Премини към съдържание

Борд компютър проект


aga

Препоръчано мнение

По принцип това нещо с ЕЛМ-а съм го правил още преди 4-5 години за Нисана ми тогава.............имам и снимки на тестера който тогава разработих ,който се включва към РС232 на лаптопа и със софтуер се тестава и управлява всичко ,проблема е както каза Реконструктора е софта...............не ми беше проблем хардуера тъй като си бачкаше добре...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 215
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Това е много примитивно................става дума за VGA дисплей с размери 7 инча ( не повече ,тъй като ще излезе от раамките на таблото ) и със софтуер да се управлява, т.е. графичен интерфейс..........

 

Аз взех 8 инча и влиза по принцип. Даже е с рамка да е красиво като го пъхнеш в double-din-a на барчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех 8 инча и влиза по принцип. Даже е с рамка да е красиво като го пъхнеш в double-din-a на барчето.

Ааа..........така ли ? Ти не ми го показа все още.........с какво ще го управляваш? Бе най добре е като се видим да го бистрим,мислех да го правя и аз това, но се отказах тъй като много връткава работата и не е ясно дали ще стане добре.........то е все едно да проектираш и правиш нискочестотни усилватели за музика.................. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ааа..........така ли ? Ти не ми го показа все още.........с какво ще го управляваш? Бе най добре е като се видим да го бистрим,мислех да го правя и аз това, но се отказах тъй като много връткава работата и не е ясно дали ще стане добре.........то е все едно да проектираш и правиш нискочестотни усилватели за музика.................. :icon_blush:

 

Проблемите са предимно електрически и механични. Таблото се оказа относително удобно, с малко изрязване монитора ще влезе. Другият тънък момент са отзад буксите - в момента търся някоя платкаджийница, която да може да прави PCB-та върху PVC. Намеря ли такава, проблемите са решени на 80%.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите са предимно електрически и механични. Таблото се оказа относително удобно, с малко изрязване монитора ще влезе. Другият тънък момент са отзад буксите - в момента търся някоя платкаджийница, която да може да прави PCB-та върху PVC. Намеря ли такава, проблемите са решени на 80%.

 

 

В Пловдив има една , фирма VI-RUS, ходил съм при тях и имаха доста мостри изложени, имаше и нещо което визуално ми приличаше на PVC, но не съм го заглеждал много. Нямам координати, но мога да ида да ги питам, близко са ми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Пловдив има една , фирма VI-RUS, ходил съм при тях и имаха доста мостри изложени, имаше и нещо което визуално ми приличаше на PVC, но не съм го заглеждал много. Нямам координати, но мога да ида да ги питам, близко са ми.

 

Ами да, някой ден ако имаш път натам, мини да ги питаш. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг вариант за колегите ако са решили да правят такова нещо. Защо вместо да се борите с протоколи за комуникация, и да четете даните от диагностичната букса. Не го направите с аналогови входове и да четете директно датчиците. Малко ще е по сложно да се напаснат стоиностите на датчиците и показанията.

 

Да, този вариант го мислих отначало. С това старо поколение сензори като на нашите коли (аналогови или PWM изходи) сигналите са директно достъпни. Всичко изглежда доста лесно - тротъла е 0 до 5 волта, инжекторите са импулси които се интегрират с един интегратор, и т.н. Всички тези сигнали са достъпни на куплунга на ЕКУ. Има си схема на колата, няма проблеми... Но.. Проблемът е, че всичко става специфично за модела кола, и ще има проблем с крайната калибрация, и включване на допълнителни импеданси към съществуващите вериги на колата. Това разбира се не е проблем, но при положение че целия тракт на сензориката съществува реализиран в ЕКУ, не виждам защо да го дублирам... Ако го дублирам, ще ми трябват АЦП за всеки сензор, също допълнителни неща като интегриращи вериги, нискочестотни филтри, усилватели и т.н., ... разбира се АЦП може да се мултиплексира... Накрая вероятно нещата опират до един микроконтролер на Атмел или PIC, и с него се комуникира с UART или USB с дънната платка ... защо не... Но с това се усложнява ненужно... След като всичко може да се сведе до писане Уиндоуз приложението, което така и така е крайната "дестинация" на данните, с просто четене на СОМ порта....

 

Освен това не мисля че идеята да се махне инструмент клъстера е добра идея!!! Това е примамливо за колегите с обикновените табла, но... Това което аз искам е да издъня радиото и черната кутия под него, това е напълно безобидна интервенция. Прави се една красива рамка от алуминий, точно напасната по вдлъбнатото на конзолата, и вътре само един дисплей. Корпусът на този "борд компютър" се закрепва на старото шаси на радиото, на старите отвори. Чудя се къде да сложа дънната платка. И каква да е тя. По принцип за четене на сензорите става и някоя древна от преди 10 години, но ако ми дойде мерак за използване на DSP функции (напр. библиотеката на Интел за операции с матрици) за изчисления в реално време - ще ми трябва сравнително нова дънна платка, оттам почват проблеми с температурния и режим, захранване, и т.н. Не е ясна концепцията, но със сигурност трябва да е гъвкава....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aga купуваш едно ASUS EEEPC което е със 7" дисплей, достатъчно малко и функционално е , разглобяваш го,

монтираш в колата и си готов ;-) Остава да се сложи един външен хард диск 250-500гб за да си направиш голяма мултимедиийна система ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип това нещо с ЕЛМ-а съм го правил още преди 4-5 години за Нисана ми тогава.............имам и снимки на тестера който тогава разработих ,който се включва към РС232 на лаптопа и със софтуер се тестава и управлява всичко ,проблема е както каза Реконструктора е софта...............не ми беше проблем хардуера тъй като си бачкаше добре...........

 

Ще се напише софтуера!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aga купуваш едно ASUS EEEPC което е със 7" дисплей, достатъчно малко и функционално е , разглобяваш го,

монтираш в колата и си готов ;-) Остава да се сложи един външен хард диск 250-500гб за да си направиш голяма мултимедиийна система ;-)

 

Нещото което не ми е ясно: Като имам вече комуникацията работеща, какви команди се пращат на ЕКУ за даден сензор. Дали се четат дадени регистри, ако е така какви са адресите им, изобщо как става от този момент нататък. Защото като се закачи софтуера на по-новия Галант (началото на темата), там се чете всичко необходимо. Значи може. Трудният път е да се закачи един анализатор или дори осцилоскоп към СОМ порта и да се свалят данните, и с догадки да се съберат командите. Лесният начин е това да е описано.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трудната част е това, което е направил колегата от Хонда форума. И той споделя, че кашата в стандартите е голяма е и карал на догадки да открие нещата. Визуалните и мутимедийни финтифлюшки са най-лесното, защото са най-ясни. Един специален процесор да си говори с ЕКУ-то и да преведе сигналите в нормален вид вече може да се изведат на USB и да се закачи към мултимедийната система.

Работата е, че дори и такива 100% работещи няма /евтини ;)/.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трудната част е това, което е направил колегата от Хонда форума. И той споделя, че кашата в стандартите е голяма е и карал на догадки да открие нещата. Визуалните и мутимедийни финтифлюшки са най-лесното, защото са най-ясни. Един специален процесор да си говори с ЕКУ-то и да преведе сигналите в нормален вид вече може да се изведат на USB и да се закачи към мултимедийната система.

Работата е, че дори и такива 100% работещи няма /евтини ;)/.

 

Именно, такъв "процесор", в случая транслатор на интерфейси или трансивър, е този ЕЛМ чип. На мен ми трябва друг, защото колата ми няма ISO интефейса. Споменах, че вариант е да се купи готов такъв, мен ме устройва и само да намеря интегралната схема за него. При наличие на неограничено време дори може да се направи имплементация на такъв трансивър. Графичният интефейс е разбира се тривиален, също така и РС приложението. Както другите са установили, точният формат на комуникация с ЕКУ е под въпрос. Но не е невъзможно. Въпросът е да се инвестира минимум време.

Това не е особено скъп проект, като се подкара комуникацията и се купят РС платката и дисплея, останалите неща не са материални разходи, а само затриване на време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещото което не ми е ясно: Като имам вече комуникацията работеща, какви команди се пращат на ЕКУ за даден сензор. Дали се четат дадени регистри, ако е така какви са адресите им, изобщо как става от този момент нататък. Защото като се закачи софтуера на по-новия Галант (началото на темата), там се чете всичко необходимо. Значи може. Трудният път е да се закачи един анализатор или дори осцилоскоп към СОМ порта и да се свалят данните, и с догадки да се съберат командите. Лесният начин е това да е описано.

 

Еми обясних ти, че това е най-трудното и най-скъпо нещо в цялата работа. Можеш или да инвестираш в Evo-scan или да загубиш сума ти време в шпиониране с логическия анализатор (който най-вероятно ще трябва да си купиш).

Evo-scan-a е най-разумното решение, предвид това, че ти излиза към 100$ кабела и софтуера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Яя те са разширили поддръжката. Преди беше само за EVO мисля, миналата година го гледах... а сега всичко имат и за старите и новите Мицубишита... има и разни готови проекти с него...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми обясних ти, че това е най-трудното и най-скъпо нещо в цялата работа. Можеш или да инвестираш в Evo-scan или да загубиш сума ти време в шпиониране с логическия анализатор (който най-вероятно ще трябва да си купиш).

Evo-scan-a е най-разумното решение, предвид това, че ти излиза към 100$ кабела и софтуера.

:good: :good:

Смисъл няма след като го има готово....само загуба на време и нерви е да си разработваш ти нещата .............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми обясних ти, че това е най-трудното и най-скъпо нещо в цялата работа. Можеш или да инвестираш в Evo-scan или да загубиш сума ти време в шпиониране с логическия анализатор (който най-вероятно ще трябва да си купиш).

Evo-scan-a е най-разумното решение, предвид това, че ти излиза към 100$ кабела и софтуера.

 

Софтуера готовия така или иначе ще го взема да си играя. Но крайната цел е да имам нещо което ще има практическо приложение, графичния интерфейс колкото и да е тривиален, е важен - не искам да цъкам на 100 места всеки път като сядам в колата, искам да стартира всичко до 1 минута без мое участие, да е ергономично... А дали има ефектни "часовници", това не ме вълнува... Аз съм по опростените неща...

 

Освен това, искам да си напиша свои статистически функции за изследване на разхода на гориво, и куп други неща които със сигурност ги няма в готовата програма...

 

Искам например да си сложа разни сензори, напр. в нашата фирма имаме прототипи на неща като детектор на колизия - лазерен лъч се отразява от предната кола и един таймер измерва закъснението... имаме купища разработки, кои в производство, кои не... аз искам да си сложа това онова... и всичко да е на едно място, а не да пускам програмки и туулчета в движение... :D

 

Дали ще е разумно, ще се разбере много скоро като пусна комуникацията, първо ще си пограя с терминал и командите, и ако още там се забатачи, ще видим тогава...

 

Иначе сваляне на данните от сериен интерфейс не е проблем, конвертиране в смислена ASCII поредица също не е проблем, истински проблем ще е ако данните са криптирани. Както споменах, на мен ми трябват не повече от 4 параметъра, все ще се намерят...

 

Някъде гледах, че тези PID са стандартизирани, т.е. за даден сензор PID е един и същ във всяка кола, но невинаги е имплементиран в различните коли. Също така стойността която се чете, се интерпретира различно. Ако е само това, няма проблем.

 

Ще си пограя, и ще видим кой е прав, кой крив... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стандартният размер дисплей който пасва е 6.5 инча.

 

Т.е. резолюцията остава 640х480. Приложението трябва да има графичен интерфейс проектиран за такава резолюция! Още един довод за писане на собствен софтуер.

 

http://www.eu.necel.com/products/display/c...48BC20-18D.html

 

Проблем е работния темп. обхват -10 до 70 градуса конкретно за този. Повечето са подобни, "automotive qualified" с разширен обхват няма лесно да се намери (и ще струва мама и тате).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стандартният размер дисплей който пасва е 6.5 инча.

 

Т.е. резолюцията остава 640х480. Приложението трябва да има графичен интерфейс проектиран за такава резолюция! Още един довод за писане на собствен софтуер.

 

http://www.eu.necel.com/products/display/c...48BC20-18D.html

 

Проблем е работния темп. обхват -10 до 70 градуса конкретно за този. Повечето са подобни, "automotive qualified" с разширен обхват няма лесно да се намери (и ще струва мама и тате).

 

Фирма която конфигурира цели китове за TFT дисплеи:

 

http://www.review-displays.co.uk/downloads/TFT-Kits.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Aga, видях, че сега си във форума, пък наскоро си говорих с Дани за теб, как си, какви ги вършиш... и някак странно ме връхлетя спомен за тази тема :) Та исках да те попитам - докъде я докара? Ще го бъде ли hand-made бордовият компютър или да :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aga, видях, че сега си във форума, пък наскоро си говорих с Дани за теб, как си, какви ги вършиш... и някак странно ме връхлетя спомен за тази тема :) Та исках да те попитам - докъде я докара? Ще го бъде ли hand-made бордовият компютър или да :)

 

 

Стиляне, всичко е замразено за момента. Няма причина да не стане! Въпрос на време. Откакто се прибрах ме е връхлетяла такава работа че нямам време за нищо, едвам си свързвам ресурсите. Това определено трябва да се промени в близките 1-2 месеца и тогава почвам да го мисля.

 

Като последен сериозен проблем отбелязах охлаждането на дънната платка. Мисля че тя няма как да се събере някъде отпред в таблото, а и да се събере ще има проблем с охлаждането. Според мен възможен вариант е платката да се монтира в специален корпус с добро отвеждане на топлината с малка височина и това да се сложи под седалката или в багажника. И да се дръпнат малко кабели - захранване, дисплей, интерфейса на колата. Относно интерфейса, мисля да пробвам на първо време Evo-scan, проблемът беше в резолюцията на малкия дисплей, дали програмата си нарежда контролите на формите според резолюцията или ще виждам само 25% от формата :) Ако се закучат нещата с диагностичния интерфейс, може да се дублират каналите на сензорите и да се направи изцяло нов фронтенд на ЕКУ. Сигналите са директно достъпни на куплунга. Но това означава малки интервенции по оригиналната система, с това известен риск. Практически мен ме вълнува само скорост, обороти и време на отваране на инжекторите, нищо друго. И единствено относителната пропорция на двата, абсолютни стойности на трите поотделно не мисля че ми трябват. Налягането на горивото се регулира с вакуумен механичен регулатор с известен толеранс, но тази грешка я има и при директно четене на ЕКУ защото ЕКУ няма сензор за това налягане (но може да се сложи от друга кола!). И така, имаме всички данни - относително количество гориво пропорционално на времето на инжекция, и скорост. Нужна е реализация на проста аритметика и обработка на аналоговите сигнали. Това може да се реализира с обикновен микроконтролер и 3-4 операционни усилвателя на платка с размерите на кибритена кутийка и малко дисплейче с фиксирани символни полета. Но ние искаме това да стане по-шик, с хубав шарен VGA дисплей, с голяма постоянна памет за събиране на статистика, с мултимедия център за МР3 и филми и т.н., т.е. спираме се на РС платформа, колкото и да е налудничаво. T.e. този микроконтролер си остава за да комуникира с РС.

 

А като 100% аматьорско изпълнение, може да се поевтини, като се използа директно звуковата карта за четене на сензорите, с малко аналогов хардуер за преобразуване на сигналите от сензорите в модулирани аудио сигнали, т.е. сигнала от сензора модулира честотата на генератор. Измервания параметър от алгоритъма в този случай е честота. Данните от звуковата карта се четат с DirectX, и се обработват с DSP функции - преобразуване на Фурие и филтриране. Интел имат специална библиотека с такива функции оптимизирани за архитектурата на техните процесори използвани за мултимедийни приложения като игри (всички игри ползват DirectX и подобни DSP функции), на мен в случая ми трябват само основни операции с вектори (едномерни масиви). И работата с тези функции е доста проста, например споменатото преобразуване на Фурие става на 1 ред код. Това съм го упражнявал много пъти и като цяло виждам дисплея как е вече монтиран в колата, само да намеря време...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А като 100% аматьорско изпълнение, може да се поевтини, като се използа директно звуковата карта за четене на сензорите

 

Аматьорско, но доста стабилно решение - един приятел така си прави прост осцилоскоп. Естествено не е кой-знае какво, но ако се вкара сигнала във възможностите на платката и информацията е достатъчна после стабилно си работи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аматьорско, но доста стабилно решение - един приятел така си прави прост осцилоскоп. Естествено не е кой-знае какво, но ако се вкара сигнала във възможностите на платката и информацията е достатъчна после стабилно си работи.

 

Ами на този етап няй-много ми се прави именно по този начин, защото е интересно. Мисля че Милен първи подхвърли този подход, после аз почнах да обяснявам че не е гъвкав и т.н. което е така, но в крайна сметка важното е да е интересно и да няма блокиращи фактори като OBD2.

 

Значи най-трудното е да се детектира количеството гориво на цикъл. Аз сега се сетих и за друг метод - както е известно, коефициентът на запълване на коя да е периодична функция определя еднозначно нивото на четните хармоници. Това би бил много екзотичен метод.

 

Честотата на инжекцията е в интервала на звуковата карта. Типичното време на инжекция при малко натоварване е около 1 милисекунда, а честотата на коляновия вал е под 200 херца. Необходимо е този сигнал да се усили с усилвател и да се подаде директно на звуковата карта. Гледай сега какво става оттам нататък:

 

След доста операции (четене на DirectX буфера, преобр. на Фурие) ще имаме един вектор с примерно 4096 елемента в честотната област на сигнала който ще съдържа основната честота на инжекцията и хармониците. Алгоритъма трябва да намира елемента с най-голяма стойност (осн. честота - обороти на вала) и на тази база да намери втория хармоник и да измери стойността му. Съществува непосредствена функционална зависимост между нивата на тези хармоници и коеф. на запълване, т.е. дозата гориво на цикъл. Оттука нататък нещата са прости, трябва да вземем сигнала от скоростомера, и да дефинираме функционална зависимост за разхода. Може да си направим проект, който е 70% софтуерен. Ти нали си програмист? :D Ако имаш време, прегледай дали което написах е вярно от принципна гледна точка. Аз ще си поиграя да меря с осцилоскоп сигнала на инжекторите за да видя как ще се усилва този сигнал. Ти каква среда ползваш за програмиране? Аз мога Делфи, малко С, Бейсик (пишман програмист). Ако се наложи ще вкарам жената в проекта, тя е професионален програмист. :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Охх караш ме да си спомням студентството, но тогава вече работех на пълен работен ден :icon_blush:

Моя опит е на по-високо ниво - бази данни, счетоводни, документооборот и т.н. системи за управление на бизнеса. Работя със C# сега, преди с Делфи от 1 до 6 версия...

Ще говоря с моя познат - той ги смята наум хармониците :rolleyes:

 

Не знам колко е сериозен проблема с OBD2... но все пак ще има на готово не един, а много показатели. Евоскан-а вече го дават да работи за всякакви Мицубишита...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Охх караш ме да си спомням студентството, но тогава вече работех на пълен работен ден :icon_blush:

Моя опит е на по-високо ниво - бази данни, счетоводни, документооборот и т.н. системи за управление на бизнеса. Работя със C# сега, преди с Делфи от 1 до 6 версия...

Ще говоря с моя познат - той ги смята наум хармониците :rolleyes:

 

Не знам колко е сериозен проблема с OBD2... но все пак ще има на готово не един, а много показатели. Евоскан-а вече го дават да работи за всякакви Мицубишита...

 

Да, но опираме до софтуера им. Аз искам напълно по мой вкус да е, и в края на краищата искам да си го направя :)

На мен частта с хармониците и изчисленията ми е ясна, въпросът беше от гледна точка на автомобила. Например време на инжекция, съпротивление на инжекторите, ток, и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...