Премини към съдържание

Изключвател на инжекторите чак при 8 000 об./мин.


Препоръчано мнение

Предварително се извинявам ако не задавам въпроса си технически грамотно.

Искам да питам нормално ли е инжекциона да спира притока на гориво към двигателя чак при 8 000 об./мин. , че и малко отгоре?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май си палувал нещо :D Или случайно колата качи тея обороти :D

Иначе и аз съм забелязал че изключвателя е на доста високи обороти... В началото ми беше странно, но сметнах че просто двигателя има доста резерв и все пак е японски - нормално е да работи и при над 6500 оборота (за разлика от повечето си немски събратя) :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май си палувал нещо :D Или случайно колата качи тея обороти :D

Иначе и аз съм забелязал че изключвателя е на доста високи обороти... В началото ми беше странно, но сметнах че просто двигателя има доста резерв и все пак е японски - нормално е да работи и при над 6500 оборота (за разлика от повечето си немски събратя) :lol:

:good:

Това ми прави впечатление че при 5000 об./мин. двигателя не се товари а пее.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе и мен ме притеснява малко, че инжекцията спира чак между 7500 и 8000 оборота, тоест доста напред в червеното (аз съм с 4G92 де).

 

Нямам опит с пълна инжекция на мицу, досега съм карал хонди и сузуки и съм забелязал 2 неща: където започва червеното, там спира и инжекцията, ако не я пипаш. И че на "косъм" от червената зона на оборотомера мотора може да се лашка до 300-350хиляди км без последствия, но на 8500-9000 се "стапя" буквално за час. Говорим си за сток мотори, без допълнително смазване и охлаждане, като превишаването на допустимите обороти става конкретно на газ.

 

А пък колкото и да си повтарям, че съм вече "улегнал мъж на средна възраст", доста често се усещам колко точно съм улегнал чак когато сработи ограничението... :)

 

Та съвсем сериозно, какви са шансовете да си скапя мотора бързо? Ако е опасно да слагам ограничител докато е време?

 

П.П. Карал съм две митсубишита преди, колт и тревия, но и двата само за по няколко дни и двата бяха карбураторни и най-вече - чужди. Оттогава много ми хареса марката, но все пак чужда кола никога не си позволявам да настъпвам на макс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mirage-performance.com/old-site/Tech/stats.html

Забележи за 4г92 двигателя..

моят е такъв и изключва точно след червената зона както пише в показания сайт ... ето и тук ще го цитирам

 

============================================

4G92 16-valve SOHC 1.6 liter MPI specs.

 

Displacement: 1597cc

Compression Ratio: 10.0:1

Max Power: 83kW @ 6000rpm (redline 6500rpm - limiter 6750rpm)

Max Torque: 137Nm @ 5000rpm

А що се отнася до скапване на мотора.. на бензин едва ли когато прекъсвача си бачка нормално може да се скапе мотор та дори караики го непрекъснато в червеното...

моята както и да я карам не съм успявал да и вдигна стрелката на температурата над хоризонтална позиция... не забравяй че при по високи обороти съотношението на въздух гориво е с по-малко въздух отколкото при ниски обороти което пък води до ефекта че и температурата на изгарянето не е толкова голяма колкото при по-ниските обороти.. примерно при 2000 оборота работа на двигателя на място би било по-опасно отколкото при 5000 оборота на 3-та скорост със 130 км/ч.

По този начин (5000 оборота и 130 км/ч примерно) потока на въздух към радиатора е доста голям , водната помпа върти доста бързо водата при тези обороти и едва ли би се скапала колицата... другото .. на 4г92 двг. въртящия момент е при 5000 оборота и там тои се чъвства най-освободен от каквато и да е тежест.

Вече при каране на газ във 8к оборота едва ли не е вредно за двигателя.. не бих причинявал това на колата си .. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много вероятно е оборотомерът ти да не отчита вярно.Моят го сравних с тестер и дава 200 оборота разлика.

М/у другото има хиляди начини да убиеш един двигател и единият е да го караш в червената зона-замисляш ли се защо е червена?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много вероятно е оборотомерът ти да не отчита вярно.Моят го сравних с тестер и дава 200 оборота разлика.

М/у другото има хиляди начини да убиеш един двигател и единият е да го караш в червената зона-замисляш ли се защо е червена?

 

Тъкмо затова става дума!

Хем хората от Митсубиши са сметнали, че над 6500 оборота трябва да е червено, хем същите тия хора са направили инжекцията да изключва на 7500. Не вярвам да ми е прецакан оборотомера чак пък с толкова много.

 

Въпроса е дали са оставили възможност за малко "палуване", защото двигателя реално се събужда чак към 3700 оборота или при мен има нещо прецакано и просто не изключва когато трябва?

 

Иначе избягвам да вдигам (често) повече от 3500, по икономически съображения. Отделно, че и съединителят ми не е съвсем в ред (няма повреди, просто му е време за смяна) и гледам да го пазя засега :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ясно че човек трябва да е малоумен за да кара в червената зона!

Форсирах я на празен ход защото ми беше интересно. На мои приятел колата (няма да уточня каква) изключвателя сработва при 6500 където започва червената зона, а моя след като свърши червената зона :icon_blush:

Колкото и грешка да дава оборотомера не вярвам да е повече от 500 при 8000

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам не е добре да форсираш колата до такива обороти на празен ход...виж на скорост си е друго нещо :drive: Аз досега най-много до 7000rpm съм стигал и нямаше изключване :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам не е добре да форсираш колата до такива обороти на празен ход...виж на скорост си е друго нещо :drive: Аз досега най-много до 7000rpm съм стигал и нямаше изключване :)

 

Даммм... това е наличие на разум и липса на смелост ;) А тея от нас, които имат наличие на смелост и липса на разум стигат до повече :D Е, или само липса на разум...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв според вас е проблема при форсирането на място, аз не виждам нищо което може да ти

навреди на двигателя, освен ако не си залепите крака на педала за продължително време :)

Естествено е, че е по-лошо да се кара предимно на максимални обороти, но от време на време

няма никакъв проблем, стига да не става навик :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен изключва към 7200-7500

И добре че изключва де та да ме подсеща, че това не е ЕВО (за съжаление)

:mitsu-smiley: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как на 7200-7500? Аз съм с 4G92 (90 HP) и прекъсва на 6800! Хммм...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
Е как на 7200-7500? Аз съм с 4G92 (90 HP) и прекъсва на 6800! Хммм...

Това е една от причините да е 90 коня, а не 113 като по-старите :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е една от причините да е 90 коня, а не 113 като по-старите :)

 

Първо на колегата 26800 колта е 1.8 136 конски сили и оборотомера му е разграфен до 9000, а на колегата Masterross е 1.6 90 коня (новия мотор)! После 4G92 мотора, и стария вариант 113 коня и новия 90 коня прекъсва на едно и също положение! Новия мотор е по-скоро спънат от компа тай като има по-добра динамика от стария и въртящия му момент 137 нютона не е като на стария (5000 об/мин), а е на 4000 об/мин! Същественната разлика е в данака :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо на колегата 26800 колта е 1.8 136 конски сили и оборотомера му е разграфен до 9000, а на колегата Masterross е 1.6 90 коня (новия мотор)! После 4G92 мотора, и стария вариант 113 коня и новия 90 коня прекъсва на едно и също положение! Новия мотор е по-скоро спънат от компа тай като има по-добра динамика от стария и въртящия му момент 137 нютона не е като на стария (5000 об/мин), а е на 4000 об/мин! Същественната разлика е в данака :)

защо да е по-добра динамиката... вярно че се развърта по от рано но то и затова края на въртящия момент е по от рано което води до намалените кончета..

гледаш въртящия момент на двигателя.. а представи си въртящ момент при 4000 оборота на първа .. ти караш някъде със 40 километра и там ти е най-голямата тяга .. аз съм малко зад тебе защото моя двигател на 4000 оборота има по-малко въртящ момент.. ти стигаш 4800-5000 оборота и оборотите започват да ти свършват.. някъде малко след 90-те ти коня .. а аз вече съм на 5000 оборота със 137 нм въртящ момент.. и карам със 50 км като успешно ускорявам доста по-бързо от тебе до 60 километра където ми се включва прекъсвача.. след това става същото и на 2-ра... а сега като се замислиш не би ли искал въртящия ти момент със тези 137нм да е към 7000 оборота или 8000 оборота... на мивека колко си мислиш че е въртящия момент.. много повече от 137 ли ... - отговора е не ...

мога да се съглася, че новия колт е по-икономичен защото се развърта в по-ниски обороти където се изисква по-малко приток на гориво.. но не мога да се съглася , че е по-динамичен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

90 коня двигателя вдига 60 на 1-ва и почти 110 на втора също като 113 коня...Ако бях в Бургас щяхме да се пуснем и да направиш сам сапоставка между двата мотора и да видиш, че основната разлика е в данъка :) Нямам за цел да те засягам нещо, просто констатирам...Поздрави ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

90 коня двигателя вдига 60 на 1-ва и почти 110 на втора също като 113 коня...Ако бях в Бургас щяхме да се пуснем и да направиш сам сапоставка между двата мотора и да видиш, че основната разлика е в данъка :) Нямам за цел да те засягам нещо, просто констатирам...Поздрави ;)

не съм казал че неможеш да вдигнеш 60 на първа... моя колт даже на 2-ра не вдига 100 а нещо от порядъка на 97 - 98 километра.. почти до 100 е стрелката.. евала че твоя на 2-ра вдига 110 :)

пускал съм се с колт като твоя 90 кончета и трябва да ти кажа че 23-те ми коня в повече се усещат с над 2 коли преднина на 400 метра..

не съм се засягал ... просто исках да разясня някои работи които може и да са ви били ясни но сигурно ще има някои на които ще му е интересно :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм се дърпал с колт като твоя, и това с двете коли преднина ми звучи ужасно фантастично, просто нереално! Както и да е, да не се отплесваме, и да не спамим излишно...Нека не "цапаме" форума!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...