Премини към съдържание

Борд компютър проект


aga

Препоръчано мнение

Колеги, нека първо имаме стабилно работеща версия на всичко. След това ще се намери решение. Този уикенд мисля да пробвам "полеви" изпитания. Варианти за хардуера има наистина много...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 215
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Каквото и да се прави, в устройството няма и не може да има механични елементи... на практика и теория така или иначе малките мобилни изчислителни машини почти никога нямат механичен хард диск!

 

aga, брат ми предложи нещо, което може да бъде много полезно... щом 200mHz са достатъчни за изчислителния процес, то може да се вземе готов дисплей с процесор, подобно на GPS устройствата, като към него да се добави чип от флаш памет. Подобни устройства има на Prestigio на неприлично ниски цени, но остава проблемът с операционната система...?!

 

И аз така мисля, но... Новия Лансер няма ли хард диск? :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се намеся. Gps устройствата както и Pocket PC са с ARM процесори.Тоест RISK архитектура, което значи, че 200Мhz се равняват на доста повече в сравнение с x86 машините.GPS устройствата са базирани или на Линукс или на WINCE, което зависи от самите процесори.Вярно е, че има и изключения, които ползват MIPS или PowerPC ама това е друга тема.Във всички случаи ще трябват toolchain и bsp.А и програмата трябва да се компилира за arm или mips. За това според мен по лесно е да се вземе х86 машина на AMD на 500Mhz с размери 10х16см.А и най хубавото е ,че няма вентилатор, а работи от -20 до +50 градуса. За паметите наистина не е подходящо ползването на hard disk.Има Compact Flash памети, които системата ги разпознава като хард, а и са достатъчно бързи. Аз бях замислил да си правя GPS навигация ама все не остава време.Хубавото е ,че цената ще дойде като да си вземеш готово ама в случея можеш да си слагаш карти програми, гледаш филми и тн.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се намеся. Gps устройствата както и Pocket PC са с ARM процесори.Тоест RISK архитектура, което значи, че 200Мhz се равняват на доста повече в сравнение с x86 машините.GPS устройствата са базирани или на Линукс или на WINCE, което зависи от самите процесори.Вярно е, че има и изключения, които ползват MIPS или PowerPC ама това е друга тема.Във всички случаи ще трябват toolchain и bsp.А и програмата трябва да се компилира за arm или mips. За това според мен по лесно е да се вземе х86 машина на AMD на 500Mhz с размери 10х16см.А и най хубавото е ,че няма вентилатор, а работи от -20 до +50 градуса. За паметите наистина не е подходящо ползването на hard disk.Има Compact Flash памети, които системата ги разпознава като хард, а и са достатъчно бързи.

Взе ми думите от устата................. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Взе ми думите от устата................. :good:

 

Tочно така!

Поради тази причина х86 платформата е за момента най-подходяща. Достъпни хардуер и IDE... И в края на краищата всичко е на етап експеримент. На този етап един лаптоп и Visual Basic са всичко което ми трябва. Ако има някаква надежда да се използва практически, може да се препише (ако има такава нужда) на каквото падне - С, Delphi...

 

Чакайте да кажа докъде съм стигнал: Свързах аудио входа на лаптопа с инжектора с един делител на напрежение 1:30.

Проблеми няма! Импулсите се преобразуват без проблем в цифрова форма. Има един голям преходен процес в края на импулса поради индуктивния характер на инжектора. Трябва да се ограничи с диод или в софтуера да го "елиминирам". За момента софтуера се шашка от него, но това много лесно ще се оправи.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На GDI ако знаеш колко е весело :)

 

http://www.autodata.ru/efisakh/2006_efisakh/image_1/arid_gdi_injector.jpg

 

Лудница... Мани го тоя измислен мотор :D Само-V6-никой-друг, всичко-друго-е-боклук. :D :D

Шегичка! Аз преходния процес го махнах вече с 1 диод. Няма проблем, имам си вече кривата на разход, обороти... :) Ще пусна някои изводи относно икономично каране на тази кола...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, оттук нататък става интересно:

 

 

 

На първата графика имаме обороти и моментен разход, нормализирани към празен ход (т.е. виждаме колко пъти те нарастват при каране).

Количеството гориво на впръскване нараства над 25 пъти при натоварване. При рязко подаване на въздух (т.е. газ) инжекторите първо впръскват голяма доза и после като се развърти мотора, дозата намалява.

 

Карането на висока предавка и малка скорост (напр. 4та при 60км/ч) в града не е много добре. На 3та при същата скорост разхода е почти същия, но при ускорение не скача толкова и колата е по-пъргава. Автоматика сменя горе долу добре откъм разход, но понякога ако педалът се натиска много плавно, тогава държи 4та. Големия разход се усеща по звука, като почне да бучи мотора, значи лапа много. Като се развърти около 3000 оборота се чувства най-добре.

 

На магистралата: Резки ускорения дават моментен разход десетки пъти повече. При каране със 120 и без много зор - измерване 900 до 1000 на графиката. За сравнение, измерване 600 до 800 е стил "аз съм царя на пътя", но при същата средна скорост на движение, само ускорения (все още сензора за скорост не е свързан) - разход около 3 пъти повече. Между 0 и 600 имаме каране по планински път с около 60. При 200 има стръмен наклон за изкачване. След 600 почва магистрала.

 

 

Следващия тест е да се докаже дали резките потегляния дават наистина по-голям разход, имам предвид до достигане на крайна скорост Х. Ако тръгваме рязко, харчи повече но за кратко време и обратно. Според мен ако се влачи бавно, разхода може би ще е по-висок.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само едно мога да кажа - Евала! :icon_clap:

Дръж ни в течение, на мен ми е много интересно това, което правиш!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само едно мога да кажа - Евала! :icon_clap:

Дръж ни в течение, на мен ми е много интересно това, което правиш!

 

Занимавка си е. На мен си ми е интересно :) Във времена на толкова скъпо гориво, трябва да се ангажира нАуката, няма как. :)

Между другото програмата скоро ще стане говоряща, ще говори с мек женски глас на английски. Това обаче не е мое дело, има си софтуерни модули за гласов синтез. При всяко рязко ускорение, ще казва моментния разход и цена на минута каране по курса на деня. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Занимавка си е. На мен си ми е интересно :) Във времена на толкова скъпо гориво, трябва да се ангажира нАуката, няма как. :)

Между другото програмата скоро ще стане говоряща, ще говори с мек женски глас на английски. Това обаче не е мое дело, има си софтуерни модули за гласов синтез. При всяко рязко ускорение, ще казва моментния разход и цена на минута каране по курса на деня. :)

 

:worthy: :worthy: :worthy:

Освен да ти говори с тия цени може и една ръка от жабката да ти подава валидолче :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хи-хи да! И да казва изгорелите газове от ауспуха, колко часа дишане убиват :) Скандал! То ще стане като надписите на цигарите които целят да ни откажат :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хи-хи да! И да казва изгорелите газове от ауспуха, колко часа дишане убиват :) Скандал! То ще стане като надписите на цигарите които целят да ни откажат :)

 

Колеги, сега по-сериозно. Разходомер на този принцип може лесно да се направи на базата на един PIC микроконтролер с малък LCD дисплей със символи. Говорим за напълно олекотена концепция, нищо общо с това досега, като алтернатива. Разбира се само ще показва моментен и среден разход без никакви статистики, графики и т.н. Как мислите, дали има смисъл? :D Става дума за нещо което се монтира под радиото на Галант, на мястото на нишата.

 

П.С. Чак сега видях че на горните графики съм сложил легенда Ton/Toff, всъщност става дума за Ton/Tperiod.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави за начинанието! Малко хора в света биха се захванали с подобно нещо! :bowi:

 

Само че ползвайки аудио картата, не се ли изкривяват данните в зависимост от качеството й? Спомена и че резолюцията на 16/44,1 звукова карта те ограничава. Ако ползваш 24/96 интерфейс с качествени ADC по-добре ли ще е? Примерно нещо такова: http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html

 

Ако беше в България, можеше да пробваме, да ти дам по-сериозен интерфейс с голяма резолюция да видим как ще постъпват данните тогава...

 

Още веднъж поздрави за начинанието!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се намеся. Gps устройствата както и Pocket PC са с ARM процесори.Тоест RISK архитектура, което значи, че 200Мhz се равняват на доста повече в сравнение с x86 машините.GPS устройствата са базирани или на Линукс или на WINCE, което зависи от самите процесори.Вярно е, че има и изключения, които ползват MIPS или PowerPC ама това е друга тема.Във всички случаи ще трябват toolchain и bsp.А и програмата трябва да се компилира за arm или mips. За това според мен по лесно е да се вземе х86 машина на AMD на 500Mhz с размери 10х16см.А и най хубавото е ,че няма вентилатор, а работи от -20 до +50 градуса. За паметите наистина не е подходящо ползването на hard disk.Има Compact Flash памети, които системата ги разпознава като хард, а и са достатъчно бързи. Аз бях замислил да си правя GPS навигация ама все не остава време.Хубавото е ,че цената ще дойде като да си вземеш готово ама в случея можеш да си слагаш карти програми, гледаш филми и тн.

 

Принципно се пише RISC. И x86 архитектурата умря отдавна. Това, което виждаш като PC всъщност си е точно тази RISC архитектура, с микромашина, която смила x86 инструкциите.

Иначе си прав за PC, аз минах по тоя път и се убедих, че е най-удобно. Най-вече заради това, че е най-разпространено, има всякакви ОС, както и всякакви драйвери за тези ОС. За колата са подходящи Mini-ITX и PC/104 форм фактори. Аз взех Mini-ITX с орязан целерон за около $70, но после малко съжалявах, тъй като малко след това излезе Intel Atom, пак на същата цена. За който ще се занимава, препоръчвам имено този вариант. Тънък момент е захранването, но вече има доста фирми (вкл. и една българска), които произвеждат хубави ATX захранвания на 12V.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави за начинанието! Малко хора в света биха се захванали с подобно нещо! :bowi:

 

Само че ползвайки аудио картата, не се ли изкривяват данните в зависимост от качеството й? Спомена и че резолюцията на 16/44,1 звукова карта те ограничава. Ако ползваш 24/96 интерфейс с качествени ADC по-добре ли ще е? Примерно нещо такова: http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html

 

Ако беше в България, можеше да пробваме, да ти дам по-сериозен интерфейс с голяма резолюция да видим как ще постъпват данните тогава...

 

Още веднъж поздрави за начинанието!

 

Здрасти,

Качеството на аудиокартата няма абсолютно никакво значение в случая. Под качество имам предвид линейност, т.е. ако направим графика входно ниво по Х и цифров код от изхода и по У, идеалната карта ще има графика която е права линия, в реалната карта имаме известо "огъване", но в случая сигнала от инжекторите се ограничава (т.е. изкривява) до логически нива 1 и 0, това е резолюция 1 бит. Алгоритъма единствено детектира кога има преход от 1 в 0 и обратно. Т.е. тези 16 бита резолюция не ни греят изобщо. По-важна е честотата на дискретизация (44100, 22050 ...) тъй като това е времето през което се правят пробите, но и тук сме ОК с обикновена карта защото 1/44100 прави 0.023 милисекунди резолюция във времето, това е нищожна грешка (има други източници на грешки, като толеранс в налягането на горивния регулатор, дебит на инжектора - той с времето намалява малко попради замърсяване).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Избрах си хардуер, сайта е само като пример.

 

Памет:

http://www.itx-warehouse.co.uk/Product.aspx?ProductID=818

 

Дъно:

http://www.itx-warehouse.co.uk/Product.aspx?ProductID=844

 

Захранване:

http://www.itx-warehouse.co.uk/Product.aspx?ProductID=347

 

17см х 17см дъно би трябвало да влезе директно в конзолата на мястото на радиото и нишата.

Едно радио за кола е широко малко над 17см.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

TFT дисплей 6.5 инча (влиза в конзолата) с контролер и тъч скрийн модул е общо 400 евро :icon_blush:

 

Някой да има идея от България дали и къде може да се купи по-тънко?

 

Става дума за професионален дисплей, а не изтърбушен от някой китайски плейър. Т.е. А до Я решение, свързвам VGA кабела и тъч скрийна, и всичко да работи.

 

Важни параметри са ъгъл на виждане, контраст. Трябва да се вижда от позицията на шофьора и през деня.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Имаше едни телевизори на Илиенци, които като телевизори ги няма никакви но матрицата им бе хубава Sharp, а и платката за управление с подсветката е Sharp. Имай едно на ум, че не всичко Китайско е лошо.Тия там купуват с хиляди бройки и им излиза доста евтино подобни хубави матрици. За справка единична бройка Hitachi от MSC Group ти е някъде около 200 евро, а примерно за 10 000 пада до към 90. Ако искаш мога да ти постна снимки на телевизорчето, а и снимки от вътре и модела на дисплея.Доколкото си спомням беше в широкия температурен диапазон, но е 4:3.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаше едни телевизори на Илиенци, които като телевизори ги няма никакви но матрицата им бе хубава Sharp, а и платката за управление с подсветката е Sharp. Имай едно на ум, че не всичко Китайско е лошо.Тия там купуват с хиляди бройки и им излиза доста евтино подобни хубави матрици. За справка единична бройка Hitachi от MSC Group ти е някъде около 200 евро, а примерно за 10 000 пада до към 90. Ако искаш мога да ти постна снимки на телевизорчето, а и снимки от вътре и модела на дисплея.Доколкото си спомням беше в широкия температурен диапазон, но е 4:3.

 

Kолега, благодаря! Това също е вариант с използване на TV-out. Но ме притеснява че резолюцията ще е лоша, освен това телевизорите използват interlaced развивка.

Аз направих малка разходка по магазините за "техника", и установих че съм малко изостанал с информацията... Има си готови дисплеи за кола, 7 инчови, със стойка. Цената е около 70 евро тукашна цена, т.е. същия в България би струвал примерно 70 лева. Има си VGA и USB вход. При цена около 170 евро се взима същото с тъч скрийн. Онзи за 400 евро който споменах, са истински маркови модули, които се вграждат в сериозни приложения... Но с тази цена, нещо ме отказаха при наличие на достатъчно добри алтернативи. Не знам само дали 7 инча влиза в конзолата без интервенции по колата, нещо което със сигурност няма да направя. Ако не става, ще се остане на стойката. Дънната платка реших в крайна сметка да е picoITX, 12 сантиметрова, и всичко влиза на мястото на плейъра, самото шаси на целия компютър повтаря размера на плейъра 1:1 (даже може да се изтърбуши някое старо радио за целта). Също така не виждам защо да не се използва хард диск, новите такива с малък размер за лаптопи издържат на много големи сътресения, от порядъка на няколко земни ускорения. Ако се монтира на подходящи демпващи опори, напр. между дебели слоеве дунапрен, просто няма как да се повреди.

 

И така по темата... Софтуера ми и хардуера са тествани и работят перфектно, само трябва да се напудри графичния интерфейс на програмата и да се добавят някои функции, също така и да се направи интегриран плейър за MP3, DVD и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много добре трябва, да обмислищ охлаждането. Въпреки че на VIA процесорите издържат на жега, все пак си имат граници. Най-добре ще е, ако е пасивно и отзад и отпред на кутията имаш отвори. По-скъп но по елегантен вариант е с помощта на т.нар. "heat pipes", да се отвежда топлината от процесора до радиатор, който стърчи отзад. Така кутията може, да е херметично затворена.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 7 инчовите екрани - влизан перфектно точно на две гнезда в колата... изпробвано е, пък и всичките телевизори за коли са точно толкова, тоест - предвидено е там да влезе :)

 

Що се касае до охлаждането, има и още един вариант - с вентилаторче за компютър, което да се сложи в края на кутията и да се върже на захранването на цялото устройство. Малко гори и най-важното - невероятно тихи са!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що се касае до охлаждането, има и още един вариант - с вентилаторче за компютър, което да се сложи в края на кутията и да се върже на захранването на цялото устройство. Малко гори и най-важното - невероятно тихи са!

Проблема на вентилаторите е, че се чупят... и понеже са тихи може, да не разбереш навреме...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

25-30 долара струва тъчскрийн с USB контролерче от Китай с драйвери.Слагането ще е лесно тъй като моделите са ги предвидили и за тъч.Само се чупят едни колонки и всичко си идва на мястото.При 100 евро разлика бих си взел евтиния и бих си купил тъч отделно излиза на половина по евтино. За дъно бих ти препоръчал това http://www.wisper.se/shop2/index.php?_a=vi...p;productId=262 . Процесора е AMD GEODE на 500Мhz и няма радиатори и винтелатори, но все пак не трябва да го вкарваш някъде плътно. С две думи да има да диша от някъде. Иначе този съм го тествал и си работи прилично. Единствено хванах проблем с boot от USB. Да те попитам с кой чип последно си говориш с ЕКУ'то.Аз съм с двигателя 4g63, а колата е 98г. произведена. Та с OBD1 ili 2 съм и ELM дали ще стане за мойто ЕКУ.Намерих нещо интересно и мисля да пробвам дали ще свърши работа http://www.obdchip.com/node/17 .Ако тръгне то както се вика без пари можем да си направим четец тъй като Microchip си дават семпли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Глантите НЕ СА OBD. И няма абс. никакъв начин да работи с OBDII четец.

2. От къде ше намериш софта за контролера?

3. Няма да стане

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...