определя от една калибрована шайба(пластина)подложена под единия от двата лагера(сега не помня кой точно) и от усилието на стягане на скоростната кутия....Щом си си разпечатал толкова страници значи трябва да има килограмите на стягане при сглобяване на скоростите, с това също не си правете експерименти....А относно регулирането на диференциала.....нямам толкова свободно време да ти опиша, но ако трябва да се направи както трябва(ако е променяно), то тогава скоростната кутия ще се разглобява(при много късмет)поне 5 пъти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...