margo Публикувано 24 Май 2009 Сподели Публикувано 24 Май 2009 Купих си галант 163 к.с., 1999 година. Има някакъв шум в скоростната кутия. Свалихме я за ремонт, но се оказа че е по-различна от тези, за които имаме технически данни. Някой да може да помогне с информация за кутия F5M422? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 24 Май 2009 Сподели Публикувано 24 Май 2009 Купих си галант 163 к.с., 1999 година. Има някакъв шум в скоростната кутия. Свалихме я за ремонт, но се оказа че е по-различна от тези, за които имаме технически данни. Някой да може да помогне с информация за кутия F5M422?Това е стандартната скоростна кутия на този модел. Изтегли ПДФ-а с номер 22 от ТУК. Защо свалихте кутията, ромоли на празен ход, а при натискане на съединителя изчезва? Ако е така, прочети темите за проблемите с лагерите на първичния вал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 В ръководството за Галант има само общи неща и как се сваля кутията, за нещата вътре в кутията има отделно специфично:http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...33_W5M32_W5M33/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
margo Публикувано 25 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2009 Ромоленето е по-скоро като леко се подаде газ. На пета го няма. Идва към 3000 оборота. Махнахме малката капачка, но няма нещо фрапиращо. Днес ще я отваряме, че снощи замръкнахме. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Лагер на първичен вал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Лагер на първичен вал.Не подвеждай колегата. Със сигурност не е само лагера на първичния вал, а има и друг проблем... Той ще пише довечера. От малката капачка нищо съществено не може да се види, то ако са помлени зъбните колелета, които се виждат през нея, кутията си е за хвърляне. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Ромоленето е по-скоро като леко се подаде газ. На пета го няма. Идва към 3000 оборота. Махнахме малката капачка, но няма нещо фрапиращо. Днес ще я отваряме, че снощи замръкнахме. Приготви си разредител, сигурно ще се наложи да измиеш лагерите, за да откриеш кои са за подмяна. Ако е първичния, в което съм на 90% сигурен, понеже и при мен ги имаше същите симптоми (после и на 5-та започва да шуми). Вътре е станал на язвички, а когато е омаслен трудно ще ги забележиш. Смисъл върти се нормално, а без масло се върти много трудно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Купих си галант 163 к.с., 1999 година. Има някакъв шум в скоростната кутия. Свалихме я за ремонт, но се оказа че е по-различна от тези, за които имаме технически данни. Някой да може да помогне с информация за кутия F5M422?Лагерите на първичния вал, но сменете и другите лагери предвид това че се чува стържене при подаване на газ......... имал съм такава кутия и при него беше чак превъртял в леглото на кожуха на кутията........... сменете всички лагери и огледайте всички зъби на предавките и на синхронизаторите, тъй като ако има стържене в кутията, това значи че лагерите са толкова зле че има голям луфт във всеки един вал, от там се променя и ъгъла на атака на всяка една предавка и почва да се износват и самите предавки............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
margo Публикувано 25 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2009 Сборихме кутията. Оказа се, че повечко лагери са мръднали. Вярно че най-зле е входящия лагер на първичния вал, но бих сменил поне още 2. Иначе зъбчатките са добре. Всъщност кутията се оказа 42, а не 22 както някой колега каза снощи. Голямо обикаляне обикаляхме, онази тапа, която крие зегерката, държаща вторичния вал. Добре че дойде един приятел с устройството на кутия 42 на една флашка. Утре ще се втурвам по мъките да диря лагери, че в Стара Загора магазинерите като чуят за части за скоростна кутия и се предават. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Поръчай си оригинални от Miroslav от Ратола, иначе ако сложиш някакви руски, френски, китайски или някакви менте след 10-20хил сигурно ще трябва да се отваря на ново. Вижте в "ИТА Сервиз" дали имат, но цените малко няма да ви харесат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Поръчай си оригинални от Miroslav от Ратола, иначе ако сложиш някакви руски, френски, китайски или някакви менте след 10-20хил сигурно ще трябва да се отваря на ново. Вижте в "ИТА Сервиз" дали имат, но цените малко няма да ви харесат.Аз слагам Койо, японски и мисля че няма да има проблем............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
margo Публикувано 26 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 26 Май 2009 А къде ги продават тия лагери Кoyo? Днес цял ден обикалям по магазини и питам и ме гледат като извънземен. Само в 1 магазин ми казаха, че могат да доставят 5 лагера на обща цена към 500 лева. За толкова ще си взема друга кутия, а за оная глупава тапа трябва да чакам 14 дни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 А нали се сещаш, че другата кутия може да е на същото положение, че и по-зле. Ако не в момента като я покараш да даде пак фира, все пак купуваш кутия втора ръка... Според мен ако искаш да караш този автомобил, ремонтирай си кутия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 А къде ги продават тия лагери Кoyo? Днес цял ден обикалям по магазини и питам и ме гледат като извънземен. Само в 1 магазин ми казаха, че могат да доставят 5 лагера на обща цена към 500 лева. За толкова ще си взема друга кутия, а за оная глупава тапа трябва да чакам 14 дни. Кои лагери ти трябват и колко спешно? Само съчмените или и иглените? На първичния и вторичния вал или...? Кажи какво точно ти трябва и ще те ориентираме. Някоя снимка пусни, да видят хората каква става работата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
margo Публикувано 26 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 26 Май 2009 Точно за това се сещам и за това се напъвам да я ремонтирам, ама в Стара Загора части няма. И се блъскам с акъл откъде да търся. За първичния вал намерих, ама други няма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
margo Публикувано 26 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 26 Май 2009 Иглените са добре. Засилих се да сменям всички останали. За първичния вал намерих. Трябват ми за вторичния и за диференциала. Имам им и номерата: Кoyo 70591, Кoyo 57428-N, 30TM05 545 NSK. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Ромоленето е по-скоро като леко се подаде газ. На пета го няма. Идва към 3000 оборота.............. Няма да е от лагерите само. Я огледайте добре зъбите, разглобете валовете и огледайте шлиците...... И по-точно огледайте зъбните колела на 5-та скорост. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 2 юни 2009 Сподели Публикувано 2 юни 2009 (редакция) Така, скоростната кутия сглобена, работи, утре ще се знае с подробности, като има по-дълъг тест. За тия, които тепърва ще си чупят главите с подобен проблем: Лагерите за F5M42 са мистика. Лесно намираем: "входящия" лагер на първичния вал, който е и основен източник на шума, както някой колега беше отбелязал по-горе, целия е на язвички, циментацията си е отишла отдавна. Трудно намираем: другия лагер на първичния вал. Не е скапан тотално, но си хлопа юнашки. Намерен, сменен, FAG. Тотално не-намираеми по нормалния начин: всички останали лагери. Много ми се искаше да сменим лагерите на диференциала (тук са конусно-ролкови, не знам как е версията със съчмените), вдигнах на главата си дори и официалните вносители на KOYO за България, Турция и Гърция и ефекта беше никакъв. Цитирам дословно какво ми казаха: за скоростни кутии след 1996-та лагерите ги няма в каталозите. Опитахме и със замени, но явно Старозагорските търговци на лагери не са чували за сравнителни каталози и се отказахме. Ще изкарат още десетина години и така. Имаше сума ти "интересности", като се започне от тарикатите, които са се опитвали да сменят съединителя с неизвестно какво и бяха позабравили 2-3 болта на лошо място и като се свърши 4-дневно обикаляне по магазините, вземане и връщане на чаркалаци, докато всичко си дойде на мястото. Леле, тая кола е адски неудобна за ремонт, добре, че не се чупи... малко ми остана да я намразя покрай всичките неуредици. Обаче... обаче като чуя как шестака се набира като пистов мотор и... ми минава. Надявам се утре да приключим с всичко и следващите десетина години само да си я карат и да и се радват П.П. Един странен проблем: свалих де що имаше ел. схема за Галант от тия години, имам поне 5 и нито една не отговаря. Възможно ли е да е някаква междинна серия? Редактирано 3 юни 2009 от Brigadiro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 2 юни 2009 Сподели Публикувано 2 юни 2009 Така, скоростната кутия сглобена, работи, утре ще се знае с подробности, като има по-дълъг тест. За тия, които тепърва ще си чупят главите с подобен проблем: Лагерите за F5M42 са баси мистиката. Лесно намираем: "входящия" лагер на първичния вал, който е и основен източник на шума, както някой колега беше отбелязал по-горе, целя е на язвички, циментацията си е отишла отдавна. Трудно намираем: другия лагер на първичния вал. Не е скапан тотално, но си хлопа юнашки. намерен, сменен, FAG. Тотално не-намираеми по нормалния начин: всички останали лагери. Много ми се искаше да сменим лагерите на диференциала (тук са конусно-ролкови,не знам как е версията със сучмените), вдигнах на главата си дори и официалните вносители на KOYO за България, Турция и Гърция и ефекта беше никакъв. Цитирам дословно какво ми казаха: за скоростни кутии след 1996-та лагерите ги няма в каталозите. Опитахме и със замени, но явно Старозагорските търговци на лагери не са чували за сравнителни катлози и се отказахме. Ще изкарат още десетина години и така. Имаше сума ти "интересности", като се започне от тарикатите, които са се опитвали да сменят съединителя с неизвестно какво и бяха позабравили 2-3 болта на лошо място и като се свърши 4-дневно обикаляне по магазините, вземане и връщане на чаркалаци, докато всичко си дойде на мястото. Леле, тая кола е адски неудобна за ремонт, добре, че не се чупи... малко ми остана да я намразя покрай всичките неуредици. Обаче...обаче като чуя как шестака се набира като пистов мотор и ... ми минава. Надявам се утре да приключим с всичко и следващите десетина години само да си я карат и да и се радват П.П. Един странен проблем: свалих де що имаше ел-схема за Галант от тия години, имам поне 5 и нито една не отговаря. Възможно ли е да е някаква междинна серия? Другите лагери на вторичния вал са по 20-ина долара, оригинални. Можехме да ги поръчаме от САЩ. Имам и един останал оригинален на първичния вал нов, както и едни безупречни, но употребявани иглени. Също имам и една цяла скоростна кутия :icon_thumbup: в разглобено състояние, ако някой има интереси, да се се обажда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 3 юни 2009 Сподели Публикувано 3 юни 2009 Другите лагери на вторичния вал са по 20-ина долара, оригинални. Можехме да ги поръчаме от САЩ. Имам и един останал оригинален на първичния вал нов, както и едни безупречни, но употребявани иглени. Също имам и една цяла скоростна кутия :icon_thumbup: в разглобено състояние, ако някой има интереси, да се се обажда. Тъпото е, че почти седмица нямах интернет и едва вчера видях дискусията подробно.... Това за поръчка на останалите лагери - може и да се възползуваме по-късно, защото и аз чух някакви цени от сорта на 20-30 долара на бройка, а тук (СЗ) на единственото място, където знаеха какво търсим, поискаха 500 лева и не знам колко седмици време на доставка - е, няма как да стане. SLX, за колко време идва такава поръчка от Шатите? Другата причина да я сглобим кутията в полуобновено състояние е, че все пак колата трябваше да е в движение практически за вчера, а това, което не е сменено, определено може да изкара и още без риск от сериозно прецакване. Искаше ми се всичко да е изрядно и да си спестим едно разглобяване за в бъдеще, но ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 3 юни 2009 Сподели Публикувано 3 юни 2009 Тъпото е, че почти седмица нямах интернет и едва вчера видях дискусията подробно....Това за поръчка на останалите лагери - може и да се възползуваме по-късно, защото и аз чух някакви цени от сорта на 20-30 долара на бройка, а тук (СЗ) на единственото място, където знаеха какво търсим, поискаха 500 лева и не знам колко седмици време на доставка - е, няма как да стане. SLX, за колко време идва такава поръчка от Шатите? Другата причина да я сглобим кутията в полуобновено състояние е, че все пак колата трябваше да е в движение практически за вчера, а това, което не е сменено, определено може да изкара и още без риск от сериозно прецакване. Искаше ми се всичко да е изрядно и да си спестим едно разглобяване за в бъдеще, но ... 20 дни отнема една поръчка средно. Понякога 25. Но последната, която пуснах и за която ми трябваха важни неща, включително лагери за скоростите, се проточи повече от месец и супер се изнервих, защото колата чака дълго време. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 3 юни 2009 Сподели Публикувано 3 юни 2009 Извинявам се предварително на колегата,че му пиша в темата,но така или иначе става дума за ск.кутия на Галант.... Аз вчера смених маслото на ск.кутия и сега маааалко по-добре (като че ли) включва скоростите.Сложих LIQUI MOLY TDL GL-4/GL-5 75W90 и една добавка MoS2.Ромоленето си продължава,но поне в това масло,което източихме няма стружки.Това леко ме поуспокоява,но все пак кажете си мнението.Благодарско ! :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 юни 2009 Сподели Публикувано 3 юни 2009 20 дни отнема една поръчка средно. Понякога 25. Но последната, която пуснах и за която ми трябваха важни неща, включително лагери за скоростите, се проточи повече от месец и супер се изнервих, защото колата чака дълго време.Понякога и 2 месеца не стигат само да ти открият контейнера къде е( моя вместо в Гърция ,беше пристигнал в Кипър)......те тогава да видиш какво са нерви......... :icon_censored:.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 3 юни 2009 Сподели Публикувано 3 юни 2009 Понякога и 2 месеца не стигат само да ти открият контейнера къде е( моя вместо в Гърция ,беше пристигнал в Кипър)......те тогава да видиш какво са нерви......... :icon_censored:..Те говорят за поръчка по куриер бре....Кой ще ти праща от щатите лагери в контейнер... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 юни 2009 Сподели Публикувано 4 юни 2009 Те говорят за поръчка по куриер бре....Кой ще ти праща от щатите лагери в контейнер...Марио , не са само лагери , а много много части................ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.