Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

За газта като гориво (продължение)


Препоръчано мнение

  • Отговори 185
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

А с ГИ - мощността не пада! При кадърен монтаж и реглажи - няма проблеми!

 

Всъщност и с ГИ мощността пада, но с 6-10%, както и разхода на газ се увеличава пак с толкова.

А в Ст. Заг можеш да си сложиш ГИ Фобус.

към 1300лв излиза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да пада, може и да се усеща осезаемо при по-малък двигател, при мен практически няма как да усетиш разликата. Невъзможно е. 6% в моя случай са 7 к.с., дали е 122 или 115 - ха разбери...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На жена ми и взех Спейс Стар 1,3 ,от него спортист няма да стане,но за сметка на това и сложих метанов ГИ,та сега с 10 лв.минава около 170 км. градско и всички сме много щастливи.Това е решението!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На жена ми и взех Спейс Стар 1,3 ,от него спортист няма да стане,но за сметка на това и сложих метанов ГИ,та сега с 10 лв.минава около 170 км. градско и всички сме много щастливи.Това е решението!

То всичко много хубаво ама колко ви е струвало това удоволствие? Да не говорим че и без това тежкото купе на Спейс Стар-а с тоя 1.3 двигател като му добавиш още 50 кг. метанова уредба и факта че амортисъорите и пружините му ще сдадат богу дух скоро, дано не е чифте пищови на гол г** радоста ви ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено жена ми минава около 10 х.км. на година и кара една кола 2-3 год,така че докато е в нея проблем с окачването не очаквам да има.А за цената -такъв ГИ с бутилка от металопластика излиза около 2500-2600 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Реших да разровя по-сериозно за газовите инжекции. Хрумнаха ми няколко идеи, но за това по-нататък.

Това, което ме впечатли е, че австралийците и руснаците са луднали по инжекционите в ТЕЧНА фаза!

особено пък тези с турбинки. И се говори за разни убийствени цифри като киловати и въртящ момент.

Само за ориентация: 500Hp на импреза.

 

Дори и да оставим настрана спортните изпълнения, идеята пак е интересна. Намерих поне 5 австралийски сайта по въпроса, но не можах да видя нищо от нашите географски ширини.

 

Някой да знае дали по Европа има производители или поне дистрибутори на такива системи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реших да разровя по-сериозно за газовите инжекции. Хрумнаха ми няколко идеи, но за това по-нататък.

Това, което ме впечатли е, че австралийците и руснаците са луднали по инжекционите в ТЕЧНА фаза!

особено пък тези с турбинки. И се говори за разни убийствени цифри като киловати и въртящ момент.

Само за ориентация: 500Hp на импреза.

 

Дори и да оставим настрана спортните изпълнения, идеята пак е интересна. Намерих поне 5 австралийски сайта по въпроса, но не можах да видя нищо от нашите географски ширини.

 

Някой да знае дали по Европа има производители или поне дистрибутори на такива системи?

 

Да има Vialle ги правят, така наречената LPI. Газов инжекцион с течна фаза. Имат представители в София, цената е 2,5 пъти по голяма от инжекцион с газова фаза. DJ_Tymbi e на Галанта с такъв инжекцион.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

В допълнение на Милен.

Ето и снимка как действа системата LPi , която означава (Liquid Propane Injection).

Характерното за нея е, че има изключително точно впръскване през инжекторите под налягане и собствено ECU.

 

http://img505.imageshack.us/img505/9382/lpiod1.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Който иска да види за какво става въпрос - моля да заповяда............. :D :D

Трябва да обясниш някой път за твоята газова като се видим ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Който иска да види за какво става въпрос - моля да заповяда............. :D :D

 

Ами живот и здраве - в събота ще я видим :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ако и пропан-бутана ни беше като хората за ГИ-течна фаза щеше да има повече привърженици.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ако и пропан-бутана ни беше като хората за ГИ-течна фаза щеше да има повече привърженици.

Не виждам проблеми кой знае какви .....................същото се отнася и за бензините ни, че дори и в съседна Румъния като сипя бензин и колата върви повече..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ако и пропан-бутана ни беше като хората за ГИ-течна фаза щеше да има повече привърженици.

 

За пропан-бутана, съвсем сериозно. Работил съм известно време в една от големите фирми-вносители и дистрибутори на пропан-бутан, и сега имам много близки приятели, които работят за друга подобна фирма, та имам малко инфо от първа ръка, така да се каже :)

 

Един от най-големите митове е, че в газта се вкарва въздух. Което е пълна глупост. Ще гръмне, ако има кислород, нали се сещате? ;)

От къде тогава идват проблемите? Основно от две места. Първо, далеч не всичко, което се внася за пропан, бутан или готова смес, отговря на истината.

 

От време на време се внасят промишлени отпадъци, предимно от Украйна. Имат високо съдържание на пропан, НО имат и още куп примеси - смоли, серни съединения и каквото се сетите. Обикновено се смесват с чист продукт, но резултата винаги е плачевен. В най-добрия случай задръстени филтри и литър гнусна лепкава мазутна слуз, която източвате от изпарителя. Защо го внасят лли? Амо защото идва с около 35% по-евтино...

 

Втория основен проблем е съотношението на пропан и бутан в готовия продукт. Сигурно сте чували, че има лятна и зимна смес, но понякога има и ...ами...на око. Нещо, което съм виждал с очите си: идва газовоз и шофьора прави скандал за някаква дреболия. Този, който пълни камиона, за отмъщение тъпче бутан до ламарините и го пуска да си ходи. С твърдата увереност, че този клиент няма да се задържи дълго на пазара.

 

Е, няма как да пренебрегнем и механичните частици, които идват от много места - кофти цистерни за съхранение (увредена защитна повърхност, от там ръжда), почти неизбежните графитни отпадъци (предимно от дебитомерите), фини парченца гума и прочее "красоти", но поне този проблем е до голяма степен решим с помоща на 3-4-5 филтъра.

 

Няма как да филтрирате химически сместа обачче, ако ви напомпат в бутилката нещо с неизвестен произход. Четох някъде, че газовите инжектори за течна фаза по-слабо се влияят от замърсителите. Обяснението беше, че когато газта не сменя агрегатното си състояние, въпросните вредни примеси не се отделят, а си заминават заедно с газта... в цилиндрите.

Какво става там е друг въпрос :) Звучи ми смислено, но дали наистина е вярно, DJ TYMBI ще каже.

 

 

 

П.П. Само да спомена и за не особено еднаквите показания на колконките за зареждане. Както казах по-горе, никой не пуска въздух, за да лъже дебитомера. Масово колонките в БГ са с обемни бутални дебитомери с клапан за газова фаза, тоест пускат само течност, които сами по себе си са доста точни (не помня вече, но да кажем 3-5грама на литър).

От там нататък информацията се предава по един или друг начин (най-често с назаъбено колело и датчик на Хол) към отчитащата електроника. Тук вече могат да се правят магарии на воля. Не е законно и е рисковано, но е реално. Всеки, който е карал на газ, поне веднъж се е чудил как може да се съберат 30 литра в 27 литрова бутилка или защо изведнъж разхода му е скочил от обичайните 10 на 14/100. Ами за това.

 

 

П.П.П. Съвсем последно :) Забелязал съм и нещо, за което нямам обяснение. Една и съща газ се отразява различно на различните автомобили. Говоря за класическа вакуумна газова уредба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С риск леко да отклоня темата, но същите процедури с леко видоизменение се случват и с дизела... доста съм пътувал зад граница и това, което в България ми излиза от ауспуха е черен мазутен дим... това, което в Словения и Италия ми излизаше от ауспуха след зареждане беше бял-леко сив пушек, едва забележим.

 

А иначе за замърсената газ - поправи ме ако греша, но съм чувал, че нея предимно я използват за промишлени цели... друга тема е, че има и некоректни бензиностанции и газостанции!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

DJ Tymbi ако може да ти дам едно съветче че и аз сьм с тази система на Каризмата, не дей да оставяш в бутилката по малко от 15л. и не сипвай на измислени газ станции .Миналия месец свалихме същата уредба от едно алди че пича си е сипвал по 5лв и е изгорил помпата а тя е 2000 лв. а и не може да се намери :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ Tymbi ако може да ти дам едно съветче че и аз сьм с тази система на Каризмата, не дей да оставяш в бутилката по малко от 15л. и не сипвай на измислени газ станции .Миналия месец свалихме същата уредба от едно алди че пича си е сипвал по 5лв и е изгорил помпата а тя е 2000 лв. а и не може да се намери :icon_thumbup:

 

 

Да сте знаели да ми се обадите. Вече 6 пъти ремонтирам успешно такива помпи, и механично и електрониката. Включително и на DJ Tymbi. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да сте знаели да ми се обадите. Вече 6 пъти ремонтирам успешно такива помпи, и механично и електрониката. Включително и на DJ Tymbi. :icon_dance:

Да така е, но сега пак вие нещо...............мисля да я отворя пак и да видя какво е положението........... ти какво ще кажеш ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, но сега пак вие нещо...............мисля да я отворя пак и да видя какво е положението........... ти какво ще кажеш ?

 

 

Небарай, това ти е от едно тампонче което се беше разкапало от газта и се наложи да импровизирам. Всъщност не е виене а просто шум от допира на корпуса на помпата и бутилката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Небарай, това ти е от едно тампонче което се беше разкапало от газта и се наложи да импровизирам. Всъщност не е виене а просто шум от допира на корпуса на помпата и бутилката.

Не е тампонче ,а помпата си тропа вътре .............както и да е, чудя се дали така и така съм я свалил да закарам бутилката на водна проба, щото ми изтекъл срока и трябвало пак да се ходи.........от 2002 год. не е правена таава а те пробите били на всеки 5 години...........утре ще му мисля........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Да се включа в темата - за газта, като гориво, или по-скоро за българската газ, като гориво.

 

Карам ГИ и нямам никакви проблеми вече 34 000 км, с изключение на едно скъсано кабелче на дюзата на 4-ти цилиндър, но това са бели кахъри. Преди няколко дни, както си карах и колата се включи на бензин. Бутилката - пълних я преди няма и 100 км... Бре, да не изтича... - мириша аз - не. Спирам и допълвам - 9л. Нормален разход.

Реших, че е само филтърчето на газта, което е между изпарителя и инжекторите. По предписание трябва да се смени на 40 000км.

Прибрах се, купих си филтриращият елемент, че не се продават често цели, отворих го и ето какво видях:

 

 

Оставям го без коментар. А сипвам само на Лук и Опет, много рядко на ОМВ

Та съветът ми към колегите е - не чакайте 30 000 дори!

post-1617-1210977359_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа в темата - за газта, като гориво, или по-скоро за българската газ, като гориво.

 

Карам ГИ и нямам никакви проблеми вече 34 000 км, с изключение на едно скъсано кабелче на дюзата на 4-ти цилиндър, но това са бели кахъри. Преди няколко дни, както си карах и колата се включи на бензин. Бутилката - пълних я преди няма и 100 км... Бре, да не изтича... - мириша аз - не. Спирам и допълвам - 9л. Нормален разход.

Реших, че е само филтърчето на газта, което е между изпарителя и инжекторите. По предписание трябва да се смени на 40 000км.

Прибрах се, купих си филтриращият елемент, че не се продават често цели, отворих го и ето какво видях:

Оставям го без коментар. А сипвам само на Лук и Опет, много рядко на ОМВ

Та съветът ми към колегите е - не чакайте 30 000 дори!

 

И аз зареждам само там :icon_censored: Минал само 12 000км, но отивам да го сменям! Фобос би трябвало вече да са отворили сервиза си в София :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...