Премини към съдържание

Борд компютър проект


aga

Препоръчано мнение

Колеги, изпаднал съм в депресия :mad: защото не мога да се свържа с OBD II порта на колата ми.

На друг Галант производство 2003 (160 кс) няма проблем. Моят е 163 кс. и не става, чете само напрежение на акумулатора но това е защото OBD картата си има АЦП...

 

Ако някой знае нещо, ще съм благодарен ако каже...

Дали има разлики в ЕКУ-тата на двата галанта... Може би Мирослав знае.

 

JMBSREA5AXZ001140

JMBSREA5A3Z000213

 

Това което знам е че OBD е задължителен от 2002г., моя е преди това, но куплунгът си е там.

 

:mad: :mad:

 

Направихме сравнение между Галант 2.5 и Мазда 6 2.0, при ниски скорости и спряло положение Галанта харчи по-малко бензин! Маздата като загря беше 1.2 литра на час, Галанта 0.7 литра на час. При пълен тротъл Галанта е около 25 литра на час, маздата е 18. На магистралата няма разлика! Единствената голяма разлика е при пълна газ, но това е въпрос на личен избор как да се кара. Винаги съм знаел че Галанта има потенциал да е икономичен. Обаче не мога да чета порта на моя, ПОМОЩ!

 

:D :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 215
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Имат разлика в ЕКУ-тата, но дали проблема е там не мога да кажа.

 

За момента е важно да знам дали я има тази функция изобщо, ако я има и не работи, ще го мисля... В краен случай сменям колата :D Шегичка.

Мерси за отговора!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

OK, бях забравил за тази тема, мерси че ме подсети!

Въпросът е дали при мен има изолиран проблем, или изцяло липсва ISO 9141-2 (или друг OBD II стандарт който се подържа от картата ни) в Галант с VIN като моя. Защото на другия Галант от 2003 няма проблеми, макар че е японски като производство, това като малко пояснение към онази тема. И доколкото разбирам, отделно във всички се подържа японския стандарт, физическия слой и протокол... На практика ако са достъпни стандартите - японския и ISO, не е проблем да се направи адаптер. Може би има и готови.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я си направи следната проверка. Първи крак на диагностичната букса го дай на маса. По този начин се активира диагностичен режим с извеждане на мигащи кодове, т.е. даваш първо краче на маса и после на контакт, трябва да почне да мига лампата CHECK при наличието на грешки. Направи това и с двата Галанта и виж дали се даржът еднакво. Мисля че тези който са по OBDII не поддържат мигащи кодове, а ако е по JOBD поддържа.

Иначе сканмастера ако е този с ЕЛМ (320, 323 или 327) чипа, го дават да работи с JOBD, но освен един Нисан нищо друго не можах да прочета с него.

 

Малко редакция: Сега погледнах Mitsubishi го дават ISO 9141-1.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я си направи следната проверка. Първи крак на диагностичната букса го дай на маса. По този начин се активира диагностичен режим с извеждане на мигащи кодове, т.е. даваш първо краче на маса и после на контакт, трябва да почне да мига лампата CHECK при наличието на грешки. Направи това и с двата Галанта и виж дали се даржът еднакво. Мисля че тези който са по OBDII не поддържат мигащи кодове, а ако е по JOBD поддържа.

Иначе сканмастера ако е този с ЕЛМ (320, 323 или 327) чипа, го дават да работи с JOBD, но освен един Нисан нищо друго не можах да прочета с него.

 

Малко редакция: Сега погледнах Mitsubishi го дават ISO 9141-1.

 

OK, ще проверя с първи крак. Ще го дам на маса с резистор да не изпаткам нещо.

 

Картата е точно ЕЛМ 327.

 

Къде си погледнал за ISO 9141-1 и Галант? Моята теория за момента е, че с променените спецификации и модификациите на 2.5 моторите от 120 на 118 киловата са въвели ISO 9141-1 в новите ЕКУ. Интересно, къде може да се намери информация за конкретните версии на ЕКУ? Има ли някъде техническо описание на модулите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

OK, ще проверя с първи крак. Ще го дам на маса с резистор да не изпаткам нещо.

 

Картата е точно ЕЛМ 327.

 

Къде си погледнал за ISO 9141-1 и Галант? Моята теория за момента е, че с променените спецификации и модификациите на 2.5 моторите от 120 на 118 киловата са въвели ISO 9141-1 в новите ЕКУ. Интересно, къде може да се намери информация за конкретните версии на ЕКУ? Има ли някъде техническо описание на модулите?

 

OK, и аз намерих в списък с ISO 9141-1 съвместими модели, там Галант е от 2003 нататък.

Най-сигурен начин е да се види дали има проводници съединени с пиновете на ISO 9141-1 интерфейса. Това е описано.

Куплунгът се монтира още от 1994.

 

ELM327 е чип за транслиране на OBD протоколите в RS232 и подържа всичко без JOBD. Супер, но не ми върши работа.

 

Намерих в един сайт в Нова Зеландия да се продава нещо като UART транслатор от MUT към RS232, т.е. се комуникира с COM порта директно или с USB емулация и е възможно ползването на софтуери като Scanmaster. Всъщност ако проработи комуникацията, писането на софтуера не е особено трудно. Това е моята крайна амбиция по този въпрос. Засега им писах писмо, дали това нещо е каквото си мисля че е, транслатор от MUT към RS232 или USB. Останалото е моя грижа! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

OK, бях забравил за тази тема, мерси че ме подсети!

Въпросът е дали при мен има изолиран проблем, или изцяло липсва ISO 9141-2 (или друг OBD II стандарт който се подържа от картата ни) в Галант с VIN като моя. Защото на другия Галант от 2003 няма проблеми, макар че е японски като производство, това като малко пояснение към онази тема. И доколкото разбирам, отделно във всички се подържа японския стандарт, физическия слой и протокол... На практика ако са достъпни стандартите - японския и ISO, не е проблем да се направи адаптер. Може би има и готови.

 

Проблемът има няколко аспекта, ще се опитам да синтезирам фактите в няколко реда.

От една страна физическият протокол (т.е. електрическите сигнали) не е проблем и на пазара се предлагат доста мултипротоколни трансивъри кола <-> USB/rs232, от сорта на споменатия по-долу ELM. Истинският проблем е софтуерен.

Самото ISO9141, освен хардуерен е и софтуерен стандарт, НО, софтуерният стандарт дефинира единствено комуникационния слой, без да задължава производителя да използва стандартни кодове. От там нататък разчитането на кодовете е дълъг и къртовски труд с логическия анализатор, или data-mining от интернет (доколкото може). Сайтът http://www.obd-codes.com/ може да ти даде представа за какво разнообразие става въпрос. Тоест, ако имаш физическата комуникация, това далеч не е достатъчно.

 

От друга страна, от незнам-си-коя година, колите в ЕС са задължени да имат ISO9141 и няколко (ако не се лъжа 5-6) стандартни кода, които да могат да се прочетат от всеки един OBDII четец. Това е слабо утешение, тъй като тези кодове са нищожна част от общата диагностика, а останалото производителя си решава какво да бъде. Дори често се среща в една кола паралелно да има OBD букса, по която вървят тези задължителни данни и съвсем отделна букса по стандарт на производителя, където върви всичко останало.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът има няколко аспекта, ще се опитам да синтезирам фактите в няколко реда.

От една страна физическият протокол (т.е. електрическите сигнали) не е проблем и на пазара се предлагат доста мултипротоколни трансивъри кола <-> USB/rs232, от сорта на споменатия по-долу ELM. Истинският проблем е софтуерен.

Самото ISO9141, освен хардуерен е и софтуерен стандарт, НО, софтуерният стандарт дефинира единствено комуникационния слой, без да задължава производителя да използва стандартни кодове. От там нататък разчитането на кодовете е дълъг и къртовски труд с логическия анализатор, или data-mining от интернет (доколкото може). Сайтът http://www.obd-codes.com/ може да ти даде представа за какво разнообразие става въпрос. Тоест, ако имаш физическата комуникация, това далеч не е достатъчно.

 

От друга страна, от незнам-си-коя година, колите в ЕС са задължени да имат ISO9141 и няколко (ако не се лъжа 5-6) стандартни кода, които да могат да се прочетат от всеки един OBDII четец. Това е слабо утешение, тъй като тези кодове са нищожна част от общата диагностика, а останалото производителя си решава какво да бъде. Дори често се среща в една кола паралелно да има OBD букса, по която вървят тези задължителни данни и съвсем отделна букса по стандарт на производителя, където върви всичко останало.

 

 

OK, изчерпателно!

И аз стигнах до извода че физическия слой е решим проблем, дали с готов трансивър или с друг вид имплементация, при наличие на спецификация всичко е възможно.

Виж, до прозрението че кодовете не са стандартизирани не бях стигнал. Мен ме интересуват главно 3-4 неща - МАФ, Ламбда, Скорост, РПМ. Искам да изследвам този двигател по отношение на разхода на гориво и да събера статистическа информация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aga ако имаш в предвид този сайт http://www.limitless.co.nz/ мисля че това е истината. Особено този дисплей за самостоятелно наблюдение на показателите ми изглежда удобна джаджа. Софтуера на хартия също е с доста богати възможности. В крайна сметка за $ 99.00 (79-кабел; 20-софт) + нещо за доставка си решаваш проблема, както с физическия слой така и програмно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз миналата година намерих софтуера на MUT 3, но не съм го човъркал... Предполагам, че работи само със стандартния хардуер, но....

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...-/--Caps--/MUT/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aga ако имаш в предвид този сайт http://www.limitless.co.nz/ мисля че това е истината. Особено този дисплей за самостоятелно наблюдение на показателите ми изглежда удобна джаджа. Софтуера на хартия също е с доста богати възможности. В крайна сметка за $ 99.00 (79-кабел; 20-софт) + нещо за доставка си решаваш проблема, както с физическия слой така и програмно.

 

Да, този е. Мен на този етап ме интересува само трансивъра, т.е. физическия слой от японския интерфейс към UART или USB. Няма значение дали е интегрална схема за такъв трансивър или готова платка, или "кабел" както го наричат в новозеландския сайт. Аз питах там и казаха че няма проблеми за Галанта. След като го има готов, ще го взема.

 

На първо време ще си поиграя с готовия софтуер но накрая искам да си напиша сам приложението, нещо на Делфи, Бейсик или С++ не е проблем.

Целта ми е да махна радиото и нишата под нея и да монтирам дисплей. Там ще е Engine Management & Infotainment Center :icon_thumbup:

Търся си дисплей с подходящ размер с тъч скрийн. Ще сложа една малка дънна платка с буут от флаш. Като монтирам РС в колата, цял куп други функции ще станат възможни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, този е. Мен на този етап ме интересува само трансивъра, т.е. физическия слой от японския интерфейс към UART или USB. Няма значение дали е интегрална схема за такъв трансивър или готова платка, или "кабел" както го наричат в новозеландския сайт. Аз питах там и казаха че няма проблеми за Галанта. След като го има готов, ще го взема.

 

На първо време ще си поиграя с готовия софтуер но накрая искам да си напиша сам приложението, нещо на Делфи, Бейсик или С++ не е проблем.

Целта ми е да махна радиото и нишата под нея и да монтирам дисплей. Там ще е Engine Management & Infotainment Center :icon_thumbup:

Търся си дисплей с подходящ размер с тъч скрийн. Ще сложа една малка дънна платка с буут от флаш. Като монтирам РС в колата, цял куп други функции ще станат възможни.

 

Е аз това ше го слагам директно на мястото на инструмент клъстера. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Целта ми е да махна радиото и нишата под нея и да монтирам дисплей. Там ще е Engine Management & Infotainment Center :icon_thumbup:

Търся си дисплей с подходящ размер с тъч скрийн. Ще сложа една малка дънна платка с буут от флаш. Като монтирам РС в колата, цял куп други функции ще станат възможни.

Това ми е безкрайно интересно, защото и на мен ми се иска да си монтирам нещо подобно! Би ли могъл да постнеш малко инфо относно това, как би могло да се реализира? Благодаря ти!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Господи... досега игнорирах тази тема, защото ми се стори прекалено техническа... Правилно ли разбирам, че говорите за нещо подобно като бордови компютър с визуален интерфейс, който да се монтира в Галант? Такъв, какъвто имат, примерно новите Grandis на средната конзола?

 

Винаги съм мислел, че е невъзможно... ако все е постижимо, какви средства ще струва и на какво ще се монтира? На един пин или ще бъде на отделна стойка? Въобще - как се връзва кабел, декодер и екран и какво ще може да показва??!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е аз това ше го слагам директно на мястото на инструмент клъстера. ;)

Ти гледай да не прецакаш ел. инсталацията на колата..............като стигнеш до там - свирни........... :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Господи... досега игнорирах тази тема, защото ми се стори прекалено техническа... Правилно ли разбирам, че говорите за нещо подобно като бордови компютър с визуален интерфейс, който да се монтира в Галант? Такъв, какъвто имат, примерно новите Grandis на средната конзола?

 

Винаги съм мислел, че е невъзможно... ако все е постижимо, какви средства ще струва и на какво ще се монтира? На един пин или ще бъде на отделна стойка? Въобще - как се връзва кабел, декодер и екран и какво ще може да показва??!

Защо да не е възможно? Всичко е възможно, стига да има две условия - пари и умения................

Иначе да , точно за такова нещо се говори.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо да не е възможно? Всичко е възможно, стига да има две условия - пари и умения................

Иначе да , точно за такова нещо се говори.........

 

Тогава с нетърпение очаквам колегите aga или Реконструктор да пишат, ако постигнат резултати... да видим как е и колко излиза... Аз лично съм склонен да отделя пари, за да добавя подобен дисплей, какъвто имаше показан за EvoScan. Пък ако aga направи и още по-ефективен софтуер...

 

P.S> Днес по обяд ще се разровя из Ebay, но нещо ми подсказва, че там имаше подобни устройства, с размер 1 пин, но не знам дали има точно за Галанти между 97 и 2000. Ако попадна ще пусна линк.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг вариант за колегите ако са решили да правят такова нещо. Защо вместо да се борите с протоколи за комуникация, и да четете даните от диагностичната букса. Не го направите с аналогови входове и да четете директно датчиците. Малко ще е по сложно да се напаснат стоиностите на датчиците и показанията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти гледай да не прецакаш ел. инсталацията на колата..............като стигнеш до там - свирни........... :yes3:

 

Еми то едва ли ще стане преди да си си напраил гаража. Работата по монтажа е доста и е пипкава и май няма да стане на улицата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг вариант за колегите ако са решили да правят такова нещо. Защо вместо да се борите с протоколи за комуникация, и да четете даните от диагностичната букса. Не го направите с аналогови входове и да четете директно датчиците. Малко ще е по сложно да се напаснат стоиностите на датчиците и показанията.

 

Принципно точно това ще направя, все пак ще си сменям инструмент клъстера, а от диагностиката няма как да изкараш нивото на бензина, примерно. Иначе за показанията в документацията на Галнт ги има нещата, малко сверяване с оригиналните индикатори и си готов. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тогава с нетърпение очаквам колегите aga или Реконструктор да пишат, ако постигнат резултати... да видим как е и колко излиза... Аз лично съм склонен да отделя пари, за да добавя подобен дисплей, какъвто имаше показан за EvoScan. Пък ако aga направи и още по-ефективен софтуер...

 

Аз от кога мрънкам за тунинг-секция във форума....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо като на колегите от Honda форума?

http://forums.hondabg.com/index.php?showto...amp;mode=linear

Това е много примитивно................става дума за VGA дисплей с размери 7 инча ( не повече ,тъй като ще излезе от раамките на таблото ) и със софтуер да се управлява, т.е. графичен интерфейс..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...