Премини към съдържание

Шум (чукане) двигател ASX


Препоръчано мнение

  • Отговори 141
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

При мен тропането беше в определен диапазон на обороти на двигателя. Когато беше топъл двигателя, се чуваше по-силно. Тресене на мотора нямаше !

 

 

 

...цт, не е това при него....при вас може да е от това, и този проблем се появява само на празен ход на мотора, когато леко подадете газ ,колкото да вдигне 1000 об./мин. ,този проблем изчезва.....това поне според думите ви е проблема при вас, но при колегата е друг проблема ,и зависи от околната температура.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това каре е малкият проблем. Големият проблем са куплунзите от към задвижването и към балансиращата група , които имат повече износване. Те са заедно с осите и струват една чанта пари. Всъщност Мицубиши са разбрали за този ( фабричен ) проблем и са го отстранили ,като са променили конструктивно цялата група. Сменява се дори и картера. Цялото удоволствие струва около 10000 лв. !!!

 

 

 

 

....в картера имаш два вала, които се наричат балансиращи, те обират вибрациите от втори и трери ред и по този начин мотора е доста по тих,няма вибрации ,характерни за дизеловите мотори и т.н...

При вашите мотори ,задвижването на тези валове се осъществява посредством каренце, един вид кръстачка, която предава движението на балансиращата група.....но тук дали от несъображение за материала, или от друг консструктивен дефект, това каренце се износва и има луфт м/у него и приводите на балансиращите валове.....и съответно при работа на празен ход, се чува шум,в момента, в който леко се подаде газ и мотора се натовари малко, този луфт се обира и шума изчезва....

Ето за това става въпрос:

1132A027-Coupling-Balancer-Shaft-Mitsubishi-22D-4N14-Engine.jpg

А ето това ви е балансир групата:

http://media.motorteiledirekt.de/media/catalog/product/P/4/P421001114928485552017-04-22.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж този клип и сравни шума с твоя.

 

 

 

 

 

Здравей,

Много благодаря за мнението! Какво трябва да направя и проверя за да установя дали и при мен порблема идва от там? При теб имаше ли връзка с това дали околната температура е по-висока, тъй като в моя случай имам чувсто, че колкото е по-горещо навън, толково по-силно "чука" двигателя, съответно и тресе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж този клип и сравни шума с твоя.

Не, не, нищо общо. В моя случай шум се чува само при натоварване и то при добре загрял двигател,главно извън града при обороти около 1700-2200. На празен ход няма никакъв шум.

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги, само да споделя, че опитах и с добавка Bardahl BDC и няма никаква разлика в чукането при натоварване, дори ми се струва, че двигателя започна да тресе малко повече при около 2000 оборота.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То сега идва зима , махай термостата и продавай,то нали дизел зимата се купува....

Замислете се - никой средно техническо поготвен майстор няма да си купи митсубиши Дизел(това не е митсубиши от преди 20-30 години).

Тези новите митсубишита -дизел са трошливи.Сайтовете продават повече повредени от здрави.

То човек си вика тя е 6-7 годишна кво ша и стане ама....

То вече и бензина го оправиха- кашкавалени блокове,клапани .....валове

Абе майстор да си ама в някоя нормална държава да ги бръснеш на голо ахахахаха

Поздрави и успех с диагнозата

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

БДЦто дюзи не оправя,то е по скоро за профилактика.

Трябва ти друга добавка за дюзи,просто им отвори страницата и ги разгледай,обяснено е добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля и при мен го има понякога този звук при сходни условия. Нямам обаче никакъв проблем с автомобила и най-вероятно това е нормално. От време на време тече някакво самообучение и може да е свързано и с него. Общо взето книжката е бъкана със ситуации при които те предупреждават, че странните звуци са нормални :-))

 

Ето малко от книжката:

 

Процес на самообучение за количество впръск-

вано гориво (автомобили с дизелови двигатели)

E00627900043

За поддържане на ниско ниво на емисиите на отработени газове

и ниско ниво на шума на двигателя той доста често изпълнява

процедура по самообучение за количеството впръсквано в него

гориво.

При изпълнение на тази процедура по самообучение двигателят

звучи малко по-различно от обикновено. Промяната в звученето

на двигателя не е признак за неизправност.

Редактирано от nikipp
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля и при мен го има понякога този звук при сходни условия. Нямам обаче никакъв проблем с автомобила и най-вероятно това е нормално. От време на време тече някакво самообучение и може да е свързано и с него. Общо взето книжката е бъкана със ситуации при които те предупреждават, че странните звуци са нормални :-))

 

Ето малко от книжката:

 

Процес на самообучение за количество впръск-

вано гориво (автомобили с дизелови двигатели)

E00627900043

За поддържане на ниско ниво на емисиите на отработени газове

и ниско ниво на шума на двигателя той доста често изпълнява

процедура по самообучение за количеството впръсквано в него

гориво.

При изпълнение на тази процедура по самообучение двигателят

звучи малко по-различно от обикновено. Промяната в звученето

на двигателя не е признак за неизправност.

Благодоря за мнението!

В моя случай шума е винаги един и същ и при едни същи условия. Според мен не е нормално да го има. Иначе, като цяло леко странни автомобили са японскитe. :)

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

За момента нищо, през септември ще се занимаваме обстойно с проблема, мислим да закараме колата в сервиза във видин, да проверят дюзите, тъй като при нас има адско тресене при скорост над 100 км/ч.

Иначе когато температурата е под 25 градуса няма проблем няма чукане, няма тресене, но стане ли по-топло проблема се появява.

Здравейте,

Успяхте ли да откриете проблема?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Здравейте, открихте ли проблема? А дали проблема не е свързан с калибриране/обучаване на дюзите, които работят по различен начин при различна температура и натоварване? Мисля че е точно такъв. Виждам че си от русе, мога да те свържа с човек, който е много на ти с тези проблеми на мицубиши. Аз имах почти съюия проблем, на студен двигател работеше ужасно с причукване, като загрее се оправя. Мислех че е веригата на двигателя, смених я, тя и без това беше за смяна на 200хил. но проблема продължи. Оказва се че дюзите се калибрират/обучават при доста манипулации над автомобила и те работят по различен начин на студен и загрял двигател и на различните обороти.

Редактирано от алекс владимиров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой компетентен колега може ли да каже, дали при спукан изпускателен колектор може да се чува подобно чукане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой компетентен колега може ли да каже, дали при спукан изпускателен колектор може да се чува подобно чукане.
Не може да чука, ще съска.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой компетентен колега може ли да каже, дали при спукан изпускателен колектор може да се чува подобно чукане.

 

Ако е спукан изпускателния колектор ще се забелязва, колкото и малка да е пукнатината там ще започне да се появява опушване и ще се вижда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодоря за мнението!

В моя случай шума е винаги един и същ и при едни същи условия. Според мен не е нормално да го има. Иначе, като цяло леко странни автомобили са японскитe. :)

 

 

Ако си имал "късмет" да се забавляваш с бомба - дюзата на VW 2.0 140 коня, тогава мисля, че би се отказал от ДВГ-то като цяло. Не знам как са тези монтирани на Митсубиши, защото Мицубиши ги ползват също, но тези на Пасат, Голф и т.н. са супер проблемни. Мои познати нямаха пътуване без приключения в продължение на няколко години, докато накрая не продадоха пасата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, открихте ли проблема? А дали проблема не е свързан с калибриране/обучаване на дюзите, които работят по различен начин при различна температура и натоварване? Мисля че е точно такъв. Виждам че си от русе, мога да те свържа с човек, който е много на ти с тези проблеми на мицубиши. Аз имах почти съюия проблем, на студен двигател работеше ужасно с причукване, като загрее се оправя. Мислех че е веригата на двигателя, смених я, тя и без това беше за смяна на 200хил. но проблема продължи. Оказва се че дюзите се калибрират/обучават при доста манипулации над автомобила и те работят по различен начин на студен и загрял двигател и на различните обороти.

Здравейте,

 

Не, не съм го открил, така си я караме вече почти 20 000 км. Зимата е ок. Ще съм благодарен ако ми дадете координати на някой компетентен, който може да я погледне. Иначе съм решил да я карам така, докато нещо не изпляка, по този начин със сигурност ще се разбере какъв е бил проблема.

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не греша става дума за ето този балансиращ вал при който се износва задвижващото го "каре" и се появява чукането:

https://youtu.be/k3qT_wo0c1w

Поне "карето" ми изглежда 1:1 с показаното от DJ-я.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не греша става дума за ето този балансиращ вал при който се износва задвижващото го "каре" и се появява чукането:

https://youtu.be/k3qT_wo0c1w

Поне "карето" ми изглежда 1:1 с показаното от DJ-я.

 

Този двигател няма такъв вал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колата губи ли антифриз? Или ако може я тествай за компресия. Има вероятност да е "духнала" гарнитура.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колата губи ли антифриз? Или ако може я тествай за компресия. Има вероятност да е "духнала" гарнитура.

Ама какви са тея коментари, как ще кара 20 000км с издухана гарнитура... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колата губи ли антифриз? Или ако може я тествай за компресия. Има вероятност да е "духнала" гарнитура.

Здравейте,

Благодаря за предположението, но не губи антифриз.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все пак ако имаш желанието и възможност - провери компресията.

Филма с дюзите е много голям. На всеки по класен сервизен софтуеар може да се види компенсацията на гориво ... и да се направят накъкви изводи относно състоянието на цилиндро буталната - група или горивната система.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все пак ако имаш желанието и възможност - провери компресията.

Филма с дюзите е много голям. На всеки по класен сервизен софтуеар може да се види компенсацията на гориво ... и да се направят накъкви изводи относно състоянието на цилиндро буталната - група или горивната система.

 

Правени са няколко компютърни диагностики в различни сервизи, включително и от DJ Tymbi (на когото силно вярвам, защото е много начетен и грамотен), който я наблюдава реално по време на движение. Проблем с дюзите не бе констатиран, въпреки това са сваляни и проверени на два различни стенда (макар, че по мнение на специалнисти, стенд, който истински да тества дюзи "Денсо" в България няма). Не бих дал 3000 лв. за дюзи на сляпо и в крайна сметка да се окаже, че не е в тях проблема. Колата върви много добре, пали, не пуши, гори малко. Шума се влияе силно от околната температура, чува се лятото, което ме навежда на мисълта, че е от някой датчик. Има още един колега във форума с абсолютно същия проблем, нерешен към момента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...