Искам и аз да се включа в темата... Та всички говорите има ли смисъл да се слага газова ако ходим с колата само до магазина.. А да сте се събуждали сутринта и след поглеждане през прозореца , виждайки колко е хубаво времето , знаейки че вие и любимия човек почива не ви ли се приисква да запалите колата и да се разходите из блиските по-забележителни месности... минавайки през там ..., там ... , там.. защо не и там .. но колата ви е на бензин .. правите си сметката .. мм примерно маршрута ви излиза 200 километра (нещо напълно нормално за една дневна разходка а не както повечето биха казали "Ке се утрепиш от път бря") и ви става ясно .. казвате си ок става .. тръгвате .. зареждате и поглеждате цената на газ.. и си казвате бре.. за същите пари може да отида както на избрания маршрут така и на местата които съм изтрил поради липсата на финанси за гориво.. на мен ми се е случвало многократно... А да се е налагало да се ръчкате 5 човека в някоя малка калинка на някои "авер" (от Бургас съм затова използвам този израз) защото неговата кола е малолитражка на газ и харчи малко... и в същия момент когато за първи път осещате неудобството влизайки в колата му да се сетите как сте се тупали в гърдите на заведение пред приятели и сте казвали "Взех си Галанта защото е с 5 врати и е удобен за дълъг път" ... 100 % сте имали такива ситуации или подобни и то не еднократно .. НАЛИ ? Относно ГИ не съм съгласен с цената им.. прекалено висока е.. Примерно Лоренцо Ланди : За тях знам че взимат информация от бензиновите дюзи колко милисекунди впръскват и майстора гледайки данните на ламбда сондата и температурните датчици настройва ръчно колко да е корекцията в времето на дюзите на газовото в оборотите.. а компа на Ландито е вързан към някои датчици само и единствено за да може да види данните в реално време когато се закачи лаптопа към него ... всичко което прави то е корекция на времето на дюзите съпоставена изцяло от настройката на майстора а не на датчици и т.н. Относно бензиновите дюзи : Да запушват се защото когато колата работи на газ те спират своето впръскване на гориво.. челото на дюзите на повечето коли е вкарано в смукателните колектори които един вид се използват за охлаждане на мотора (това малцина хора го знаят) от там следва че там е топличко , а когато не минава бензин с температура близка до околната (да не казвам околна) да речем средна стойност 18-20 градуса , няма какво да я охлажда и тя прегрява.. от там нататък се сещате какво става .. а относно ултразвука .. еми няма по-вредно нещо от него за една дюза .. В момента се занимавам с разработване на импулсен модулатор който да впръсква по малко бензин през определен период от време за да не прегряват дюзите ... но това си го правя за моята кола.. която все още няма газово.. Някъде назад в темата прочетох че двигателя когато работел на газ не се "чупи" по-бързо от на бензин и това било измислица на петролните компаниии : Еми няма как да се съглася... газта е сухо гориво ... впръсквайки се през смукателите (ако колата не е ГДИ) тя изсушава още повече макар и суките части на двигателя (нали знаете че единственото неомаслявано място където има триене в двигателите ни е клапан-водач освен ако не ви изтърват гумичките) в бензина има съставка която подобрява мазането ... отделно клапана потъва в леглото си адски много когато колата се кара на газ и живота му е много съкратен Друго което ме притеснява когато се кара на газ: Автомобилните инженери са хвърлили маса пари за изчисляването и създаването на уреди като мап сензор , дебитомер (новите дебитомери работят с платинена жичка която се нагрява от ток който минава през нея .. въпросната жичка се намира във въздуховода и когато от там минава поток въздух тя се охлажда .. пропуска повече ток ,компа на колата вижда това и прави изчисления колко и как да впръска...) айде донякъде ГИ ще работи коректно .. но моля ви се тези газови инсталации с врътките са "уляля" и като чуя някои да казва "ДАА моето Колтче гори бензин 10 но на газ ми гори 8" ми брат ти с толкова обеднена смес имаш много по-високотемпературни режими в цилиндрите, много повече детонации и до де си се осетил ще отвориш мотора и ако успееш да видиш сегментите колко са сини преди да са се стопили ще си късметлия.. Мога да пиша още доста по темата но спор няма Добре настроен ГИ е много по-добре от каране на бензин .. та било и то за 10 километра на ден .. утре ще се оправи времето и ще ви се прииска да скокнете до моето градче ... дано не сте зависим от авера с Голфа на газ, че щял да взима отпуска идната седмица... Затова ако слагате Газова на колата си не искайте прекалено много от нея и си повтаряйте израза "Икономията е майка на мизерията" аз ще го допълня за конкретния случай "Прекалената икономия е майка на мизерията"