Премини към съдържание

За автоматиците отново...


vlad

Препоръчано мнение

  • Отговори 125
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Нещо не схванах въпроса ти.............

Когато е по наклон колата и се спускаш по него, мотора държи 1100 об/мин. за да имаш все пак по-добри спирачки и това е "заложено" в ЕКУ-то му (както и всяка друга кола), тогава е логично да харчи повече бензин от празния ход, тъй като дюзите се държат повече време отворени............ ако колата ти е с ръчни скорости и я караш на 5-та предавка примерно с 60 км./ч. и тогава отнемеш газта, мотора не харчи бензин, защото инжекторите изключват, и тъй като е механична кутията оборотите ти са към 1500, а това е достатъчно да има нужния вакуум в колектора, а от там и в сервото на спирачките........... така се осигурява по-добри спирачки..........

И това е една от основните причини, поради които автоматите горят повече от ръчките. При ръчките ЕКУ-то гаси дюзите, когато върнеш педала на газта...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И това е една от основните причини, поради които автоматите горят повече от ръчките. При ръчките ЕКУ-то гаси дюзите, когато върнеш педала на газта...

 

На теория да, но на практика дължината на ON импулса при спускане и при каране по инерция на равно е почти същата, и е много малка (1.5-2 милисекунди) спрямо при нормално каране по магистрала (около 10 милисекунди) или при силно форсиране и ниски обороти (25 милисекунди и нагоре)...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правилно сте разбрали въпроса ми. Идеята ми е че при спускане по наклон при ръчна дюзите спират (няма разход), а при автоматика тези 1100 оборота идват от страна на двигателя, т.е. той консумира гориво. Което значи че двигателя задвижва кутията и това е разликата с тегленето на буксир. Освен това имам в предвид позиция D на скоростния лост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

След дълго и внимателно четене на форума, особено на темите за автоматичните кутии. Не можах да намеря отговор на въпроса, който ме интересува, а именно: на моят Галант 2.5 V6, кутията е F4A42-2 (старата кутия без типтроник) и по спецификация маслото и е DIA QUEEN SP II. При смяната му миналата година в Mitsubishi - Стара Загора, го замениха с DIA QUEEN SP III, като ми казаха, че вече няма от старото.

Това може ли да доведе до изчезване на "пълзенето" (плавния ход при отпускане на спирачката). Наблюдава се при продължително каране градско. Преди смяната всичко беше О.К. В другите режими няма никакъв проблем.

Това нормално ли е, или е повод за притеснение?

 

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

След дълго и внимателно четене на форума, особено на темите за автоматичните кутии. Не можах да намеря отговор на въпроса, който ме интересува, а именно: на моят Галант 2.5 V6, кутията е F4A42-2 (старата кутия без типтроник) и по спецификация маслото и е DIA QUEEN SP II. При смяната му миналата година в Mitsubishi - Стара Загора, го замениха с DIA QUEEN SP III, като ми казаха, че вече няма от старото.

Това може ли да доведе до изчезване на "пълзенето" (плавния ход при отпускане на спирачката). Наблюдава се при продължително каране градско. Преди смяната всичко беше О.К. В другите режими няма никакъв проблем.

Това нормално ли е, или е повод за притеснение?

 

Благодаря!

 

Маслото SP III покрива спецификацията на старото SP II.

 

Ако колата ти не е загряла, има повишени обороти и съответно повече тегли при отпускане на спирачката. Може това да те заблуждава. При градско е загряла добре и едва мръдва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при отпускане докрай на газта се спира впръскването на бензин, но само до определени минимални обороти. Под тях (например под 1500 об/мин.) инжекторите впръскват дозата гориво за поддържане на тихите обороти, които се променят с повишаване на температурата и накрая се стабилизират на 650 да речем.

Тоест, ако карам със 100 км/ч. (около 2450 оборота на V-та) и отпусна газта докрай, двг ще харчи все едно е на тихи (което при загрял мотор си е нищо - само го мирише :rolleyes: ).

Така мисля, не съм сигурен. Разликата между нищо и хептен нищо... си е нищо :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при отпускане докрай на газта се спира впръскването на бензин, но само до определени минимални обороти. Под тях (например под 1500 об/мин.) инжекторите впръскват дозата гориво за поддържане на тихите обороти, които се променят с повишаване на температурата и накрая се стабилизират на 650 да речем.

Тоест, ако карам със 100 км/ч. (около 2450 оборота на V-та) и отпусна газта докрай, двг. ще харчи все едно е на тихи (което при загрял мотор си е нищо - само го мирише :rolleyes: ).

Така мисля, не съм сигурен. Разликата между нищо и хептен нищо... си е нищо :icon_dance:

Доста далеч си от истината, но разсъжденията ти звучат логично. Между другото на празен ход колата гори никак не малко...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вас двамцата все едно една майка ви е раждала /Росен и Анди/! :D Можете да пренапишете теория на вероятностите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се правят експерименти. Ако наистина в цилиндрите не идва гориво, както твърдите, може да опитате да се засилите до 4000 оборота на първа и да завъртите контактния ключ, за да изгасите двигателя. След това същото упражнение, но само с пускане на газта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се правят експерименти. Ако наистина в цилиндрите не идва гориво, както твърдите, може да опитате да се засилите до 4000 оборота на първа и да завъртите контактния ключ за да изгасите двигателя. След това същото упражнение, но само с пускане на газта.

Наистина в цилиндрите не постъпва гориво. Всеки, който кара автомобил с борд компютър може да ти го потвърди. Колкото до експеримента с 4-те хиляди оборота, най-много да си докараш някоя беля на главата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се правят експерименти. Ако наистина в цилиндрите не идва гориво, както твърдите, може да опитате да се засилите до 4000 оборота на първа и да завъртите контактния ключ за да изгасите двигателя. След това същото упражнение, но само с пускане на газта.

Агата го е написал няколко поста по-нагоре.... Няма смисъл да се коментира... Ако искаш, ела да те повозя на моята кола с включен ЕВОскан и да си гледкаш каква е дължината на импулсите към инжекторите в различните режими... :icon_thumbup: Ако е за бърникане и разваляне Цецко, знаете на кого да се обадите... :icon_thumbup: Анди, що не дойдеш към София да пием по една бира, пък после ще го измислим... Иначе по темата за автоматиците. Бате ви Милен си трае, но е направил нещо страховито - рециклирал е скъсан торк конвертор с напълно отишли шлици- тая работа е изключително сложна и скъпа (не колкото нов, разбира се) но се е справил брилянтно и си трае... Лошата новина за общото състояние на автоматиците - както редови, така и типтроници оставам на него да ви съобщи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста далеч си от истината, но разсъжденията ти звучат логично. Между другото на празен ход колата гори никак не малко...

Само да припомня какво каза колегата aga:

Направихме сравнение между Галант 2.5 и Мазда 6 2.0, при ниски скорости и спряло положение Галанта харчи по-малко бензин! Маздата като загря беше 1.2 литра на час, Галанта 0.7 литра на час.

0.7 литра на час не са чак толкова много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Агата го е написал няколко поста по-нагоре.... Няма смисъл да се коментира... Ако искаш, ела да те повозя на моята кола с включен ЕВОскан и да си гледкаш каква е дължината на импулсите към инжекторите в различните режими... :icon_thumbup: Ако е за бърникане и разваляне Цецко, знаете на кого да се обадите... :icon_thumbup: Анди, що не дойдеш към София да пием по една бира, пък после ще го измислим... Иначе по темата за автоматиците. Бате ви Милен си трае, но е направил нещо страховито - рециклирал е скъсан торк конвертор с напълно отишли шлици- тая работа е изключително сложна и скъпа (не колкото нов, разбира се) но се е справил брилянтно и си трае... Лошата новина за общото състояние на автоматиците - както редови, така и типтроници оставам на него да ви съобщи...

Но не го е рециклирал, ами си е купил друг..........

И въобще защо засягате в тази тема ремонтите на автоматика........... ако има някой въпроси от това естество, нека ми се обади..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе по темата за автоматиците. Бате ви Милен си трае, но е направил нещо страховито - рециклирал е скъсан торк конвертор с напълно отишли шлици- тая работа е изключително сложна и скъпа (не колкото нов, разбира се) но се е справил брилянтно и си трае... Лошата новина за общото състояние на автоматиците - както редови, така и типтроници оставам на него да ви съобщи...

Бате ви Милен пак ще ви се кара, че правите изявления от негово име..... :D ....

Аз по последни данни, лично от него знам, че е рециклирал вал на механична кутия.....

За торка още нищо не е споменавал... :icon_hmm:

Освен това е открил лагери за първичният вал, по 25 лв. бр. - японски, но без бой не казва от къде.... :lol: :D :lol: .....

Явно че трЕбе да се тепаме с него.... :starwars:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да припомня какво каза колегата aga:

 

0.7 литра на час не са чак толкова много.

 

Това са много стари наблюдения с някаква случайна програма беше... Не е ясно дали литрите са точни.

 

Ако се мери дължината на импулса на празен ход (с осцилоскоп, през интефейса, или както аз го правих...) той ще е около 1.5 милисекунди спрямо >30 милисекунди пълна газ от място... И това е при ниски обороти, под 700. При каране те са 2500-4000. Само от тези данни си правя заключение, че колата гори пренебрежимо малко на място. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бате ви Милен, пак ще ви се кара, че правите изявления от негово име..... :D ....

Аз по последни данни , лично от него знам, че е рециклирал вал на механична кутия.....

За торка още нищо не е споменавал... :icon_hmm:

Освен това е открил лагери за първичният вал, по 25 лв. бр. - японски, но без бой не казва от къде.... :lol: :D :lol: .....

Явно че трЕбе да се тепаме с него.... :starwars:

Ми има ги, със съмнително качество обаче..... вече си изпатих от едни такива NSK въпреки предупрежденията, които имах към собственика на колата............. два от лагерите блокираха и превъртяха във валовете............ после ходи обясни на клиента кой е виновен.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но не го е рециклирал, ами си е купил друг..........

 

 

Не съм купил, ами съм рециклирал, и то вече не само един..... И валове рециклирам...... кои какво му е кеф. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм купил, ами съм рециклирал, и то вече не само един..... И валове рециклирам...... кои какво му е кеф. :icon_blush:

И как го направи това ти самия ако не е тайна? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм купил, ами съм рециклирал, и то вече не само един..... И валове рециклирам...... кои какво му е кеф. :icon_blush:

:icon_clap: :icon_thumbup: Вярно е!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... той ще е около 1.5 милисекунди спрямо >30 милисекунди пълна газ от място...
Практически е невъзможно да имаш дължина на импулса >30 мсек при пълна газ - ако приемем, че оборотите са 6000, то максималната дължина на импулса на инжекторите не трябва да е повече от 20 мсек, иначе ще пръска суров бензин през ауспуха. :icon_crying:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Практически е невъзможно да имаш дължина на импулса >30 мсек при пълна газ - ако приемем, че оборотите са 6000, то максималната дължина на импулса на инжекторите не трябва да е повече от 20 мсек, иначе ще пръска суров бензин през ауспуха. :icon_crying:

 

При 6000 няма как, но при ниски? Ако караш на пета с 50км/ч и натиснеш газта докрай, тогава харчи като ламя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Практически е невъзможно да имаш дължина на импулса >30 мсек при пълна газ - ако приемем, че оборотите са 6000, то максималната дължина на импулса на инжекторите не трябва да е повече от 20 мсек, иначе ще пръска суров бензин през ауспуха. :icon_crying:

Естествено че е така, колегите са имали на предвид, че при ускорение или доускорение на автомобила когато дюзите работят на почти 100%............ и от там следва по-високия разход...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при отпускане докрай на газта се спира впръскването на бензин, но само до определени минимални обороти. Под тях (например под 1500 об/мин.) инжекторите впръскват дозата гориво за поддържане на тихите обороти, които се променят с повишаване на температурата и накрая се стабилизират на 650 да речем.

Тоест, ако карам със 100 км/ч. (около 2450 оборота на V-та) и отпусна газта докрай, двг ще харчи все едно е на тихи (което при загрял мотор си е нищо - само го мирише :rolleyes: ).

Така мисля, не съм сигурен. Разликата между нищо и хептен нищо... си е нищо :icon_dance:

За 2.5 моторите, 6А13 и ЕА5А купетата, мотора харчи около 4-5 литра на час при празен ход (който в началото е на 1500 об. и леко пада със загряването на мотора до влизането му в норм. темп. режим).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...