Премини към съдържание

Скоростна кутия Galant 2.5 V6


margo

Препоръчано мнение

Купих си галант 163 к.с., 1999 година. Има някакъв шум в скоростната кутия. Свалихме я за ремонт, но се оказа че е по-различна от тези, за които имаме технически данни. Някой да може да помогне с информация за кутия F5M422?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Купих си галант 163 к.с., 1999 година. Има някакъв шум в скоростната кутия. Свалихме я за ремонт, но се оказа че е по-различна от тези, за които имаме технически данни. Някой да може да помогне с информация за кутия F5M422?

Това е стандартната скоростна кутия на този модел. Изтегли ПДФ-а с номер 22 от ТУК. Защо свалихте кутията, ромоли на празен ход, а при натискане на съединителя изчезва? Ако е така, прочети темите за проблемите с лагерите на първичния вал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството за Галант има само общи неща и как се сваля кутията, за нещата вътре в кутията има отделно специфично:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...33_W5M32_W5M33/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ромоленето е по-скоро като леко се подаде газ. На пета го няма. Идва към 3000 оборота. Махнахме малката капачка, но няма нещо фрапиращо. Днес ще я отваряме, че снощи замръкнахме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лагер на първичен вал.

Не подвеждай колегата. Със сигурност не е само лагера на първичния вал, а има и друг проблем... Той ще пише довечера. От малката капачка нищо съществено не може да се види, то ако са помлени зъбните колелета, които се виждат през нея, кутията си е за хвърляне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ромоленето е по-скоро като леко се подаде газ. На пета го няма. Идва към 3000 оборота. Махнахме малката капачка, но няма нещо фрапиращо. Днес ще я отваряме, че снощи замръкнахме.

 

Приготви си разредител, сигурно ще се наложи да измиеш лагерите, за да откриеш кои са за подмяна. Ако е първичния, в което съм на 90% сигурен, понеже и при мен ги имаше същите симптоми (после и на 5-та започва да шуми). Вътре е станал на язвички, а когато е омаслен трудно ще ги забележиш. Смисъл върти се нормално, а без масло се върти много трудно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Купих си галант 163 к.с., 1999 година. Има някакъв шум в скоростната кутия. Свалихме я за ремонт, но се оказа че е по-различна от тези, за които имаме технически данни. Някой да може да помогне с информация за кутия F5M422?

Лагерите на първичния вал, но сменете и другите лагери предвид това че се чува стържене при подаване на газ......... имал съм такава кутия и при него беше чак превъртял в леглото на кожуха на кутията........... сменете всички лагери и огледайте всички зъби на предавките и на синхронизаторите, тъй като ако има стържене в кутията, това значи че лагерите са толкова зле че има голям луфт във всеки един вал, от там се променя и ъгъла на атака на всяка една предавка и почва да се износват и самите предавки............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сборихме кутията. Оказа се, че повечко лагери са мръднали. Вярно че най-зле е входящия лагер на първичния вал, но бих сменил поне още 2. Иначе зъбчатките са добре. Всъщност кутията се оказа 42, а не 22 както някой колега каза снощи. Голямо обикаляне обикаляхме, онази тапа, която крие зегерката, държаща вторичния вал. Добре че дойде един приятел с устройството на кутия 42 на една флашка. Утре ще се втурвам по мъките да диря лагери, че в Стара Загора магазинерите като чуят за части за скоростна кутия и се предават.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поръчай си оригинални от Miroslav от Ратола, иначе ако сложиш някакви руски, френски, китайски или някакви менте след 10-20хил сигурно ще трябва да се отваря на ново. Вижте в "ИТА Сервиз" дали имат, но цените малко няма да ви харесат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поръчай си оригинални от Miroslav от Ратола, иначе ако сложиш някакви руски, френски, китайски или някакви менте след 10-20хил сигурно ще трябва да се отваря на ново. Вижте в "ИТА Сервиз" дали имат, но цените малко няма да ви харесат.

Аз слагам Койо, японски и мисля че няма да има проблем.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А къде ги продават тия лагери Кoyo? Днес цял ден обикалям по магазини и питам и ме гледат като извънземен. Само в 1 магазин ми казаха, че могат да доставят 5 лагера на обща цена към 500 лева. За толкова ще си взема друга кутия, а за оная глупава тапа трябва да чакам 14 дни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А нали се сещаш, че другата кутия може да е на същото положение, че и по-зле. Ако не в момента като я покараш да даде пак фира, все пак купуваш кутия втора ръка... Според мен ако искаш да караш този автомобил, ремонтирай си кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А къде ги продават тия лагери Кoyo? Днес цял ден обикалям по магазини и питам и ме гледат като извънземен. Само в 1 магазин ми казаха, че могат да доставят 5 лагера на обща цена към 500 лева. За толкова ще си взема друга кутия, а за оная глупава тапа трябва да чакам 14 дни.

 

Кои лагери ти трябват и колко спешно? Само съчмените или и иглените? На първичния и вторичния вал или...? Кажи какво точно ти трябва и ще те ориентираме. Някоя снимка пусни, да видят хората каква става работата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това се сещам и за това се напъвам да я ремонтирам, ама в Стара Загора части няма. И се блъскам с акъл откъде да търся. За първичния вал намерих, ама други няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иглените са добре. Засилих се да сменям всички останали. За първичния вал намерих. Трябват ми за вторичния и за диференциала. Имам им и номерата: Кoyo 70591, Кoyo 57428-N, 30TM05 545 NSK.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ромоленето е по-скоро като леко се подаде газ. На пета го няма. Идва към 3000 оборота..............

 

 

Няма да е от лагерите само. Я огледайте добре зъбите, разглобете валовете и огледайте шлиците...... И по-точно огледайте зъбните колела на 5-та скорост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, скоростната кутия сглобена, работи, утре ще се знае с подробности, като има по-дълъг тест. За тия, които тепърва ще си чупят главите с подобен проблем:

 

Лагерите за F5M42 са мистика. Лесно намираем: "входящия" лагер на първичния вал, който е и основен източник на шума, както някой колега беше отбелязал по-горе, целия е на язвички, циментацията си е отишла отдавна.

Трудно намираем: другия лагер на първичния вал. Не е скапан тотално, но си хлопа юнашки. Намерен, сменен, FAG.

Тотално не-намираеми по нормалния начин: всички останали лагери. Много ми се искаше да сменим лагерите на диференциала (тук са конусно-ролкови, не знам как е версията със съчмените), вдигнах на главата си дори и официалните вносители на KOYO за България, Турция и Гърция и ефекта беше никакъв. Цитирам дословно какво ми казаха: за скоростни кутии след 1996-та лагерите ги няма в каталозите.

Опитахме и със замени, но явно Старозагорските търговци на лагери не са чували за сравнителни каталози и се отказахме. Ще изкарат още десетина години и така.

 

Имаше сума ти "интересности", като се започне от тарикатите, които са се опитвали да сменят съединителя с неизвестно какво и бяха позабравили 2-3 болта на лошо място и като се свърши 4-дневно обикаляне по магазините, вземане и връщане на чаркалаци, докато всичко си дойде на мястото. Леле, тая кола е адски неудобна за ремонт, добре, че не се чупи... малко ми остана да я намразя покрай всичките неуредици. Обаче... обаче като чуя как шестака се набира като пистов мотор и... ми минава. Надявам се утре да приключим с всичко и следващите десетина години само да си я карат и да и се радват :)

 

П.П. Един странен проблем: свалих де що имаше ел. схема за Галант от тия години, имам поне 5 и нито една не отговаря. Възможно ли е да е някаква междинна серия?

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, скоростната кутия сглобена, работи, утре ще се знае с подробности, като има по-дълъг тест. За тия, които тепърва ще си чупят главите с подобен проблем:

 

Лагерите за F5M42 са баси мистиката. Лесно намираем: "входящия" лагер на първичния вал, който е и основен източник на шума, както някой колега беше отбелязал по-горе, целя е на язвички, циментацията си е отишла отдавна.

Трудно намираем: другия лагер на първичния вал. Не е скапан тотално, но си хлопа юнашки. намерен, сменен, FAG.

Тотално не-намираеми по нормалния начин: всички останали лагери. Много ми се искаше да сменим лагерите на диференциала (тук са конусно-ролкови,не знам как е версията със сучмените), вдигнах на главата си дори и официалните вносители на KOYO за България, Турция и Гърция и ефекта беше никакъв. Цитирам дословно какво ми казаха: за скоростни кутии след 1996-та лагерите ги няма в каталозите.

Опитахме и със замени, но явно Старозагорските търговци на лагери не са чували за сравнителни катлози и се отказахме. Ще изкарат още десетина години и така.

 

Имаше сума ти "интересности", като се започне от тарикатите, които са се опитвали да сменят съединителя с неизвестно какво и бяха позабравили 2-3 болта на лошо място и като се свърши 4-дневно обикаляне по магазините, вземане и връщане на чаркалаци, докато всичко си дойде на мястото. Леле, тая кола е адски неудобна за ремонт, добре, че не се чупи... малко ми остана да я намразя покрай всичките неуредици. Обаче...обаче като чуя как шестака се набира като пистов мотор и ... ми минава. Надявам се утре да приключим с всичко и следващите десетина години само да си я карат и да и се радват :)

 

П.П. Един странен проблем: свалих де що имаше ел-схема за Галант от тия години, имам поне 5 и нито една не отговаря. Възможно ли е да е някаква междинна серия?

 

Другите лагери на вторичния вал са по 20-ина долара, оригинални. Можехме да ги поръчаме от САЩ. Имам и един останал оригинален на първичния вал нов, както и едни безупречни, но употребявани иглени. Също имам и една цяла скоростна кутия :icon_thumbup: в разглобено състояние, ако някой има интереси, да се се обажда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другите лагери на вторичния вал са по 20-ина долара, оригинални. Можехме да ги поръчаме от САЩ. Имам и един останал оригинален на първичния вал нов, както и едни безупречни, но употребявани иглени. Също имам и една цяла скоростна кутия :icon_thumbup: в разглобено състояние, ако някой има интереси, да се се обажда.

 

Тъпото е, че почти седмица нямах интернет и едва вчера видях дискусията подробно....

Това за поръчка на останалите лагери - може и да се възползуваме по-късно, защото и аз чух някакви цени от сорта на 20-30 долара на бройка, а тук (СЗ) на единственото място, където знаеха какво търсим, поискаха 500 лева и не знам колко седмици време на доставка - е, няма как да стане.

 

SLX, за колко време идва такава поръчка от Шатите?

 

Другата причина да я сглобим кутията в полуобновено състояние е, че все пак колата трябваше да е в движение практически за вчера, а това, което не е сменено, определено може да изкара и още без риск от сериозно прецакване. Искаше ми се всичко да е изрядно и да си спестим едно разглобяване за в бъдеще, но ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъпото е, че почти седмица нямах интернет и едва вчера видях дискусията подробно....

Това за поръчка на останалите лагери - може и да се възползуваме по-късно, защото и аз чух някакви цени от сорта на 20-30 долара на бройка, а тук (СЗ) на единственото място, където знаеха какво търсим, поискаха 500 лева и не знам колко седмици време на доставка - е, няма как да стане.

 

SLX, за колко време идва такава поръчка от Шатите?

 

Другата причина да я сглобим кутията в полуобновено състояние е, че все пак колата трябваше да е в движение практически за вчера, а това, което не е сменено, определено може да изкара и още без риск от сериозно прецакване. Искаше ми се всичко да е изрядно и да си спестим едно разглобяване за в бъдеще, но ...

 

20 дни отнема една поръчка средно. Понякога 25. Но последната, която пуснах и за която ми трябваха важни неща, включително лагери за скоростите, се проточи повече от месец и супер се изнервих, защото колата чака дълго време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се предварително на колегата,че му пиша в темата,но така или иначе става дума за ск.кутия на Галант.... Аз вчера смених маслото на ск.кутия и сега маааалко по-добре (като че ли) включва скоростите.Сложих LIQUI MOLY TDL GL-4/GL-5 75W90 и една добавка MoS2.Ромоленето си продължава,но поне в това масло,което източихме няма стружки.Това леко ме поуспокоява,но все пак кажете си мнението.Благодарско ! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

20 дни отнема една поръчка средно. Понякога 25. Но последната, която пуснах и за която ми трябваха важни неща, включително лагери за скоростите, се проточи повече от месец и супер се изнервих, защото колата чака дълго време.

Понякога и 2 месеца не стигат само да ти открият контейнера къде е( моя вместо в Гърция ,беше пристигнал в Кипър)......те тогава да видиш какво са нерви......... :icon_censored:..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понякога и 2 месеца не стигат само да ти открият контейнера къде е( моя вместо в Гърция ,беше пристигнал в Кипър)......те тогава да видиш какво са нерви......... :icon_censored:..
Те говорят за поръчка по куриер бре....

Кой ще ти праща от щатите лагери в контейнер...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те говорят за поръчка по куриер бре....

Кой ще ти праща от щатите лагери в контейнер...

Марио , не са само лагери , а много много части................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...