Премини към съдържание

За газта като гориво (продължение)


Препоръчано мнение

При мен разликата е по-фрапантна около 20 л. бензин за 100 км. и 22 л. газ за същите км.,като чета пост 132 излиза,че яко съм се прецакал с тоя ГИ.Минал съм около 30 х. км. за последните 8 месеца и дано вече съм на далавера от това чудо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 185
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Монтирал съм полски Г.И. за 730 лв. вече съм навъртял 7600 км.

Да чукам на дърво - проблеми не съм имал. Само в началото съм сменил свещите - но не ги бях сменял до тогава, не са вечни нали.

разхода ми е 7-8 / 100 км. смесено, зимата към 9/100 км. не съм ги смятал но предполагам почти съм я избил. Разликата във вървежа на колата е минимален, а на бензиностанцията смело казвам "до горе" ;-) Все пак за 1.3 - 86 кс. върви доволно, а разхода - разумен.

Единственото е че все още няма как да хванат шмекериите на газ станциите - та какво качество ти сипват, в какво съотношение, колко е налятото количество реално и колко пише на колонката... Плащаш си на касата и се надяваш на по-голям пробег да ти свърши бутилката... и после пиеш по някоя студена http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледам си говорите за газови, ами да попитам! :icon_angel: Колко километра трябва да направя на година за да ми се изплати газовия инжекцион 900~ лева

 

Според мен колега, голямо значение има как и колко ще използваш колата.

На скоро колега от по-малък град спомена че има висок разход - изминава разстояния по около 1,5 км до 2км. спира/престоява повечко. При което колата изстива и пак докато загрее, градско 1-2-3 и гаси. Тогава разхода е голям а минатите км. са малко...

Ако движиш повече на дълги разстояния свеждаш до минимум ползването на бензина и загряването. Зависи и от избора на Г.И. и какви настройки ще ти направят от сервиза.

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо никой не споменава обикновената ГУ? Има големи предимства пред ГИ :D

1. за градски условия е супер - можеш да палиш и да гасиш когато си поискаш на газ... няма да чакаме колата да загрее, я. Може само леко да стоплим зимата изпарителя. За по-смелите препоръчвам директно да махат резервоара (така разликата във вървежа няма да се усеща заради по-лекото купе).

2. В пъти по-малка първоначална инвестиция - дори няма нужда да си правим сметка кога ще я избием, тя вече е избита ;)

3. Колко ще е разликата в разхода с бензина, това е Божа работа...

4. Настройките са елементарни - правят се по слух и усмотрение.

 

Личен опит: първоначална инвестиция - 350лв за ГУ. Първоначален разход на газ - 8л/100; разход на по-късен етап (след слягане на мембраните и приучаване на колата) - 11л/100. Всичко това смесено. Сега (след 2 години), когато успях да си избия инвестицията (понеже карам малко), смело мога да заявя, че си свирукам и си карам...

... на бензин :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ехххх,стига с тия проблеми с газовите бе хора,започвам да се чувствам като адски късметлия,затова че съм избрал хубав инжекцион и явно кадърен монтаж. Но няма как ще продължа да плюя Фобоса и да си харесвам моята. А за разхода,да Светльо толкова е градско,13/100 без климатик,респективно 14~15/100 с него,това за в града.Извънградско 9/100 без климата,10/100 с него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега не сметнах бензина, който ще се изхаби за подгряване на колата, а той се получава едно доста солидно число особенно ако бързаш и тръгнеш веднага(което се случва понякога) или газта е свършила :) Според мен ако караш на къси разтояния както е при мен сутрин паля 5-6 км до работа и вечерта се прибирам като винаги има случаи да навъртиш повече, но това е основния маршрут просто невиждам смисъл. Все още се колебая когато закупя мицу дали да слагам ГИ или не постоянно си променям мнението ту в едната посока ту в другата. А за обикновеното газово, доколкото съм чувал, има мотори които позволяват и такива които не. Знам че за моно инжекциите може да се слага ГУ, а на пълен инжекцион не е хубаво, при тях важи изречението "Газта е за готвене, нафтата за топлене, а бензина за каране". Незнам колко е вярно това и се извинявам ако не съм прав :)

Редактирано от D.Krustev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е условно дали е нужна ГУ или не.

На мойто мицу би ми излязло 1800 лв да ми го сложат, а на месец средно изминавам по 150км., най-много до сега ми се е случвало 400км. Изключение правят 2-3 разходки до добрич които са по 1000+ км. и някое друго пътуване към вила/село. Ако приемем че няма никаква поддръжка по газовото и не смятаме бензина който гълта докато загрее.

При среден разход градско 15/100 и извънградско 10/100, а при бензин 12/100 градско и 7.5/100 извънградско, при текущи цени от 1.17 лв/литър газ и 2.58 лв/литър бензин, на година изминатите км/литър/лв. са:

 

Градско: ~ 1800 км.; Газ: 270 литра, 315,9 лв. / Бензин: 216 литра, 557,28 лв.

Извънградско: ~ 4000 км.; Газ: 400 литра, 468 лв. / Бензин: 300 литра, 774 лв.

------------------------------------------------------------------------------

Изминато на година: ~ 5800 км.

Изразходено на газ: 784 лв.

Изразходено на бензин: 1332 лв.

Спестени пари, ако е на газ: 548 лв.

 

Нужно време, за избиване на АГУ-то: ~ 3 години и 3 месеца

 

Всичко звучи прекалено хубаво, предполагам и всеки един от вас когато реши да се прехвърля на газ прави същите сметки, но изключва следните фактори:

 

- цената на газта в момента е най-ниското което съм виждал от години и най-вероятно до няколко месеца пак ще се дигне.

- колата харчи бензин когато е студена, което при градски условия и зимно време означава че я караш само на бензин.

- допълнителна смяна на консумативи

- изгубено време и пари, ако имаш проблеми с АГУ-то (не всички го имат, но и не липсват хора които се оплакват от това). По сметки за мое време и пари, достатъчно е във времето да се натрупат ~18 дена в занимавки и с тези пари мога да си взема още едно АГУ.

 

Ако сметна и че колата в момента е на 15 години, то в момента в който си избия газовото, самата тя ще е морално остаряла.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е условно дали е нужна ГУ или не.

На мойто мицу би ми излязло 1800 лв да ми го сложат, а на месец средно изминавам по 150км., най-много до сега ми се е случвало 400км. Изключение правят 2-3 разходки до добрич които са по 1000+ км. и някое друго пътуване към вила/село. Ако приемем че няма никаква поддръжка по газовото и не смятаме бензина който гълта докато загрее.

При среден разход градско 15/100 и извънградско 10/100, а при бензин 12/100 градско и 7.5/100 извънградско, при текущи цени от 1.17 лв/литър газ и 2.58 лв/литър бензин, на година изминатите км/литър/лв. са:

 

Градско: ~ 1800 км.; Газ: 270 литра, 315,9 лв. / Бензин: 216 литра, 557,28 лв.

Извънградско: ~ 4000 км.; Газ: 400 литра, 468 лв. / Бензин: 300 литра, 774 лв.

------------------------------------------------------------------------------

Изминато на година: ~ 5800 км.

Изразходено на газ: 784 лв.

Изразходено на бензин: 1332 лв.

Спестени пари, ако е на газ: 548 лв.

 

Нужно време, за избиване на АГУ-то: ~ 3 години и 3 месеца

 

Всичко звучи прекалено хубаво, предполагам и всеки един от вас когато реши да се прехвърля на газ прави същите сметки, но изключва следните фактори:

 

- цената на газта в момента е най-ниското което съм виждал от години и най-вероятно до няколко месеца пак ще се дигне.

- колата харчи бензин когато е студена, което при градски условия и зимно време означава че я караш само на бензин.

- допълнителна смяна на консумативи

- изгубено време и пари, ако имаш проблеми с АГУ-то (не всички го имат, но и не липсват хора които се оплакват от това). По сметки за мое време и пари, достатъчно е във времето да се натрупат ~18 дена в занимавки и с тези пари мога да си взема още едно АГУ.

 

Ако сметна и че колата в момента е на 15 години, то в момента в който си избия газовото, самата тя ще е морално остаряла.

Колега ти за 5800 си спестил 548 лв,аз за една година съм изминал към 60 хиляди сметни колко Митсубишита съм спестил :icon_blush: и стига с тези консумативи 2 та филтъра са 7 лева ако си ги смениш сам.Аз за други не се сещам или ако говорим за кит комплект на рейка който се сменя на 100к е 14 лв.Аз лично ще си карам на газ и надали някой ще ми вмени друго :icon_thumbup:

Пък и да вметна до 2 години България ще вади газ 3 пъти потреблението и газта и да се вдигне ще е малко ..просто пазарна икономика.

Редактирано от dachbissnes
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че темата се поизчерпа и се въртим покрай едно и също в крайна сметка смисъл от газта има ако въртиш по много километри на дълги разтояния. А ако караш по-малко на къси не е изгодно. Остава вече всеки сам да си прецени и да си пресметне, по колко км средно изминава месечно и дали ще му е изгодно. Аз лично реших като го зема мицу да пробвам първо на бензин да видя какъв точно харч ще ми даде :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти за 5800 си спестил 548 лв,аз за една година съм изминал към 60 хиляди сметни колко Митсубишита съм спестил :icon_blush: и стига с тези консумативи 2 та филтъра са 7 лева ако си ги смениш сам.Аз за други не се сещам или ако говорим за кит комплект на рейка който се сменя на 100к е 14 лв.Аз лично ще си карам на газ и надали някой ще ми вмени друго :icon_thumbup:

Пък и да вметна до 2 години България ще вади газ 3 пъти потреблението и газта и да се вдигне ще е малко ..просто пазарна икономика.

 

548 лв. при перфектни условия :D, но да прав си за останалото. Както каза колегата Кръстев - зависи колко я караш. В никакъв случай не казвам че АГУ-то е разход на пари и време, но е хубаво да си правиш сметката преди да взимаш такива скъпи финансови решения.

Редактирано от CBeTHaX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виждам доводи против Г.И. (до колкото разбирам), че на студено до като загрее и обърне на газ разхода на бензин е голям....

Но след като обърне на газ си караш на газ, нали така.

А и ако автомобила е само на бензин (без газови разни) - сутрин на студено не му ли е пак същия висок моментен разход до като си загрее и доближи близо до заводския разход.

Тук мисля че трябва да се има в предвид който ще я ползва колата по какъв начин и колко ще я кара.

От подписа ми може да си направите извода преди да сложа Г.И. и след - какъв пробег съм правил.

Просто двойно повече се наслаждавам на http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drive.gif за почти една и съща сума $ спрямо изминатия пробег.

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги,

 

Търсих и немога да открия отговора на моя въпрос:

 

Според вас кои свещи са най-подходящи за каране на газ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип има т.н. иридиеви - препоръчителни при каране на газ , но цената им примерно е около 35- 40 лв. за брой, докато обикновените препоръчани от производителя са да речем към 5 лв.

Провери за твоя модел какви пари са иридиевите и обикновените и си реши дали ще си "глезиш" колата.

Аз избрах обикновени NGK по каталог за двигателя. За сега нямам проблеми. но и по-често да ги сменям къде са 5 къде 40 лв/ бройката...

Поздрави!

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди година смених бобини, кабели, лули и свеши иридиеви денсо - 30к+ км година по-късно почна да придърпва и вчера понамалих разстоянието на свещите на 0.8мм, защото изглежда се бяха поразтворили - имаше подобрение, но все някога ще трябва да търся свещи, преди не гледах дали ги дават за газ, но сега ще ги подбера за газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

 

Според вас кои свещи са най-подходящи за каране на газ?

 

Здравите. И тези които са препоръчителни за дадения мотор.:good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за платиниевите? Аз съм с такива Дензо и мисля, че пак около 80-90 000 км им даваха...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Вижте колегите от друг форум какьв начин намират за палене през зимата направо на газ.

 

http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=116560&pid=1142866&st=0entry1142866

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

това е много готина екстра според мен, не толкова че бързо че се мине на газ, колкото че ще ти е топло веднага в колата :) и няма студен старт... ако има и тука колеги правили подобни неща може да споделят :)

Редактирано от painkiller
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такива нагреватели се монтират на автомобилите за северните държави. Там като спреш на паркинга и се включваш в контакта на колонката и колата ти е стоплена и със зареден акумулатор като се върнеш. Все пак е забранено да ти работи двигателя на място с цел да се топлиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Според мен най-добре си работи колата на това гориво с което е излязла от завода.Не съм фен на газта, но цената на бензина ще ме принуди да сложа ГИ скоро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

От както съм шофьор има няма 6 години съм карал само на газ. Преди на пасата бях с конвенционална газова бутилка и ми харчеше супер малко.

 

Като цяло съм привърженик на газовите уредби и инжекциони. Сега съм с Mitsubishi space star 1.3 с бензин + LPG.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Kолеги имам spase star 1.8 gdi, интересува ме може ли да се постави газова уредба и какъв тип.

Mного ви благодаря

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колеги имам spase star 1.8 gdi интересува ме може ли да се постави газова уредба и какъв тип

много ви благодаря

 

Почти невъзможно :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Kолеги имам spase star 1.8 gdi, интересува ме може ли да се постави газова уредба и какъв тип.

Mного ви благодаря

 

Слагат разни ентусиасти, виждах Space Wagon GDI с газова. Но вече не е същата кола и има проблеми с работата на бензин.

Казвам го, за да го имаш в предвид, ако някой майстор ти каже, че може да ти сложи газ на колата. Просто след известно време ще имаш главоболия, моят отговор клони към отговора на Peter G

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, все повече коли ще стават с директно впръскване, примерно Ford(включително модели на Volvo) слагат EcoBoost на почти всичко.... така де, явно има тенденция към GDI, означава ли това краят на конвертирането на автомобилите ?

Редактирано от me4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...